grzechu10g Napisano 16 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2013 Witam, przeszło tydzień po zakupie astrolota i pierwszych 800 kilometrach znalazłem kilka rzeczy do zrobienia . Jedna z może niegroźnych ale irytujących awarii jest niegasnąca kontrolka rezerwy - przeczytałem już że przy pływaku nie ma dodatkowego styku od rezerwy i ze niektóre typy tak mają że kontrolka gaśnie po dłuższej chwili, ale u mnie nie zgasła nawet w czterogodzinnej trasie przy czym na jej początku zatankowałem do ponad połowy stanu (w zbiorniku było ponad 25l wg wskaźnika na desce rozdzielczej). Co trzeba zrobić aby kontrolka ta zaczęła działać normalnie? (załączać się przy poziomie ok 5l w zbiorniku? dobrze kojarzę?) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 16 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2013 Pewnie wina leży w samym liczniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marianpaszek Napisano 16 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2013 kol . rezerwa w astrze jest rez automatyczna . jej działanie polega na tym ze określony stan paliwa powoduje ustawienie plywka w określonej poz co skutkuje ze czujnik przyjmuje oporność x . w przypadku jeśli oporność wynosi zalozmy x1 to do dziela przystepuje układ aut rez który aby było dowcipniej znajduje się w obrotomierzu (tablica bez obrotka nie ma sygnalizacji rez ) tam jest tranzystor z uklademm oporowo pojemnościowym który po określonym czasie odpala zarowke rez . zależy to od tego czy oporność jaka podaje czujnik jest np. przez 15 sek stabilna . dalej rozpoczyna się ladow kondzia który po naladowaniu ma taki potencjal który umozliwia wlaczenie tranzyst w stan wlaczeni i zapalenie zarowki rez . to jest dość skomplikowany proces bo jesl w danym okresie np. na wyboju czujnik poda oporność wyzsza jak zaprogramowana to proces zaczyna się od pocz . realizując projekt przystosowania zegara paliwa do wskazania il lpg w butli najwięcej czasu zajelo rozpracowanie jak toto działa . krotko i zwiezle - od mom kiedy czujnik poda okreslona opornasc sygn. rezerwę do mom zapalenia zarowki upływa nawet min .(caly czas pływak musi być stabilny na oporności x lub poniżej x . inaczej rez si nie zapali . to swoiste zab abys nie dostal oczoplasow majac mało paliwa i jadac po nierównej drodze . z doświadczenia podam ze nie ma stalej oporności wsio zależy czy zeg sa ze ziornika 50 czy np. 60 L wiadomo ze rez to il umozliwiajaca przejechanie x km . inna bedziew dla silnika który pali 5,5l/100km a inna dla silnika który ma norme 6,5-7 l/100km . ogolnie - masz usterke samego czujnika lub zegary z innej wersji -dotyczy obrotka .lub nie zwrociles uwagi i stab zeg nie zyje tyle ze zegar temp powinien klamac tak samo . ....!!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzechu10g Napisano 17 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2013 z tego wniosek że jeśli u mnie rezerwa świeci cały czas, choć wskaźnik poziomu paliwa wydaje sie działać (wskaźnik temp też) to znaczy że ten układ oporowo pojemnościowy (lub sam tranzystor) mam uwalony... jak znaleźć ten układ? po wyjęciu licznika z konsoli będzie to jakoś widoczne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marianpaszek Napisano 17 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2013 po wyjeciu tablicy najpierw przesledz sciezke od zegara paliwa do wtyczki obrotka oraz od zarowki rez do obrotka . następnie wyciągasz obrotek i dalej idziesz po tych sciezkach az dojdziesz w ok tranzystora . zmieniając stala czsowa będziesz wplywal na czas jaki upłynie od ustalenia oporności gornej granicy czerwonego pola wskaźnika . to zostaw . trzeba odnalezdz rez ustalający prad bazy tranzystora i zmienić . zacznij od tego ze zamiast czujnika paliwa musisz podlaczyc potencjometr montażowy 220 ohm . za jego pomocą ustaw wskazowke na gornej granicy pola rez . . następnie odlacz pot. i zmierz jego wartość . to ci się przyda jak będziesz chciał cokolwiek dzialac . jeżeli nie czujesz się za mocno welektronice to lepiej to dac jakiemuś elektronikowi . .dalej możesz dzialac dopiero jak będziesz miał cala tablice na stole . musisz mieć zasilacz stab z regulacja napięcia np. 0-15 V . obwod stabilizatora i zegara zasilasz z zasilacza napięciem 14V . na wyjściu stab będziesz miał napiecie stab w granicach 10,18 -10,28 V . po obciążeniu zegara potencjometrem napiecie spada użytkowy zakres czujnika paliwa to od 40-250 ohm . 250 = pusty zbiornik . rez powinna być w granicach 180 ohm . operacja do prostych nie należy . zawsze możesz zmienić caly obrotek . to będzie prostrze . cale tablice chodza po ok 40-60 pln . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzechu10g Napisano 17 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2013 w elektronice może nie czuję się mocny ale nie boję się takich rzeczy (choć bardziej mi po drodze z teorią niż z praktyką), jednak brak mi troche wyposażenia... zasilacz stabilizowany... ech co do wymiany obrotka na inny egzemplarz - na allegro taki do diesla to ~100zł.. allegro więc albo sam doje jak to zrobić albo wyjmę żarówkę i nie będę miał kontrolki w ogóle.. (irytuje mnie świecące ciągle pomarańczowe). ew zobacze ile jakiś "elektryk" by sobie za zrobienie tego krzyknął, ale to już pewnie taniej by wyszła podmianka z allegro.. w każdem razie dzięki za naświetlenie drogi do rozwiązania problemu. jak pojawią sie jakieś postępy/problemy będę pisał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 17 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2013 > na allegro taki do diesla to ~100zł.. w tamtym roku kupowałem do swojego klekota i płaciłem 30 zł. tez widziałem oferty za ponad 100 zł i chwilkę czekałem zanim pojawiło się coś w rozsądnej cenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzechu10g Napisano 13 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Września 2013 > w tamtym roku kupowałem do swojego klekota i płaciłem 30 zł. > tez widziałem oferty za ponad 100 zł i chwilkę czekałem zanim pojawiło się coś w rozsądnej cenie Serdecznie pozdrawiam wszystkich udzielajacych sie w temacie dziękuję za rady i wskazówki Ostatnio kupiłem na szrocie licznik od astrolota z isuzu, dopiero po powrocie do domu zorientowałem sie że mój obecny ma oznaczenie w1102, natomiast ten wyjęty ze szrotowego dieselka ma w1111... Czy przekładka "plug and play" będzie możliwa, czy trzeba coś kombinować? Czy może lepiej sam obrotek wyjąć i przełożyć? Bonusowe pytanie: W trakcie jazdy słysze jak linka od napędu prędkościomierza (99% że to ona) o coś ociera/trzeszczy, czy są jakieś sprawdzone patenty służące wyeliminowaniu tego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 13 Września 2013 Udostępnij Napisano 13 Września 2013 > Ostatnio kupiłem na szrocie licznik od astrolota z isuzu, dopiero po powrocie do domu > zorientowałem sie że mój obecny ma oznaczenie w1102, natomiast ten wyjęty ze szrotowego > dieselka ma w1111... > Czy przekładka "plug and play" będzie możliwa, czy trzeba coś kombinować? > Czy może lepiej sam obrotek wyjąć i przełożyć? chyba nie powinno być kłopotu z zamontowaniem a odnośnie "W" to jedni mówią żeby się nie przejmować a inni żeby się przejmować i kupić takie samo ja akurat nie miałem z tym problemu bo znalazłęm z tym samym W > Bonusowe pytanie: > W trakcie jazdy słysze jak linka od napędu prędkościomierza (99% że to ona) o coś > ociera/trzeszczy, czy są jakieś sprawdzone patenty służące wyeliminowaniu tego? wymienić na oryginał ze szrotu... chyba, że cię stać na oryginał z ASO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marianpaszek Napisano 13 Września 2013 Udostępnij Napisano 13 Września 2013 wspolczynnik w nie dotyczy części mech licznika . wymieniasz impulsator i skale ze starego i po zabawie . masz licznik taki njak był Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.