Skocz do zawartości

Taka mała "puszka" w TD100 - co to jest?


Da_Don

Rekomendowane odpowiedzi

Jest okrągła i taka dość płaska, znajduje się ona na kolektorze ssącym, stojąc z przodu auta, kilka cm na lewo od połączenia gumowej rury ssącej z kolektorem. Do tej puszki dochodzi cienki gumowy wężyk (na górze), na dole zaś jest rurka metalowa i dochodzi do turbiny od strony kolektora wydechowego. Co to takiego? Zdjąłem to to, wyczyściłem kolektor ssący w miejscu gdzie było połączenie kanalikiem kolektor-"puszka". Nie wiem czy coś to dało, ale chyba lepiej jak jest czysto, co nie? 270635636-JUMP2.gif Zacząłem tam dłubać, bo ostatnio zauważyłem, że na zimnym silniku coś jakby turbina czasami się nie włączała. W każdym razie na pewno nie zawsze silnik dostawał charakterystycznego "kopa" i tak pomyślałem, żeby coś wyczyścić. Po tej operacji nie zauważyłem już żadnych nieprawidłowości cfaniaczek.gif Zobaczymy jak będzie podczas porannej jazdy hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest zawór recyrkulacji spalin EGR. Zapycha sie w nim mały kanalik, który podaje małą dawke spalin i wtedy silnik ma niewłasciwe obroty biegu jałowego oraz mniej kulturalnie przyspiesza (brak mu lekkości). Zeby go wyczyscić trzeba zdemontować go całkiem od kolektora. Nie można zapomnieć tez o wyczyszczeniu otworka w kolektorze po wymontowaniu tego zaworu. napewno poczujesz różnicę po wyczyszczeniu.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To by się zgadzało, bo ostatnio czasami pływał na wolnych obrotach. Po wyczyszczeniu zrobiłem tylko malutką rundkę po mieście i tak jakby rzeczywiście troszkę lżej przyspieszał od niskich obrotów. Tzn. może nie przyspiesza lepiej, ale tak jakby troszkę lepiej chodzi hmm.gif

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam pyt czy to cudo - puszke - widać dopiero po zdjeciu plastykowej pokrywy na silniku, nie?

ja tez mam czasem takie falujące obroty w samochodzie, nigdy nie czyscilem tego ustrojstwa, jesli mysle o tym o czym piszecie. ciekawe czy cosik to da.

aha no i ten cienki gumowy przewodzik idzie do jakiegos plastykowego malego czegos przymocowanego na lewo od filtra paliwa, czy tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a ja mam pyt czy to cudo - puszke - widać dopiero po zdjeciu

> plastykowej pokrywy na silniku, nie?

> ja tez mam czasem takie falujące obroty w samochodzie, nigdy nie

> czyscilem tego ustrojstwa, jesli mysle o tym o czym piszecie.

> ciekawe czy cosik to da.

> aha no i ten cienki gumowy przewodzik idzie do jakiegos plastykowego

> malego czegos przymocowanego na lewo od filtra paliwa, czy tak?

Dokładnie tak, jak piszesz ok.gif EGR widać dopiero po zdjęciu plastikowej pokrywy i cieniutki wężyk idzie do tego małego sterownika obok filtra paliwa. Zdejmij wąż z kolektora ssącego i wymontuj EGR, i poczyść trochę. Najlepiej zaopatrz się w rękawiczki ochronne, bo ciężko potem łapki domyć grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

potrzebna płaska trzynastka, wkretak itp. żeby wyciagnać ten zawór trzeba zdemontowac troche np. osłone blaszana, puszke oparów oleju odsunać do tyłu, przewód oparów oleju odłaczyć no i odkręcic przewód spalin dochodzacy do zaworu EGR od dołu. Niestety konstrukcja jest taka że zapycha sie i trzeba co jakic czas przeczyścić (ten kanalik wewnątrz zaworu i otwór w kolektorze-ten malutki) np co 15 tys. W JTD zmienili konstrukcje i przesuneli go na kolektor wydechowy.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a czy wymontowanie wymaga jakis specjalnych narzedzi?

> na cos trzeba uwazac przy wyjmowaniu zeby nic nie wypadlo i zeby

> potem wsio dzialalo?

> jakies szczegolne uwagi co do czyszczenia tzn. dalsza rozebranie czy

> szmata i/lub sprężarka?

Klucz 13 płaski i 10, najlepiej jakiś oczkowy, mały i zakrzywiony, bo trzeba by odkręcić tą izolację-wygłuszenie, które jest za silnikiem, no i oczywiście 10 do odkręcenia pokrywy silnika wink.gif Potem zlokalizuj EGR i zdejmij z niego cieniutki czarny wężyk gumowy. Ta 10-tka przyda się jeszcze do tego, aby odkręcić 2 nakrętki i odchylić taką niewielką plastikową czarną skrzynkę. Znajduje się ona pomiędzy zaworem EGR a filtrem paliwa. Chyba nie ma potrzeby zdejmowania tego węża, który dochodzi do "skrzynki", ale ja go zdjąłem. Potrzebny też będzie wkrętak, żeby popuścić opaskę i zdjąć przewód ssący z kolektora. Przed zdjęciem tej metalowej osłonki za EGR należy odpiąć plastikowe złączki i uwolnić z nich wąż od pompy podciśnienia, a z drugiej jakiś czerwony kabel. Zawór EGR przykręcony jest 2 śrubami M8 od dołu i 4 nakrętkami M8 od tyłu, z czego 2 mocują tę blaszaną osłonę. Ja czyściłem wszystko szmatą nasączoną ropą. Myślę, że można też użyć sprężarki, ale nie wiem czy to dobry sposób, bo wepchniesz wtedy różne syfy do kolektroa ssącego. Ogólnie łatwa robota i nie wkurzająca. Nie połam tylko uszczelki od EGR, bo ona jest z jakiegoś tworzywa. To chyba wszystko... hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.