kondzik Napisano 31 Października 2006 Udostępnij Napisano 31 Października 2006 Z tego co czytalem, to znajduje sie On w pompie paliwa - chyba zeby utrudnic ludziom zycie. Czy wymiana filtra paliwa po wyjeciu pompy jest skomplikowana? Ktos juz to robil? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 1 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2006 > Z tego co czytalem, to znajduje sie On w pompie paliwa - chyba zeby > utrudnic ludziom zycie. > Czy wymiana filtra paliwa po wyjeciu pompy jest skomplikowana? > Ktos juz to robil? o czyms takim jeszzce nie slyszalem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kondzik Napisano 1 Listopada 2006 Autor Udostępnij Napisano 1 Listopada 2006 W ksiazce "Fiat panda" Zembowicza jest rysunek i opis ukadu paliwowego. Rysunek niedokladny ale w opisie jest napisane, ze uklad paliwa w aucie jest bez przewodu powrotnego paliwa, bez filtra paliwa i regulatora cisnienia. Funkcje te przejela zintergrowana pompa paliwa. Wymiana filtra wg ksiazki co 60kkm, wiec ci co maja taki przebieg i korzystali z aso musieli miec wymieniany. Znajac czystosc naszego paliwa to pewnie co 40kkm nie zaszkodzi wymienic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtas76 Napisano 1 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2006 > Z tego co czytalem, to znajduje sie On w pompie paliwa - chyba zeby > utrudnic ludziom zycie. > Czy wymiana filtra paliwa po wyjeciu pompy jest skomplikowana? > Ktos juz to robil? W naszych autkach filtr paliwa jest zintegrowany z pompa paliwa i nie przewiduje sie ani jego wymiany ani czyszczenia. Wymienic filtra nie mozna, mozna za to go przy okazji wyczyscic przy np wymianie uszkodzonego wkladu pompy paliwa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtas76 Napisano 1 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2006 > W ksiazce "Fiat panda" Zembowicza jest rysunek i opis ukadu > paliwowego. Rysunek niedokladny ale w opisie jest napisane, ze > uklad paliwa w aucie jest bez przewodu powrotnego paliwa, bez > filtra paliwa i regulatora cisnienia. Funkcje te przejela > zintergrowana pompa paliwa. > Wymiana filtra wg ksiazki co 60kkm, wiec ci co maja taki przebieg i > korzystali z aso musieli miec wymieniany. > Znajac czystosc naszego paliwa to pewnie co 40kkm nie zaszkodzi > wymienic. Wlasnie sprawdzalem u siebie w ww. ksiazce i na moje dotyczy to MJ pomimo ze tego nie napisano Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vito79 Napisano 1 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2006 > Wlasnie sprawdzalem u siebie w ww. ksiazce i na moje dotyczy to MJ > pomimo ze tego nie napisano Tak tak dotyczy MJ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kondzik Napisano 1 Listopada 2006 Autor Udostępnij Napisano 1 Listopada 2006 No ok, czyli te 60kkm to dotyczy MJ. Czyli fabryka przewiduje, ze i tak tam zajrzymy przy okazji rozsypki pompy paliwa, ktora nastapi wczesniej od zapchania filtra, bo nie wierze, aby filtr byl czysty po 50kkm, a wiele niesprawnosci w pozniejszym czasie moze byc przez zapchany filtr, gdy juz pompa nie wydoli utrzymac wlasciwego cisnienia. Uwarzacie ze to dobre rozwiazanie ze strony producenta? I to nasze paliwo w Polsce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtas76 Napisano 1 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2006 > No ok, czyli te 60kkm to dotyczy MJ. Czyli fabryka przewiduje, ze i > tak tam zajrzymy przy okazji rozsypki pompy paliwa, ktora > nastapi wczesniej od zapchania filtra, bo nie wierze, aby filtr > byl czysty po 50kkm, a wiele niesprawnosci w pozniejszym czasie > moze byc przez zapchany filtr, gdy juz pompa nie wydoli utrzymac > wlasciwego cisnienia. > Uwarzacie ze to dobre rozwiazanie ze strony producenta? > I to nasze paliwo w Polsce. Filtr w MJ nie jest zintergrowany z pompa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vito79 Napisano 1 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2006 > Filtr w MJ nie jest zintergrowany z pompa Jest w komorze silnika na górze wiec wymiana to chwila. Spuszczenie z niego wody to bardzo prosta czynnosc a MJ ma jeszcze czujnik wody w filtrze wiec jak sie zapali kontrolka w liczniku wystarczy tylko srobke wykrecic i po robocie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vito79 Napisano 1 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2006 > Uwarzacie ze to dobre rozwiazanie ze strony producenta? > I to nasze paliwo w Polsce. Jasne ze to złe rozwiazanie jesli rzeczywiscie jest tak jak piszecie. Filtr paliwa w benzyniakach tez sie wymiania i powiniem byc do niego łatwy dostep. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtas76 Napisano 1 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2006 > Jasne ze to złe rozwiazanie jesli rzeczywiscie jest tak jak piszecie. > Filtr paliwa w benzyniakach tez sie wymiania i powiniem byc do > niego łatwy dostep. Fiat i nie tylko poszedl dlatego ta droga w benzynowkach gdyz paliwo jest podawane w trybie bez powrotu, wiec nie krazy i nie filtruje sie ciagle jak ma to miejsce w ukladach z powrotem nadmiaru paliwa do zbiornika, dlatego takie rozwiazanie ze zintegrowana pompa paliwa z filtrem jest dla mnie w zupelnosci wystarczajace i pomniejsza w ten sposob zakres czynnosci obslugowych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kondzik Napisano 1 Listopada 2006 Autor Udostępnij Napisano 1 Listopada 2006 Wszystko do czasu, mniejszy zakres czynnosci obslugowych na poczatek a potem kupa roboty, jak sie jednak zapcha i odczujemy to w postaci dolegliwosci z praca silnika. Ale juz widac po 3 latkach, ze pompy paliwa nawet bez LPG zyja stosunkowo krotko 50- 70kkm, a w nowej kompletnej pompie jest juz nowy filtr Chyba ta droga poszedl producent, ze wczesniej jest klopot z pompa niz z brudnym filtrem, szkoda, ale to fakt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Foka0111nodress Napisano 6 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2006 Ja wymieniałem w swojej Pandzie przy 45 tysiącach wkład pompy. Wkład tak się starł ,że powstałe w ten sposób drobiny metalu zapchały dolne sitko i górny filtr . Znajomy mechanik z początku chciał zamówić za 4 stówy nową pompę ale w końcu po dłuższej zabawie wymienił sam wkład .Żeby to rozebrać i wyjąć całość z tego plastykowego słoika ,trzeba podwarzyć i oderwać łączenie tego dolnego sitka z obudową co ma zabobiegać obracaniu sie tego sita / po wymianie na nowe sito i złożeniu całość do kupy nie ma możliwości unieruchomienia tego sita - ale to nie ma znaczenia i może tak zostać / gorzej z filtrem górnym - jest zaprasowany i nierozbiealny , po prostu wziął kompresor i dmuchnął przez otwór,trzeba skierować wylot w jakieś puste miejsce,bo sporo szlamu wyleciało i ostatnie, od razu wymienić te rurki,bo fabryczne byłe tak twarde że po kilku dniach od wymiany wysunęły się z pod zacisku i paliwo nie szło dalej, To jest tak zrobione,żeby kupować od razu całą pompę za kilka stów a w serwisie Fiata pewnie ponad 1000 zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azzie Napisano 6 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2006 > Z tego co czytalem, to znajduje sie On w pompie paliwa - chyba zeby > utrudnic ludziom zycie. > Czy wymiana filtra paliwa po wyjeciu pompy jest skomplikowana? > Ktos juz to robil? No prosze i tu ujawnia sie kolejna zaleta LPG Malo jezdzenia na benzynie = male zapchanie filtra paliwa, wiec nie trzeba martwic sie wymiana A filtr gazu co 20 kkm i tak jest wymieniany wiec git Aby uprzedzic kontre, od razu mowie ze mimo przejechania 70 kkm na gazie, pompa paliwa mi sie odpukac nie spalila Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.