pawelmielec Napisano 20 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2014 Witam, w toyocie yaris II mojej narzeczonej wymieniłem łożysko bo strasznie huczało. Po wymianie wyświetla się błąd ABS którego nie da się skasować tzn. po skasowaniu zaraz wyświetla się ponownie. Znajomy mechanik powiedział że błąd wyskoczył dlatego że jak był wyjęty czujnik przekręciłem stacyjkę. Ale dlaczego nie da się go skasować? ABS nie działa. Przed wymianą hulało. Czy smar który został rozrowadzony palce po łożysku może wpływać na wyskakiwanie błędu? Wyjąłem czujnik jeszcze raz, był uciapany smarem, przetarłem go szmatką i włożyłem ponownie jednak bład zachowuje się dalej tak samo. Zauważyłem że czujnik jest delikatnie przytarty z jednej strony. Tak jakby dotykal jakiegoś elementu znajdującego się w środku. Ale dlaczego miał by wchodzić krzywo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Modescik Napisano 20 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2014 > Witam, w toyocie yaris II mojej narzeczonej wymieniłem łożysko bo strasznie huczało. Po wymianie > wyświetla się błąd ABS którego nie da się skasować tzn. po skasowaniu zaraz wyświetla się > ponownie. Znajomy mechanik powiedział że błąd wyskoczył dlatego że jak był wyjęty czujnik > przekręciłem stacyjkę. Ale dlaczego nie da się go skasować? ABS nie działa. Przed wymianą > hulało. Czy smar który został rozrowadzony palce po łożysku może wpływać na wyskakiwanie > błędu? > Wyjąłem czujnik jeszcze raz, był uciapany smarem, przetarłem go szmatką i włożyłem ponownie jednak > bład zachowuje się dalej tak samo. Zauważyłem że czujnik jest delikatnie przytarty z jednej > strony. Tak jakby dotykal jakiegoś elementu znajdującego się w środku. Ale dlaczego miał by > wchodzić krzywo... Czy lozysko zostalo prawidlowo zamontowane? Jesli posiada pierscien magnetyczny i zostalo odwrotnie zamontowane,niestety ale bedzie blad. Jesli blad pojawia sie zaraz po przekreceniu stacyjki,usterka lezy po stronie obwodu danego czujnika,ktorego blad dotyczy,jesli blad pojawia sie podczas jazdy to blad lezy po stronie nadajnika impulsow(pierscien magnetyczny,pierscien na przegubie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelmielec Napisano 21 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2014 O kurde to nawet nie wiedziałem że to łożysko da się włożyć odwrotnie. Akurat tym zajmował się przyszły teść więc szczerze powiedziawszy nie wiem. Jak to sprawdzić ? O ile dobrze pamiętam to łożysko posiadało pierścień magnetyczny który był innego koloru. Kontrolka ABS świeci standardowo po przekręceniu klucza następnie gaśnie i pojawia się po przejechaniu paru metrów - tak przynajmniej dzieje się po skasowaniu go i pierwszym odpaleniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Modescik Napisano 21 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2014 > O kurde to nawet nie wiedziałem że to łożysko da się włożyć odwrotnie. Akurat tym zajmował się > przyszły teść więc szczerze powiedziawszy nie wiem. Jak to sprawdzić ? O ile dobrze pamiętam > to łożysko posiadało pierścień magnetyczny który był innego koloru. > Kontrolka ABS świeci standardowo po przekręceniu klucza następnie gaśnie i pojawia się po > przejechaniu paru metrów - tak przynajmniej dzieje się po skasowaniu go i pierwszym odpaleniu. Niestety ale obawiam sie, ze lozysko jest odwrotnie zamontowane. Mozna odkrecic nakretke przegubu i odsuwajac przegub podejrzec jaki pierscien jest przy czujniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelmielec Napisano 28 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2014 Czy to ze łożysko jest magnetyczne oznacza że z jednej strony powinno przyciągać metal? Pytam ponieważ nie ściągałem całości aby nie ustawiać ponownie zbieżności. W miejscu w którym wchodzi czujnik abs przyłożyłem drucik który był przyciągany więc jeżeli jedna strona przyciąga to oznaczało by ze łożysko włożone jest prawidłowo. Druga sprawa to taka że zauważyłem że plastik czujnika jest delikatnie przytarty jak to możliwe? Jest on przykręcany na jedną śrubkę więc niema możliwości złego zamontowania czujnika. Czy może mieć to wpływ na pokazywanie błędu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.