Skocz do zawartości

kto płaci akcyze za sprowadzone auto???


olos

Rekomendowane odpowiedzi

wiec sprawa wygląda tak:

rok temu kupiłem auto, które 2miesiace wcześniej koles sprowadził z UE do PL - było na obcych blachach

kupiłem je od niego a dzis po prawie roku dostałem wezwanie do urzędu celnego ze mam dostarczyć auto do oglądu im i zapłacić akcyzę...

znalazłem w sieci takie cóś:

artykuł

mnie by określał 4 przypadek

przerabiał to już ktoś???

czy maja prawo mnie ścigać o akcyzę? jakieś sugestie co dalej????

nie wiem czy to ma znaczenia ale auto przyjechało jako 2osobowa ciężarówka z kratka - i dokonałem zmiany przeznaczenia auta przed rejestracja w pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akcyzę płaci osoba wprowadzająca pojazd na polski obszar celny, czyli importer.

Od pojazdów ciężarowych nie płaci się akcyzy.

> wiec sprawa wygląda tak:

> rok temu kupiłem auto, które 2miesiace wcześniej koles sprowadził z UE do PL - było na obcych

> blachach

> kupiłem je od niego a dzis po prawie roku dostałem wezwanie do urzędu celnego ze mam dostarczyć

> auto do oglądu im i zapłacić akcyzę...

> znalazłem w sieci takie cóś:

> artykuł

> mnie by określał 4 przypadek

> przerabiał to już ktoś???

> czy maja prawo mnie ścigać o akcyzę? jakieś sugestie co dalej????

> nie wiem czy to ma znaczenia ale auto przyjechało jako 2osobowa ciężarówka z kratka - i dokonałem

> zmiany przeznaczenia auta przed rejestracja w pl

I tu dałeś ciała, powinieneś zarejestrować samochód jako 2 osobowy, odebrać twardy dowód rejestracyjny* i dopiero dokonać przeróbek(nie wnikam w stan faktyczny, ważne żeby była faktura na to), zrobić przegląd po zmianach konstrukcyjnych, iść do WK...

* Robiłem to tak, że odbierając pozwolenie czasowe od ciężarówki umówiłem się na za 3 tygodnie na zmianę danych.

Gdybyś najpierw zarejestrował a później zrobił zmiany to nie byłoby problemu a teraz raczej będziesz musiał zapłacić tą akcyzę + odsetki, chyba że z papierów będzie wynikać, że zmian dokonał handlarz, ale pewnie tak nie będzie.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Akcyzę płaci osoba wprowadzająca pojazd na polski obszar celny, czyli importer.

kupiłem samochód już importowany do PL i w PL od kolesia z PL wiec to nie ja jestem importerem

> Od pojazdów ciężarowych nie płaci się akcyzy.

> I tu dałeś ciała, powinieneś zarejestrować samochód jako 2 osobowy, odebrać twardy dowód

> rejestracyjny* i dopiero dokonać przeróbek(nie wnikam w stan faktyczny, ważne żeby była

> faktura na to), zrobić przegląd po zmianach konstrukcyjnych, iść do WK...

w WK blondyna stwierdziła ze to nie ma znaczenia (chociaż wg tego co piszą to nie powinna mi go zarejestrować bez tego kwita(zapł. akcyzy) gdyby nie był ciężarowy i jako taki by wjechał przez granice!) (a przez granice wjechał jako ciężarowy)

jak ja...... kurcze kocham ten kraj!!!!!!!!!!!!!!!

> będziesz musiał zapłacić tą akcyzę + odsetki

K......!!!!!!!

jak to wygląda?? ile$$$$$?

, chyba że z papierów będzie wynikać, że zmian

> dokonał handlarz, ale pewnie tak nie będzie.

no niestety - papiery są na mnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> K......!!!!!!!

> jak to wygląda?? ile$$$$$?

Akcyza(3,1%) od wartości w dniu powstania obowiązku zapłacenia akcyzy, do tego doliczą 13% odsetek w skali roku(jakby nie patrzeć wychodzi taniej niż mój kredyt w ror).

Kwestia czy będzie jakaś kara czy nie, oby nie było.

Musisz iść do UC i spróbuj się dogadać, może przyjmą do wiadomości Twoje tłumaczenia i umorzą, ale chyba tak dobrze nie jest.

Robiłem dokładnie to samo co Ty i musiałem odżałować pieniądze i czas na tą operację po zarejestrowaniu samochodu.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Akcyza(3,1%) od wartości w dniu powstania obowiązku zapłacenia akcyzy, do tego doliczą 13% odsetek

3,1od faktury czy faktycznej wartości???

jak od faktury to 350 w plecy z odsetkami

to prawie 1,5baku palywa

i po co kaza mi nim przyjechac i chca go ogladac?

był w stanie "do sporej roboty" a teraz jest wychuchany i teraz mi go beda wyceniać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 3,1od faktury czy faktycznej wartości???

> jak od faktury to 350 w plecy z odsetkami

> to prawie 1,5baku palywa

Od faktycznej wartości w dniu powstania obowiązku zapłaty akcyzy, łódzki UC używa Eurotaxu. Liczą to tak, że biorą sobie wartość z Eurotaxu, odejmują Vat i od tej kwoty wyliczają akcyzę.

> i po co kaza mi nim przyjechac i chca go ogladac?

> był w stanie "do sporej roboty" a teraz jest wychuchany i teraz mi go beda wyceniać?

Oczywiście możesz się nie zgodzić z ich wyceną i powołać rzeczoznawcę, który sporządzi inną wycenę, ale zwykle jest tak, że rzeczoznawca weźmie 300zł a na akcyzie zaoszczędzisz 200zł, więc dołożysz do tego 100zł, o czym UC doskonale wie.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiec dopiero dorwałem to pismo osobiście(mniejsza o szczegóły - wcześniej tylko brat cytował je przez tel.) - i nie jest najgorzej:

ścigają o akcyzę importera a nie mnie (postępowanie jest w jego sprawie) a auta i mnie chcą jako dowód rzeczowy

dam znać jak sie sprawa rozwinie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wiec dopiero dorwałem to pismo osobiście(mniejsza o szczegóły - wcześniej tylko brat cytował je

> przez tel.) - i nie jest najgorzej:

> ścigają o akcyzę importera a nie mnie (postępowanie jest w jego sprawie) a auta i mnie chcą jako

> dowód rzeczowy

Uważaj, żebyś nie padł ofiarą absurdów w tym kraju.

Logicznie rzecz biorąc, importer wprowadził na obszar celny samochód ciężarowy i na tym powinna skończyć się sprawa.

Niestety Ty bez wiedzy importera zmieniłeś jego przeznaczenie na osobowy bez wcześniejszej rejestracji ciężarówki. Importer będzie się bronił, że nie odpowiada za to co Ty zrobiłeś z samochodem, który Ci sprzedał.

Ciekawe co zrobi UC.

> dam znać jak sie sprawa rozwinie

Chętnie poczytam.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

importer wiedział że bede go przerabial - sam nawet mi "doradzał" i stw. że to tylko formalność...

własnie wczytuje sie w dyskusje pod tym artykułem

artykuł

i widzę że z tym sa niezłe jaja smile.gifyikes.gif

generalnie ciała dała mulher.gif w WK, która bez kwitu (akcyzy) w ogóle nie powinna ze mną gadać o rejestracji - i na jej błąd będę sie powoływał

w zamian za to chciała (i dostała) na przykład kopie wpisu do działalności gospodarczej warsztatu, który wystawił rachunek na demontaż kratki i montaż foteli i pasów...

paranoja!!!! sciana.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Uważaj, żebyś nie padł ofiarą absurdów w tym kraju.

To nie absurd. Sprowadzacz (bo to nie import wink.gif ) jest z kolegą (jako nabywcą) solidarnie zobowiązany do zapłaty podatku akcyzowego od osobówki (skoro zarejestrował ostatecznie jako osobowe) - pięknie to sobie władze celne wymyśliły zlosnik.gif A tłumaczenie kogoś, że najpierw zarejestrował na twardy dowód, a później zmienił przeznaczenie - hmm, za takich też się w końcu wezmą, jak zabraknie kasy w budżecie jeszcze bardziej grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A tłumaczenie kogoś, że najpierw zarejestrował na

> twardy dowód, a później zmienił przeznaczenie - hmm, za takich też się w końcu wezmą, jak

> zabraknie kasy w budżecie jeszcze bardziej

Chwila, chcesz powiedzieć, że nie mogę swobodnie rozporządzać swoją rzeczą?

Rozumiem, że podczas importu ma to znaczenie, ale jeśli później mam kaprys zmienić przeznaczenie to czemu nie?

Na tej zasadzie można przyjąć, że 10 lat po sprowadzeniu nie wolno mi zmienić przeznaczenia a to jest totalna bzdura.

Jeśli zmiana przeznaczenia wymaga jakiś dodatkowych opłat to niech to jasno powiedzą i niech wymagają takiej opłaty.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdaje się, że trzeba było jednak najpierw zarejestrować samochód jako ciężarowy a później go przerobić.

Kliken,

Quote:

Spółka stoi na stanowisku, że w przypadku, gdy na wniosek korzystającego zostaną dokonane w pojeździe, nie będącym samochodem osobowym, przeróbki polegające na wmontowaniu dodatkowych siedzeń i
przeróbki te zostaną dokonane po rejestracji tego pojazdu na terytorium Polski, po stronie Spółki nie powstanie obowiązek zapłaty podatku akcyzowego z tego tytułu.

Jak wyżej już Spółka wskazała, w świetle ustawy o podatku akcyzowym, obowiązek podatkowy w zakresie podatku akcyzowego powstaje wyłącznie w odniesieniu do samochodów osobowych niezarejestrowanych na terytorium Polski. Jednocześnie, należy zauważyć, że przepisy ustawy w tym zakresie są wystarczająco precyzyjne i jednoznaczne, dlatego też w celu dokonania ich interpretacji, wystarczająca jest wykładnia gramatyczna.

W związku z tym, w opinii Spółki,
bez znaczenia dla opodatkowania podatkiem akcyzowym pozostaje okoliczność dokonania potencjalnych zmian w samochodzie ciężarowym przeznaczonym do transportu towarów, jeśli zmiany te następują już po jego rejestracji na terenie kraju.
Tym samym, w przypadku, gdy na wniosek korzystającego, zostaną dokonane przeróbki w pojeździe niebędącym samochodem osobowym polegające na wmontowaniu dodatkowych siedzeń i
przeróbki te zostaną dokonane po rejestracji tego pojazdu na terytorium Polski, po stronie Spółki nie powstanie obowiązek zapłaty podatku akcyzowego z tego tytułu.


Powstaje jedynie pytanie czy powstanie taki obowiązek po stronie korzystającego? Wydaje mi się, że nie.

EDIT: Wygląda, że korzystający nie zapłaci akcyzy, gdyż:

Quote:

Naczelnik tut. Urzędu wyjaśnia, iż w myśl art. 80 ust. 1 ustawy z dnia 23 stycznia 2004 roku o podatku akcyzowym (Dz. U. Nr 29, poz. 257 ze zmianami)
akcyzie podlegają samochody osobowe niezarejestrowane na terytorium kraju, zgodnie z przepisami o ruchu drogowym.
Ponadto zgodnie z art. 80 ust. 2 cyt. ustawy,
podatnikami akcyzy od samochodów są:

1) podmioty dokonujące każdej sprzedaży samochodu osobowego przed pierwszą jego rejestracją na terytorium kraju;

2) importerzy i podmioty dokonujące nabycia wewnątrzwspólnotowego.

Z przedstawionego przez podatnika stanu faktycznego wynika, iż podatnik zamierza
dokonać przeróbki samochodu ciężarowego uprzednio zarejestrowanego na terytorium kraju na samochód osobowy
i następnie dokonać jego sprzedaży. Ponadto z powołanego powyżej art. 80 ust. 1 ustawy z dnia 23 stycznia 2004 roku o podatku akcyzowym wynika, iż
akcyzie podlegają jedynie samochody osobowe niezarejestrowane na terytorium kraju
, zgodnie z przepisami o ruchu drogowym. W przedmiotowej sprawie
natomiast samochód będący przedmiotem przeróbki jest już zarejestrowany na terytorium kraju zgodnie z przepisami o ruchu drogowym.

Biorąc więc pod uwagę powyżej powołane przepisy obowiązującego prawa Naczelnik tut. Urzędu stwierdził, iż w przedstawionym stanie faktycznym nie powstaje obowiązek podatkowy w podatku akcyzowym.
Bez znaczenia bowiem w przedmiotowej sprawie pozostaje fakt przeróbki samochodu ciężarowego na samochód osobowy i jego sprzedaży, skoro jest to ten sam samochód zarejestrowany na terytorium kraju zgodnie z przepisami o ruchu drogowym.


Powstaje pytanie czy Dokonałeś nabycia wewnątrzwspólnotowego czy nie? Wydaje mi się, że nie, tzn. kupiłeś samochód w kraju.

Ponieważ dokonałeś przeróbki samochodu niezarejestrowanego w kraju to powstał obowiązek zapłaty akcyzy, powstaje tylko pytanie czy ciąży on na Tobie czy na importerze czy też jesteście obciążeni nim solidarnie... i tu powstaje pytanie czy importer może odpowiadać za to co ty zrobiłeś z samochodem po zakupie? Dla Ciebie lepiej by było gdyby importer odpowiadał, żeby odpowiadał to lepiej pozbierać maile itd.

IMO ratuje Cię, że nie dokonałeś moim zdaniem nabycia wewnątrzwspólnotowego i nie jesteś importerem. Zwróć też uwagę na pkt.1, że gdybyś sprzedał przed rejestracją taki przerobiony samochód to mógłby powstać obowiązek zapłaty akcyzy, ale Ty tego nie dokonałeś, więc... W tym miejscu powstaje pewna luka.

Z niecierpliwością czekam na to co Ci powiedzą w UC.

Pozdrawiam BAS

ps. Mam pełną świadomość, że te interpretacje są wiążące dla organów podatkowych i organów kontroli skarbowej właściwych dla wnioskodawcy do czasu jej zmiany lub uchylenia w drodze decyzji przez organ odwoławczy w trybie określonym w art.14b § 5 ustawy - Ordynacja podatkowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak czy siak - winna mulher.gif w WK - przynajmniej jeśli chodzi o 13% w skali roku odsetek - jej obowiazkiem było wołać o kwit od akcyzy,

a w myśl przepisów art 109 p.3 "W przypadku sprzedaży nabytego wewnątrzwspólnotowo samochodu osobowego, niezarejestrowanego wcześniej na terytorium kraju, sprzedawca jest obowiązany przekazać nabywcy dokument potwierdzający zapłatę akcyzy na terytorium kraju lub dokument potwierdzający brak obowiązku zapłaty akcyzy na terytorium kraju, z zastrzeżeniem ust. 3a—3c."

taki kwit powinien mi dac importer i o taki kwit powinna wołać mulher.gif - bez tego nie powinna rejestrować!!!

termin mam na 18 pażdziernika ale chyba jutro tam zadzwonię

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wiec sprawa wygląda tak:

> rok temu kupiłem auto, które 2miesiace wcześniej koles sprowadził z UE do PL - było na obcych

> blachach

> kupiłem je od niego a dzis po prawie roku dostałem wezwanie do urzędu celnego ze mam dostarczyć

> auto do oglądu im i zapłacić akcyzę...

> znalazłem w sieci takie cóś:

> artykuł

> mnie by określał 4 przypadek

> przerabiał to już ktoś???

> czy maja prawo mnie ścigać o akcyzę? jakieś sugestie co dalej????

> nie wiem czy to ma znaczenia ale auto przyjechało jako 2osobowa ciężarówka z kratka - i dokonałem

> zmiany przeznaczenia auta przed rejestracja w pl

Pierwsze pytanie - jakie to auto? Auta typu 2 -os. ciężarówki z kratką np. Q7, scenic a nawet picanto dla UC zawsze są autami osobowymi.

kolejna sprawa to zakup auta w PL na obcych tablicach...kupiłeś na fakturę czy robiłeś umowę k/s? Następnie badania techniczne, jaki rodzaj auta wpisał diagnosta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pierwsze pytanie - jakie to auto? Auta typu 2 -os. ciężarówki z kratką np. Q7, scenic a nawet

> picanto dla UC zawsze są autami osobowymi.

fiat stilo mw bez tylnych foteli z kratka - z tabliczka homologacyjna jako ciężarówka (tak funkcjonował poza PL)

> kolejna sprawa to zakup auta w PL na obcych tablicach...kupiłeś na fakturę czy robiłeś umowę k/s?

kupione w PL na obcych tablicach na f-vat od "importera" i on wystawił fakture a nie ktoś z poza PL

> Następnie badania techniczne, jaki rodzaj auta wpisał diagnosta?

ja robiłem badania po przerobieniu przed rejestracja i tam już jest wbite jako osobowy - wcześniej chyba ciężarowy ale nie jestem pewien - sprawdzę po pracy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

byłem dziś w siaradzewie w UC i niestety dalej nie wiem nic frown.gif

ale pan byl bardzo miły - zrobił ksero wszystkich papierów, zrobił oględziny auta pod katem czy jest ciężarówką czy sam. osobowym, zrobił foto b. dokładnie i tu sie jego rola zakończyła bo to nie UC w Sieradzu prowadzi sprawe tylko UC w Łodzi a dostałem wezwanie do nich bo mam bliżej i poszli mi na rękę...

a pan celnik ładnie wypełnił ich ankietę, zrobił foto, zapakował i pewnie odesłał do UC do łodzi

także watek ciągle aktualny smile.gif

cdn...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.