Skocz do zawartości

Awaria sprzęgła w Punto II FL 8V 1,2 60KM rocznik 2003


Miszka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów.

Dopadła mnie usterka sprzęgła w wytrzeszczu.

Auto ma obecnie 207 tys km. Spodziewałem się, że sprzęgło się kończy bo już od 160 tys km dawało oznaki. Szarpało... Z czasem objawy się pogłębiały, ustępowały. Ostatnio zaczęło się "na ostro". Teraz objawy są następujące:

- po długim postoju pierwsze wysprzęglenie nie daje żadnego efektu. Biegu nie da się włożyć.

- 2 krotne "pompowanie" i sprzęgło działa poprawnie ale czuje się, że "ciągnie"

- przy maksymalnym wyciśnięciu słychać szum (czyżby łożysko oporowe) i delikatne zgrzytanie.

Chciałem zapytać, czy takie objawy komuś się już przytrafiły i przy jakim przebiegu?

Kiedyś ze sprzęgłem były takie objawy, że przy przebiegu 15 - 20 tys km sprzęgło szarpało przy ruszaniu. Potem objaw całkowicie ustąpił.

Podobno to była typowa usterka i miała wynikać z tego, że sprzęgło nie było dobrze dopasowane do tego silnika i musiało się "ułożyć" a podobno problem nie występował przy mocniejszych silnikach.

ASO Fiat wyceniło mi pracę na ok 770zł (w tym 270 koszt nowego sprzęgła, zamiennika oraz ok 500 zł robocizna).

Cena mnie nie przeraża, objawy też wskazują, że nic innego jak sprzęgło. Zastanawiam się jedynie czy:

- zdarzało się już to komuś z Was

- czy usterka wymaga wymiany całego sprzęgła

Jasne, że jak się zmienia amorki to oba, jak opony, to też obie, jak klocki to też parami. A jak tarcze sprzęgła to i docisk...

Pytanie lekko lamerskie, ale po to się pytam, bo nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ...A jak tarcze sprzęgła to i docisk...

> Pytanie lekko lamerskie, ale po to się pytam, bo nie wiem.

Tak - wymienia się komplet - po koszcie robocizny widać, że nie warto za jakiś czas znowu się za to zabierać.

Zamiennik - tak, ale Sachs lub Valeo.

500 zł robocizna to chyba drogo, zwłaszcza w tak małym autku ...

Wymieniałem sprzęgło sam i obyło się bez wyciągania skrzyni, chociaż z wyjęciem jest łatwiej ...

Zajęło mi to chyba 4-5 godzin, więc mechanikowi, który się na tym zna, powinno zająć 2, góra 3 godziny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja kiedyś wymieniałem w ASO to za robotę dałem chyba 380 zł a moimi materiałami, a sprzęgło LUKa

> kosztowało 190zł, tak więc dużo tobie zawołali

z tymi ASO są jaja, w Wawie odgrzybianie klimy 250 zł a w ASO w Radomiu 60 zł, normalnie trzeba szukać i nie serwisować auta w Wawie, broń Boże, jak w Radomiu powiedziałem, że dałem za standardowy przegląd po roku 699 zł to się złapali za głowę i powiedzieli, że u nich za połowę tego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> z tymi ASO są jaja, w Wawie odgrzybianie klimy 250 zł a w ASO w Radomiu 60 zł, normalnie trzeba

> szukać i nie serwisować auta w Wawie, broń Boże, jak w Radomiu powiedziałem, że dałem za

> standardowy przegląd po roku 699 zł to się złapali za głowę i powiedzieli, że u nich za połowę

> tego...

Chyba nie we wszystkich warszawskich ASO są takie same ceny. Specjalnie nie pojadę ze Szczecina do Przemyśla bo tam o 100pln taniej wykonam przegląd (no chyba, że mam po drodze).

Ciekawa filozofia zarabiać w Warszawie a wydawać na prowincji. smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja kiedyś wymieniałem w ASO to za robotę dałem chyba 380 zł a moimi materiałami, a sprzęgło LUKa

> kosztowało 190zł, tak więc dużo tobie zawołali

W praktyce przy szacowaniu kosztu serwis (ten serwis) zwykle zawyża. Potem jest taniej (przynajmniej jeśli chodzi o robociznę.

Jak się miałem okazję wielokrotnie przekonałem nie ma zawyżania robocizny. Twierdzą, że potrzebują ok 5 godzin na wymianę, to pewnie w 3 - 3,5 zrobią... 115zł/roboczo godzinę i pewnie wyjdzie jak Ty podajesz.

Co do ceny materiałów - tyle razy się już naciąłem na części które niby są od tego modelu a potem się okazuje, że owszem, ten rocznik ale nie wrzesień tylko marzec i do auta nie pasuje, więc po prostu nie ryzykuję i biorę u nich części. Mam święty spokój.

Wyobraź sobie, samochód od godziny na warsztacie a ja dostaję info "Panie, ale ta część nie pasuje" i co ? Zaczynam jeździć i szukać szybko części na podmianę. Przyznaję, idę na łatwiznę i szkoda mi czasu i wysiłku na to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co do ceny materiałów - tyle razy się już naciąłem na części które niby są od tego modelu a potem

> się okazuje, że owszem, ten rocznik ale nie wrzesień tylko marzec i do auta nie pasuje, więc

> po prostu nie ryzykuję i biorę u nich części. Mam święty spokój.

> Wyobraź sobie, samochód od godziny na warsztacie a ja dostaję info "Panie, ale ta część nie pasuje"

> i co ? Zaczynam jeździć i szukać szybko części na podmianę. Przyznaję, idę na łatwiznę i

> szkoda mi czasu i wysiłku na to.

tu masz rację może tak się zdarzyć, dlatego zawsze po nr nadwozia sprawdzam, a jeśli nie ma wątpliwości ti biorę tam gdzie taniej. Z moim ASO jest tak, że mówią że sprawdzę czy mają i dzwonią do hurtowni 200m dalej, dają cenę 400zł za sprzęgło. Oczywiście póki nie mam części w ręku to nie daję auta rozbierać. Gadam z mechanikiem i ten mi mówi, że by pójść tam i tam i kupić a nie u nich w serwisie. No więc idę i co? i sprzęgło mam za 190zł a nie za 400zł. Facet w tej hurtowni potwierdził, że dzwonili przed chwilą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.