Guest SYSTEM Posted September 11, 2006 Share Posted September 11, 2006 w zwiazku z czestymi pytaniami "o"..bardzo pomocny linek do "kalkulatora"..tam sie mozna przekonac jak mocno klamia liczniki w CC/SC DAM TO DUZYMI LITERAMI...DLA WSZYSTKICH...CO TO JEST ET I JAK TO POJĄĆ Tutaj arkusik dla tych co musza se policzyc..... Trza tylko txt zmienic na xls. Dla osób bez Excela, link do fajnego kalkulatora znaleziony przez Tommiego. Idac dalej tym tropem ...katalog doboru felg i opon..znaleziony w necie kliken machen1 lub kliken machen 2 A teraz cos dla milosnikow ekologii czyli SONDA LAMBDA czyli sposob jej sprawdzenia powered by Bolo_3M klikamy tutaj ...adobe acrobat potrzebny PRZYCIEMNIANIE SZYB. Szybe tylnia oraz boczne tylnie mozesz sobie nawet zamalowac farba olejna,a policja moze cie conajwyzej cmoknac w pompke. Przednie boczne mozna przyciemnic folia o przepusczalnosci swiatla max 70% ale przewaznie te szyby sa juz przyciemnione w paru procentach. Wiec niemozna ich droogi raz przyciemniac. WSZYSTKIE TE SWISTKI ZWANE "HOMOLOGACJAMI" MOZECIE WYWALIC DO SMIECI!! jest to poprostu naciaganie. JAKIE SWIECE? To zalezy od samochodu. Ja jezdzilem wczesniej na Briskach i byly do d... teraz jezdze na NGK i jest . Natomiast kilka osob jezdzilo na Briskach i sobie chwalilo. Tak wiec musisz poprobowac wszystkiego i samemu dojsc do tego ktore ci bardziej pasuja. Sa jeszcze Bosha (na tych jeszcze niejezdzilem ) JAKIE SPREZYNY Najlepsza popularnoscia ciesza sie AP. Ewentualnie zostaje tzw. "Sprezynowy Dziadek" czyli sprezyny utwardzane metoda domowa. "Za najlepsze spreżyny uważane są AP, dość tanie, jednak praktycznie nie ma możliwości ich nigdzie w Polce już kupić. Następne w kolejce są H&R, łatwo dostępne jednak drogawe, dość twarde. Kolejno Eibach, też świetne, ale i swoje kosztują. Dalej OMP i Ventury - springi tańsze (w granicach 600zł), średnio-twarde, bardzo dobre do dynamicznej miejsko-podwórkowej jazdy. ENZO - te springi pojawiły się na rynku niedawno i opinie na ich temat są bardzo różne, raczej miekkie, cena około (450zł) Sprężynowy dziadek: hartowanie sprezyn przy pomocy palnika spawalniczego - samochód zostaje w ten sposób obniżony (lub podwyższony - wedle wyboru) jednak charakterystyka takich springow jest raczej losowa - nigdy nie wiadomo jak to się będzie zachowywać - koszt około 100 - 150zł Zaciski na sprężynach: wynalazek pomysłowy jednak w tym wypadku charakterystyka pracy sprezyn zmienia sie rowniez w sposob losowy - tez ciezko wyczuc jak to sie bedzie zachwywalo - koszt z montazem okolo 150zł Ucinanie springów: metoda najbardziej kontrowersyjna. Jedni są zadowoleni - innym sprezyny na asfalt wypadaja Ja osobiście nie polecam (koszt 20 - 50zł)" red. by format MAGNETYZER Ja mam na ten temat takie zdanie ze szkoda na to kasy TLUMIKI Michael- jesli chcesz sobie posluchac sportowego dzwieku Ulter- jesli lubisz slyszec basowy tlumik AMORKI Sachs - w miare dobre przez ok 4 tys. km. potem straszne stukaja Monroe Sensatrack - totalna kapota Bilstein - to jest to co tygryski lubia najbardziej... tylko nie za ta kase KYB - O! yeah!!! cena przystepna tylko... trudno je zdobyc HAMULCE Tak wyglada jedno z najczescioej przytaczanych zestawien a tak wyglada zestawienie klockow EBC jeśli chcesz przejść na wentylowane tarcze 257 mm (koła 14 cali) - czytaj! JAKI OLEJ DO MOJEGO CC/SC ?? Wiele zależy od przebiegu i od tego na jakim oleju się właśnie jeździ. 1. silnik 1108 SPI i MPI - najczęściej po grupie przewijają się syntetyki 5w40 0w40 oraz inne dziwolągi 10w60 - połsyntetyki 10w40 zalewane fabrycznie są MPI - sadyści kręcą silniki na mineralnej selenii - zalewnae nią były fabrycznie SPI jakościowej czyli SJ-SL 2. silnik 899 i 903 - przewaga półsyntetyków 10w40 chociaż ekstremiści próbują 5w40, 0w40, 10w60 oczywiście stosujemy oleje jak najwyższej klasy jakościowej czyli SJ-SL 3. do skrzyni biegów : półsyntetyczne oleje przekładniowe klasy 75w90 klasy API GL5 JAKIE OPONY 1.Debica VIVO - tragiedia panie... tragiedia. Opona dla samobojcow 2.Debica PASSIO - miekka guma i szybko sie sciera ale dobrze sie trzyma nawierzchni. 3.Kormoran IMPULSER - ladnie sie trzyma na suchym , gdy jest mokro robi sie troche niebezpiecznie. Ma miekka gume i szybko sie sciera. Sa troszke za glosne 4.Michelin MTX - twarda guma, dobrze trzyma na suchym asfalcie, na mokrym... tutaj jest kwesta sporna bo kazdy mowi co innego... 5.Pirelli P3000 Energy 6.Pirelli P5000 Drago 7.Dayton D100 8.Dunlop Sp Sport 2000 9.Barum BRAVURIS 10.Barum BRILANTIS 11.Bridgestone POTENZA - bardzo przyjemne oponki 12.BF Goodrich 13 .Pirellki P6000 w rozmiarze 175/50/R14 .... miodzio twierdzi Dzid3k Sa to opony ktore najczesciej sie pojawialy na forum ALUFELGI 14" Są 2 ważne parametry przy zakładaniu takich obręczy do CC/SC. Po pierwsze jest to maxymalna dopuszczalna szerokość felgi, która waha się od 5,5" do 6" i jest ściśle powiązana z ET... dla 5,5" to 35. Kolejną rzeczą jest wysokość koła, która wiąże się z romiarem opony... i tutaj też chciałbym rozwiać wszelkie wątpliwości... na 100% mieszczą się takie rozmiary 155/65/14, 165/60/14, 175/50/14, 185/50/14 i 195/45/14. Niestety z innymi nie miałem kontaktu i nie mogę się wypowiedzieć. a dla zainteresowanych dodam ze standartowe fele abarth do SC maja 5,5 cala szerokosci i ET 36 Chciałbym również dodać, że parametry o których wspomniałem miały zastosowanie w samochodach o seryjnym, nieposzerzanym nadwoziu i przy zarówno seryjnym jak i (czasem nawet bardzo) obniżonym zawieszeniu. red. by iksiu za ile moge kupic/ile jest warte odpowiedzia moglaby byc ta strona to od Bemola jakie wymiary lozysk do alternatora w 1,1(bo czy inne do 007/899 to nie wiem Wiec...lozyska te sa oznaczone 6201 i 6203... Łozyska alternatora MPI mają oznaczenie 6203 i 6003 Ksiazki o CC I SC w wersji elektronicznej!!!!!! dla szukajacych... PROSZE NIE PYTAC O KSIAZKE I NIE DZIWIC SIE JAK WATKI O NIEJ ZNIKAJA NIE MA WERSJI ELEKTRONICZNEJ BO TAKIE NIE WYPUSZCZONO DO SPRZEDAZY a jako ze My tutaj nie popieramy zlodziejstwa to prosze sie dostosowac ------------------------------------------------------------------------------------------ I na koniec SWAP !!! W tym watku postaram sie opisac wszystkie interesujace aspekty dotyczace przekladki silnikow oraz modyfikacji . wybor silnikow i autek z ktorych one pochodza 1.2 8V SPI - 60KM (punto I, Lancia Y) 1.2 8V MPI - 60KM (z Punto II, Lancia Y) 1.2 8V MPI - 73KM (Punto I, Palio) 1.2 16V - 86KM (z PuntoI, Lancia Y) 1.2 16V - 80KM (z Punto II, Lancia Y, Albei itp) 1.2 16V - cos ok 82KM (taki byl w Bravo(a)) Na poczatek krotkie info na temat przekladki silnika z 1.1 spi na1.2 8v MPI 73KM . Co bedzie potrzebne : - kompletny silnik z listwa wtryskowa i kolektorem ssacym ( kolektor wydechowy pasuje od 1.1 , mozna zastosowac jako tymczasowe rozwiazanie w przypadku braku $$ ) -pompa paliwa od MPI , poniewaz od SPI jest slabsza , ale raczej nie powinna być z 1.1 mpi lub p2 bo te nie maja powrotu, chyba ze mamy listwe bez powrotu wtedy musimy mieć taka pompe -koncowka przewodu paliwowego , poniewaz w listwie od MPI przewod jest przykrecany a w SPI jest wciskany -fragment wiazki elektrycznej od MPI , konkretnie cztery kabelki do wtryskiwaczy - komputer od 1.2 MPI - kopulka filtra powietrza od 900 lub Palio 1.2 , lub jakakolwiek inna konstrukcja z filtrem stozkowym , poniewaz seryjna puszka filtra od 1.1 nie zmiesci sie pod maske z racji wyzszego silnika Co pasuje od 1.1 : - rozrusznik - alternator (w zaleznosci od kolka fonicznego trzeba dawac podkladki pod altka (i szlifowac lape) lub nie) - sprzeglo kompletne - skrzynia biegow (C514) , polosie - przewody gumowe i uklad chlodzenia od 1.1 1.2 16v z p1 j.w. tylko powinna być cala wiazka od tego silnika (gdyz inaczej sa rozmieszczone poszczegolne czujniki) ale można zmodyfikowac ta z 1.1, kopulka filtra powietrza nie jest wymagana bo jest zupelnie inny kolektor.... uklad chlodzenie może zostac z 1.1 ale lepiej jest torche pokombinowac (seryjny przewod 1.1 do zbiornika może się ptrzetrzec miedzy glowica a pasem przednim dlatego ze 16v ma szersza glowice) z dolna rurka do chlodnicy z p1 (znaczy trzeba zrobic malego mixa ) i dac zbiornik wyrownawczy z 900, oczywiście kompletne sprzeglo musi być z 16v bo jest wieksze i wytzrymalsze i kolektor wydechowy tez z 16v bo z niczego innego nie pasuje, do listwy wtryskow pasuja szybko zlaczki przewodow paliwowych z 1.1 mpi Jesli chodzi o o CCS to lap nie trzeba zmieniac , przy silnikach 900/700 trzeba zmienic lapy na cento 1.1 z wyjątkiem przedniej lapy skrzyni bo ta musi być z ccs’a Jesli chodzi o SC to czasami trzeba zmienic przednia lape przy skrzyni na stalowa, aluminiowa lub od ccs’a w zaleznosci jaka mamy skrzynie, ta lape najlepiej kupic gdy już będziemy mieli skrzynie w swoich rekach. Z 700/900 do 1.1/1.2 pasuje tylko dolna/tylna poduszka szkrzyni, w sc powinno się zmienic ta poduszke na ta z cc gdyz jest mocniejsza, dodatkowy wszystkie poduszki powinno się zalac klejem do szyb aby je usztywnic aby silnik nie latal po calej komorze 700/900gaznik trzeba zmienic zbiornik paliwa na ten spi, + pompa z mpi, trzeba poprowadzic nowe kabelki do pompy paliwa,(razem z bezwladnosciowym wylacznikiem pompy) i jak ktos chce trzeba tez dac kabelek do obrotka, chlodnica może być z 900, zbiornik wyrownawczy i rurki do chlodnicy w zaleznosci czy do 8v czy do16v ale o tym pisalem już wczesniej. Potrzeban jest również podstawka pod ecu, wiazke elektryczna wywalamy od kastki laczacej wiazke silnika z wiazka reszty auta i laczymy z wiazka nowego silnika, potrzeba jest również wajcha zmiany biegow (razem z linkami) z sc 1.1 z podciaganym wstecznym 900spi j.w. oprucz zbiornika paliwa i kabelka do pompy 1.1 mpi na 1.2 mpi 8v można zostawic seryjna elektronike + przeprogramowanie lub zmieniac elektronike na 1.2 75km.... 1.2 16v z punto 2 najlepiej jest dac kolektor ssacy wraz z cala elektronika z punto 1 lub bawic się w zakladanie elektronicznego gazu i calej skomplikowanej elektroniki.... w przypadku zakladania takiego silnika do 1.1 można zalozyc kolektor ssac z p1 zostajac przy elektornice 1.1 mpi + przeprogramowywanie ecu REJESTRACJA AUTKA idziemy do wk z umowa k-s lub faktura vat, jesli silnik jest z zza granicy wymagana jest rowniez dowod oclenia (nie pamietak jak sie nazywa ) a jesli kupujemy silnik z polski to wraz z umowa k-s musimy miec zaswiadczenie ze dany silnik byl zarejestrowany w wk oraz potrzebna jest kopia dr potwierdzona przez wk(te zaswiadczenie nie sa wymagane przez wszystkie wk), dostajemy skierowanie na stacje diagnostyczna w celu odczytania numerow na nowym silniku (jesli dana stacje uwaza ze nie mozemy zmieniac na 1.2 to trzeba udac sie na inna stacje;]) i z tym swistkiem idziemy do wk i dostajemy nowy dr. i jeszcze wczesniej trzeba cos tam oplacic w skarbowym CREATED BY GREEN ------------------------------------------------------------------------------------------ teraz jeszcze 3 slowa o skrzynkach do silnika 899 za duzego wyboru nie mamy skrzynia c.526.5.10 ->przelozenia poszczegolnych biegow 1->3.909 2->2.050 3->1.344 4->0.977 5->0.837 R->3.727 Przelozenie glowne 4.071(14/57) Dla silnika 1,1 i 1,2 skrzynia c.526.5.10.06 (montowana w S) 1->3.909 2->2.050 3->1.344 4->0.977 5->0.837 R->3.727 Przelozenie glowne 3.562 Skrzynia c.514.5 (montowana w S z podciaganym wstecznym) 1->3.909 2->2.158 3->1.345 4->0.974 5->0.766 R->3.818 Przelozenie glowne 3.562(16/57) Skrzynia c.514.5.13 (SCS) 1->3.909 2->2.158 3->1.480 4->1.121 5->0.829 R->3.818 Przelozenie glowne 3.867 (15/58) Skrzynia biegow palio/abarth 1->3.909 2->2.158 3->1.480 4->1.121 5->0.897 R->3.818 przelozenie glowne 4.017(14/57) skrzynki z SCS i z palio mozna rozroznic przeliczajac ilosc zebow na mechanizmie roznicowym Powered by WaWeR skrzynka z CC 900 1->3.909 2->2.056 3->1.344 4->0.987 5->0.837/0.780* R->3.727 *od sierpnia 1994r. Przelozenie glowne 4.071 Powered by Piotrek_CC skrzynka punto mk1 1.1 szescio biegowa* skrzynka punto 2 sporting/stilo szescio biegowa 1->3,545 2->2,157 3->1,480 4->1,121 5->0,902 6->0,744 R->3,818 Przelozenie glowne 4,923 (13/64) lancia y 1.2 16v mpi 85km 97r 1-3,909 2-2,158 3-1,480 4-1,121 5-0,897 r-3,818 glowne 3,733 (15/56) caly pozostaly miszmasz punto 2 60/80km mpi 1-3,909 2-2,158 3-1,480 4-1,121 5-0,897 r-3,818 glownie3,438(16/55) punto 1 1.1 taka sama jak ccs/scs punto 1 1.2 60km spi taka sama jak 1.1 tyle ze przelozenie glowne jest 3,563 (57/16) punto 1 1.2 75km mpi taka jak 1.1, przelozenie glowne 3,733(56/15) punto1 1.2 16v mpi 85km pierwsze cztery biegi tak jak w pozostalych 5->0,902 a w sportingu 5->0,897 glowne4,071(57/14) THX to Green EDIT: Skrzynia od Punto I 1.1 jest faktycznie taka sama jak w CC/SC ale trzeba przełożyć pokrywę wewnętrznego mechanizmu zmiany biegów i elemnty mocujące pancerz linki do skrzyni, inaczej można jeździć tylko na 2 lub 4 inne biegi nie wchodzą W książce WKŁ strona 221 rysunek na dole element 7 W punto jest troszkę inaczej rozwiązane mocowanie linki do skrzyni i jak się podepnie to tego linkę z CC to jest za krótka. by puerto Pojemności płynów (w litrach) i smarów (w kilogramach): CC 700: -Układ chłodzenia silnika:...............4l -Miska olejowa silnika:..................2l -Miska olejowa silnika+filtr:...........2,25l -Skrzynia biegów+mechanizm różnicowy:....1,4l CC 900: -Układ chłodzenia silnika:...............4,8l -Miska olejowa silnika:..................3,35l -Miska olejowa silnika+filtr:...........3,75l -Skrzynia biegów+mechanizm różnicowy:....2,4l CC 1100: -Układ chłodzenia silnika:...............4l -Miska olejowa silnika:..................3,08l -Miska olejowa silnika+filtr:...........3,47l -Skrzynia biegów+mechanizm różnicowy:....2,4l Dane wspólne dla wszystkich trzech modeli Fiata CC: -Zbiornik paliwa:........................35l -w tym rezerwa:........................5-7,5l -Układ hamulców hydraulicznych:..........0,4l -Zbiornik spryskiwacza szyb :............1,8l -Obudowa przekładni kierowniczej:........0,10kg -Przeguby ukł. kierowniczego(każdy):.....0,08kg moze komus sie przyda conieco o swiecach NGK BKR6ES-11 (B) (KR) (6) (E) (S) - (11) Mamy 6 pol. Pole 1: oznacza srednice gwintu A = 18mm B = 14mm C = 10mm D = 12mm Pole 2: Konstrukcja C = wielkosc sruby(klucza do przykrecania swiecy) 16mm K = to samo co C, tyle ze oznacza dodatkowo wysuniety izolator M = mini swieca P = wysuniety izolator R = swieca typu "Resistor" SD = swiece o iskrze powierzchniowej U = swiece o iskrze czesciowo powierzchniowej Z = swieca tlumiaca spalanie ukryte Pole 3: Przedzial temperaturowy 2 = "goraca", az do 10 = "zimna". Jedynki nie ma. Pole 4: Dlugosc gwintu E = 19mm F = swieca bez gwintu (stozkowa) H = 12.7mm L = 11.2mm Jezeli to pole jest puste i swieca ma srednice gwintu 18mm jego dlugosc=12mm, a jezeli swieca ma srednica 14mm to dlugosc 9,5mm. Pole 5: Detale konstrukcyjne i sposob spalania A, B = swiece specjalne, C = specjalna elektroda zewnetrzna, G = swieca typu "racing" GV = swieca "racing" z elektroda typu V (elektroda zew. ma ksztalt jezyka weza) H = polowa dlugosci gwintu K = dwie elektrody zewnetrzne L = swieca o 2 razy nizszej cieplocie LM = swieca do kosiarki!!!!!!!!!!!!!!! M = swieca 2 elektrodowa do Mazdy (silnik Wankla) N = specjalna elektroda zewnetrzna P = elektroda centralna platynowana Q = 4 elektrody zewnetrzne R = elektroda typu delta dla BMW S = standartowa elektroda centralna 2.6mm T = 3 elektrody zewnetrzne V = elektroda centralna platynowana (bardzo cienka srednica) VX = elektroda centralna platynowana (high performance) W = elektroda wolframowa X = szczelina typu "booster" tak jak GV Y = wyzlobiony rowek w elektrodzie centralnej Pole 6: Szerokosc szczeliny (przeliczamy razy 0,1mm) Moze byc: 8, 9, 10, 11,(12 nie ma), 13, 14, 15, 20 Sa to najczesciej zdawane pytania na forum *dane na podstawie www.fiatpunto.org 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts