Lukanido Napisano 16 Października 2006 Udostępnij Napisano 16 Października 2006 Witam! Mam do Was pytanie, czym może być spowodowane wysokie HC zarówno na benzynie jak na gazie (ok. 500-600, gdzie norma wynosi ok. 100). Pojawia się w tych granicach tylko na niskich obrotach, natomiast już na wysokich jest w normie 40-80. Dlaczego tak się dzieje?? Oczywiście wiąże się także z tym wyższe spalanie gazu w mieście 12-13l, pewnie benzyny też choć nie sprawdzałem. Autko w zadnym wypadku nie szfankuje, a nawet mogę powiedzieć ze silnik chodzi jak igiełka. Nowe świece, nowe przewody WN, wyregulowane luzy na zaworach, ciśnienie w cylindrach b.dobre (wszędzie po 12), nowe filtry. Ponoć na gazie HC może oscylować w granicach 400, natomiast na benzynie w żadnym wypadku tak nie powinno być. Dlaczego to HC jest podwyższone na niskich obrotach?? Pomożcie. Dzięki. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukanido Napisano 18 Października 2006 Autor Udostępnij Napisano 18 Października 2006 Mam jeszcze jedną wskazówkę odnośnie tego wszystkiego. Samochód jakby delikatnie stracił na mocy. Jest to bardziej odczuwalne wówczas gdy slinik jest zimny. Czy może to być wypalony katalizator?? Czasami w trakcie jazdy slychac jakby w okolicach katalizatora coś się działo (syczenie, delikatne chrobotanie, można to prównać do "mieszania wiór"). Nie występuje to zawsze, ale zauważyłem, że głównie przy mocniejszym depnięciu gazu. Czyżby się zapchał katalizator?? Proszę Was o pomoc. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dex2007 Napisano 18 Października 2006 Udostępnij Napisano 18 Października 2006 witam mam identyczny problem ale z silniczkiem 1.2 8v mam to juz chyba od 2 lat (tzn. wiem o tym od 2 lat). niewiedzialbym gdyby nie wymiana filterka gazu i regulacja. u mnie HC dochodzi do 600, i tak jak u ciebie na wysokich obrotach jest idealnie. Pytalem we fiacie diagnosty mowil ze moze sa zle wyregulowane zawory- ja w to watpie ale sprawdzilem luzy i jest ok. niema roznicy w spalaniu ani w pracy silnika a hc wysokie. U mnie kat. jest sprawny , sonda ok. swiece , przewody nowe. ODPUSCILEM I DALEJ NIE SZUKAM Problem tylko taki ze jak gliniarz zmierzy spaliny to zabierze dowod. Ale to mi sie jeszcze nigdy nie zdarzylo wiec jezdze dalej. A jesli ty pdejrzewasz kata to wystarczy jak diagnosta odczyta ci dane z samej sondy lambda tam tez jest hc. Ja jezdze dalej. w tkim stanie zrobilem juz ok.40tys. i nic sie nie dzieje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andrzejp-nexia Napisano 18 Października 2006 Udostępnij Napisano 18 Października 2006 > Witam! > Mam do Was pytanie, czym może być spowodowane wysokie HC zarówno na > benzynie jak na gazie (ok. 500-600, gdzie norma wynosi ok. 100). > Pojawia się w tych granicach tylko na niskich obrotach, > natomiast już na wysokich jest w normie 40-80. Dlaczego tak się > dzieje?? Oczywiście wiąże się także z tym wyższe spalanie gazu w > mieście 12-13l, pewnie benzyny też choć nie sprawdzałem. Autko w > zadnym wypadku nie szfankuje, a nawet mogę powiedzieć ze silnik > chodzi jak igiełka. Nowe świece, nowe przewody WN, wyregulowane > luzy na zaworach, ciśnienie w cylindrach b.dobre (wszędzie po > 12), nowe filtry. Ponoć na gazie HC może oscylować w granicach > 400, natomiast na benzynie w żadnym wypadku tak nie powinno być. > Dlaczego to HC jest podwyższone na niskich obrotach?? Pomożcie. > Dzięki. Pozdrawiam Świece lub/i sonda lambda może byc padnięte. W Nexusie miałem wysokie HC okazało się że sonda się kończyła a do tego jedna świeca tez nie chciała już pracowac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.