Skocz do zawartości

Punto II FL 1.3 JTD - kilka problemów (turbina itp.)...


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!!!

Od kilku miesięcy jestem posiadaczem Punto z silnikiem 1.3 JTD.

Zauważyłem w nim kilka rzeczy, które trochę mnie niepokoją, ale może po kolei:

1. Po uruchomieniu silnika dobiega na wolnych obrotach dziwny odgłos gdzieś od strony pasażera, taki trochę jakby pisk... - nie umiem zlokalizować skąd bo słychać go włąściwie tylko w kabinie a jak podniosę maskę to go nie słyszę - może ktoś z Was ma jakies pomysły co to może być? jak silnik się nagrzeje dźwięku nie ma na wolnych obrotach ale pojawia się jak dodam trochę gazu - jak puszczę, albo dodam więcej - znika. Na dodatek może być tak, że przez kilka dni go słyszę potem na kilka dni znika... http://www.youtube.com/watch?v=T9rEdUj903k

Ostatnio doszedł też taki inny dźwięk, tyle, że on akurat trwa ciągle, bez względu na to czy jadę czy stoję, najczęściej jak silnik jest gorący, takie uuuuuuuu: http://www.youtube.com/watch?v=8HQ0p96Z3hA

2. Podczas jazdy, gdzieś w okolicach 2k obrotów zaczyna gwizdać turbina, jeśli lekko zdejmę nogę z gazu gwizd znika a auto jedzie dalej. Kiedy dodaję gazu lekko i spokojnie gwizd jest ledwo słyszalny ale kiedy wciskam gwałtowniej słychać go wyraźnie i głośno:

http://www.youtube.com/watch?v=m5hec4sb7ZE

http://www.youtube.com/watch?v=XyTiBqQebuI

http://www.youtube.com/watch?v=23AwOVO48fY

Czy to już kwalifikuje turbinę do wymiany, czy można jeszcze jeździć, bo mechanik, który wczoraj wymieniał mi łożyska mówił, z przerażeniem w głosie, że trzeba natychmiast wymienić turbinę, interkuler itd.

Dodam, że na postoju jak przegazuję Kropka, turbina gwizda w okolicah 3,5k obrotów: http://www.youtube.com/watch?v=xp3mAoMxIRg

I jeszcze - jak dodaję gazu delikatnie, to auto powoli wchodzi na obroty, i do 3k prawie wogóle nie słychać gwizdania, a auto ciągnie normalnie i bez problemów.

3. Zaobserwowałem, że jeśli podczas jazdy zmniejszę trochę gaz i potem nacisnę znów na pedał auto jakby nie reagowało aż obroty nie dojdą do ok. 2k, wtedy słychać gwizd turbiny i auto gwałtownie przyspiesza. Tak samo jak np. ruszam ze świateł - zbiera się wolno, potem gwizd i jazda. Problem ten pojawia się najczęściej jak szybko głęboko wciskam pedał gazu - jak dodaję go powoli wolno bo wolo ale się zbiera bez tego przymulenia na początku i gwałtownego przyspieszenia - czy to może miec związek z tą turbiną, że ona tak gwizda itp??

4. Od czasu do czasu dość regularnie słychać zgrzyt przy wrzucaniu 3 biegu - mechanik mówił, że skrzynia i sprzęgło są do wymiany... nie ukrywam, że to dość spory wydatek, a w Uno z takimi zgrzytami to ze 3 lata jeździłem i nic się nie działo - miał może ktoś z Was doświadczenia ile można tak jeździć i czy naprawa polega wyłącznie na wymienie skrzyni??? Po czym poznać, że sprzęgło się kończy?? jest jakiś sposób na przetestowanie auta po d tym kątem?? bo wg mnie działa OK (oprócz tego biegu) - w Uno poznałem, że mi pada dopiero jak zaczeło zgrzytać i prawie żadnego biegu nie dało rady wrzucić... a tu pozostałe biegi wchodza normalnie...

To chyba wszystko...

Będę bardzo wdzięczny za ewentualne sugestie... teraz jeżdżę na razie po okolicach ale niebawem czeka mnie kilkutygodniowy rajd po Polsce i nie chciałbym mieć jakichś przykrych niespodzianek po drodze... Potem wakacje i też wyjazdy - i niby mam assistance itp. ale niestety nie obejmuje ono wściekłej żony wink.gif

Pozdrawiam serdecznie!!!

Sławek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 2. Podczas jazdy, gdzieś w okolicach 2k obrotów zaczyna gwizdać turbina, jeśli lekko zdejmę nogę z

> gazu gwizd znika a auto jedzie dalej. Kiedy dodaję gazu lekko i spokojnie gwizd jest ledwo

> słyszalny ale kiedy wciskam gwałtowniej słychać go wyraźnie i głośno:

> http://www.youtube.com/watch?v=m5hec4sb7ZE

> http://www.youtube.com/watch?v=XyTiBqQebuI

> http://www.youtube.com/watch?v=23AwOVO48fY

> Czy to już kwalifikuje turbinę do wymiany, czy można jeszcze jeździć, bo mechanik, który wczoraj

> wymieniał mi łożyska mówił, z przerażeniem w głosie, że trzeba natychmiast wymienić turbinę,

> interkuler itd.

> Dodam, że na postoju jak przegazuję Kropka, turbina gwizda w okolicah 3,5k obrotów:

> http://www.youtube.com/watch?v=xp3mAoMxIRg

> I jeszcze - jak dodaję gazu delikatnie, to auto powoli wchodzi na obroty, i do 3k prawie wogóle nie

> słychać gwizdania, a auto ciągnie normalnie i bez problemów.

Osobiście radzę abyś rozejrzał się za nowym mechanikiem, niesztuka powiedzieć "panie kup pan nowe turbo"....

Świst który słuchać może świadczyć o tym że dostaje się gdzieś "lewe" powietrze, np mała dziura w wężu od IC.

> 4. Od czasu do czasu dość regularnie słychać zgrzyt przy wrzucaniu 3 biegu - mechanik mówił, że

> skrzynia i sprzęgło są do wymiany... nie ukrywam, że to dość spory wydatek, a w Uno z takimi

> zgrzytami to ze 3 lata jeździłem i nic się nie działo - miał może ktoś z Was doświadczenia ile

> można tak jeździć i czy naprawa polega wyłącznie na wymienie skrzyni??? Po czym poznać, że

> sprzęgło się kończy??

Zgrzyt może podpowiadać nam że skończył się synchronizator skrzyni biegów. Czy skrzynia biegów "wyje" podczas jazdy?

Co do sprzęgła to jeśli nie bedziesz mógł ruszyć albo dziwnie bedzie "brał" to świadczy o tym że kończy a właściwie skończyło się sprzęgło. Podczas jazdy np 70km/h i dodaniu gazu auto jedzie normalnie czy wchodzi na wysokie obroty a prędkość nie wzrasta ewentualnie maleje? Taki też może być objaw "ślizgania" się sprzęgła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki ielkie za odpowiedź!! smile.gif

> Osobiście radzę abyś rozejrzał się za nowym mechanikiem, niesztuka powiedzieć "panie kup pan nowe

> turbo"....

> Świst który słuchać może świadczyć o tym że dostaje się gdzieś "lewe" powietrze, np mała dziura w

> wężu od IC.

Dzisiaj umówiłem się w firmie, która regeneruje turbiny żeby te moją dokładnie sprawdzili - oni też mówią, że to niekoniecznie musi być uszkodzone turbo smile.gif po południu będę już coś wiedział wink.gif jak byłem w ASO z tym gwizdem to oni nie widzieli w tym problemu, żadnych błędów po podpięciu komputera nie było, a ich szef stwierdził, że pewnie któraś z łopatek się wygięła od jakiegoś paprocha czy np. lodu w zimie bo on też tak miał i żeby to olać bo naprawa nie należy do najtańszych a można z tym jeździć, natomiast nie ukrywam, że ten mechanik wywołał u mnie niepokój i teraz nie wiem któremu wierzyć... wink.gif

> Zgrzyt może podpowiadać nam że skończył się synchronizator skrzyni biegów. Czy skrzynia biegów

> "wyje" podczas jazdy?

> Co do sprzęgła to jeśli nie bedziesz mógł ruszyć albo dziwnie bedzie "brał" to świadczy o tym że

> kończy a właściwie skończyło się sprzęgło. Podczas jazdy np 70km/h i dodaniu gazu auto jedzie

> normalnie czy wchodzi na wysokie obroty a prędkość nie wzrasta ewentualnie maleje? Taki też

> może być objaw "ślizgania" się sprzęgła.

nie zauważyłem takich objawów jak wycie podczas jazdy albo brak przyspieszenia... a dzisiaj rano przeprowadziłem test czy sprzęgło się ślizga, o którym czytałem na kilku stronach - wrzuciłem 4 bieg i próbowałem ruszyć - silnik od razu zdychał, kilka razy tak zrobiłem i za każdym razem nie udało mi się wystartować, nie było też słychać żadnych dziwnych dźwięków wink.gif

Pozdrawiam serdecznie!!!

Sławek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.