Skocz do zawartości

Auto-Spec


wkmb

Rekomendowane odpowiedzi

> Kompiuter. A ile takie cacuszko kosztuje?

170 pln - cena według mnie przystępna, tym bardziej, że na forum widziałem już "podobne" komputery o cenie niewiele niższej a składane domową robotą. Fakt, można wtedy zamontować sam wyświetlacz w wybranym przez siebie miejscu, przyciski sterujące też. Ale w moim przypadku nie miało to znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Właśnie wczoraj odebrałem Auto-Speca, montaż najprawdopodobniej w

> sobotę. Ciekawe jak sprawdzi się w praktyce? Może ktoś z Was ma

> już to urządzonko?

> Pozdrawiam

ciekawe jak to mierzy przyspieszenia... mam nadzieję że nie na podstawie odczytu z licznika zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Właśnie wczoraj odebrałem Auto-Speca, montaż najprawdopodobniej w

> sobotę. Ciekawe jak sprawdzi się w praktyce? Może ktoś z Was ma

> już to urządzonko?

> Pozdrawiam

od jakiegos miesiaca uzywam takiego komputerka.

IMG_1913_resize.jpg

IMG_1905_resize.jpg

Mozliwosci :

- spalanie chwilowe w ml/s

- spalanie chwilowe w l/100 (jesli jedziemy n )

- predkosc

- ilosc spalonego paliwa od odpalenia

- srednia predkosc od ruszenia

- srednie spalanie na 100 od ruszenia

- dystans od ruszenia w km

- temperatury In i Out

- czas jazdy od ruszenia

- pomiar napiecia w instalacji.

- srednie spalanie w l/100 od skasowania

- dystans od skasowania

- srednia predkosc od skasowania

- czas od skasowania

- stan baku w litrach

- dystans jaki na nim zrobimy na podstawie sredniego spalania od ruszenia

-globalne spalanie w l/100

-globalna srednia predkosc.

dane te są po to by miec wglad na caly czas eksploatacji samochodu. poniewaz po zatankowaniu i wpisaniu nowej wartosci paliwa zeruja sie wsz liczniki oprocz globalnych

(mozna je rowniez skasowac jak istnieje potrzeba)

- czas do okreslonej predkosci

- kalibracja predkosci, spalania, poziomu rezerwy, ekonomizera, kontroli swiatel, predkosci do jakiej chcemy mierzyc czas

u mnie ten komputerek sprawuje sie wysmienicie!!

rozbierznosc pomiedzy wskazaniem np stanu baku a faktyczna iloscia paliwa ktora doleje to jakies 0,1 l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1.2 silnik? Jak się porusza ten samochód z tym motorem? Daje radę?

O dziwo tak. Jeździłem taką CORDOBĄ kilka razy, aczkolwiek zaznaczam, że zawsze byłem sam w samochodzie i bez jakiegokolwiek balastu w bagażniku.

W jeździe miejskiej niemal w ogóle nie odczuwa się niedostatku mocy. Na trasie do 120 km/h też jest w miarę nieźle.

Dźwięk silnika jest dość dziwny, nie jest może zbyt głośny ale bardzo charaterystyczny.

Mała pojemność skokowa powoduje, że utrzymywanie 4000 obr/min jest pratycznie normą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1.2 silnik? Jak się porusza ten samochód z tym motorem? Daje radę?

Daje radę, i to całkiem dobrze bynajmniej moim zdaniem! Co prawda sprint do setki wypada, jak wypada (ok. 14 s.), ale elastyczność - dla mnie rewelacja. Optymalna prędkość na trasie to 120 - 130 km/h (obroty ok 4 tyś) Można więcj, ale po co? W mieście radzi sobie jeszcze lepiej. Trzymając obroty powyżej 2,5 tyś i naciskając gaz, auto nieżle ciągnie. Robiłem kiedyś pomiary, ale nie będę ich przytaczał. Raz to już zrobiłem i zostałem zbluzgany za "dupo hamownie". Fakt, pomiar robiłem osobiście stoperem, ale stosując taką samą metodę pomiaru w dwóch podobnych autach, chyba można przyjąć ją choć trochę za wiarygodną. Powiem tak, różnica między 1,2 w Cordobie a 1,1 w 206 Peugeot jest kolosalna, oczywiście na korzyść seata!

PS prosze nie odbierać tego jako uwielbienie HTP!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fajna sprawa, tylko czy da rade podpiąc to do Polo z '92 1.3 z

> wielopunktowym wtryskiem.

> Minus urządzenia, to aktualizacja u nich i koszt 30 zl Wolalbym

> robić zmiane FW w domowym zaciszu i za free.

Rodzaj wtrysku nie ma tutaj znaczenia. Jeśli masz elektroniczny sygnał prędkości to z podlączeniem nie bdzie problemu. W pozostałych przypadkach konieczny będzie konwerter.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Właśnie wczoraj odebrałem Auto-Speca, montaż najprawdopodobniej w

> sobotę. Ciekawe jak sprawdzi się w praktyce? Może ktoś z Was ma

> już to urządzonko?

> Pozdrawiam

ja tam wole nie wiedzieć ile mi spala mój potf00r zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

> Ok, wkleje zdjęcie i dam znać jak się sprawuje.

Oto zdjęcia: po montażu po montażu I

Zaznaczam, iż jest to wstępny montaż!

Sorki, że dopiero teraz powracam do tematu, ale było niestety kilka przeszkód. mad.gifI tak: Miałem ogromne problemy ze znalezieniem dobrego elektryka, który za rozsądną cenę i dobrze by mi to podłączył. Większość patrzyła na mnie jak na kosmitę i twierdziła, że nie podejmą się montażu, lub wywaliali takie zaporowe ceny, które przekraczały znacznie wartość zakupu (pewnie tak, abym się odwalił). Minął tydzień i w końcu udało się! smile.gifElektryka nawet to bardzo zainteresowało, umówiony konkretny termin. Nagle telefon, "niestety musisz poszukać kogoś innego". oslabiony.gifRęce mi opadły (sam nawet nie próbowałem, ponieważ niezbyt się na tym znam). I z pomocą przyszła mi koleżanka z pracy (jej mąż jest elektrykiem). Gość zakładał to 4 godziny (jednocześnie założył mi odcięcie pompy paliwa). No i próba, wyświetlacz działa, próbuję przełączyć kolejną funkcję, dochodzę do 2 i dalej d..., komputerek się wyłącza i po kilku sekundach uruchamia samoczynnie. ZAŁAMKA!!! niewiem.gif Dzwonię do producenta - prosze sprawdzić jeszcze raz podłączenie, rozkręcić obudowę i sprawdzić połączenia lutowane. Sprawdzamy i naszym zdanie podłączenie jak i luty są ok. W tej sytuacji nie pozostaje nic innego jak tylko odesłać urządzenie do producenta. Szlag mnie trafił sciana.gif, wszystko pod górkę, co jest? Odesłałem i tak mijały kolejne dni ( w między czasie byłem jeszcze nad morzem). Okazało się, iż auto-spec był uszkodzony (błąd w oprogramowaniu), został wymieniony na nowy i DZIAŁA! yay.gif Czeka mnie jeszcze podłączenie do wtrysku ( wcześnie nie dało rady - usterka). Co do instalacji, najgorszy jest przewód do wtrysku (trzeba go przeprowadzić z wnętrza do komory silnika). Reszta przewodów, łącznie z prędkością, znajduje się w istalacji radiowej. Trochę pomęczyłem sie też przy otworach w ramce (jak widać na załączonych zdjęciach, zamontowałem również termometr wewnętrzny). Czekaja mnie jeszcze drobne poprawki kosmetyczne. Reasumując: Auto-Spec bardzo fajny i ciekawy gadżet!

ps. ciekawe jakie będą wskazania zużycia paliwa? Podczas ostatniego wyjazdu zrobiłem mały test, zatankowałem do pełna (pierwsze dobicie) zalałem 5 litrów w baniak i w drogę. I tak przejechałem łącznie 930 km (prędkość 100-140, momentami 160), w tym 80 km - miasto, reszta trasa. Zbiornik mieści 45 l, czyli średnie spalanie wyszło 4,8. Co ciekawe, na rezerwie zrobiłem 210 km!!! yikes.gifRezerwa zapala się, gdy w baku mam jeszcze ok. 9,6 l paliwa (książka i prospekty mówią o ok. 7 l). W serwisie stwierdzili, że to całkiem mozliwe?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.