Skocz do zawartości

Czujnik temperatury zasysanego powietrza - PILNA prośba


SienaHL_Krzysiek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie userów sienek

mam parę pytań na temat czujnika temperatury zasysanego powietrza:

1. w ksiązce Józefa Zembowicza "Fiat albea, Siena i Palio Weekend"

podane są wartości pracy czujnika tj.

a) przy 60 st. C - 0 K.Ohm

b) przy 0 st. C - 10 K.Ohm

c) przy 20 st. C - 30 K.Ohm

napisane jest mniej więcej tak : rezystancja zmienia się odwrotnie, proporcjonalnie do temperatury

zasysanego powietrza i na tej podstawie IAW określa parametry wtrysku oraz zapłonu.

gdy mierzyłem swoj czujnik to te wartości są o wiele niższe (w granicach 0 - 2.5 K Ohma)

i teraz nie wiem czy w książce jest błąd pomyłki o rząd wartości czy mój zujnik wariuje :-( ?

2. Mój czujnik miał urwany gwint przez który mógł zasysać powietrze, czy to może być przyczyną

gaśnięcia silnika (po nagrzaniu), gdy zdejmę nogę z gazu ???

3. Narazie (do chwili zakupu nowego) zrobiłem tak: w kolektor wkręciłem śrubę w miejsce czujnika

a czujnik podłaczony przyczepiłem na zewnątrz śilnika, moje pytanie: czy może tak zostać parę dni i czy

nic się przez to nie stanie ??

Za każdą uwagę z góry serdecznie dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam serdecznie userów sienek

> mam parę pytań na temat czujnika temperatury zasysanego powietrza:

> 1. w ksiązce Józefa Zembowicza "Fiat albea, Siena i Palio Weekend"

> podane są wartości pracy czujnika tj.

> a) przy 60 st. C - 0 K.Ohm

> b) przy 0 st. C - 10 K.Ohm

> c) przy 20 st. C - 30 K.Ohm

> napisane jest mniej więcej tak : rezystancja zmienia się odwrotnie,

> proporcjonalnie do temperatury

> zasysanego powietrza i na tej podstawie IAW określa parametry wtrysku

> oraz zapłonu.

> gdy mierzyłem swoj czujnik to te wartości są o wiele niższe (w

> granicach 0 - 2.5 K Ohma)

> i teraz nie wiem czy w książce jest błąd pomyłki o rząd wartości czy

> mój zujnik wariuje :-( ?

> 2. Mój czujnik miał urwany gwint przez który mógł zasysać powietrze,

> czy to może być przyczyną

> gaśnięcia silnika (po nagrzaniu), gdy zdejmę nogę z gazu ???

> 3. Narazie (do chwili zakupu nowego) zrobiłem tak: w kolektor

> wkręciłem śrubę w miejsce czujnika

> a czujnik podłaczony przyczepiłem na zewnątrz śilnika, moje pytanie:

> czy może tak zostać parę dni i czy

> nic się przez to nie stanie ??

> Za każdą uwagę z góry serdecznie dziękuję.

Jeżeli zostało cokolwiek gwintu to owijasz go taśmą teflonową, może być taka do rur z PCV i wkręcasz na miejsce. Awaryjnie może pochodzić trochę, ciśnienie nie jest duże i działa do środka układu więc nie wypchnie czujnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 1 miesiąc później...

> mam parę pytań na temat czujnika temperatury zasysanego powietrza:

> 1. w ksiązce Józefa Zembowicza "Fiat albea, Siena i Palio Weekend"

> podane są wartości pracy czujnika tj.

> a) przy 60 st. C - 0 K.Ohm

> b) przy 0 st. C - 10 K.Ohm

> c) przy 20 st. C - 30 K.Ohm

... ale w punkcie "C" ma być chyba -20st.C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.