Skocz do zawartości

C.D. Była sobie autostrada...


nieboraku

Rekomendowane odpowiedzi

... no właśnie, po burzy medialnej, w łódzkich gazetach cały czas głośno o sprawie autostrady, która miała być oddana w zeszłym roku, a zostanie oddana (jak wszystko dobrze pójdzie) w lipcu-sierpniu tego roku. Dla zainteresowanych, ciąg dalszy tego tematu:

Papa z A2 do badania raz jeszcze

Środa, 22 marca 2006r.

Główny inspektor nadzoru budowlanego uchylił decyzję Zbigniewa Maciejewskiego, inspektora wojewódzkiego w Łodzi, o wycofaniu z obrotu papy, użytej przy budowie wiaduktów na odcinku Emilia - Dąbie autostrady A2 i przekazał sprawę do ponownego rozpatrzenia. Skargę na decyzję inspektora wojewódzkiego wniosła firma Tegola Polonia, odpowiedzialna za izolację wiaduktów na autostradzie.

- Zarzuty firmy dotyczyły złamania procedur przez inspektora wojewódzkiego - mówi Danuta Kossobudzka, rzecznik Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego. - Decyzji o wycofaniu papy z obrotu nie można podjąć tylko na podstawie badań jej próbek, konieczna jest także kontrola u producenta, czego nie zrobiono.

Wojewódzki inspektor będzie więc musiał jeszcze raz przeprowadzić całe postępowanie.

W październiku ubiegłego roku inspektorzy wojewódzkiego nadzoru budowlanego w Łodzi pobrali dwie próbki papy z budowy wiaduktów na A2. Przebadało je Polskie Centrum Badań i Certyfikacji w Gdańsku.

Inspektor wojewódzki, powołując się na tę ekspertyzę, stwierdził, iż papa Tegoli nie spełnia norm (pęka, gdy temperatura spadnie poniżej minus 5 stopni, a powinna wytrzymywać do minus 20) i 20 stycznia wycofał ją z obrotu.

W ubiegłym tygodniu Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała, że dotychczasowe kontrole wiaduktów, na których ostatnio prowadzono prace, nie pozwalają na kwestionowanie jakości papy, więc nie ma potrzeby zrywania nawierzchni. Sprawę uznała za przejaw walki konkurencyjnej lub nieporozumienie. Parametr minus 20 stopni nie dotyczy bowiem wytrzymałości papy już po położeniu, ale podczas składowania. Na wszelki wypadek zażądano jednak od wykonawcy dodatkowej gwarancji. Skontrolowane zostaną także pozostałe wiadukty.

żródło - Dziennik Łódzki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli i tak nie bedą rozbierać wiaduktów.

Na razie nie.Dopiero po oddaniu do użytku jak papa nie spełni załozonych wymagań izolacyjnych i wilgoć przed którą miała chronić zacznie pod wpływem mrozu dewastować beton i asfalt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.