Skocz do zawartości

dusi go gdy daje wiecej gazu:/


tafit

Rekomendowane odpowiedzi

hej

mam uno 93r 1000cm^3 gaźnik wszystko w nim jest ok silnik pracuje dobrze, az do momentu gdy wyjechalem z nim w dluzsza trase... po przejechaniu kilkudziesieciu km. poczulem ze z autem dzieje sie cos dziwnego, mianowicie gdy jadac dawalem mu wiecej gazu(ponad polowa) zaczynalo go dusic i im ten gaz bardziej dociskalem tym bardziej go dusilo:/ i slychac bylo z przedzilu silnika jakies "bulkotanie" konkretnie od strony jakby pompy paliwa(tak mi sie wydaje) kiedy wrzucilem luz silnik pracowal normalnie, gdy jechalem na lekkim gazie tez, ale kiedy mocniej go przykazowalem-dusilo go... . Wyłączyłem silnik odczekalem ze 3 godziny, odpalilem i wszystko bylo juz jak wczesniej, silnik pracowal dobrze. Stuacja ta zdarzyla sie juz po raz kolejny... Co o tym myslicie, w czym moze tkwic problem??

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i im ten gaz bardziej dociskalem tym

> bardziej go dusilo:/ i slychac bylo z przedzilu silnika jakies

> "bulkotanie"

hmm.gifOpis pasuje do spalania stukowego icon_rolleyes.gif mające miejsce po potraktowaniu autka *ujowym paliwkiem. Czy wszystko to zaczęło się po ostatnim tankowaniu?

Zatankuj na innej stacji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co w takim razie dzieje się gdy przy redukcji biegu(przeważnie z4 na 3, lub z 3 na 2)silnik gaśnie pomimo wciśniętego sprzęgła? ostatnio bardzo czsęsto mi się to zdarza yikes.gif . zwykle zdarza się to gdy silnik jest rozgrzany już. dodam że ostatnio silniczek przeszedł lekki remoncik(zapłon, wymiana uszczelki pod głowicą więc o nagarze nie ma mowy raczej bo przeczyściłem). wszystko jest ustawione oki(tzn zapłon, obroty, i rozrząd). wiem że prawdopodobnie do regulacji jest skład mieszanki(zbyt bogata mieszanka)bo też jak dodaje gazu silnik muli się. zauważyłem że po remoncie silnik wyraźnie osłabł i teraz uzyskanie 80km/h to dla niego ogromny wysiłek i kres jego możliwości. dodam że wcześniej uzyskanie 120km/h było bezproblemowe.

z góry dzięki za pomoc

p.s. zapomniałem dodac że to 1.0 na gaźniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bardziej go dusilo:/ i slychac bylo z przedzilu silnika jakies

> "bulkotanie" konkretnie od strony jakby pompy paliwa(tak mi sie

> wydaje) kiedy wrzucilem luz silnik pracowal normalnie, gdy

> jechalem na lekkim gazie tez, ale kiedy mocniej go

> przykazowalem-dusilo go... .

podwiesza się zaworek w pompie paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a co w takim razie dzieje się gdy przy redukcji biegu(przeważnie z4

> na 3, lub z 3 na 2)silnik gaśnie pomimo wciśniętego sprzęgła?

> ostatnio bardzo czsęsto mi się to zdarza . zwykle zdarza się

> to gdy silnik jest rozgrzany już. dodam że ostatnio silniczek

> przeszedł lekki remoncik(zapłon, wymiana uszczelki pod głowicą

> więc o nagarze nie ma mowy raczej bo przeczyściłem). wszystko

> jest ustawione oki(tzn zapłon, obroty, i rozrząd). wiem że

> prawdopodobnie do regulacji jest skład mieszanki(zbyt bogata

> mieszanka)bo też jak dodaje gazu silnik muli się. zauważyłem że

> po remoncie silnik wyraźnie osłabł i teraz uzyskanie 80km/h to

> dla niego ogromny wysiłek i kres jego możliwości. dodam że

> wcześniej uzyskanie 120km/h było bezproblemowe.

> z góry dzięki za pomoc

> p.s. zapomniałem dodac że to 1.0 na gaźniku

muj podobie przezyl remoncik i tez mialem taki porolem ze nie chcial jechac wiecej niz tak 90 co sie okazalo ze rozzad o jeden zabek byl zle ustawiony dalem 80 zl za ustawienie rozzadu aparatu zaplonowego i regulacje gaznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> muj podobie przezyl remoncik i tez mialem taki porolem ze nie chcial

> jechac wiecej niz tak 90 co sie okazalo ze rozzad o jeden zabek

> byl zle ustawiony dalem 80 zl za ustawienie rozzadu aparatu

> zaplonowego i regulacje gaznika.

yikes.gif pomogło?? oslabiony.gifno to fajnie się zapowiada beksa.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> skad ta pewność? i czy naprawa obejmuje wymiane całej pompy??

zawiesza się jeden z zaworków pompy, może być pęknięta sprężyna lub wyrobiona płytka zaworu lub samo gniazdo zaworu. Przy wymianie należy też sprawdzić stan przepon. Jeżeli pompa ma już parę lat to lepiej kupić nową lub wymienić zaworki i przepony w pompie (ale po sprawdzeniu czy nie jest wyrobione gniazdo zaworków - są 2). Robota jest prosta ale wymaga precyzji w montażu.

Jest jeszcze jeden element takiego zachowania silnika (związany z przerywaniem na wysokich obrotach po długiej jeździe) to jest trzpień napędzający pompę. Biedaczysko ulega skróceniu i należy sprawdzić jaki ma skok na podstawce i uszczelce po zdjęciu pompy. Jeżeli za mały to trzeba zmniejszyć grubość podkładek do właściwego skoku trzpienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.