lotis Napisano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2011 Witam, dzisiaj wyjeżdżając z parkingu / w momencie pełnego skręcenia kół usłyszałem stuknięcie / jakby uderzenie kamieniem w element zawieszenia, na trasie stuki ... okazało się, że pękła lewa sprężyna .... jakie są koszty wymiany sprężyny ??? czy poza sprężyną konieczna jest wymiana innych elementów (gumy, łożysko) ??? czy po wymianie konieczne jest ustawianie geometrii ??? doczytałem, że najlepsze sprężyny to KYB i LESJOFORS .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tosh79 Napisano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2011 > jakie są koszty wymiany sprężyny ??? Raczej sprezyn, takie elementy wymienia sie parami. > czy poza sprężyną konieczna jest wymiana innych elementów > (gumy, łożysko) ??? Znajac AG wypadaloby wnikliwie obejrzec gorne mocowania kolumny, nawet lekko wygniecione moga dokuczliwie i glosno stukac. Poza tym warto obejrzec oslony gumowe amortyzatora i odboje, jesli sa popekane lub w inny sposob uszkodzone, nalezy je wymienic. >czy po wymianie konieczne jest ustawianie geometrii ??? Napisze w ten sposob: kazda powazniejsza ingerencja w zawieszenie powinna konczyc sie sprawdzeniem, ew. regulacja geometrii. W praktyce mozna zdemontowac kompletna kolumne lacznie ze zwrotnica kola (nie odkrecac kolumny od zwrotnicy), wymienic sprezyne i ew. inne elementy i zamontowac kolumne do samochodu. Geometria zawieszenia nie zostaje naruszona w wiekszym niz dopuszczalny zakresie. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.