Skocz do zawartości

Regulator pracy wycieraczek


robert_ka

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio ze względu na pogodę bardzo często używam wycieraczek w trybie pracy przerywanej.

Jest tylko jeden tryb pracy przerywanej, i najczęściej nie pasuje do warunków pogodowych.

Ponieważ mam wersję Sienki słabo wyposażoną, mam zapytanie:

Czy w wersjach wypasionych (HL) tryb pracy przerywanej jest regulowany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ostatnio ze względu na pogodę bardzo często używam wycieraczek w

> trybie pracy przerywanej.

> Jest tylko jeden tryb pracy przerywanej, i najczęściej nie pasuje do

> warunków pogodowych.

> Ponieważ mam wersję Sienki słabo wyposażoną, mam zapytanie:

> Czy w wersjach wypasionych (HL) tryb pracy przerywanej jest

> regulowany?

nie,nawet w bardziej wypasionych "cywilizowanych" fiatach nie ma regulacji trybu przerywanego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie,nawet w bardziej wypasionych "cywilizowanych" fiatach nie ma

> regulacji trybu przerywanego...

Jeździłem kiedyś Polonezem Caro z 1997 roku i był tam najlepszy regulator wycieraczek z jakim się spotkałem.

Miał możliwość wielokrotnego, bardzo wygodnego programowania. Polegało to na tym, że gdy załączało się tryb przerywany, regulator pamiętał ostatnie ustawienie. Jeśli chciało się zmienić ustawienie wystarczyło pociągnąć za dźwignię wycieraczek, tak jakby włączało się spryskiwacze, wycieraczki wykonywały jeden ruch i jechało się dalej. Kiedy szyby były znów zabrudzone ponownie pociągało się za dźwignię spryskiwaczy i wycieraczki robiły jedno wahnięcie. I od tej pory czas pomiędzy jednym a drugim ruchem wycieraczek był zaprogramowanym czasem przerwy. Można było ten czas w trakcie jazdy dowolnie zmieniać bez kręcenia potencjometrem czy przełączaniem przycisków. Genialnie proste.

I BYŁ TO POCZCIWY POLDEK !!!

Zastanawiałem się nad przeszczepieniem tego rozwiązania do Sienki, ale jeszcze nic w tym kierunku nie zrobiłem. Nawet nie szukałem schematów.

A może któryś z kolegów wprowadzał zmiany do regulacji pracy wycieraczek, pochwalcie się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeździłem kiedyś Polonezem Caro z 1997 roku i był tam najlepszy

> regulator wycieraczek z jakim się spotkałem.

> Miał możliwość wielokrotnego, bardzo wygodnego programowania.

> Polegało to na tym, że gdy załączało się tryb przerywany,

> regulator pamiętał ostatnie ustawienie. Jeśli chciało się

> zmienić ustawienie wystarczyło pociągnąć za dźwignię

> wycieraczek, tak jakby włączało się spryskiwacze, wycieraczki

> wykonywały jeden ruch i jechało się dalej. Kiedy szyby były znów

> zabrudzone ponownie pociągało się za dźwignię spryskiwaczy i

> wycieraczki robiły jedno wahnięcie. I od tej pory czas pomiędzy

> jednym a drugim ruchem wycieraczek był zaprogramowanym czasem

> przerwy. Można było ten czas w trakcie jazdy dowolnie zmieniać

> bez kręcenia potencjometrem czy przełączaniem przycisków.

> Genialnie proste.

> I BYŁ TO POCZCIWY POLDEK !!!

> Zastanawiałem się nad przeszczepieniem tego rozwiązania do Sienki,

> ale jeszcze nic w tym kierunku nie zrobiłem. Nawet nie szukałem

> schematów.

> A może któryś z kolegów wprowadzał zmiany do regulacji pracy

> wycieraczek, pochwalcie się.

regulator w Sienie jest częścią silniczka...na silniku jest puszka z elektroniką.

Cięzko będzie...nad tym samym myślalem,ale imo nie da rady bez powaznej ingenencji w elektronike.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> regulator w Sienie jest częścią silniczka...na silniku jest puszka z elektroniką.

> Cięzko będzie...nad tym samym myślalem,ale imo nie da rady bez powaznej ingenencji w elektronike.

Nie zaglądałem tam, ale nie wydaje mi się żeby silnik i regulator były nierozłączalne. W przypadku uszkodzenia regulatora trzeba by wymienić cały silnik? Chociaż producenci mogą mieć przeróżne pomysły. Może jak będzie cieplej to zaglądnę do tego.

Mam prośbę, jesli ktoś mógłby przesłać mi e-mailem zeskanowany z książki schemat elektryczny zawierający część instalacji dotyczącą wycieraczek byłbym wdzięczny. Korci mnie żeby tam pogrzebać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie,nawet w bardziej wypasionych "cywilizowanych" fiatach nie ma

> regulacji trybu przerywanego...

Mylisz sie. Nie trza Fiata z gornej polki smile.gif aby znalezc te funkcje. W moim Fiacie Albea wersja HL z 2003 r. mam funkcje regulacji predkosci przerywanej wycieraczek - 4 predkosci. Musze przyznac, ze to sie przydaje. Pozdrawiam,

T. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mylisz sie. Nie trza Fiata z gornej polki aby znalezc te funkcje. W

> moim Fiacie Albea wersja HL z 2003 r.

tak,tyle,ze Albea to juz fiat z CAN-em i bodykompemsmirk.gif

A mowa jest o autach z polowy/konca lat 90.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Przecież Sienka ma program przerywanej pracy wycieraczek i ma tez jednorazowe przejscie wycieraczka (dzwignia do gory).

Jesli ktos by chcial i mial troche smykalki do elektroniki to mógłby zrobić kawałek elektroniki, który wpinany by był w kostkę wyłącznika wycieraczek i w pozycji przerywanej pracy wycieraczek włączałby to jednorazowe przejście wycieraczek (standardowy tryb przerywany moglby byc wowczas wogole nie uzywany). Mógłby wówczas zaadoptować ten pomysł z programowaniem czasu pracy spryskiwaczem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.