Bednar Napisano 15 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2014 Jest sobie peugeot 206 1.4 automat. Objaw jest taki: jadę, zatrzymuję się, puszczam hamulec, samochód nie rusza. Muszę dodać trochę gazu, wtedy następuje szarpnięcie i zaczyna jechać. Dzieje się tak od czasu do czasu, czasem ruszy dobrze, czasem objaw jak wyżej. Olej w skrzyni ma przejechanie 5kkm, samochód ma przejechane 255kkm. Co to może być? Ile może kosztować i czy tymczasowo można jeździć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JerryG1 Napisano 17 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2014 Trzeba podlaczyc sie PLanet'em i popatrzyc jak dzialaja zawory. Moze ktorys zaczyna juz szwankowac. A na poczatek poczyscic masy, moze sa zasniedziale i przez to straty w napieciu co powoduje wadliwe dzialanie zaworow. Mam teraz taki sam samochod Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bednar Napisano 7 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 7 Października 2014 > Trzeba podlaczyc sie PLanet'em i popatrzyc jak dzialaja zawory. > Moze ktorys zaczyna juz szwankowac. > A na poczatek poczyscic masy, moze sa zasniedziale i przez to straty w napieciu co powoduje wadliwe > dzialanie zaworow. > Mam teraz taki sam samochod Samochód od 3 tygodni jest w warsztacie, wymienione/podmienione zawory w skrzyni, ale objaw nadal taki sam. Gdy jest zimny, jeździ dobrze. Po rozgrzaniu czasem nie chce ruszać. Czy poza remontem skrzyni można jeszcze na coś innego zwrócić uwagę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JerryG1 Napisano 7 Października 2014 Udostępnij Napisano 7 Października 2014 > Samochód od 3 tygodni jest w warsztacie, wymienione/podmienione zawory w skrzyni, ale objaw nadal > taki sam. Gdy jest zimny, jeździ dobrze. Po rozgrzaniu czasem nie chce ruszać. > Czy poza remontem skrzyni można jeszcze na coś innego zwrócić uwagę? Ja zakonczylem z powodzeniem walke z moja skrzynia automatyczna - dziala po wymianie na inna. Stara miala nieszczelnosc gdzies wewnatrz jak Twoja, z poczatku jak olej nagrzany +/- 80* na swiatlach po stanieciu trzeba bylo poczekac z 5 minut i dopiero zapinal bieg. Wymienilem wewnetrzna pompe oleju, jajo zostalo stare - to mozna powiedziec druga pompa oleju ale dziala gdy auto jedzie. Pojedzilem, caly czas mialem wrazenie ze sie jakby slizgalo sprzeglo az w koncu ktoregos razu ledwie udalo mi sie z jechac z autostrady na expresowke skad kolega mnie na smyczy sciagnal do domu. Z ciekawosci juz po wymianie skrzyni na kupiona z ebaya rozkrecilem, nieszczelnosc powstala na pompie oleju, zeby tam sie dostac trzeba odkrecic ze skrzyni oslone sprzegla/jaja - 3 srubki nad filtrem oleju byly poluzowane. Teraz co do Twojego przypadku, kazdy zawor a jest ich troche ma oring - moze ktorys z nich juz przegrzany i z twardnial i po na grzaniu sie oleju puszcza mimo ze zawor jest zamkniety. koszt nie duzy a lepiej wymienic na nowe, zwlaszcza na tych dwoch regulujacych cisnienie oleju - sa to te wieksze z prawej strony jak stoi sie przed samochodem - pisze o zaworach schowanych pod ta pozioma jakby blaszana miska przykrecana na 4 srubki. Tu w UK nikt nie chce sie bawic z automatami, nawet firma ktora oglasza sie aukcja na ebayu ze naprawia BVA AL4 Z tego powodu zaczelem bawic sie w naprawe swojego auta - skrzyni automatycznej Skoro Twoje auto na zimnym oleju jezdzi dobrze a na nagrzanym stoisz wiec jest gdzies nieszczelnosc lub tez moze uzyty nie wlasciwy olej. W mojej starej 92.000 mil byl czerwony Dextron/Valvoline a w tej co teraz mam w aucie jest Mobil ESSO LT71141 ATF jego kolor taki jasnawy. Juz na koniec, mechanicznych typu sprzegielka na walku moga nie ruszac, do sprawdzenia pompa oleju, jest ona przykrecona na metalowa uszczelke laczaca obudowe "sprzegla" z wlasciwa skrzynia, tu odkrecic i oczyscic jesli beda slady jakis past, posmarowac nie za grubo [tu nie podam nazwy bo dostalem od kolegi a naklejki na tubce zdewastowane nie do odczytania, cos podobne do polskiego hermetyku ale nie zasycha na kamien]sa tam kanaly z pompy do reszty skrzyni i zaworow. Ale sief rozpisalem EDIT: A co pokazuje Planet?? po od paleniu na zimno a potem jak sie olej nagrzeje, jakie jest cisnienie oleju Zadanego i Cisnienia oleju ?? EDIT2: Wkladac skrzynie zawsze z zalozonym jajem, mi sie udawalo klientom i mi samemu ostatnio 3 razy wkladac z przykreconym do kola zamachowego, no i przyszedl pech, naciecia na jaju nie obrucily pierscienia pompy i sobie pekl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bednar Napisano 8 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 8 Października 2014 Dzięki, przekażę dalej. Niestety nie mam pojęcia co pokazuje Planet, nie widziałem, nie pytałem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.