Skocz do zawartości

Wnioski ze zwycięskiej bitwy (regulacje lpg)


Kula

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Temat dotyczył nierównej przecy na benzynie na zimno.

Podrzebałem troche w Puntolocie i zgodnie z sugestiami kolegi Yabola przełaczyłem emulacje sondy na "odcięcie" i... wywaliło błąd sondy (podpiąłem dwa komputery, jeden z obsługa do lpg-bingo, drugi z euroscanem, żeby widzieć jak reaguje ECU), przy emulacji "masa" też wywaliło błąd. Nie zrażając się niepowodzeniami wróciłem do emulacji przebiegiem, tylko pobawiłem sie czasami emulacji stanów niskich i wysokich.

Ustawiłem taką konfigurację, żeby czasy niski+wysoki odpowiadały okresowi oscylacji sondy na benzynie (co uprzednio pomierzyłem i uśredniłem) i tak, żeby ECU widział prawidłowy skład mieszanki (poprzednio widział zbyt ubogą).

I... wszystko nareszcie jest OK.

Może moje przemyślenia komuś pomogą, służę szczegółami.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Temat dotyczył nierównej przecy na benzynie na zimno.

> Podrzebałem troche w Puntolocie i zgodnie z sugestiami kolegi Yabola

> przełaczyłem emulacje sondy na "odcięcie" i... wywaliło błąd

> sondy (podpiąłem dwa komputery, jeden z obsługa do lpg-bingo,

> drugi z euroscanem, żeby widzieć jak reaguje ECU), przy emulacji

> "masa" też wywaliło błąd.

to norma,ze wywala bład.Ten błąd nie ma zadnego wyplywu na pozniejszą prace silnika.

Powiedz mi,czy przeciętny user podpina euroscany czy egzaminery i szuka błedów,ktore nie powodują zapalania się checka ?cfaniaczek.gif

Nie zrażając się niepowodzeniami

> wróciłem do emulacji przebiegiem, tylko pobawiłem sie czasami

> emulacji stanów niskich i wysokich.

> Ustawiłem taką konfigurację, żeby czasy niski+wysoki odpowiadały

> okresowi oscylacji sondy na benzynie (co uprzednio pomierzyłem i

> uśredniłem) i tak, żeby ECU widział prawidłowy skład mieszanki

> (poprzednio widział zbyt ubogą).

> I... wszystko nareszcie jest OK.

na razie...na pewno stan "OK" będzie trwał dłużej,niz przy standardowych czasach okolo 0,5 sekundy...

Ale - ECU zacznie tak czy tak glupieć - bo raz,ze sygnal zastepczy to czysty prostokąt - sygnal sondy to sinus...stromy bo stromy,ale sinus...; dwa - częstotliwośc zmian sygnalu emulowanego jest stała,a charakterystyka sygnalu sondy jest zmienna,zależnie od obrotow i obciązenia;

trzy -co ze stanami innymi,niz bieg jalowy i częsciowe obciązenie ? W fazie cut-off sygnal sondy powinien stać na ubogiej mieszance,a w fazie "full throttle" na bogatej...ECU,mimo,iż pracuje wtedy w pętli otwartej,może wykryć niezgodnośc sygnalu sondy z rzeczywistymi warunkami pracy silnika,i tak czy tak zapisac błąd...

Zresztą - testuj i informuj na s o wynikach tych testów i o tym,jak auto się sprawuje !

Moze i ja się pobawię,jak znajdę trochę czasu...bo przebiegami bawilem się dawno temu,nie mialem wtedy Euroscana i nie moglem podejrzeć,jak to widzi ECU...

> Może moje przemyślenia komuś pomogą, służę szczegółami.

no to prosimy o czasy emulacji cfaniaczek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to norma,ze wywala bład.Ten błąd nie ma zadnego wyplywu na

> pozniejszą prace silnika.

> Powiedz mi,czy przeciętny user podpina euroscany czy egzaminery i

> szuka błedów,ktore nie powodują zapalania się checka ?

No... normalny to ja nie jestem spineyes.gif, takie zboczenie zawodowe, że lubie wiedzieć co w maszynie piszczy

> Nie zrażając się niepowodzeniami

> na razie...na pewno stan "OK" będzie trwał dłużej,niz przy

> standardowych czasach okolo 0,5 sekundy...

> Ale - ECU zacznie tak czy tak glupieć - bo raz,ze sygnal zastepczy to

> czysty prostokąt - sygnal sondy to sinus...stromy bo stromy,ale

> sinus...; dwa - częstotliwośc zmian sygnalu emulowanego jest

> stała,a charakterystyka sygnalu sondy jest zmienna,zależnie od

> obrotow i obciązenia;

> trzy -co ze stanami innymi,niz bieg jalowy i częsciowe obciązenie ? W

> fazie cut-off sygnal sondy powinien stać na ubogiej mieszance,a

> w fazie "full throttle" na bogatej...ECU,mimo,iż pracuje wtedy w

> pętli otwartej,może wykryć niezgodnośc sygnalu sondy z

> rzeczywistymi warunkami pracy silnika,i tak czy tak zapisac

> błąd...

Oczywiście racja. Emulacja jest chamsko prostokątna i stała, więc tylko w pewnych okresach odpowiada częśtotlitości sondy.

Puki co badam dalej i będę zdawał raporty smile.gif

> Zresztą - testuj i informuj na s o wynikach tych testów i o tym,jak

> auto się sprawuje !

> Moze i ja się pobawię,jak znajdę trochę czasu...bo przebiegami

> bawilem się dawno temu,nie mialem wtedy Euroscana i nie moglem

> podejrzeć,jak to widzi ECU...

> no to prosimy o czasy emulacji

stan L - 0,275 s

stan H - 0,375 s

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.