chevy Napisano 1 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2005 Trochę grzebaniny, ale warto... 1. Jeśli nasze nadmuchy wyglądają jak na foto poniżej, pora się nimi zająć. 2. Aby to zrobić trzeba się pobawić imbusem i doprowadzić auto do stanu jaki jest poniżej. (Oczywiście bez rozbierania schowka pasażera - tu robiłem akurat co innego). Aby wyjąć ten kawał plastiku musimy (wszystko jednym, najlepiej długim imbusem 3mm) poodkręcać: a) odkręcić dwie śrubki na samym dole plastiku (powyżej popielniczki) b) wyjąć środkowe pokrętło siły nawiewu pod którym również jest jedna śruba. c) zdjąć za pomocą płaskiego wkrętaka małe zaślepki po obu stronach listwy z przyciskami ogrzewanej tylnej szyby, halogenami itp. Pod tymi zaślepkami są śruby, które odkręcamy. d) wyjąć radio (jeśli oryginale to są już referaty na ten temat). Po wyjęciu radia zobaczymy 4 śrubki, które oczywiście odkręcamy. 3. Teraz możemy delikatnie pociągnąć ten plastik do siebie (uwaga! Idzie to z małym oporem bo kanały powietrzne są na wcisk). 4. Odpinamy wtyczki od wspomnianej już listwy (którą zresztą najlepiej wyjąć całkowicie), wtyczki od przełącznika obiegu wewnętrznego i klimy (jeśli jest oczywiscie). 5. wypychamy od spodu palcem wyłącznik świateł awaryjnych i odłączamy 2 wtyczki. 6. Teraz całą konsolę mamy już wolną i możemy wyjść z auta. Przyczyną luźno latających żeberek w kratkach nadmuchu jest popękanie dolnych zatrzasków na kanale dolotowym. Foto poniżej. Ja to naprawiłem w prosty sposób. Z kawałka cienkiej, aluminiowej blachy wyciąłem paski o szerokości 1cz i długości koło 5cm - 6cm. Na obu końcach wywierciłem otwory. 7. Następnie w obudowie wywierciłem otworek (ten bliżej kratki). UWAGA! Należy wywiercić go w ściśle określonym miejscu gdyż jeśli tego nie zrobimy wkręt będzie haczył o żeberka poziome (wkręt za daleko) lub pionowe (za blisko). Najlepiej jest do wywiercić 3mm nad wytłoczką. 8. Przykręcamy blaszkę na jeden wkręt. Umiejscawiamy blaszkę w odpowiednim położeniu i zaznaczamy miejsce wywiercenie drugiego otworu. Warto wywiercić go ok.1mm powyżej aby później „naciągnąć” blaszkę. 9. Na koniec ustawiamy wszystkie żeberka w odpowiednim położeniu i wkręcamy wkręt. Końcowy efekt wygląda następująco: Oczywiście już nie ma mowy o latających żeberkach i wszystko chodzi bardzo gładko i równo. 10. Skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności i cieszymy się pracującymi w pełi wlotami powietrza. Made by Chevy ([email protected]) Oczywiście będzie wersja na kompostownik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chevy Napisano 1 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2005 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chevy Napisano 1 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2005 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chevy Napisano 1 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2005 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.