Piechu Napisano 22 Marca 2006 Udostępnij Napisano 22 Marca 2006 Zaczeły mi się dziać dziwne rzeczy i nie mam pojęcia co to może być. Być może miał ktoś podobne problemy, jeśli tak to proszę o pomoc, bo już powoli tracę cierpliwość do tej pie..onej maszyny Problem nr. 1 (powazniejszy): Po przejechaniu kilkunastu km. gdy silnik się nagrzeje, na wolnych obrotach jak chce ruszyć za skrzyżowania to momentalnie gaśnie!! Dodam że to raczej nie jest wina modułu bo wczoraj był wymieniony na nowy, świece raczej też nie bo były wymieniane 2 miesiące temu, kable tez wyglądają mi na w miare nowe. Problem nr. 2 (być może jest powiązany z problemem nr. 1): Zauważyłem też że jadąc na benzynie gdy osiągam 2000-2500 obrotów samochód zaczyna zwalniać, tak jakby stracił moc, dopiero jak się przeżyci na wyższy bieg to zaczyna jechać dopuki nie osiągnie 2000 obrotów. Dodam że na LPG nie ma takich objawów. Zastanawiałem się czy to czasem nie jest cos z pompą paliwową, może sie zasyfiła, po praktycznie cały czas jeżdże na LPG, tylko odpalam z benzyny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SlawekS Napisano 22 Marca 2006 Udostępnij Napisano 22 Marca 2006 > Zaczeły mi się dziać dziwne rzeczy i nie mam pojęcia co to może być. > Być może miał ktoś podobne problemy, jeśli tak to proszę o > pomoc, bo już powoli tracę cierpliwość do tej pie..onej maszyny > Problem nr. 1 (powazniejszy): Po przejechaniu kilkunastu km. gdy > silnik się nagrzeje, na wolnych obrotach jak chce ruszyć za > skrzyżowania to momentalnie gaśnie!! > Dodam że to raczej nie jest wina modułu bo wczoraj był wymieniony na > nowy, świece raczej też nie bo były wymieniane 2 miesiące temu, > kable tez wyglądają mi na w miare nowe. > Problem nr. 2 (być może jest powiązany z problemem nr. 1): Zauważyłem > też że jadąc na benzynie gdy osiągam 2000-2500 obrotów samochód > zaczyna zwalniać, tak jakby stracił moc, dopiero jak się > przeżyci na wyższy bieg to zaczyna jechać dopuki nie osiągnie > 2000 obrotów. Dodam że na LPG nie ma takich objawów. > Zastanawiałem się czy to czasem nie jest cos z pompą paliwową, może > sie zasyfiła, po praktycznie cały czas jeżdże na LPG, tylko > odpalam z benzyny. Sprawdź koniecznie tę pompkę tak jak mówisz, może już ją wpier... Skoro mówisz że dzieje sie to tylko na pb to może być przyczyną. Możesz też zainwestować w nowy filtr paliwa. Może to być też od jakości naszego wspaniałego paliwka BTW: Mój ojciec też wcześniej tylko odpalał na pb i od razu pyk na gaz (ja już tak nie robię ). Skończyło się to wymianą pompy bo ją po prostu zżarło od tego że nie była prawie używana. Zalecane jest przełączanie na gaz przy ciepłym silniku a tak w ogóle przejeżdzić 2 zbiorniki na gazie i 1 na pb. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teamc Napisano 22 Marca 2006 Udostępnij Napisano 22 Marca 2006 > Zaczeły mi się dziać dziwne rzeczy i nie mam pojęcia co to może być. > Być może miał ktoś podobne problemy, jeśli tak to proszę o > pomoc, bo już powoli tracę cierpliwość do tej pie..onej maszyny > Problem nr. 1 (powazniejszy): Po przejechaniu kilkunastu km. gdy > silnik się nagrzeje, na wolnych obrotach jak chce ruszyć za > skrzyżowania to momentalnie gaśnie!! > Dodam że to raczej nie jest wina modułu bo wczoraj był wymieniony na > nowy, świece raczej też nie bo były wymieniane 2 miesiące temu, > kable tez wyglądają mi na w miare nowe. > Problem nr. 2 (być może jest powiązany z problemem nr. 1): Zauważyłem > też że jadąc na benzynie gdy osiągam 2000-2500 obrotów samochód > zaczyna zwalniać, tak jakby stracił moc, dopiero jak się > przeżyci na wyższy bieg to zaczyna jechać dopuki nie osiągnie > 2000 obrotów. Dodam że na LPG nie ma takich objawów. > Zastanawiałem się czy to czasem nie jest cos z pompą paliwową, może > sie zasyfiła, po praktycznie cały czas jeżdże na LPG, tylko > odpalam z benzyny. Hmm! Powiem tak nie napisales jednej rzeczy w pierwszym punkcie czy te objawy masz na lpg czy na benzynie? Ale poradzimy sobie bez tego:) ad1. Prawdopodobnie masz uszkodzona pompe lub potencjometr na przepustnicy lub elektro-zawor podcisnieniowy moze puszczac i wtedy sa takie efekty jakie sa ( to ostatnie dotychy noPB i LPG) Jak sprawdzic czujnik polozenia przepustnicy. Czujnik położenia przepustnicy mierzy kąt wału przepustnicy przy użyciu potencjometru. Czujnik zwraca sygnał proporcjonalny do kąta wału przepustnicy.Specyfikacjenapięcie zasilania końcówka 5: 5 V napięcie wyjściowe, końcówka 2: 0 - 5 V (kształt fali A) napięcie wyjściowe, końcówka 4: 0 - 5 V (kształt fali B) opór pomiędzy 1 i 5: 520 - 1.300 omów informacje o kształcie fali: sygnały wyjściowe podczas otwierania przepustnicy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piechu Napisano 22 Marca 2006 Autor Udostępnij Napisano 22 Marca 2006 W 1 punkcie objawy są na benzynie i na gazie. Prosiłbym o przewidywalne koszty tych części. A z tym czujnikiem to nie bardzo rozumiem , amator ze mnie, chyba nie bede potrafił tego sprawdzić. A czy pompa paliwowa ma coś do tego że gaśnie mi na gazie? Myślałem że jak samochód pracuje na gazie to pompa nie pracuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teamc Napisano 22 Marca 2006 Udostępnij Napisano 22 Marca 2006 > W 1 punkcie objawy są na benzynie i na gazie. > Prosiłbym o przewidywalne koszty tych części. > A z tym czujnikiem to nie bardzo rozumiem , amator ze mnie, chyba nie > bede potrafił tego sprawdzić. > A czy pompa paliwowa ma coś do tego że gaśnie mi na gazie? Myślałem > że jak samochód pracuje na gazie to pompa nie pracuje. Z pompa to masz racje! To co mi przychodzi na mysl to te podcisnienia. Bo ogolnie na LPG komp jest nie potrebny! tyko iskra POwiem tak moze czujnik na wale siada?! A moze pod ukladem wtryskowym masz wydmuchana uszczelke? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piechu Napisano 22 Marca 2006 Autor Udostępnij Napisano 22 Marca 2006 W ksiace WKŁ napisali że: "Czujnik położenia przepustnice jest montowany fabrycznie . Nie wolno go naprawiać ani wymontowaywać" Czy to oznacza ze musze kupić całą przepustnice z czujnikiem? Czy jak? W którym miejscu znajduje się ten czujnik no i elektro zawór podcisnieniowy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piechu Napisano 23 Marca 2006 Autor Udostępnij Napisano 23 Marca 2006 Własnie wróciłem ze sklepu, nie da się kupić samego czujnika, ale za całe urządzenie wtryskowe krzykneli 2000zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marus Napisano 23 Marca 2006 Udostępnij Napisano 23 Marca 2006 Jeśli byłeś w ASO to pewnie chcieli Ciebie naciągnąć. Szukaj w innych sklepach. Widziałem potencjometry przepustnicy w ofercie Euro Moto Fan. Poza tym niepamiętam kto to pisał na tym kąciku, ale podobno pasuje z VW Jetta 1.6 . Poszukaj w archiwum. może jeszcze jest ten wątek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marus Napisano 23 Marca 2006 Udostępnij Napisano 23 Marca 2006 > W ksiace WKŁ napisali że: "Czujnik położenia przepustnice jest > montowany fabrycznie . Nie wolno go naprawiać ani wymontowaywać" Przestrzegają w ten sposób przed niepotrzebnym grzebaniem w nim. Informacja z niego jest chyba jedną z ważniejszych, na podstawie których komputer wypracowuje dawkę paliwa którą ma podać wtryskiwacz. Śruby mocujące potencjometr mają nietypowy łeb aby utrudnić przestawienie go. Więc jeśli będziesz go zmieniał to zmierz rezystancję na starym potencjometrze w położeniu neutralnym i ustaw nowy tak by miał taką samą rezystancję w położeniu neutralnym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teamc Napisano 23 Marca 2006 Udostępnij Napisano 23 Marca 2006 > Własnie wróciłem ze sklepu, nie da się kupić samego czujnika, ale za > całe urządzenie wtryskowe krzykneli 2000zł Ten potencjometr mozna kupic na szrocie jesli chcesz ja mam do sprzedania:) tyko narpierw musisz zrobic fotke swojego czy to napewno ten sam! Pozatym powinien pasowac od VW golf 3 1.4 ( ten sam uklad wtryskowy mono-jettronic czy cos o takiej nazwie ) A jeszcze jedno instalacje do gazu masz z silnikiem krokowym czy na register(pokretlo)? Po moze cos z sonda lambda sie dzieje! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piechu Napisano 23 Marca 2006 Autor Udostępnij Napisano 23 Marca 2006 > A jeszcze jedno instalacje do gazu masz z silnikiem krokowym czy na > register(pokretlo)? > Po moze cos z sonda lambda sie dzieje! Na pokrętło. Teraz mam pare dni wolnego, skocze jeszcze do wuja mechanika i cos pomyśle. A jak nic nie pomoże to wezme się za ten potencjometr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aqa Napisano 24 Marca 2006 Udostępnij Napisano 24 Marca 2006 > Problem nr. 2 (być może jest powiązany z problemem nr. 1): Zauważyłem > też że jadąc na benzynie gdy osiągam 2000-2500 obrotów samochód > zaczyna zwalniać, tak jakby stracił moc, .... spróbuj wymienić filtr paliwa, może jest zasyfiony ? u mnie objawiało się to dławieniem silnika przy wzroście obciążenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.