kisielkartuzy Napisano 18 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2014 Opel Corsa B 1.2 8v 94r. benzyna/gaz Auto od jakiegoś czasu szarpie, dławi się a ostatnio nawet przerywa - ma chwilowe "zamuły" przy dodawaniu gazu. Wyczuwalne było to bardziej na gazie, chociaż od wczoraj na problem się odwrócił - na benzynie o wiele bardziej szarpie niuz na gazie. Dodatkowo ostatnio pojawił się problem - po uruchomieniu auto (odpalany na benzynie) wskakuje na wysokie obroty i po jakimś czasie schodzi z nich. Machnik sprawdził silnik krokowy, podłączał pod komputer, jedyne co zauważył brakujące kilka szt. bezpieczników. Po uzupłnieniu ich problem na chwile zniknął, ale neidawno znowu powrócił. Auto jest po wymianie sprzęgła, kabli WN, świec, uszczelki pod głowicą (splanowana głowica) + wszystkich uszczelek, reduktora LPG i regulacji gazu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 18 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2014 Posprawdzaj sonde lambda oraz mase na silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kisielkartuzy Napisano 27 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 27 Listopada 2014 sprawdzone. sponda ładnie pracuje, masa takze w porządku. Sprawdziłem za to ponownie kompresje i ponownie ten sam problem co w sierpniu br tuż przed remontem - słaba kompresja na 2 i 4 cylindrze. 2 - 8, 4- 6. Oddaje auto do warsztatu, który robił mi ten remont, nie wiem czy to ich wina, czy to może silnik już umiera... co myślicie? Podobno 8v silnik nie do zajechania... > Posprawdzaj sonde lambda oraz mase na silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 27 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2014 > sprawdzone. sponda ładnie pracuje, masa takze w porządku. > Sprawdziłem za to ponownie kompresje i ponownie ten sam problem co w sierpniu br tuż przed remontem > - słaba kompresja na 2 i 4 cylindrze. 2 - 8, 4- 6. Oddaje auto do warsztatu, który robił mi > ten remont, nie wiem czy to ich wina, czy to może silnik już umiera... co myślicie? Podobno 8v > silnik nie do zajechania... > > Posprawdzaj sonde lambda oraz mase na silniku. Jaki remont miales robiony? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kisielkartuzy Napisano 8 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2015 > Jaki remont miales robiony? Szwedzki - podobno tak się mówi. Głowica ściągnięta, oddana do szlifu, wymiana wszystkich uszczelek. ---- Chciałbym wrócić do tematu. Jakiś czas temu inny mechanik poradził wymiane komputera - sterownika silnika. Znalazł na szrocie używany, taki też wymienił i problem zniknął na jakieś 2 miesiące. Dodatkowo wymieniłem silnik krokowy. Auto odpalało normalnie, nie gazowało samoistnie, ogólnie ok. Niedawno problem powrócił. Auto po odpaleniu samo gazuje - czasem nie schodzi z obrotów + temperatura czasem nawet powyżej 100stopni niedługo po odpaleniu. Dodatkowo co się pojawiło - na lpg momentami przy wciskaniu gazu zaczyna tracić moc i za chwile wraca, na benzynie szarpie... Powoli rozkładam ręce coś mi się wydaje, że wina lezy po stronie "czegoś" co steruje silnikiem, tylko co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piohol Napisano 11 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2015 > Powoli rozkładam ręce coś mi się wydaje, że wina lezy po stronie "czegoś" co steruje silnikiem, > tylko co? Na pewno jakiś czujnik lub element wykonawczy Wybacz sarkazm ale nikt szklanej kuli nie ma podłącz samochód pod kompa diagnostycanego i przynajmniej ustalisz kierunek poszukiwań przyczyn niesdomagań skoro nie wypluwa błędów trzeba szukać w parametrach czujników. Przełącz silnik na benę wykonaj reset autoadasptacji a potem przejedź kilkadziesiat kilometrów w ten sposób dowiesz się czy to układ benzynowy szwankuje czy gaz rozjeżdża mapy kompa. Od czegoś trzeba zacząć a nie wymieniać na chybił trafił elementy i urządzenia w samochodzie. Twój silnik nie ma czasem hydraulicznej kompensacji luzów zaworowych? Może to chydraulika zaworów niedomaga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 11 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2015 sprawdź wałek rozrządu, czy są drożne kanały olejowe. Bo może olej przeładowuje hydraulikę i nie domyka zaworów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.