Skocz do zawartości

Szarpie przy ruszaniu!


halk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,mam taki problem że przy ruszaniu z miejsca moja astra jakoś dziwnie szarpie(takie stukania)nie mam pojęcia co to może być?

Aha żeby nie zakładać kolejnego tematu to piszę jeszcze tutaj,otóż opadła mi ta szmata z dachu,czym to skleić?Albo jak to inaczej rozwiązać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,mam taki problem że przy ruszaniu z miejsca moja astra jakoś dziwnie szarpie(takie

> stukania)nie mam pojęcia co to może być?

sprzęgło

> Aha żeby nie zakładać kolejnego tematu to piszę jeszcze tutaj,otóż opadła mi ta szmata z dachu,czym

> to skleić?Albo jak to inaczej rozwiązać?

albo kupic na allegro nowa/uzywana podsufitkę albo przykleić szmate samemu- a jak to zrobić to poszukaj w archiwum było kilka razy o tym

EDIT: na zachętę klik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sprzęgło

> albo kupic na allegro nowa/uzywana podsufitkę albo przykleić szmate samemu- a jak to zrobić to

> poszukaj w archiwum było kilka razy o tym

> EDIT: na zachętę klik

ale te stukanie już od dłuższego czasu już mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,mam taki problem że przy ruszaniu z miejsca moja astra jakoś dziwnie szarpie(takie

> stukania)nie mam pojęcia co to może być?

to stukania czy szarpie.

stuka jak masz cos niedokreconego lub przegub mowi papa.

czy bardziej stuka jak masz skrecone kola? stuka spod auta, z kola?

musisz bardziej sprecyzowac owe stuki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a skąd to stukanie dobiega i czy występuje tylko podczas szarpania?

występuje tylko podczas ruszania z miejsca

to jest tak:

jakbym za póżno puścił sprzęgło,dodaje gazu a sprzęgło za pózno puszczam to wtedy to stukanie słychać

wydaje mi się że te stukania są spod auta

chyba z przodu samochodu albo ruła wydechowa trzaska o podwozie.Może to też tak być?

W weekend wleze pod auto i zobacze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> występuje tylko podczas ruszania z miejsca

> to jest tak:

> jakbym za póżno puścił sprzęgło,dodaje gazu a sprzęgło za pózno puszczam to wtedy to stukanie

> słychać

> wydaje mi się że te stukania są spod auta

> chyba z przodu samochodu albo ruła wydechowa trzaska o podwozie.Może to też tak być?

> W weekend wleze pod auto i zobacze

włażenie pod auto może nie pomóc smile.gif

spróbuj tak:

- rozpędź auto na II biegu do jakiś 3-4 kobr/min

- lekki hebel do 2400 obr/min

-skręt i piz**, to znaczy opór gaz

jak będzie trzepać (stukać) to na 90% przegub zewnętrzny na półosi

na wszelki wypadek wypróbuj skręcanie w obie strony

opcja dwa:

przy ruszaniu:

- dwa z hakiem na obrotomierzu

- szybkie odpuszczenie sprzęgła

nie powinien się dusić, więc jeżeli będzie stukać i szarpać (oba dokładnie synchronicznie ) to pewnie sprzęgło

opcja czy:

- macha do góry

- ręczne otwarcie przepustnicy

- obserwacja 'latania' silnika na jego zawieszeniu

bujanie silnika powinno być płynne i harmoniczne (płynnie wygasać).

Jeżeli silnik będzie 'latać' jak chce to poduchy trzymające motor

wszystkich proszę o ewentualne wyprowadzenie z błędu smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> włażenie pod auto może nie pomóc

> spróbuj tak:

> - rozpędź auto na II biegu do jakiś 3-4 kobr/min

> - lekki hebel do 2400 obr/min

> -skręt i piz**, to znaczy opór gaz

> jak będzie trzepać (stukać) to na 90% przegub zewnętrzny na półosi

> na wszelki wypadek wypróbuj skręcanie w obie strony

> opcja dwa:

> przy ruszaniu:

> - dwa z hakiem na obrotomierzu

> - szybkie odpuszczenie sprzęgła

> nie powinien się dusić, więc jeżeli będzie stukać i szarpać (oba dokładnie synchronicznie ) to

> pewnie sprzęgło

> opcja czy:

> - macha do góry

> - ręczne otwarcie przepustnicy

> - obserwacja 'latania' silnika na jego zawieszeniu

> bujanie silnika powinno być płynne i harmoniczne (płynnie wygasać).

> Jeżeli silnik będzie 'latać' jak chce to poduchy trzymające motor

> wszystkich proszę o ewentualne wyprowadzenie z błędu

znajomy jak jechał z mną to twierdzi że poduchy na silniku,

dzięki za dobry opis smile.gif

jutro wolne,to zajme się astunią cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> włażenie pod auto może nie pomóc

> spróbuj tak:

> - rozpędź auto na II biegu do jakiś 3-4 kobr/min

> - lekki hebel do 2400 obr/min

> -skręt i piz**, to znaczy opór gaz

> jak będzie trzepać (stukać) to na 90% przegub zewnętrzny na półosi

> na wszelki wypadek wypróbuj skręcanie w obie strony

nic nie stuka

> opcja dwa:

> przy ruszaniu:

> - dwa z hakiem na obrotomierzu

> - szybkie odpuszczenie sprzęgła

> nie powinien się dusić, więc jeżeli będzie stukać i szarpać (oba dokładnie synchronicznie ) to

> pewnie sprzęgło

też nic nie stuka

> opcja czy:

> - macha do góry

> - ręczne otwarcie przepustnicy

> - obserwacja 'latania' silnika na jego zawieszeniu

> bujanie silnika powinno być płynne i harmoniczne (płynnie wygasać).

> Jeżeli silnik będzie 'latać' jak chce to poduchy trzymające motor

chodzi płynnie i harmonicznie,zapodałem fotki,co o nich myslicie czy trzeba się szykować z ich wymianą?

sr185.jpgsr316.jpgsr619.jpg

sr253.jpg

Ale jest jeszcze jedna kwestia,zastanawiam się czy to nie jest końcówka drążka kierowniczego?

Wymieniałem jakiś rok temu je.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety na fotach niewiele widać, trzeba by być pod autem i ewentualnie popróbować to poszarpać, zobaczyć jak chodzi

btw. na tej fotce 185 to ci się tam podłużnica nie rozłazi pomalutku??

> Ale jest jeszcze jedna kwestia,zastanawiam się czy to nie jest końcówka drążka kierowniczego?

> Wymieniałem jakiś rok temu je.

końcówek raczej co roku się nie wymienia, a przy luzie na końcówce to luz jest w płaszczyźnie poziomej ale w poprzek, a szarpanie przy ruszaniu występuje w płaszczyźnie poziomej ale kierunek przód-tył

W ten sposób (przód-tył) to by mogły się objawiać luzy na wahaczach, ale to raczej w realu wygląda tak, że jak ruszasz czy hamujesz to jedno koło 'zostaje' - odchyla się w tył i tak zostaje więc może być słychać tylko jedno puknięcie i nic więcej (a na początku nawet i to nie)

a samo sprzęgło ile ma przelotu??

znajomy na jakiej podstawie stwierdził że to poduchy??

i tak przy okazji - daleko masz do wawy?? bo w profilu czysto smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> niestety na fotach niewiele widać, trzeba by być pod autem i ewentualnie popróbować to poszarpać,

> zobaczyć jak chodzi

> btw. na tej fotce 185 to ci się tam podłużnica nie rozłazi pomalutku??

zerknij na większe zdjęcie:

fotka

> końcówek raczej co roku się nie wymienia, a przy luzie na końcówce to luz jest w płaszczyźnie

> poziomej ale w poprzek, a szarpanie przy ruszaniu występuje w płaszczyźnie poziomej ale

> kierunek przód-tył

> W ten sposób (przód-tył) to by mogły się objawiać luzy na wahaczach, ale to raczej w realu wygląda

> tak, że jak ruszasz czy hamujesz to jedno koło 'zostaje' - odchyla się w tył i tak zostaje

> więc może być słychać tylko jedno puknięcie i nic więcej (a na początku nawet i to nie)

wachacze wymieniałem 2 lata temu na tanie za 70 zł,może już czas na nowe?

> a samo sprzęgło ile ma przelotu??

jeszcze nie wymieniałem odkąd kupiłem w 2006r.

> znajomy na jakiej podstawie stwierdził że to poduchy??

też miał podobne trzaskania,ale w innym aucie chyba honda wink.gif

> i tak przy okazji - daleko masz do wawy?? bo w profilu czysto

Górny śląsk,może ktoś by to zobaczył z tych okolic wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cztery lata dla sprzęgła to czasem też sporo - ważny przebieg, nie wiek

co do zdjecia to zerknij jeszcze tutaj (foty są do góry nogami):

http://www.astra.auto.pl/content/view/285/48/

na twojej focie widać, że jakby metalowe wypełnienie odkleiło się od tych dwóch gumowych 'stopek', do tego lewa stopka wygląda na nieźle sparciałą (może tylko z wierzchu)

Całość musisz przetrzeć szmatą (może być z wodą ale raczej rzaden środek ropo/benzyno pochodny) i zerknąć. Może spróbuj podeprzeć skrzynię lewarkiem (jak masz dwa) to zobaczysz czy się trzyma.

Dookoła masz sporo oleju nachlapane więc rozkład gumy całkiem możliwy.

Dobrze jakby ktoś jeszcze poparł lub obalił moje pomysły bo sam już nie wiem czy dobrze kombinuję. panic.gif

Co do tych wahaczy typu 'allegro' 60-110 zeta to się tu naczytałem że można to kłaść, ale wytrzymują 10 d0 15 kkm. osobiście nie testowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> cztery lata dla sprzęgła to czasem też sporo - ważny przebieg, nie wiek

Wazny sposob eksploatacji a nie wiek i przebieg...

> co do zdjecia to zerknij jeszcze tutaj (foty są do góry nogami):

Ta poduszke zawieszenia silnika mam w gorszym stanie a nic nie stuka...Tu bardzo wazne pytanie, ktore juz padlo: czy jest to pojedyncze stukniecie, czy seria wibracji...

> Co do tych wahaczy typu 'allegro' 60-110 zeta to się tu naczytałem że można to kłaść, ale

> wytrzymują 10 d0 15 kkm. osobiście nie testowałem.

Moznba je sobie...takie niedomowienie...skladane na najtanszych czesciach. Lepiej zainwestowac w porzadne tuleje i sworzen wahacza i zainstalowac na oryginalnym wahaczu.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ta poduszke zawieszenia silnika mam w gorszym stanie a nic nie stuka...Tu bardzo wazne pytanie,

> ktore juz padlo: czy jest to pojedyncze stukniecie, czy seria wibracji...

seria wibracji

> Moznba je sobie...takie niedomowienie...skladane na najtanszych czesciach. Lepiej zainwestowac w

> porzadne tuleje i sworzen wahacza i zainstalowac na oryginalnym wahaczu.

właśnie zakupiłem tuleje firmy febi i założe na stary oryginalny wachacz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.