Skocz do zawartości

Termostat w filtrze powietrza w CC - jak poznać czy sprawny?


cecek

Rekomendowane odpowiedzi

> Suszarka w rękę i po chwili powinien zamknąć całkowicie dopływ

> ciepłego....a przy obecnych temperaturach po nocy powinien byc

> całkowicie otwarty

OK - sprawdzę cool.gif

Czyli w sumie zimą (zimną zimą) to powinien być non-stop otwarty, tak?

A jest jakaś temp. określona, kiedy np. zaczyna się otwierać tzn. zamykać ciepłe powietrze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> OK - sprawdzę

> Czyli w sumie zimą (zimną zimą) to powinien być non-stop otwarty,

> tak?

Nie

dtylko do momentu osiągnięcia 24-28 stopni celsjusza(a powietrze znad kolektora dość szybko ma więcej)

> A jest jakaś temp. określona, kiedy np. zaczyna się otwierać tzn.

> zamykać ciepłe powietrze?

od 24,przy 28 powinien juz byc otwarty na zimne....a zacząć się zamykać poniżej około 20-22

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> OK - sprawdzę

> Czyli w sumie zimą (zimną zimą) to powinien być non-stop otwarty,

> tak?

> A jest jakaś temp. określona, kiedy np. zaczyna się otwierać tzn.

> zamykać ciepłe powietrze?

w zime musi byc tak odchylony zeby bral cieple z kolektora a w lato w druga strone zeby bral zimne.Ciezko ci chyba bedzie sprawdic czy dziala on na 100% bo chyba nikt nie okreslil temp w jakiej on pownien byc zamkniety czy otwart.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolege od Agenta.

Ja swój termostacik w puszcze z filtrem podgrzewałem zapalniczkąbananaevil.gif i widać jak się zaczyna zamykać powoli. W zimie nie jest on cały czas ustawiony na ciepłe powietrze bo jak silnik osiągnie normalną tęperature to ten termostacik w tym samym czasie zamyka dopływ ciepłego i otwiera zimne powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam kolege od Agenta.

> Ja swój termostacik w puszcze z filtrem podgrzewałem zapalniczką i

> widać jak się zaczyna zamykać powoli. W zimie nie jest on cały

> czas ustawiony na ciepłe powietrze bo jak silnik osiągnie

> normalną tęperature to ten termostacik w tym samym czasie zamyka

> dopływ ciepłego i otwiera zimne powietrze.

Niech mi ktoś wytłumaczy SKĄD termostat "wie", że silnik już jest ciepły? confused.gificon_eek.gifniewiem.gif

Przecież nie ma żadnego kabelka do termostatu - IMHO to on reagować moze TYLKO na temp. powietrza, ale może się nie znam... confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie

> dtylko do momentu osiągnięcia 24-28 stopni celsjusza(a powietrze znad

> kolektora dość szybko ma więcej)

> od 24,przy 28 powinien juz byc otwarty na zimne....a zacząć się

> zamykać poniżej około 20-22

Ale nie mam pojęcia o temperaturze CZEGO mówisz...? Silnika, powietrza (którego?), kolektora...? confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale nie mam pojęcia o temperaturze CZEGO mówisz...? Silnika,

> powietrza (którego?), kolektora...?

o matko a jak myślisz na temperaturę CZEGO ten termostat reaguje?oczywiście że powietrza WEWNĄTRZ puszki filtra powietrza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> o matko a jak myślisz na temperaturę CZEGO ten termostat

> reaguje?oczywiście że powietrza WEWNĄTRZ puszki filtra powietrza

o ojcze drogi! a czemu powietrze zimą (przy np. -20°C) ma być w filtrze samo z siebie ciepłe?

Pisałem, że chyba zimą cały czas termostat podaje powietrze z kolektora, wydawało mi się, że zaprzeczasz - a teraz już nie wiem. icon_eek.gificon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> o ojcze drogi! a czemu powietrze zimą (przy np. -20°C) ma być w

> filtrze samo z siebie ciepłe?

> Pisałem, że chyba zimą cały czas termostat podaje powietrze z

> kolektora, wydawało mi się, że zaprzeczasz - a teraz już nie

> wiem.

ale OCB?

masz dwa wloty tak?z zimnym i ciepłym powietrzem tak?ten z ciepłym zanim sie kolektor nie nagrzeje jest zimny tak?a pomiędzy tym masz termostat który reguluje klapką w zależności od temp wewnątrz-jak za wysoka to zamyka ciepłe,jak za niska to otwiera....koniec filozofii.

PS:nie bedzie cały czas podawał znad kolektora nawet zimą bo po 20 minutach jazdy temp przekroczy ~28 stopni i może dojść do nawet 40-50 po jakimś czasie,dlatego termostat gdy jest sprawny to tak na prawdę wędruje pomiędzy jednym a drugim położeniem starając się utrzymać 20-28 stopni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale OCB?

> masz dwa wloty tak?z zimnym i ciepłym powietrzem tak?ten z ciepłym

> zanim sie kolektor nie nagrzeje jest zimny tak?a pomiędzy tym

> masz termostat który reguluje klapką w zależności od temp

> wewnątrz-jak za wysoka to zamyka ciepłe,jak za niska to

> otwiera....koniec filozofii.

> PS:nie bedzie cały czas podawał znad kolektora nawet zimą bo po 20

> minutach jazdy temp przekroczy ~28 stopni i może dojść do nawet

> 40-50 po jakimś czasie,dlatego termostat gdy jest sprawny to tak

> na prawdę wędruje pomiędzy jednym a drugim położeniem starając

> się utrzymać 20-28 stopni

To już rozumiem - idealnie jest, jak sprawny termostat podaje do gaźnika powietrze ~20-28°C, tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.