Skocz do zawartości

Kupiłem francę to mam!!!


adamec1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. 

A więc pacjent to Renault Espace 2.0T Automat 2004r. Skrzynia to AW55-50

W zeszłym tygodniu zrobił mi się problem ze skrzynią. Podczas jazdy weszła w tryb awaryjny. Po zgaszeniu auta było normalnie ale gdy tylko włączam D po kilku sekundach pojawia się kwadrat z EKG i skrzynia przechodzi w tryb awaryjny.

Na kompie błąd to:

1/1 Czujnik zakresu przełożenia- usterka    P0705

Wyciągnąłem przełącznik wielofunkcyjny i okazało się że w środku mam wilgoć. Przeczyściłem pomierzyłem i dwa dni było spoko. Dziś rano przejechałem kawałek i znów to samo. Dodam iż na P i R jest normalnie na N długo nie trzymałem ale gdy jest na D za chwilę ze skrzynią jest zonk   aaa i jeszcze. Jeśli zmieniam pozycję z P na D ale wskaźnik na desce zatrzyma sie na R to wiem że już mam problem. 

Ki czort??

Wszyscy mi mówią że to wina płyty sterującej ale nie chce mi się wierzyć :hmm:  szczególnie że na 99% auto ma 165 tys km.

Miał ktoś podobnie?? :chipsy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze to byc plyta, jak najbardziej.... dodatkowo zalecam zmiane oleju w skrzyni, moze jeszcze nie bedzie za pozno... skrzynie te sa dosc wrazliwe na olej i czesto przy podobnych przebiegach zaczynaja sie problemy jesli nikt nie robil im serwisu olejowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze to byc plyta, jak najbardziej.... dodatkowo zalecam zmiane oleju w skrzyni, moze jeszcze nie bedzie za pozno... skrzynie te sa dosc wrazliwe na olej i czesto przy podobnych przebiegach zaczynaja sie problemy jesli nikt nie robil im serwisu olejowego.

To że może to być płyta to ja wiem, może być też kupę innych rzeczy. 

Komunikat oraz fakty mówią jednak że raczej to coś innego. Czemu po czyszczeniu przełącznika wielopozycyjnego przez chwilę było dobrze??

Dziwi mnie też wilgoć w nim?

Za każdym razem pojawia się ten sam nr błędu. Więc chyba to nie są zaworki na płycie? Ale to wszystko to chyba  :hmm:

Co do wymiany oleju to statyczna czy dynamiczna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

statyczna 2x albo dynamiczna 1x ;)

 

 

rozbierz manetke raz jeszcze ew. sprobuj na szybko ogarnac do podmiany...

 

Odnośnie statycznej mówią że 3x :) ale to i tak daje ~28% starego oleju w środku :)

1x dynamiczna - raz a dobrze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

statyczna 2x albo dynamiczna 1x ;)

 

 

rozbierz manetke raz jeszcze ew. sprobuj na szybko ogarnac do podmiany...

Ten przełącznik jest na skrzyni. Dziś dobiorę się do wtyczki i pomierzę ją jeszcze raz.

Nie wierzę że to zaworki i syf w skrzyni.

Na sucho nawet też jest problem z przełączaniem więc myślę że to sterowanie skrzynią. :hmm: 

A macie może konkretną instrukcję jak zrobić dynamiczną wymianę oleju??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widziałem to raczej bez maszyny się da to zrobić. Poszperam po necie bo ani maszyny ani tym bardziej instrukcji nie mam  ;l

 

No jak "dmuchniesz" wystarczająco mocno w odpowietrznik skrzyni, to powinno się dać bez maszyny :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.