Skocz do zawartości

Silnik HDI 2.0l 165KM - gdzie poczytam?


Bartłomiej

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry!

Rozważam bardzo poważnie zakup Citroena C8 z silnikiem jak w tytule: dwulitrówka HDI o mocy 165KM. Chciałbym coś więcej dowiedzieć się o tym silniku, żeby przypadkiem nie nadziać się na jakąś minę.

Zestaw pytań standardowy: jak eksploatacja, czy bardzo awaryjny, czy są jakieś wrodzone wady / punkty zapalne, na co uważać? Dodatkowo - jak on współpracuje z automatem w Citroenach C8?

Jeśli można, to poprosiłbym o jakieś przekierowanie na dobre forum, gdzie znajdę dużo informacji na ten temat.

Dziekuję i pozdrawiam

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzień dobry!

> Rozważam bardzo poważnie zakup Citroena C8 z silnikiem jak w tytule: dwulitrówka HDI o mocy 165KM.

> Chciałbym coś więcej dowiedzieć się o tym silniku, żeby przypadkiem nie nadziać się na jakąś

> minę.

> Zestaw pytań standardowy: jak eksploatacja, czy bardzo awaryjny, czy są jakieś wrodzone wady /

> punkty zapalne, na co uważać? Dodatkowo - jak on współpracuje z automatem w Citroenach C8?

> Jeśli można, to poprosiłbym o jakieś przekierowanie na dobre forum, gdzie znajdę dużo informacji na

> ten temat.

> Dziekuję i pozdrawiam

> Bartek

Nie było takiego silnika w C8 - 2.0 HDi 165KM

2.0 HDi 107

2.0 HDi 107FAP

2.0 HDi 120 bez FAP

2.0 HDi 138FAP

2,2 HDi 128KM

i na koniec produkcji 2.2 HDi 173FAP

silnik 2.0HDi 163FAP został wprowadzony w 2011 czyli już po zakończeniu produkcji C8, występuje np. w C5 III i C4P/GP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> silnik 2.0HDi 163FAP został wprowadzony w 2011 czyli już po zakończeniu produkcji C8, występuje np.

> w C5 III i C4P/GP

Nie ??? yikes.gifyikes.gifyikes.gif

To co oni tutaj sprzedają ? Takich ofert jest sporo więcej.

O dziwo, po roku 2010, w ofertach praktycznie znika silnik 140PS a pojawia się właśnie ten, z deklarowanymi 160-163-165 PS.

Pozdro,

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie ???

> To co oni tutaj sprzedają ? Takich ofert jest sporo więcej.

> O dziwo, po roku 2010, w ofertach praktycznie znika silnik 140PS a pojawia się właśnie ten, z

> deklarowanymi 160-163-165 PS.

> Pozdro,

> Bartek

Zdobądź VIN któregoś to się dowiemy smile.gif

Ostatnie C8 wyprodukowano na początku 2010 roku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no jak nie bylo jak byl

Niby jaki smile.gif ?

Silnik RHR - 138FAP był montowany w C8 do końca produkcji - początek roku 2010

Silnik RH02 - 163 FAP (C5III) lub 150/163FAP (C4GP) zaczęto montować po wakacjach 2010 czyli długo po oficjalnym zakończeniu produkcji C8.

Wychodziłoby na to że produkcja pojedynczych egzemplarzy C8 (na zamówienie) trwała jeszcze po wakacjach 2010 jeśli faktycznie jest w tych autach RH02 !?!

U francuzów wszystko możliwe smile.gif

Jednak to można wiedzieć na 100% znając VIN takiego egzemplarza smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sb pokazuje taki motor, wiec napewno byl stosowany

Tiaaaa, na pewno to jak VIN poda tą jednostkę.

edit:

Wówczas może bym przemyślał znowu zakup C8 smile.gif z tym motorem to najlepszy samochód smile.gif 138FAP był bardzo dobry i oszczędny, ten by był pewnie jeszcze lepszy smile.gif

Niemniej w porównaniu do C4GP, takie C8 nawet z RH02 to "zabytek technologiczny" różnica konstrukcyjna prawie dekady w motoryzacji to odchłań

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Brat ma C4GP 2.0 Hdi z tym pseudo automatem z 2008 roku i podobno to ma 160 km.

NIE ma!

w 2008 to tylko 1.6HDi 110FAP i 2.0HDi 138FAP

chyba że "dłubnięte" 138 na 160 smile.gif tylko wówczas MCP by się zapłakała smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no jak nie bylo jak byl

No dobra, załóżmy że mamy to ustalone, że był.

Czy możemy przejść teraz do moich egzystencjonalnych pytań związanych z tym silnikiem?

Ja na prawdę chcę sobie kupić Cytrynę z tym silniorem. I z automatem, żeby było "ciekawiej".

Piszcie, co wiecie.

Z góry dziękuję.

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tiaaaa, na pewno to jak VIN poda tą jednostkę.

> edit:

> Wówczas może bym przemyślał znowu zakup C8 z tym motorem to najlepszy samochód 138FAP był bardzo

> dobry i oszczędny, ten by był pewnie jeszcze lepszy

> Niemniej w porównaniu do C4GP, takie C8 nawet z RH02 to "zabytek technologiczny" różnica

> konstrukcyjna prawie dekady w motoryzacji to odchłań

Tak ze 3 lata temu rozważałem kupno młodego C4P. Wymiękłem, jak zacząłem czytać forum Citroena, gdzie co chwila ktoś zglaszał problemy z elektroniką, zawieszeniem, silnikiem i innymi pierdołami. Przepaść przepaścią, ale ja wolę konstrukcję prostą i sprawdzoną a nie nowoczesną/skomplikowaną i zawodną. Bo to kosztuje w utrzymaniu. A nie planuję kupna samochodu na gwarancji, nie stać mnie.

Pozdro

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No dobra, załóżmy że mamy to ustalone, że był.

> Czy możemy przejść teraz do moich egzystencjonalnych pytań związanych z tym silnikiem?

> Ja na prawdę chcę sobie kupić Cytrynę z tym silniorem. I z automatem, żeby było "ciekawiej".

> Piszcie, co wiecie.

> Z góry dziękuję.

> Bartek

Zwracam honor, był - pojawił się w ostatniej edycji "instrukcji obsługi" na 2012 rok smile.gif

C8+HDi.jpg

Tylko ciekawe dlaczego NIE różni się pod względem MOMENTU smile.gif od poprzednika smile.gif 320 Nm ????

Więc TYLKO polecam takie zestawienie smile.gif

C8 (1860kg) z RH02 - 163FAP BVA AM6 aisin smile.gif

dużo radości z jazdy smile.gif

raczej niewiele kłopotów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zwracam honor, był - pojawił się w ostatniej edycji "instrukcji obsługi" na 2012 rok

> Więc TYLKO polecam takie zestawienie

> C8 (1860kg) z RH02 - 163FAP BVA AM6 aisin

Możesz coś więcej napisac nt. tego silnika? Wracam do pytań z pierwszego postu w tym watku.

Nie znam zupełnie Cytryn ani innych wyrobów PSA, więc chcę wiedzieć "wszystko".

> dużo radości z jazdy

W jakim sensie? (Sz)moc czy działanie skrzyni biegów?

Czy ta skrzynia to klasyczny hydraulik, czy coś "zrobotyzowanego"?

> raczej niewiele kłopotów

A jeśli kłopoty, to jakie?

Zakładam egzemplarz bezwypadkowy, nie naprawiany przez polskiego Mietka handlarza.

Pozdrawiam

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak ze 3 lata temu rozważałem kupno młodego C4P. Wymiękłem, jak zacząłem czytać forum Citroena,

> gdzie co chwila ktoś zglaszał problemy z elektroniką, zawieszeniem, silnikiem i innymi

> pierdołami. Przepaść przepaścią, ale ja wolę konstrukcję prostą i sprawdzoną a nie

> nowoczesną/skomplikowaną i zawodną. Bo to kosztuje w utrzymaniu. A nie planuję kupna samochodu

> na gwarancji, nie stać mnie.

> Pozdro

> Bartek

Ja nie wymiękam od 23 lat smile.gif i nie grozi mi zmiana marki smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Możesz coś więcej napisac nt. tego silnika? Wracam do pytań z pierwszego postu w tym watku.

> Nie znam zupełnie Cytryn ani innych wyrobów PSA, więc chcę wiedzieć "wszystko".

> W jakim sensie? (Sz)moc czy działanie skrzyni biegów?

> Czy ta skrzynia to klasyczny hydraulik, czy coś "zrobotyzowanego"?

> A jeśli kłopoty, to jakie?

> Zakładam egzemplarz bezwypadkowy, nie naprawiany przez polskiego Mietka handlarza.

> Pozdrawiam

> Bartek

Nie miałem niestety jeszcze auta z tą jednostką - koledzy mają w C5III Break i sobie chwalą, jednostka kulturalna, ekonomiczna i dynamiczna smile.gif

mało/bezawaryjna.

skrzynia to prawdziwy automat aisin'a AM6 najprawdopodobniej C1 - mam ja w C4GP z 138FAP, polecam leniwiec, ale dynamiczny smile.gif niestety średnio ekonomiczny smile.gif skrzynia daje dużo przyjemności z jazdy ma niskie obroty przy dużych prędkościach. Mam ją w 2 autach, jak na razie 0 problemów.

Po zakupie KONIECZNIE wymienić olej dynamicznie - wchodzi ~10-11 litrów JWS 3309 (np. Statoil)

Zmienia biegi miękko i bez najmniejszego szarpania (przynajmniej moje obie smile.gif)

W C8 ma najprawdopodobniej dostępne dodatkowe tryby pracy - jak w C5

czyli sport i winter

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie miałem niestety jeszcze auta z tą jednostką - koledzy mają w C5III Break i sobie chwalą,

> jednostka kulturalna, ekonomiczna i dynamiczna mało/bezawaryjna.

OK, w takim razie czy wystarczy, że poczytam sobie o silniku 2.0 HDI 138KM? Czy to ta sama jednostka, tylko że wariant mocniejszy ma zmienione oprogramowanie?

Dziwi mnie, po obejrzeniu zamieszczonej tu tabelki z silnikami, że deklarowany moment obrotowy jest ten sam, niezależnie od tego, czy to wersja 140KM czy 160KM.

> skrzynia to prawdziwy automat aisin'a AM6 najprawdopodobniej C1 - mam ja w C4GP z 138FAP, polecam

> leniwiec, ale dynamiczny niestety średnio ekonomiczny skrzynia daje dużo przyjemności z

> jazdy ma niskie obroty przy dużych prędkościach. Mam ją w 2 autach, jak na razie 0 problemów.

> Po zakupie KONIECZNIE wymienić olej dynamicznie - wchodzi ~10-11 litrów JWS 3309 (np. Statoil)

> Zmienia biegi miękko i bez najmniejszego szarpania (przynajmniej moje obie )

> W C8 ma najprawdopodobniej dostępne dodatkowe tryby pracy - jak w C5

> czyli sport i winter

W C8 widziałem guzik *, czyli śnieżynkę. Znaczy się pewnie rusza wtedy z dwójki. I jakoś mniej dynamicznie.

Coś jeszcze powinienem wiedzieć o Cytrynach z tamtych lat?

Zamierzam kupić wersję Prestige, czyli możliwie maksymalny wypas, włącznie z ogrzewaniem postojowym, fotelami z pamięcią oraz ksenonami. Mam się bać?

Jak te silniki się chipuje? Łatwo? Trwale? Warto to planować, jak się ma mieć skrzynię auto?

Pozdrawiam

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> OK, w takim razie czy wystarczy, że poczytam sobie o silniku 2.0 HDI 138KM? Czy to ta sama

> jednostka, tylko że wariant mocniejszy ma zmienione oprogramowanie?

Nie to zupełnie nowa jednostka

2_0HDi138FAP-163FAP.jpg

> Dziwi mnie, po obejrzeniu zamieszczonej tu tabelki z silnikami, że deklarowany moment obrotowy jest

> ten sam, niezależnie od tego, czy to wersja 140KM czy 160KM.

> W C8 widziałem guzik *, czyli śnieżynkę. Znaczy się pewnie rusza wtedy z dwójki. I jakoś mniej

> dynamicznie.

> Coś jeszcze powinienem wiedzieć o Cytrynach z tamtych lat?

> Zamierzam kupić wersję Prestige, czyli możliwie maksymalny wypas, włącznie z ogrzewaniem

> postojowym, fotelami z pamięcią oraz ksenonami. Mam się bać?

Nie ma czego, ale najwyższa wersja wyposażenia w Citroenie to EXCLUSIVE zwłaszcza tzw. captainchair - 6 foteli z podłokietnikami (nie da się jej przebudować na inną smile.gif

WEBASTO występowało w każdym silniku HDi niemniej traktowane było jak TYLKO dogrzewacz silnika. Po małej modyfikacji można było zrobić z niego pełnowartościowe ogrzewanie postojowe z programatorem.

Nie poleca się wersji z otwieranymi dachami smile.gif z czasem zaczynają (podobno) generować problemy, zwłaszcza wodne.

Poza tym auto BARDZO wygodne, przestronne i wspaniałe na dalekie wyjazdy rodzinne. Mieści bardzo dużo z szaf domowych smile.gif

> Jak te silniki się chipuje? Łatwo? Trwale? Warto to planować, jak się ma mieć skrzynię auto?

Tak jak napisałem nie znam tego silnika i nie mam pojęcia co można w nim zrobić ale napewno trzeba to robić łącznie ze skrzynią.

Mój 138FAP znam jak własną kieszeń mam 3 auto z nim i zamierzam właśnie chipnąć na ~160KM i ~400Nm do tego i skrzynię żeby nadążała za silnikiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie to zupełnie nowa jednostka

A czy to przypadkiem nie jest to samo, co w Fordzie? hmm.gif

> Nie ma czego, ale najwyższa wersja wyposażenia w Citroenie to EXCLUSIVE zwłaszcza tzw. captainchair

> - 6 foteli z podłokietnikami (nie da się jej przebudować na inną

Sześc foteli to dla mnie w sam raz. Choć już życie pokazało, że 7 jest czasami bardziej praktyczne.

> WEBASTO występowało w każdym silniku HDi niemniej traktowane było jak TYLKO dogrzewacz silnika. Po

> małej modyfikacji można było zrobić z niego pełnowartościowe ogrzewanie postojowe z

> programatorem.

Mam to samo w Maździe. Ale nie planuję rozbudowy.

Za to planuję dołozyć klimę do tyłu, bo to się akurat bardzo przydaje.

> Nie poleca się wersji z otwieranymi dachami z czasem zaczynają (podobno) generować problemy,

> zwłaszcza wodne.

Takich porad właśnie mi trzeba.

Szkoda z tym szyberdachem, bo akurat te trzy szybki bardzo mi się podobają.

> Poza tym auto BARDZO wygodne, przestronne i wspaniałe na dalekie wyjazdy rodzinne. Mieści bardzo

> dużo z szaf domowych

Wiem. Moja Mazda MPV przeprowadziła już 3 rodziny.

> Tak jak napisałem nie znam tego silnika i nie mam pojęcia co można w nim zrobić ale napewno trzeba

> to robić łącznie ze skrzynią.

> Mój 138FAP znam jak własną kieszeń mam 3 auto z nim i zamierzam właśnie chipnąć na ~160KM i ~400Nm

> do tego i skrzynię żeby nadążała za silnikiem

A gdzie chcesz to robić? (zakład)

Pozdro

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czy to przypadkiem nie jest to samo, co w Fordzie?

Może i jest, od jakiegoś czasu Ford z upodobaniem montował silniki PSA, zwłaszcza 1.6HDi smile.gif

> Sześc foteli to dla mnie w sam raz. Choć już życie pokazało, że 7 jest czasami bardziej praktyczne.

Problem polega na tym, że brak w podłodze prowadnic środkowego fotela w 2 rzędzie, a zewnętrzne fotele są bardziej do wewnątrz auta wsunięte, co sprawia że jest wygodniej i mieszczą się podłokietniki od strony drzwi.

Przez 2 lata i ponad 60 kkm może mi brakowało ze 2 razy tego fotela smile.gif

> Mam to samo w Maździe. Ale nie planuję rozbudowy.

> Za to planuję dołozyć klimę do tyłu, bo to się akurat bardzo przydaje.

Klima w C8 jest idealna smile.gif w standardzie smile.gif chłodzenie jest doprowadzone do wszystkich 3 rzedów, a 2 rząd ma regulację siły nadmuchu. Także nic nie trzeba rozbudowywać. Panel sterowania ma opcję wentylatorów z tyłu, wówczas działa ta regulacja w 2 rzędzie, jak wozisz "młodszych" to sam możesz poprzez nią ograniczać ich schładzanie smile.gif

> Takich porad właśnie mi trzeba.

> Szkoda z tym szyberdachem, bo akurat te trzy szybki bardzo mi się podobają.

Napisałem PODOBNO są problemy smile.gif ja miałem BEZ więc nie wiem z własnego doświadczenia.

Niemniej auto z nimi jest NIŻSZE wewnątrz pomimo że szyby "wychodzą" na dach.

> Wiem. Moja Mazda MPV przeprowadziła już 3 rodziny.

> A gdzie chcesz to robić? (zakład)

MastersTuning Piaseczno - mają doświadczenie wieloletnie i do tego w Grudniu zawsze jest promocja Świąteczna smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Klima w C8 jest idealna w standardzie chłodzenie jest doprowadzone do wszystkich 3 rzedów, a 2

> rząd ma regulację siły nadmuchu. Także nic nie trzeba rozbudowywać. Panel sterowania ma opcję

> wentylatorów z tyłu, wówczas działa ta regulacja w 2 rzędzie, jak wozisz "młodszych" to sam

> możesz poprzez nią ograniczać ich schładzanie

I to jest dla mnie bardzo ważne, ponieważ codziennie jeżdżę samochodem z kompletem 6. osób na pokładzie. I w lato w III rzędzie siedzeń jest po prostu słabo. Dokładać klimę będę w Maździe i dlatego dopytuję o jakość klimatyzacji w Cytrynie. Bo okazuje się, że w takich gabarytowych samochodach przewietrzanie i schładzanie jest niełatwa sprawą, szczególnie jeśli chodzi o sam tył.

> Napisałem PODOBNO są problemy ja miałem BEZ więc nie wiem z własnego doświadczenia.

Będę miał to na względzie. Szyberdachy da się przecież uszczelniać.

> MastersTuning Piaseczno - mają doświadczenie wieloletnie i do tego w Grudniu zawsze jest promocja

> Świąteczna

Jeżeli moje plany się spełnią i kupię tą C-ósemkę, to prawdopodobnie będę szukał jakiegoś chipa, który mi wygładzi moment, aby był dostępny w jak najszerszym zakresie obrotów. Potrzebuję tego na miasto a nie do ścigania, więc nie zależy mi na wyciskaniu 200KM z tego silniczka.

Pozdrawiam

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I to jest dla mnie bardzo ważne, ponieważ codziennie jeżdżę samochodem z kompletem 6. osób na

> pokładzie. I w lato w III rzędzie siedzeń jest po prostu słabo

Tylko nie nastawiaj się na wybitny komfort 3 rzędu smile.gif tam to dzieci maja super i drobni dorośli góra 160 smile.gif

> przewietrzanie i schładzanie jest niełatwa sprawą, szczególnie jeśli chodzi o sam tył.

C8 ma ogromne szyby w drzwiach suwanych odsuwane w zasadzie całe ! do tego uchylne szyby 3 rzędu idealne do wyganiania gorącego powietrza po długotrwałym nasłonecznieniu. Niestety w porównaniu do poprzednika - Evasiona - zubożono ich funkcjonalność z elektrycznego uchylania z miejsca kierowcy do manualnego przy szybie.

> Będę miał to na względzie. Szyberdachy da się przecież uszczelniać.

No pewnie że się da smile.gif tylko koszty takiej operacji są, hmmm, drastycznie wysokie w porównaniu do użyteczności smile.gif całą podsufitkę trzeba demontować a jest KLEJONA smile.gif

> Jeżeli moje plany się spełnią i kupię tą C-ósemkę, to prawdopodobnie będę szukał jakiegoś chipa,

> który mi wygładzi moment, aby był dostępny w jak najszerszym zakresie obrotów. Potrzebuję tego

> na miasto a nie do ścigania, więc nie zależy mi na wyciskaniu 200KM z tego silniczka.

Mnie również chodzi o moment, zwłaszcza do BVA, w manualu auto było BARDZO dynamiczne pomimo dużej masy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.