Da_Don Napisano 21 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2005 Jest okrągła i taka dość płaska, znajduje się ona na kolektorze ssącym, stojąc z przodu auta, kilka cm na lewo od połączenia gumowej rury ssącej z kolektorem. Do tej puszki dochodzi cienki gumowy wężyk (na górze), na dole zaś jest rurka metalowa i dochodzi do turbiny od strony kolektora wydechowego. Co to takiego? Zdjąłem to to, wyczyściłem kolektor ssący w miejscu gdzie było połączenie kanalikiem kolektor-"puszka". Nie wiem czy coś to dało, ale chyba lepiej jak jest czysto, co nie? Zacząłem tam dłubać, bo ostatnio zauważyłem, że na zimnym silniku coś jakby turbina czasami się nie włączała. W każdym razie na pewno nie zawsze silnik dostawał charakterystycznego "kopa" i tak pomyślałem, żeby coś wyczyścić. Po tej operacji nie zauważyłem już żadnych nieprawidłowości Zobaczymy jak będzie podczas porannej jazdy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Da_Don Napisano 21 Lutego 2005 Autor Udostępnij Napisano 21 Lutego 2005 No to chyba będzie EGR, co? Tak mi się wydaje. Tylko nie śmiać się, to mój pierwszy turbodiesel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Xsander Napisano 22 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2005 W JTD tez takie cuś jest! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kornel Napisano 22 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2005 to jest zawór recyrkulacji spalin EGR. Zapycha sie w nim mały kanalik, który podaje małą dawke spalin i wtedy silnik ma niewłasciwe obroty biegu jałowego oraz mniej kulturalnie przyspiesza (brak mu lekkości). Zeby go wyczyscić trzeba zdemontować go całkiem od kolektora. Nie można zapomnieć tez o wyczyszczeniu otworka w kolektorze po wymontowaniu tego zaworu. napewno poczujesz różnicę po wyczyszczeniu. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Da_Don Napisano 22 Lutego 2005 Autor Udostępnij Napisano 22 Lutego 2005 To by się zgadzało, bo ostatnio czasami pływał na wolnych obrotach. Po wyczyszczeniu zrobiłem tylko malutką rundkę po mieście i tak jakby rzeczywiście troszkę lżej przyspieszał od niskich obrotów. Tzn. może nie przyspiesza lepiej, ale tak jakby troszkę lepiej chodzi Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stanleypl Napisano 22 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2005 a ja mam pyt czy to cudo - puszke - widać dopiero po zdjeciu plastykowej pokrywy na silniku, nie? ja tez mam czasem takie falujące obroty w samochodzie, nigdy nie czyscilem tego ustrojstwa, jesli mysle o tym o czym piszecie. ciekawe czy cosik to da. aha no i ten cienki gumowy przewodzik idzie do jakiegos plastykowego malego czegos przymocowanego na lewo od filtra paliwa, czy tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Da_Don Napisano 22 Lutego 2005 Autor Udostępnij Napisano 22 Lutego 2005 > a ja mam pyt czy to cudo - puszke - widać dopiero po zdjeciu > plastykowej pokrywy na silniku, nie? > ja tez mam czasem takie falujące obroty w samochodzie, nigdy nie > czyscilem tego ustrojstwa, jesli mysle o tym o czym piszecie. > ciekawe czy cosik to da. > aha no i ten cienki gumowy przewodzik idzie do jakiegos plastykowego > malego czegos przymocowanego na lewo od filtra paliwa, czy tak? Dokładnie tak, jak piszesz EGR widać dopiero po zdjęciu plastikowej pokrywy i cieniutki wężyk idzie do tego małego sterownika obok filtra paliwa. Zdejmij wąż z kolektora ssącego i wymontuj EGR, i poczyść trochę. Najlepiej zaopatrz się w rękawiczki ochronne, bo ciężko potem łapki domyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stanleypl Napisano 22 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2005 a czy wymontowanie wymaga jakis specjalnych narzedzi? na cos trzeba uwazac przy wyjmowaniu zeby nic nie wypadlo i zeby potem wsio dzialalo? jakies szczegolne uwagi co do czyszczenia tzn. dalsza rozebranie czy szmata i/lub sprężarka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kornel Napisano 22 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2005 potrzebna płaska trzynastka, wkretak itp. żeby wyciagnać ten zawór trzeba zdemontowac troche np. osłone blaszana, puszke oparów oleju odsunać do tyłu, przewód oparów oleju odłaczyć no i odkręcic przewód spalin dochodzacy do zaworu EGR od dołu. Niestety konstrukcja jest taka że zapycha sie i trzeba co jakic czas przeczyścić (ten kanalik wewnątrz zaworu i otwór w kolektorze-ten malutki) np co 15 tys. W JTD zmienili konstrukcje i przesuneli go na kolektor wydechowy. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Da_Don Napisano 22 Lutego 2005 Autor Udostępnij Napisano 22 Lutego 2005 > a czy wymontowanie wymaga jakis specjalnych narzedzi? > na cos trzeba uwazac przy wyjmowaniu zeby nic nie wypadlo i zeby > potem wsio dzialalo? > jakies szczegolne uwagi co do czyszczenia tzn. dalsza rozebranie czy > szmata i/lub sprężarka? Klucz 13 płaski i 10, najlepiej jakiś oczkowy, mały i zakrzywiony, bo trzeba by odkręcić tą izolację-wygłuszenie, które jest za silnikiem, no i oczywiście 10 do odkręcenia pokrywy silnika Potem zlokalizuj EGR i zdejmij z niego cieniutki czarny wężyk gumowy. Ta 10-tka przyda się jeszcze do tego, aby odkręcić 2 nakrętki i odchylić taką niewielką plastikową czarną skrzynkę. Znajduje się ona pomiędzy zaworem EGR a filtrem paliwa. Chyba nie ma potrzeby zdejmowania tego węża, który dochodzi do "skrzynki", ale ja go zdjąłem. Potrzebny też będzie wkrętak, żeby popuścić opaskę i zdjąć przewód ssący z kolektora. Przed zdjęciem tej metalowej osłonki za EGR należy odpiąć plastikowe złączki i uwolnić z nich wąż od pompy podciśnienia, a z drugiej jakiś czerwony kabel. Zawór EGR przykręcony jest 2 śrubami M8 od dołu i 4 nakrętkami M8 od tyłu, z czego 2 mocują tę blaszaną osłonę. Ja czyściłem wszystko szmatą nasączoną ropą. Myślę, że można też użyć sprężarki, ale nie wiem czy to dobry sposób, bo wepchniesz wtedy różne syfy do kolektroa ssącego. Ogólnie łatwa robota i nie wkurzająca. Nie połam tylko uszczelki od EGR, bo ona jest z jakiegoś tworzywa. To chyba wszystko... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chevy Napisano 23 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2005 To chyba wszystko... moglbys zapodac jakies foto, albo pokazac chociaz obrazek na ePER (na necie mi nie chodzi). od czasu do czasu wolne obroty minimalnie mi faluja, wiec pora zabrac sie za czyszczenie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.