adam14 Napisano 15 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2015 Moje laguny dopadła zamkowa zaraza. W obu, w tym samym czasie popsuły się zamki drzwi przednich. Zaczęło się niewielkimi fochami, potem po prostu się zepsuły całkowicie. Wstępnie pisaliśmy o tym tutaj . Poniżej kilka wniosków z naprawy, co może pomóc innym zainfekowanym chorobą zamkową. W L3 sytuacja była krytyczna. W obu przednich zamkach zepsuły się silniczki, auto nie zamykało drzwi. Wiedziałem, że wystarczy przełożyć silniczki, więc kupiłem zamki od Clio 3. Ku mojemu zaskoczeniu okazało się, że całe zamki pasują do laguny 3. Jedyna różnica to długość cięgna klamki wewnętrznej. Nie jest to problem, bo można je zamienić na to ze starego zamka, lub zamontować układając w łuk. Przy okazji, wiedziony ciekawością, postanowiłem oczyścić sam silniczek. Znalazłem taką poradę gdzieś w necie. Niestety w moim przypadku efekt negatywny. Silniczki kręcą, jednak obciążone mechanizmem zamka nie dają rady i po kilku chwilach zamek jest martwy. W przypadku L3 sprawa demontażu zamka nie jest tak prosta jak w L2, ze względu na mizerny dostęp. Zwłaszcza klamka sprawia sporo problemów. Zalecam ostrożność, można ją uszkodzić. Wyjęcie klamki zewnętrznej jest możliwe po przesunięciu elementu, który owa klamka podnosi (ciężarek). Można to zrobić długim śrubokrętem przez otwór po zamku. Trudno to opisać, więc polecam chwilę poświęcić aby zobaczyć jak to wygląda. To samo dotyczy montażu. Wewnętrzna część klamki należy przygotować - ruchomy element z ciężarkiem ma swoją pozycję, przy której jest możliwe włożenie samej klamki. Pamiętajcie, nic na siłę! W L2, drzwi lewe przednie, urwało się cięgno klamki. Od ręki dostałem tylko zamek przedni z megane 2, który mechanicznie jest taki sam, jednak cięgno klamki jest za krótkie. Jeśli ktoś ma uszkodzony zamek to może przełożyć samo cięgno, jednak to trochę rzeźby. Ja natomiast dorobiłem nowe cięgno w sklepie rowerowym i tak oto stary zamek, po czyszczeniu, dostał drugie życie. Natomiast drzwi prawe to upierdliwy silniczek, który nie zawsze działał (podobnie jak w L3). Silniczki są identyczne w zamku drzwi tylnych. Na szczęście miałem taki w zapasie, więc wystarczyło podmienić. Reasumując: Zamek do Clio III można kupić od 30zł, do L3 kilka razy tyle. Jeśli piny się zgadzają to jest plug&play. Działa to przynajmniej w L3Ph2 z 2011 gdzie pasowały zamki z Clio 3 2006r. Możecie wpisywać rozmiar buta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.