Skocz do zawartości

Problemy przy zimnym rozruchu


majkey

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kącikowiczów.

No i stało sie. Myslałem że moja Pandka jest super. Dotychczasowy przebieg 8kkm od maja przebiegl bez usterek. Niestety zawiodlem sie. Od kilku dni mam problem podczas rozruchu zimnego silnika (temperatury zew. okolo -2 stopnie). Podczas uruchamianiu Pandki z rana gdy temp jest ponizej zera robi sie taki skecz: krece rozrusznikiem (chodzi szybko) ale silnik nie zaskakuje. Jak puszcze kluczyk to widze ze strzałka temperatury silnika wedruje na max i zapala sie czerwona kontrolka. Ponawiam manewr rozruchu; krece, krece, puszczam kluczyk i znowu wskaznik temp cieczy chlodacej wedruje na polozenie max. Jak podczas krecenia dodam gazu to silnik zaskoczy. Co do licha sie jej stalo. Latem nie bylo zadnych problemow. Podczas jazdy nie zauwazylem spadkow mocy itp historii. Mozecie cos doradzic?..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam kącikowiczów.

> sie. Od kilku dni mam problem podczas rozruchu zimnego silnika

> (temperatury zew. okolo -2 stopnie). Podczas uruchamianiu Pandki

> z rana gdy temp jest ponizej zera robi sie taki skecz: krece

> rozrusznikiem (chodzi szybko) ale silnik nie zaskakuje. Jak

> puszcze kluczyk to widze ze strzałka temperatury silnika wedruje

> na max i zapala sie czerwona kontrolka. Ponawiam manewr

> rozruchu; krece, krece, puszczam kluczyk i znowu wskaznik temp

> cieczy chlodacej wedruje na polozenie max. Jak podczas krecenia

> dodam gazu to silnik zaskoczy. Co do licha sie jej stalo. Latem

> nie bylo zadnych problemow. Podczas jazdy nie zauwazylem spadkow

> mocy itp historii. Mozecie cos doradzic?..

Jedź do serwisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam kącikowiczów.

> No i stało sie. Myslałem że moja Pandka jest super. Dotychczasowy

> przebieg 8kkm od maja przebiegl bez usterek. Niestety zawiodlem

> sie. Od kilku dni mam problem podczas rozruchu zimnego silnika

> (temperatury zew. okolo -2 stopnie). Podczas uruchamianiu Pandki

> z rana gdy temp jest ponizej zera robi sie taki skecz: krece

> rozrusznikiem (chodzi szybko) ale silnik nie zaskakuje. Jak

> puszcze kluczyk to widze ze strzałka temperatury silnika wedruje

> na max i zapala sie czerwona kontrolka. Ponawiam manewr

> rozruchu; krece, krece, puszczam kluczyk i znowu wskaznik temp

> cieczy chlodacej wedruje na polozenie max. Jak podczas krecenia

> dodam gazu to silnik zaskoczy. Co do licha sie jej stalo. Latem

> nie bylo zadnych problemow. Podczas jazdy nie zauwazylem spadkow

> mocy itp historii. Mozecie cos doradzic?..

U mnie to jest tak że jak jest tak kolo zera plus 5 to nie łapie za pierwszym razem, albo za drugim albo trzeba przytrzymać efekt jak by paliwa nie dostawała. Panda była na serwisie powiedzieli że wszystko ok. Gdzieś czytałem że to norma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie to jest tak że jak jest tak kolo zera plus 5 to nie łapie za

> pierwszym razem, albo za drugim albo trzeba przytrzymać

a u mnie to moglbym ja tak ktowac i z 10 razy i by nie zapaliła...

cos z nia nie tak... mam nadziejez ze examiner prawde mi powie bo jak nie to chyba wezme siekierke i wlasnorecznie porabie ten woz, a pozniej pojde pod fabryke fiata i dokonam samospalenia sie w ramach protestu zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a u mnie to moglbym ja tak ktowac i z 10 razy i by nie zapaliła...

> cos z nia nie tak... mam nadziejez ze examiner prawde mi powie bo jak

> nie to chyba wezme siekierke i wlasnorecznie porabie ten woz, a

> pozniej pojde pod fabryke fiata i dokonam samospalenia sie w

> ramach protestu

Radykalne formy protestu chcesz stosować!

Jedz narazie do ASO i zobaczysz co ci powiedza. Jak examiner nic nie wykryje to bedzie problem. Najlepiej jakby silnik był zimny co by widzieli ze "rzucił palenie" ale zanim dojedziesz do serwisu to zapewne sie rozgrzeje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Najlepiej jakby silnik był zimny co

> by widzieli ze "rzucił palenie" ale zanim dojedziesz do serwisu

> to zapewne sie rozgrzeje.

tego sie obawiam. dojade do ASO, bedzie rozgrzany i palic podczas testow bedzie cacy. i te paczesniaki z serwisu oczywiscie nic nie zrobia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tego sie obawiam. dojade do ASO, bedzie rozgrzany i palic podczas

> testow bedzie cacy. i te paczesniaki z serwisu oczywiscie nic

> nie zrobia...

Zostawisz na noc dostaniesz zastepczy.Pozatym jak odpalasz to przekreć kluczyk odczekaj az kontrolki pogasna i pompa sie wylaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jest nadzieja ze oni poprawnie zdiagnozuja przyczyne usterki?..

A czemu by nie?Pozatym nie rouzmie zdnerwowania kolegi to normalne ze autko może sie popsuć. Masz gwarancje udeżasz do ASO i po sprawie jak to nie pomoże to wtedy możesz rąbać i palić. Sprawdz czy wogule pompa paliwa pracuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie te same objawy tylko że PII FL pierwsza reakcja serwisu wymiana akumulatora na 50 Ah - strzelali (ala pomogło) oficjalne rozwiązanie problemu to wymaiana oprogramowania (oficjalna kampania opisana nakąciku punto) podobno winne sa wprowadzine zmiany w rozruszniku i przy niskich temperaturach frown.gif nie zastanawiaj sie i gnaj do ASO powinni wiedzieć co robić bo nie jesteś pierwszy ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> rozwiązanie problemu to wymaiana oprogramowania (oficjalna

> kampania opisana nakąciku punto) podobno winne sa wprowadzine

> zmiany w rozruszniku i przy niskich temperaturach nie

> zastanawiaj sie i gnaj do ASO powinni wiedzieć co robić bo nie

> jesteś pierwszy

Akumulator tak bo przy -20 standartowe nie maja już pojemności aby zakrecić silnikiem znana przypadłość. Bylo ostanio o tym.

>oficjalne rozwiązanie problemu to wymaiana oprogramowania (oficjalna

> kampania opisana nakąciku punto) podobno winne sa wprowadzine

> zmiany w rozruszniku i przy niskich temperaturach nie

> zastanawiaj sie i gnaj do ASO powinni wiedzieć co robić bo nie

> jesteś pierwszy

Chyba wtrysku smile.gif Sam napisałeś ze jak nacisnołeś gaz to odpalał czyli za mało paliwa dostwało twoje PUNTO. Źle działała ssanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oficjalna wresja ASO Ganinex to ROZRUSZNIK podpbno jakies jego pozmianowe elementy powodują duży pobór prądu przy odpalaniu - szczegółów nie znam problem znikną dalej nie drążyłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dokładnie te same objawy tylko że PII FL pierwsza reakcja serwisu

> wymiana akumulatora na 50 Ah - strzelali (ala pomogło) oficjalne

> rozwiązanie problemu to wymaiana oprogramowania (oficjalna

> kampania opisana nakąciku punto) podobno winne sa wprowadzine

> zmiany w rozruszniku i przy niskich temperaturach nie

> zastanawiaj sie i gnaj do ASO powinni wiedzieć co robić bo nie

> jesteś pierwszy

no mam nadzieje ze "Konrys" Białystok nie spławi mnie i rozwiaze moj problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> rozwiązanie problemu to wymaiana oprogramowania (oficjalna > kampania opisana nakąciku punto) podobno winne sa wprowadzine zmiany w rozruszniku i przy niskich temperaturach

No i bylem w ASO Konrys.

Powiedzialem jakie sa objawy, no wiec majster podlaczyl examiner i powiedzial ze trzeba wymienic soft centralki. Wgłał i powiedzial, ze nie powininiem juz przyjezdzac z tym problemem

Przekonamy sie jutro z rana.. jak bedzie zimno... grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i bylem w ASO Konrys.

> Powiedzialem jakie sa objawy, no wiec majster podlaczyl examiner i

> powiedzial ze trzeba wymienic soft centralki. Wgłał i

> powiedzial, ze nie powininiem juz przyjezdzac z tym problemem

> Przekonamy sie jutro z rana.. jak bedzie zimno...

ok.gifhehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja oczywiscie nic mu nie dyktowalem, nic nie tlumaczylem, a wymiana

> softu to byl jego pomysł...

hehe.gif Wykazał incjatywe hehe.gif niesamowite bow.gif dla pana serwisanta. Ja ostanio pytałem o montaż halogenów co ASO to inna bajka że się nie da albo ze 1300zł, że body trzeba zminiać itp jeden wielki czeski film. A jeden halogen z ramka 350zł icon_eek.gif na alegro 130zł komplet plus zespolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wykazał incjatywe niesamowite dla pana serwisanta. Ja ostanio

> pytałem o montaż halogenów co ASO to inna bajka że się nie da

> albo ze 1300zł, że body trzeba zminiać itp jeden wielki czeski

> film. A jeden halogen z ramka 350zł na alegro 130zł komplet

> plus zespolony.

ale jak to?? icon_eek.gif

ja montowalem za ~300pln komplet... bez zadnego "nie da sie"....

i jeszcze z wpisem w ksiazke...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale jak to??

> ja montowalem za ~300pln komplet... bez zadnego "nie da sie"....

> i jeszcze z wpisem w ksiazke...

HEHE no tak zorientowani są panowie z oblsugi ASO. Jak odbierałem autko z salonu podobnie mi proponowali też coś koło 300zł motaż plus części. Nie dawno dzwoniłem po ASO i takie cyrki hehe.... hahaha.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo kurde

Przebieg 53 koła i od miesiąca męczy mnie podobny problem.Na zimnym silniku , nieważne czy -3 czy +7 , czy mokro na dworze czy nie , można kręcić i kręcić,zaznaczam że aku mam sprawny ,jednym słowem na benzinie nie odpali się ,a z gazu tak i to od razu , pochodzi ok 30 sekund wtedy przęłączam na benzynę i czekam,aż się silnik nagrzeje.Trochę skomplikowane to jest ale nie jedzie się autobusem smile.gif strach pomyśleć co by było,jakbym nie miał gazu,już drugi raz ratuje to sytuację po sprawie z pompą

Teraz znowu jest dobrze ,palę z wachy i czekam na pogorszenie sytuacji / jestem przygotowany i zawsze mam kapkę gazu na rozruch z samego rana rotfl.gif /

Jasne jest,że świece i przewody / mają coś kiele 30 tysiaków smile.gif / nie są winne tak samo jak rozrusznik,po mojemu to komputerek się sypie,zasyfiony filtr paliwa albo co gorsza wtryski się kończą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam to samo kurde

> Przebieg 53 koła i od miesiąca męczy mnie podobny problem.Na zimnym

> silniku , nieważne czy -3 czy +7 , czy mokro na dworze czy nie

> , można kręcić i kręcić,zaznaczam że aku mam sprawny ,jednym

> słowem na benzinie nie odpali się ,a z gazu tak i to od razu ,

> pochodzi ok 30 sekund wtedy przęłączam na benzynę i czekam,aż

> się silnik nagrzeje.Trochę skomplikowane to jest ale nie jedzie

> się autobusem strach pomyśleć co by było,jakbym nie miał

> gazu,już drugi raz ratuje to sytuację po sprawie z pompą

> Teraz znowu jest dobrze ,palę z wachy i czekam na pogorszenie

> sytuacji / jestem przygotowany i zawsze mam kapkę gazu na

> rozruch z samego rana /

> Jasne jest,że świece i przewody / mają coś kiele 30 tysiaków /

> nie są winne tak samo jak rozrusznik,po mojemu to komputerek się

> sypie,zasyfiony filtr paliwa albo co gorsza wtryski się kończą

To jest właśnie koszt oszczędzania. Myślę że gdybyś nie miał LPG to takich jaj by nie było. waytogo.gif

Muszę to napisać - LPG to zło! zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jest właśnie koszt oszczędzania. Myślę że gdybyś nie miał LPG to

> takich jaj by nie było.

> Muszę to napisać - LPG to zło!

No przecież MAJKEJ nie ma LPG a to on wątek zaczął , inaczej bym siedział cicho rotfl.gif

Jak takie zło to dzisiaj jedziemy z chłopakami z gazowni na Żoliborz na kontrolę instalacji,tak,że gazu nie masz do Poniedziałku yay.gifhahaha.gifrotfl.gif270635636-JUMP2.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No przecież MAJKEJ nie ma LPG a to on wątek zaczął , inaczej bym

> siedział cicho

Hey.

Moja full benzina Panda miala problemy z porannym zimnym rozruchem z powodu niedoapasowania rozrusznika do softu centalki (THX for Jerry from Puntokącik).

Zajechałem do serwisa i nic nikomu nie sugerujac, mejster podlaczyl exam i wymienil oprogramowanie. Na razie jest oki.

Wyadaje mi sie ze FIAT ma cos "za uszami" w tych pandach z nowym rozrusznikiem, a klienci pewnie zglaszaja sie do ASO ktora sukcesywnie wymienia to co fabryka niedopasowała.

W kwestii tego wątku to byłoby That's all. End of messsage. Bye.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.