Skocz do zawartości

Udana walka z zamkami w moich Lagunach [długie]


adam14

Rekomendowane odpowiedzi

Moje laguny dopadła zamkowa zaraza. W obu, w tym samym czasie popsuły się zamki drzwi przednich. Zaczęło się niewielkimi fochami, potem po prostu się zepsuły całkowicie. Wstępnie pisaliśmy o tym tutaj .

Poniżej kilka wniosków z naprawy, co może pomóc innym zainfekowanym chorobą zamkową.

W L3 sytuacja była krytyczna. W obu przednich zamkach zepsuły się silniczki, auto nie zamykało drzwi. Wiedziałem, że wystarczy przełożyć silniczki, więc kupiłem zamki od Clio 3. Ku mojemu zaskoczeniu okazało się, że całe zamki pasują do laguny 3. Jedyna różnica to długość cięgna klamki wewnętrznej. Nie jest to problem, bo można je zamienić na to ze starego zamka, lub zamontować układając w łuk. Przy okazji, wiedziony ciekawością, postanowiłem oczyścić sam silniczek. Znalazłem taką poradę gdzieś w necie. Niestety w moim przypadku efekt negatywny. Silniczki kręcą, jednak obciążone mechanizmem zamka nie dają rady i po kilku chwilach zamek jest martwy.

W przypadku L3 sprawa demontażu zamka nie jest tak prosta jak w L2, ze względu na mizerny dostęp. Zwłaszcza klamka sprawia sporo problemów. Zalecam ostrożność, można ją uszkodzić. Wyjęcie klamki zewnętrznej jest możliwe po przesunięciu elementu, który owa klamka podnosi (ciężarek). Można to zrobić długim śrubokrętem przez otwór po zamku. Trudno to opisać, więc polecam chwilę poświęcić aby zobaczyć jak to wygląda. To samo dotyczy montażu. Wewnętrzna część klamki należy przygotować - ruchomy element z ciężarkiem ma swoją pozycję, przy której jest możliwe włożenie samej klamki. Pamiętajcie, nic na siłę!

W L2, drzwi lewe przednie, urwało się cięgno klamki. Od ręki dostałem tylko zamek przedni z megane 2, który mechanicznie jest taki sam, jednak cięgno klamki jest za krótkie. Jeśli ktoś ma uszkodzony zamek to może przełożyć samo cięgno, jednak to trochę rzeźby. Ja natomiast dorobiłem nowe cięgno w sklepie rowerowym i tak oto stary zamek, po czyszczeniu, dostał drugie życie.

Natomiast drzwi prawe to upierdliwy silniczek, który nie zawsze działał (podobnie jak w L3). Silniczki są identyczne w zamku drzwi tylnych. Na szczęście miałem taki w zapasie, więc wystarczyło podmienić.

Reasumując: Zamek do Clio III można kupić od 30zł, do L3 kilka razy tyle. Jeśli piny się zgadzają to jest plug&play. Działa to przynajmniej w L3Ph2 z 2011 gdzie pasowały zamki z Clio 3 2006r.

Możecie wpisywać rozmiar buta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.