Skocz do zawartości

Bucząca pompa paliwa, podwyższone spalanie, mniejsza moc.


vendorr

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, ostatnio jechałem do Krakowa z 4 osobami na pokładzie plus pies (25kg) i załadowany bagażnik.

Podczas jednostajnej jazdy lekko pod górkę na LPG auto jechało równe 120 km/h, postanowiłem, że przegonie bryczkę na NoPb jakieś 20km - po przełączeniu i trzymaniu nogi na gazie cały czas w tej samej pozycji prędkość spadła praktycznie do 100km/h i ciągle spadała, aby dobić do 120 km/h wcisnąłem gaz w podłogę i powiem szczerze dość ciężko było ją osiągnąć.

Po przełączeniu ponownie na LPG auto ożyło i można było spokojnie jechać te 120km/h.

Wczoraj gdy miałem rezerwę zalałem środek do czyszczenia układu paliwowego (usuwa wodę, czyści wtrysk i coś tam jeszcze) oraz zalałem pod korek NoPb, przejechałem trasę 140km z czego jakieś 30km w lekkich korkach, w aucie ja i pasażer.

Jazda zgodnie z przepisami nie przekraczałem 120km/h (chciałem osiągnąć jak najmniejsze spalanie, bez zbędnych wyrzeczeń).

Przy ponownym tankowaniu spalanie wyszło lekko ponad 8l/100km, zatankowałem do pustej butli na full LPG i dalej ruszyłem w trasę.

Można było poczuć od razu chętniejszą tendencję auta do rozpędzania się.

Zaobserwowałem jeszcze, że przy przekręcaniu kluczyka w pozycje zapłon głośniej niż zazwyczaj buczy pompa, wcześniej było słychać lekkie bzyknięcie teraz to przerodziło się w buczenie.

Dodatkową rzeczą jest odpalanie auta: aby uruchomić auto gdy jest zimne muszę pokręcić rozrusznikiem jakieś 2 sekundy (czasami trzy), po przejechaniu przykładowo 2-3 km i ponowny rozruch po kilku minutach odpala praktycznie od pierwszego kopa, znowu gdy auto solidnie rozgrzane postoi dłużej niż 30 minut trzeba już trochę dłużej pokręcić (silnik jeszcze ciepły).

Dodam jedynie do wróżenia z fusów, że mam rozsypany filtr oparów paliwa i przy odkręcaniu wlewu paliwa daje się słyszeć charakterystyczne zasysanie powietrza.

Więc, czy to już pompa paliwa mówi 30.GIF czy może tworzące się podciśnienie w baku utrudnia utrzymanie ciśnienia w układzie zasilania paliwem, czy może jakiś regulator ciśnienia (jeżeli taki jest w monotrysku), czy może sam wtryskiwacz z faktu, że za często nie jest używany zaśniedział.

Co radzicie koledzy?

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet na monowtrysku pompa musi dawac z odpowiednim cisnieniem, wiec zmierz je a bedziesz wiedzial czy pompa juz siada od nie uzywania.

A ze na benzynie Ci mulil, moze rzadko jezdziles na niej, reset kompa i wtedy sprawdzic

Nie wiem czy na 8v to zadziala, na moim 16v dzialalo, 2km/I bieg na maxa az do odciecia, potem tyle samo normalna jazda, jak cos to druga tura taka sama i auto robi sie duzo zywsze.

To robilem po powrocie do domu z kontraktu, w tym czasie auto uzywala corka i nawet ona mowila - tata przejedz sie bo robi sie Astra mulowata a jak przegonisz to czuc moc grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a bedziesz wiedzial

> czy pompa juz siada od nie uzywania.

Pompa u mnie podczas pracy na LPG ciagle prącuje.

> A ze na benzynie Ci mulil, moze rzadko jezdziles na niej, reset kompa i wtedy sprawdzic

Reset ECZu był przed tankowaniem na full.

> Nie wiem czy na 8v to zadziala, na moim 16v dzialalo, 2km/I bieg na maxa az do odciecia, potem tyle

> samo normalna jazda, jak cos to druga tura taka sama i auto robi sie duzo zywsze.

Będę musiał przegonić jak mówisz, aczkolwiek żal mi tak polować motor.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pompa u mnie podczas pracy na LPG ciagle prącuje.

to jest swoisty fanomen - gazownicy twierdzą że z pompami się nic nie dzieje od gazu bo niby pracują tak jak na benzynie o ile jeździ się z paliwem w baku.

Najwyraźniej jednak tak nie jest bo przez 6 lat mojej pracy w serwisie wymieniało się pompy w autach z lpg i ludzie którym te pompy padały zarzekali się na wszystkie świętości, że jeździli z paliwem w zbiorniku.

Jedyne auto jakie pamiętam w którym wymieniliśmy pompę paliwa jeżdżące na benzynie to była Omega A z przebiegiem ok miliona km,

u Ciebie podejrzewam pompę ale to do sprawdzenia manometrem jakie daje ciśnienie, jak trzyma etc.

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.