halk Napisano 12 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2010 Witam,mam taki problem że przy ruszaniu z miejsca moja astra jakoś dziwnie szarpie(takie stukania)nie mam pojęcia co to może być? Aha żeby nie zakładać kolejnego tematu to piszę jeszcze tutaj,otóż opadła mi ta szmata z dachu,czym to skleić?Albo jak to inaczej rozwiązać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 12 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2010 > Witam,mam taki problem że przy ruszaniu z miejsca moja astra jakoś dziwnie szarpie(takie > stukania)nie mam pojęcia co to może być? sprzęgło > Aha żeby nie zakładać kolejnego tematu to piszę jeszcze tutaj,otóż opadła mi ta szmata z dachu,czym > to skleić?Albo jak to inaczej rozwiązać? albo kupic na allegro nowa/uzywana podsufitkę albo przykleić szmate samemu- a jak to zrobić to poszukaj w archiwum było kilka razy o tym EDIT: na zachętę klik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
halk Napisano 12 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 12 Lipca 2010 > sprzęgło > albo kupic na allegro nowa/uzywana podsufitkę albo przykleić szmate samemu- a jak to zrobić to > poszukaj w archiwum było kilka razy o tym > EDIT: na zachętę klik ale te stukanie już od dłuższego czasu już mam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 12 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2010 > ale te stukanie już od dłuższego czasu już mam. a skąd to stukanie dobiega i czy występuje tylko podczas szarpania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amciek Napisano 12 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2010 > Witam,mam taki problem że przy ruszaniu z miejsca moja astra jakoś dziwnie szarpie(takie > stukania)nie mam pojęcia co to może być? to stukania czy szarpie. stuka jak masz cos niedokreconego lub przegub mowi papa. czy bardziej stuka jak masz skrecone kola? stuka spod auta, z kola? musisz bardziej sprecyzowac owe stuki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
halk Napisano 12 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 12 Lipca 2010 > a skąd to stukanie dobiega i czy występuje tylko podczas szarpania? występuje tylko podczas ruszania z miejsca to jest tak: jakbym za póżno puścił sprzęgło,dodaje gazu a sprzęgło za pózno puszczam to wtedy to stukanie słychać wydaje mi się że te stukania są spod auta chyba z przodu samochodu albo ruła wydechowa trzaska o podwozie.Może to też tak być? W weekend wleze pod auto i zobacze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kszyh00 Napisano 14 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2010 > występuje tylko podczas ruszania z miejsca > to jest tak: > jakbym za póżno puścił sprzęgło,dodaje gazu a sprzęgło za pózno puszczam to wtedy to stukanie > słychać > wydaje mi się że te stukania są spod auta > chyba z przodu samochodu albo ruła wydechowa trzaska o podwozie.Może to też tak być? > W weekend wleze pod auto i zobacze włażenie pod auto może nie pomóc spróbuj tak: - rozpędź auto na II biegu do jakiś 3-4 kobr/min - lekki hebel do 2400 obr/min -skręt i piz**, to znaczy opór gaz jak będzie trzepać (stukać) to na 90% przegub zewnętrzny na półosi na wszelki wypadek wypróbuj skręcanie w obie strony opcja dwa: przy ruszaniu: - dwa z hakiem na obrotomierzu - szybkie odpuszczenie sprzęgła nie powinien się dusić, więc jeżeli będzie stukać i szarpać (oba dokładnie synchronicznie ) to pewnie sprzęgło opcja czy: - macha do góry - ręczne otwarcie przepustnicy - obserwacja 'latania' silnika na jego zawieszeniu bujanie silnika powinno być płynne i harmoniczne (płynnie wygasać). Jeżeli silnik będzie 'latać' jak chce to poduchy trzymające motor wszystkich proszę o ewentualne wyprowadzenie z błędu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
halk Napisano 16 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 16 Lipca 2010 > włażenie pod auto może nie pomóc > spróbuj tak: > - rozpędź auto na II biegu do jakiś 3-4 kobr/min > - lekki hebel do 2400 obr/min > -skręt i piz**, to znaczy opór gaz > jak będzie trzepać (stukać) to na 90% przegub zewnętrzny na półosi > na wszelki wypadek wypróbuj skręcanie w obie strony > opcja dwa: > przy ruszaniu: > - dwa z hakiem na obrotomierzu > - szybkie odpuszczenie sprzęgła > nie powinien się dusić, więc jeżeli będzie stukać i szarpać (oba dokładnie synchronicznie ) to > pewnie sprzęgło > opcja czy: > - macha do góry > - ręczne otwarcie przepustnicy > - obserwacja 'latania' silnika na jego zawieszeniu > bujanie silnika powinno być płynne i harmoniczne (płynnie wygasać). > Jeżeli silnik będzie 'latać' jak chce to poduchy trzymające motor > wszystkich proszę o ewentualne wyprowadzenie z błędu znajomy jak jechał z mną to twierdzi że poduchy na silniku, dzięki za dobry opis jutro wolne,to zajme się astunią Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
halk Napisano 18 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 18 Lipca 2010 > włażenie pod auto może nie pomóc > spróbuj tak: > - rozpędź auto na II biegu do jakiś 3-4 kobr/min > - lekki hebel do 2400 obr/min > -skręt i piz**, to znaczy opór gaz > jak będzie trzepać (stukać) to na 90% przegub zewnętrzny na półosi > na wszelki wypadek wypróbuj skręcanie w obie strony nic nie stuka > opcja dwa: > przy ruszaniu: > - dwa z hakiem na obrotomierzu > - szybkie odpuszczenie sprzęgła > nie powinien się dusić, więc jeżeli będzie stukać i szarpać (oba dokładnie synchronicznie ) to > pewnie sprzęgło też nic nie stuka > opcja czy: > - macha do góry > - ręczne otwarcie przepustnicy > - obserwacja 'latania' silnika na jego zawieszeniu > bujanie silnika powinno być płynne i harmoniczne (płynnie wygasać). > Jeżeli silnik będzie 'latać' jak chce to poduchy trzymające motor chodzi płynnie i harmonicznie,zapodałem fotki,co o nich myslicie czy trzeba się szykować z ich wymianą? Ale jest jeszcze jedna kwestia,zastanawiam się czy to nie jest końcówka drążka kierowniczego? Wymieniałem jakiś rok temu je. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kszyh00 Napisano 20 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2010 niestety na fotach niewiele widać, trzeba by być pod autem i ewentualnie popróbować to poszarpać, zobaczyć jak chodzi btw. na tej fotce 185 to ci się tam podłużnica nie rozłazi pomalutku?? > Ale jest jeszcze jedna kwestia,zastanawiam się czy to nie jest końcówka drążka kierowniczego? > Wymieniałem jakiś rok temu je. końcówek raczej co roku się nie wymienia, a przy luzie na końcówce to luz jest w płaszczyźnie poziomej ale w poprzek, a szarpanie przy ruszaniu występuje w płaszczyźnie poziomej ale kierunek przód-tył W ten sposób (przód-tył) to by mogły się objawiać luzy na wahaczach, ale to raczej w realu wygląda tak, że jak ruszasz czy hamujesz to jedno koło 'zostaje' - odchyla się w tył i tak zostaje więc może być słychać tylko jedno puknięcie i nic więcej (a na początku nawet i to nie) a samo sprzęgło ile ma przelotu?? znajomy na jakiej podstawie stwierdził że to poduchy?? i tak przy okazji - daleko masz do wawy?? bo w profilu czysto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
halk Napisano 20 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 20 Lipca 2010 > niestety na fotach niewiele widać, trzeba by być pod autem i ewentualnie popróbować to poszarpać, > zobaczyć jak chodzi > btw. na tej fotce 185 to ci się tam podłużnica nie rozłazi pomalutku?? zerknij na większe zdjęcie: fotka > końcówek raczej co roku się nie wymienia, a przy luzie na końcówce to luz jest w płaszczyźnie > poziomej ale w poprzek, a szarpanie przy ruszaniu występuje w płaszczyźnie poziomej ale > kierunek przód-tył > W ten sposób (przód-tył) to by mogły się objawiać luzy na wahaczach, ale to raczej w realu wygląda > tak, że jak ruszasz czy hamujesz to jedno koło 'zostaje' - odchyla się w tył i tak zostaje > więc może być słychać tylko jedno puknięcie i nic więcej (a na początku nawet i to nie) wachacze wymieniałem 2 lata temu na tanie za 70 zł,może już czas na nowe? > a samo sprzęgło ile ma przelotu?? jeszcze nie wymieniałem odkąd kupiłem w 2006r. > znajomy na jakiej podstawie stwierdził że to poduchy?? też miał podobne trzaskania,ale w innym aucie chyba honda > i tak przy okazji - daleko masz do wawy?? bo w profilu czysto Górny śląsk,może ktoś by to zobaczył z tych okolic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kszyh00 Napisano 21 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2010 cztery lata dla sprzęgła to czasem też sporo - ważny przebieg, nie wiek co do zdjecia to zerknij jeszcze tutaj (foty są do góry nogami): http://www.astra.auto.pl/content/view/285/48/ na twojej focie widać, że jakby metalowe wypełnienie odkleiło się od tych dwóch gumowych 'stopek', do tego lewa stopka wygląda na nieźle sparciałą (może tylko z wierzchu) Całość musisz przetrzeć szmatą (może być z wodą ale raczej rzaden środek ropo/benzyno pochodny) i zerknąć. Może spróbuj podeprzeć skrzynię lewarkiem (jak masz dwa) to zobaczysz czy się trzyma. Dookoła masz sporo oleju nachlapane więc rozkład gumy całkiem możliwy. Dobrze jakby ktoś jeszcze poparł lub obalił moje pomysły bo sam już nie wiem czy dobrze kombinuję. Co do tych wahaczy typu 'allegro' 60-110 zeta to się tu naczytałem że można to kłaść, ale wytrzymują 10 d0 15 kkm. osobiście nie testowałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tosh79 Napisano 21 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2010 > cztery lata dla sprzęgła to czasem też sporo - ważny przebieg, nie wiek Wazny sposob eksploatacji a nie wiek i przebieg... > co do zdjecia to zerknij jeszcze tutaj (foty są do góry nogami): Ta poduszke zawieszenia silnika mam w gorszym stanie a nic nie stuka...Tu bardzo wazne pytanie, ktore juz padlo: czy jest to pojedyncze stukniecie, czy seria wibracji... > Co do tych wahaczy typu 'allegro' 60-110 zeta to się tu naczytałem że można to kłaść, ale > wytrzymują 10 d0 15 kkm. osobiście nie testowałem. Moznba je sobie...takie niedomowienie...skladane na najtanszych czesciach. Lepiej zainwestowac w porzadne tuleje i sworzen wahacza i zainstalowac na oryginalnym wahaczu. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
halk Napisano 22 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 22 Lipca 2010 > Ta poduszke zawieszenia silnika mam w gorszym stanie a nic nie stuka...Tu bardzo wazne pytanie, > ktore juz padlo: czy jest to pojedyncze stukniecie, czy seria wibracji... seria wibracji > Moznba je sobie...takie niedomowienie...skladane na najtanszych czesciach. Lepiej zainwestowac w > porzadne tuleje i sworzen wahacza i zainstalowac na oryginalnym wahaczu. właśnie zakupiłem tuleje firmy febi i założe na stary oryginalny wachacz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
halk Napisano 25 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 25 Lipca 2010 a może to trzaskać z powodu amorków albo poduszek mocowania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tosh79 Napisano 25 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2010 > seria wibracji Wyglada na to, ze docisk sprzegla sie konczy... > właśnie zakupiłem tuleje firmy febi i założe na stary oryginalny wachacz Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
halk Napisano 25 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 25 Lipca 2010 > Wyglada na to, ze docisk sprzegla sie konczy... co z tym zrobić? podciągnąć trochę linke albo już kupować nowe sprzęgło? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tosh79 Napisano 25 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2010 > co z tym zrobić? podciągnąć trochę linke albo już kupować nowe sprzęgło? Podciaganie linki nie spowoduje zmian, ale sprobowac mozesz...Nastawialbym sie na zakup kompletnego sprzegla. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.