TOMAN Napisano 10 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2005 Chodzi mi o takie duże bezpieczniki te co są w skrzynce bezpiecznikowej w komorze silnikowej. W PII są bezpieczniki albo takie malutkie albo takie wielkie, nie ma tych typowych średnich a ja chce kupić te duże. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 10 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2005 > Chodzi mi o takie duże bezpieczniki te co są w skrzynce > bezpiecznikowej w komorze silnikowej. > W PII są bezpieczniki albo takie malutkie albo takie wielkie, nie ma > tych typowych średnich a ja chce kupić te duże. ASO ? Najlepiej pytaj w zwyklych motoryzacyjnych...ja taki duzy 80A zakupilem brz problemów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TOMAN Napisano 10 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2005 > W PII są bezpieczniki albo takie malutkie albo takie wielkie, nie ma > tych typowych średnich a ja chce kupić te duże. Maxi? Co weekend na wolumenie.. ASO: 10399690 BEZPIECZNIK 10 A PUNTO II 4.18 10401190 BEZPIECZNIK 20 A PUNTO II 4.18 10402190 BEZPIECZNIK 30 A PUNTO II 4.18 11055490 BEZPIECZNIK PLYTKOWY MAXI [40A] 6.94 11055590 BEZPIECZNIK PLYTKOWY MAXI [50A] 6.94 11055690 BEZPIECZNIK PLYTKOWY MAXI [60A] 6.37 11055990 BEZPIECZNIK PLYTKOWY MAXI [20A] 6.94 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TOMAN Napisano 10 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2005 > ASO ? > Najlepiej pytaj w zwyklych motoryzacyjnych...ja taki duzy 80A > zakupilem brz problemów To że w ASO chyba jest naturalne, ale gdzie po za tym ? kiedyś kupowałem na wolumenie ale to dopiero za tydzień moge zrobić. pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TOMAN Napisano 10 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2005 > Maxi? Co weekend na wolumenie.. Tam na pewno bo tydzień temu kupowałem ale gdzie w tyodniu ? Fuktycznie to się nazywa MAXI FUSE te fusy to bezpiecznik czyli MAXI to jego rodzaj. Ciekawi mnie jakie wartości mają w tej obudowie maxi bo ja kupiłem 30A i 20A a ciekawi mnie czy są też mniejsze wartości bo coś mi chodzi po głowie i mam chęć zaeksperymentować, po wymianie silnika wentylatora chłodnicy zauweażyłem że 30A zabezpiecza wprawdzie instalacje auta przed spaleniem ale nie zabezpiecza silnika wentylatora, ten przy tych 30A kopci się jak parowóz, wstawiłem 20A i wszystko banglazastanawia mnie do ilu można zejść żeby bezpiecznik wytrzymał start silnika ? i taki bym zaqłożył, przy zatszymaniu silnika z powodu przyłapania od korozi taki bezpiecznik spalił by się a nie silnik, wtedy tylko należało by rozruszać silnik i przesmarować olejkiem i zmienić bezpiecznik a nie cały silnik za 690 zł jak w przypadku magneti srutelli jest w P II a VALEO 360 zł a to też piechotą nie chodzi. > ASO: > 10399690 BEZPIECZNIK 10 A PUNTO II 4.18 > 10401190 BEZPIECZNIK 20 A PUNTO II 4.18 > 10402190 BEZPIECZNIK 30 A PUNTO II 4.18 > 11055490 BEZPIECZNIK PLYTKOWY MAXI [40A] 6.94 > 11055590 BEZPIECZNIK PLYTKOWY MAXI [50A] 6.94 > 11055690 BEZPIECZNIK PLYTKOWY MAXI [60A] 6.37 > 11055990 BEZPIECZNIK PLYTKOWY MAXI [20A] 6.94 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TOMAN Napisano 10 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2005 > Fuktycznie to się nazywa MAXI FUSE te fusy to bezpiecznik czyli MAXI > to jego rodzaj. > Ciekawi mnie jakie wartości mają w tej obudowie maxi bo ja kupiłem > 30A i 20A a ciekawi mnie czy są też mniejsze wartości 20 A najmniejszy MAXI: http://www.autoshop101.com/trainmodules/circuitprotection/110.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TOMAN Napisano 10 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2005 > 20 A najmniejszy MAXI: > http://www.autoshop101.com/trainmodules/circuitprotection/110.html Dzięki, to znaczy że już zaeksperymentowałem i nic więcej nie zrobie, ale 20A też chyba jest w stanie spalić taki zatrzymany silnik, a może wytrzyma ? Wszystkie bezpieczniki są dobrane z bardzo dużym marginesem, one zabezpieczają tylko instalacje auta przed spaleniem i pożarem a nie zabezpieczają urządzeń końcowych, i tak zamierzam wymienić bezpieczniki na mniejsze w silnikach wycieraczek przednich i tylnej, być może zabezpiecze silnik przed spaleniem w przypadku zbyt dużego oporu np jak jest bardzo dużo śniegu i zanim się odgarnie zapali się autko do rozgrzania i zapomni że poprzedniego dnia wyłączyliśmy auto a wycieraczki zostały włączone albo gdy są przymarznięte do szyby a śniegu nie ma i przekręcając kluczyk w stacyjce możemy uszkodzić silnik lub plastikowe tryby w nim, jedynie w przypadku wentylatora nawiewu nie ma co chyba kombinować bo wewnątrz kabiny chyba nic go nie zatrzyma i się nie spali. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polcomp Napisano 10 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2005 Witam. To w STOLICY na kazdym CPN,czytaj stacji paliw nie ma bezpiecznikow ???!!! pzdr. zapraszam do KRAKOWA Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wikingpk Napisano 10 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2005 > Dzięki, to znaczy że już zaeksperymentowałem i nic więcej nie zrobie, > ale 20A też chyba jest w stanie spalić taki zatrzymany silnik, a > może wytrzyma ? > Wszystkie bezpieczniki są dobrane z bardzo dużym marginesem, one > zabezpieczają tylko instalacje auta przed spaleniem i pożarem a > nie zabezpieczają urządzeń końcowych, i tak zamierzam wymienić > bezpieczniki na mniejsze w silnikach wycieraczek przednich i > tylnej, być może zabezpiecze silnik przed spaleniem w przypadku > zbyt dużego oporu np jak jest bardzo dużo śniegu i zanim się > odgarnie zapali się autko do rozgrzania i zapomni że > poprzedniego dnia wyłączyliśmy auto a wycieraczki zostały > włączone albo gdy są przymarznięte do szyby a śniegu nie ma i > przekręcając kluczyk w stacyjce możemy uszkodzić silnik lub > plastikowe tryby w nim, jedynie w przypadku wentylatora nawiewu > nie ma co chyba kombinować bo wewnątrz kabiny chyba nic go nie > zatrzyma i się nie spali. Pamietaj jednak że to są silniki komutatorowe,i wpływ ma nie tylko lód i blokady mechaniczne ale teżtemperatura jak bedzie wilgotniej to prad obciążenia wzrosnie!!!!(deszcz czy mgła)duże znaczenie bedzie miała też predkosc z jaka bedziesz jechał dla wentylatora chłodnicy jesli bys sie załaczył bedzie lżej ale dla wycieraczek już nie wystarczy że bedzie sucha szyba i pójdzie Ci bezpiecznik pomimo że silnik bedzie w doskonałej kondycji Wydaje mi sie że zamiast kombinowac zrób przegląd raz w roku np przed zimą i bedzie inaczej dosc czesto bedziesz wymieniał bezpieczniki Innym rozwiązaniem mogło by byc zastosowanie wyłaczników termicznych (ale o tym nie myslałem wiec trudno mi cos polecic chyba że takie z koncówki mocy wzmacniacza np z dawnej wieży 8010 były by ok cena ok 3,5zł ale naprawde trzeba by popróbowac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TOMAN Napisano 11 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2005 > Witam. > To w STOLICY na kazdym CPN,czytaj stacji paliw nie ma bezpiecznikow > ???!!! > pzdr. > zapraszam do KRAKOWA W Krakowie to nie ma nawet CPN'ów Jak znajdziesz w Krakowie na stacji paliw bezpieczniki MAXI to zabieraj sobie tą stolice do siebie a jak nie będzie MAXI to zabierzemy wam Wawel razem ze smokim ale w zamian oddamy wam legie razem z jej kibicami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TOMAN Napisano 11 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2005 > Pamietaj jednak że to są silniki komutatorowe,i wpływ ma nie tylko > lód i blokady mechaniczne ale teżtemperatura jak bedzie > wilgotniej to prad obciążenia wzrosnie!!!!(deszcz czy mgła)duże > znaczenie bedzie miała też predkosc z jaka bedziesz jechał dla > wentylatora chłodnicy jesli bys sie załaczył bedzie lżej ale dla > wycieraczek już nie wystarczy że bedzie sucha szyba i pójdzie Ci > bezpiecznik pomimo że silnik bedzie w doskonałej kondycji Wydaje > mi sie że zamiast kombinowac zrób przegląd raz w roku np przed > zimą i bedzie inaczej dosc czesto bedziesz wymieniał > bezpieczniki Przegl.ąd przed zimą nic nie pomoże bo szlak je trafia właśnie zimą lub wczesną wiosną z powodu korozji od słonej chlapy i braku pracy, wystarczy że raz dziennie by zapracował i po problemie ale zimą na krótkich trasach żadko się załącza a często chlapie solanką i gdy już kiedyś załączy się to tylko dym idzie a śmigło stoi na sztywno, gdyby wcześniej je rozruszać nie było by problemu. Co do bezpieczników to zobaczymy jak będzie bo już założyłem mniejsze do wszystkich silników a na ten od wentylatora zamiast 30A dałem 20A i śmiga dobrze. Innym rozwiązaniem mogło by byc zastosowanie > wyłaczników termicznych (ale o tym nie myslałem wiec trudno mi > cos polecic chyba że takie z koncówki mocy wzmacniacza np z > dawnej wieży 8010 były by ok cena ok 3,5zł ale naprawde trzeba > by popróbowac Ja dałem zamiast 30A 20A do wentylatora chłodnicy, do wentylatora nawiewu zamiast 30A dałem 15A bo przy 10A na czwartym biegu krótko wytrzymywał a 15 w zupełności wystarczy. Silnik wycieraczek przednich i pompkę spryskiwacza zabezpieczyłem 7.5A zamiast 30A a silnik tylnej wycieraczki 5A zamiast 15 A Czyli niektóre wartości bezpieczników dałem trzy a nawet cztery razy mniejsze niż oryginały, bezpiecznik jest tańszy od silników a jak jakiś padnie to dam o oczko większy. Na razie nie palą się pomimo pracy wyciertaczek najpierw na mokro a potem i na sucho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dziadek99 Napisano 11 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2005 > Tam na pewno bo tydzień temu kupowałem ale gdzie w tyodniu ? > Fuktycznie to się nazywa MAXI FUSE te fusy to bezpiecznik czyli MAXI > to jego rodzaj. > Ciekawi mnie jakie wartości mają w tej obudowie maxi bo ja kupiłem > 30A i 20A a ciekawi mnie czy są też mniejsze wartości bo coś mi > chodzi po głowie i mam chęć zaeksperymentować, po wymianie > silnika wentylatora chłodnicy zauweażyłem że 30A zabezpiecza > wprawdzie instalacje auta przed spaleniem ale nie zabezpiecza > silnika wentylatora, ten przy tych 30A kopci się jak parowóz, > wstawiłem 20A i wszystko banglazastanawia mnie do ilu można > zejść żeby bezpiecznik wytrzymał start silnika ? i taki bym > zaqłożył, przy zatszymaniu silnika z powodu przyłapania od > korozi taki bezpiecznik spalił by się a nie silnik, wtedy tylko > należało by rozruszać silnik i przesmarować olejkiem i zmienić > bezpiecznik a nie cały silnik za 690 zł jak w przypadku magneti > srutelli jest w P II a VALEO 360 zł a to też piechotą nie > chodzi. Ha, mam ten sam problem. Brak "korka" w sklepie i plany jego zmniejszenia. Wszystkim palą się wentki. Co za włoski chłam. Nawet na giełdzie w słomczynie nie mieli nic ciekawego. Ostatecznie kupiłem wiatrak do SC i przełożyłem silnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TOMAN Napisano 11 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2005 > Ha, mam ten sam problem. Brak "korka" w sklepie i plany jego > zmniejszenia. Wszystkim palą się wentki. Co za włoski chłam. > Nawet na giełdzie w słomczynie nie mieli nic ciekawego. > Ostatecznie kupiłem wiatrak do SC i przełożyłem silnik. A jak poradziłeś sobie z mocowaniami ? czy KJO przesłał ci zdjęcia ? Ja chciałem Ci wysłać ale nie masz adresu maila w profilu i nie miałem jak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dziadek99 Napisano 11 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2005 > A jak poradziłeś sobie z mocowaniami ? czy KJO przesłał ci zdjęcia ? > Ja chciałem Ci wysłać ale nie masz adresu maila w profilu i nie > miałem jak. Kolega Kjo nie wykazał się. Z resztą nie wiem bo nie zaglądałem. Założyłem silnik valeo na ramkę Magneti Strucelli. Rozstaw otworów jest prawie identyczny, z tym że trzeba go przykręcić po drugiej stronie ramki. Problemem jest założenie wiatraka, bo chociaż średnica wałka jest taka sama, to Valeo jest ponacinany i jeśli go nie zblokujesz spinką wyjętą z silnika Magneti (idealnie pasuje) to będzie bił. Wymiana nie jest trudna i może jej dokonać majsterkowicz z czwórką z ZPTów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dziadek99 Napisano 11 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2005 > Ja chciałem Ci wysłać ale nie masz adresu maila w profilu i nie > miałem jak. O, nie doczytałem. Nie mam adresu? Wyślij na [email protected] Chętnie zobaczę jak sobie poradziłeś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TOMAN Napisano 11 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2005 > Kolega Kjo nie wykazał się. Z resztą nie wiem bo nie zaglądałem. > Założyłem silnik valeo na ramkę Magneti Strucelli. Rozstaw > otworów jest prawie identyczny, z tym że trzeba go przykręcić po > drugiej stronie ramki. Problemem jest założenie wiatraka, bo > chociaż średnica wałka jest taka sama, to Valeo jest ponacinany > i jeśli go nie zblokujesz spinką wyjętą z silnika Magneti > (idealnie pasuje) to będzie bił. Wymiana nie jest trudna i może > jej dokonać majsterkowicz z czwórką z ZPTów U mnie rozstaw otworów był sporo mniejszy ok 1 cm z każdej strony, zmnień bezpiecznik z 30A na 20A być może to go kiedyś uratuje gdy stanie po zimie, ja tak zrobiłem bo te 30A to duża przesada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TOMAN Napisano 11 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2005 > Ha, mam ten sam problem. Brak "korka" w sklepie i plany jego > zmniejszenia. W ASO kupisz taki bezpiecznik ale minimalny to 20A na pewno nie będzie za mało ale być może dało by się mniejszy założyć niż 20A ale w wymiarze MAXI nie mam mniej niż 20A więć konwersja na wymiar standartowy lub mini umożliwiła by dobranie optymalnegoi tak po zatrzymaniu na siłe śmigła po chwili powinien się spalić i uratować silnik. > Wszystkim palą się wentki. Co za włoski chłam. > Nawet na giełdzie w słomczynie nie mieli nic ciekawego. > Ostatecznie kupiłem wiatrak do SC i przełożyłem silnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.