tafit Napisano 17 Grudnia 2006 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2006 hej mam uno 93r 1000cm^3 gaźnik wszystko w nim jest ok silnik pracuje dobrze, az do momentu gdy wyjechalem z nim w dluzsza trase... po przejechaniu kilkudziesieciu km. poczulem ze z autem dzieje sie cos dziwnego, mianowicie gdy jadac dawalem mu wiecej gazu(ponad polowa) zaczynalo go dusic i im ten gaz bardziej dociskalem tym bardziej go dusilo:/ i slychac bylo z przedzilu silnika jakies "bulkotanie" konkretnie od strony jakby pompy paliwa(tak mi sie wydaje) kiedy wrzucilem luz silnik pracowal normalnie, gdy jechalem na lekkim gazie tez, ale kiedy mocniej go przykazowalem-dusilo go... . Wyłączyłem silnik odczekalem ze 3 godziny, odpalilem i wszystko bylo juz jak wczesniej, silnik pracowal dobrze. Stuacja ta zdarzyla sie juz po raz kolejny... Co o tym myslicie, w czym moze tkwic problem?? pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawny7 Napisano 18 Grudnia 2006 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2006 > i im ten gaz bardziej dociskalem tym > bardziej go dusilo:/ i slychac bylo z przedzilu silnika jakies > "bulkotanie" Opis pasuje do spalania stukowego mające miejsce po potraktowaniu autka *ujowym paliwkiem. Czy wszystko to zaczęło się po ostatnim tankowaniu? Zatankuj na innej stacji... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek80 Napisano 18 Grudnia 2006 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2006 a co w takim razie dzieje się gdy przy redukcji biegu(przeważnie z4 na 3, lub z 3 na 2)silnik gaśnie pomimo wciśniętego sprzęgła? ostatnio bardzo czsęsto mi się to zdarza . zwykle zdarza się to gdy silnik jest rozgrzany już. dodam że ostatnio silniczek przeszedł lekki remoncik(zapłon, wymiana uszczelki pod głowicą więc o nagarze nie ma mowy raczej bo przeczyściłem). wszystko jest ustawione oki(tzn zapłon, obroty, i rozrząd). wiem że prawdopodobnie do regulacji jest skład mieszanki(zbyt bogata mieszanka)bo też jak dodaje gazu silnik muli się. zauważyłem że po remoncie silnik wyraźnie osłabł i teraz uzyskanie 80km/h to dla niego ogromny wysiłek i kres jego możliwości. dodam że wcześniej uzyskanie 120km/h było bezproblemowe. z góry dzięki za pomoc p.s. zapomniałem dodac że to 1.0 na gaźniku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawny7 Napisano 19 Grudnia 2006 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2006 > a co w takim razie dzieje się Hmm, nie przeskoczył pasek rozrządu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cars Napisano 19 Grudnia 2006 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2006 > bardziej go dusilo:/ i slychac bylo z przedzilu silnika jakies > "bulkotanie" konkretnie od strony jakby pompy paliwa(tak mi sie > wydaje) kiedy wrzucilem luz silnik pracowal normalnie, gdy > jechalem na lekkim gazie tez, ale kiedy mocniej go > przykazowalem-dusilo go... . podwiesza się zaworek w pompie paliwa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kalwin Napisano 19 Grudnia 2006 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2006 > a co w takim razie dzieje się gdy przy redukcji biegu(przeważnie z4 > na 3, lub z 3 na 2)silnik gaśnie pomimo wciśniętego sprzęgła? > ostatnio bardzo czsęsto mi się to zdarza . zwykle zdarza się > to gdy silnik jest rozgrzany już. dodam że ostatnio silniczek > przeszedł lekki remoncik(zapłon, wymiana uszczelki pod głowicą > więc o nagarze nie ma mowy raczej bo przeczyściłem). wszystko > jest ustawione oki(tzn zapłon, obroty, i rozrząd). wiem że > prawdopodobnie do regulacji jest skład mieszanki(zbyt bogata > mieszanka)bo też jak dodaje gazu silnik muli się. zauważyłem że > po remoncie silnik wyraźnie osłabł i teraz uzyskanie 80km/h to > dla niego ogromny wysiłek i kres jego możliwości. dodam że > wcześniej uzyskanie 120km/h było bezproblemowe. > z góry dzięki za pomoc > p.s. zapomniałem dodac że to 1.0 na gaźniku muj podobie przezyl remoncik i tez mialem taki porolem ze nie chcial jechac wiecej niz tak 90 co sie okazalo ze rozzad o jeden zabek byl zle ustawiony dalem 80 zl za ustawienie rozzadu aparatu zaplonowego i regulacje gaznika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek80 Napisano 19 Grudnia 2006 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2006 > muj podobie przezyl remoncik i tez mialem taki porolem ze nie chcial > jechac wiecej niz tak 90 co sie okazalo ze rozzad o jeden zabek > byl zle ustawiony dalem 80 zl za ustawienie rozzadu aparatu > zaplonowego i regulacje gaznika. pomogło?? no to fajnie się zapowiada Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tafit Napisano 19 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2006 > podwiesza się zaworek w pompie paliwa skad ta pewność? i czy naprawa obejmuje wymiane całej pompy?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cars Napisano 22 Grudnia 2006 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2006 > skad ta pewność? i czy naprawa obejmuje wymiane całej pompy?? zawiesza się jeden z zaworków pompy, może być pęknięta sprężyna lub wyrobiona płytka zaworu lub samo gniazdo zaworu. Przy wymianie należy też sprawdzić stan przepon. Jeżeli pompa ma już parę lat to lepiej kupić nową lub wymienić zaworki i przepony w pompie (ale po sprawdzeniu czy nie jest wyrobione gniazdo zaworków - są 2). Robota jest prosta ale wymaga precyzji w montażu. Jest jeszcze jeden element takiego zachowania silnika (związany z przerywaniem na wysokich obrotach po długiej jeździe) to jest trzpień napędzający pompę. Biedaczysko ulega skróceniu i należy sprawdzić jaki ma skok na podstawce i uszczelce po zdjęciu pompy. Jeżeli za mały to trzeba zmniejszyć grubość podkładek do właściwego skoku trzpienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.