jabol Napisano 13 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2007 Jak w temacie. Podczas kręcenia słychać w pewnych momentach stuk tak jakby coś przeskakiwało. Bylem na stacji diagnostycznej i powiedzieli mi że te stuki pochodzą z przekładni kierowniczej. Czy to możliwe żeby auto z przebiegiem 57 tys może mieć już problemy z przekładną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gaudius Napisano 13 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2007 obstawiam - przednia tuleja wahacza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamo1973 Napisano 13 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2007 > obstawiam - przednia tuleja wahacza sorry, ale w stacji diagnostycznej przeważnie rozróżniaja wahacz i przekładnie kierowniczą. A zdiagnozowanie luzu na wahaczu nie nastręczyłoby kłopotu kowalowi a nie tylko diagnoscie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pompi Napisano 13 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2007 > Jak w temacie. Podczas kręcenia słychać w pewnych momentach stuk tak > jakby coś przeskakiwało. Bylem na stacji diagnostycznej i > powiedzieli mi że te stuki pochodzą z przekładni kierowniczej. > Czy to możliwe żeby auto z przebiegiem 57 tys może mieć już > problemy z przekładną. witaj Mam podobnie, mnie więcej po 80 kkm przebiegu zaczeło sie to pojawiać. Stuka sobie kolumna kierownicy, jest tam przegub z plasikowym jakimś ustrojstwem, które oczywiście się wyrabia. Zanurkuj pod kierownice i wymacaj sobie jak kręcisz kierą co się dzieje. Wymienia się niestety cały przegub, no chyba że coś wykombinujesz. Być może masz to samo, bo efekt "na sluch" i "organoleptycznie" jest właśnie taki jakby to przekładnia była. W Palio II tak bywa i to nie rzadko jak słyszałem w ASO. Nie wiem jak tam Twoja Sienka ma to zrobione, ale zawsze możesz sprawdzić Powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jabol Napisano 14 Lutego 2007 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2007 > witaj > Mam podobnie, mnie więcej po 80 kkm przebiegu > zaczeło sie to pojawiać. Stuka sobie kolumna kierownicy, > jest tam przegub z plasikowym jakimś ustrojstwem, które > oczywiście się wyrabia. Zanurkuj pod kierownice i wymacaj > sobie jak kręcisz kierą co się dzieje. Wymienia się > niestety cały przegub, no chyba że coś wykombinujesz. > Być może masz to samo, bo efekt "na sluch" i "organoleptycznie" > jest właśnie taki jakby to przekładnia była. W Palio II tak bywa > i to nie rzadko jak słyszałem w ASO. Nie wiem jak tam Twoja > Sienka ma to zrobione, ale zawsze możesz sprawdzić > Powodzenia Piszesz żeby zanurkować pod kierownicę , czyli mówisz o jakimś przegubie w wewnątrz kabiny . Długo tak jeżdziłeś z tą usterką no i ile taka naprawa ci wyczysciła. U mnie narazie nie występuje zawsze to stukanie , wczoraj zaobserwowałem że jak kręce kierą z lewej max na prawą to są z jakieś 2-3 przeskoki-stuki . Jak z prawej max na lewą to jest cisza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pompi Napisano 14 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2007 > Piszesz żeby zanurkować pod kierownicę , czyli mówisz o jakimś > przegubie w wewnątrz kabiny . Długo tak jeżdziłeś z tą usterką > no i ile taka naprawa ci wyczysciła. U mnie narazie nie > występuje zawsze to stukanie , wczoraj zaobserwowałem że jak > kręce kierą z lewej max na prawą to są z jakieś 2-3 > przeskoki-stuki . Jak z prawej max na lewą to jest cisza. Tak, to jest przegub jak sie łamie kierownica (reg. położenia). Ja mam autko jeszcze na gwarancji, więc walcze z ASO o bezpłatną naprawę. Oczywiście elementy układu kierowniczego wg Fiata nie są objęte gwarancją przy tym przebiegu. U mnie to jest nie szkodliwe więc moge tak jeździć bez problemu, tylko troche denerwujące. Z tego co pamiętam, jak się zaczynała pojawiać ta usterka to stukało kręcąc kierą w obie strony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darioo Napisano 14 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2007 Mam coś innego taki dziwny dźwiek jakby lekkie piszczenie objawiło się dziś rano i już mnie denerwuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam14 Napisano 14 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2007 > Jak w temacie. Podczas kręcenia słychać w pewnych momentach stuk tak > jakby coś przeskakiwało. Bylem na stacji diagnostycznej i > powiedzieli mi że te stuki pochodzą z przekładni kierowniczej. bardzo prawdopodobne i jeśli się nie mylę sa to stuknięcia głuche, czuć je lekko na kierownicy, oraz powjawiają się przy dużym skręcie ale nie maksymalnym. tak to często się objawia ale nie musi tak być u każdego. IMO jeździć a jak się nasili i bedzie utrudniać jazdę to wymienić przekładnie. używkę wyrwiesz za równowartość regeneracji. > Czy to możliwe żeby auto z przebiegiem 57 tys może mieć już > problemy z przekładną. mały przebieg nie zawsze oznacza, że auto jest sprawne. z tego co widze to zaczynasz inwestycje bo to nie pierwszy post tego typu. niestety czasami warto kupić auto z udokumentowaną przeszłością niż z małym przebiegiem. nie ukrywam, że proponowałem ci samochód bez niespodzianek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jabol Napisano 14 Lutego 2007 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2007 Dzięki za odpowiedz , ale autko jest udokumentowane. Posiadam wszystkie faktury począwszy od 20 km jak było zakładane radio do 50 tys w lipcu 2006 , wszystko było w ASO. Dlaczego zakładasz odrazu taki czarny scenariusz . Ale wracając do tematu rozumiem że przerabiałeś temat , bo to są własnie takie głuche stuki . Widziałem jakąś firmę na pomorskiej co regenerują przekładnie za 150 zł . Narazie się nie przymierzam dopóki nie będe miał pewności co do usterki ale warto wiedzieć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam14 Napisano 14 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2007 nie, nie przerabiałem, poprostu wiem jak potrafi objawić się uszkodzona przekładnia we fiacie. ma do czynienia z wieloma autami, stąd moje zorientowanie. nie wiem na czym polegałaby ta regeneracja ale cena jakoś zastanawiająco mała Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jabol Napisano 14 Lutego 2007 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2007 Nie znam firmy dlatego też nie wypowiadam się na temat tego co robią tutaj daje link dodam że moja sienka jest bez wspomagania. U mnie te stuki pojawiają się podczas wykonywania pełnych obrotów kierą . Przy niewielkim skręcaniu lub wykonywaniu krótkich ruchów na luzy nic sie nie dzieje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jabol Napisano 15 Lutego 2007 Autor Udostępnij Napisano 15 Lutego 2007 > Tak, to jest przegub jak sie łamie kierownica (reg. położenia). > Ja mam autko jeszcze na gwarancji, więc walcze z ASO o > bezpłatną naprawę. Oczywiście elementy układu kierowniczego > wg Fiata nie są objęte gwarancją przy tym przebiegu. U mnie to > jest nie szkodliwe więc moge tak jeździć bez problemu, tylko > troche denerwujące. Z tego co pamiętam, jak się zaczynała > pojawiać ta usterka to stukało kręcąc kierą w obie strony No dzisiaj pomacałem trochę kolumnę. Pogoda była kiepska także nie zaglądałem pod spód ale macając znalazłem luz 'tuleja' od kierownicy łączy się jakimś ustrojstwem nie wiem czy to przegubik jakiś czy cuś ( na macka jakieś prostokatne cos co łączy tą tuleje z tuleją która atakuje już w kierunku komory silnika). Ruszając ten przegubik jest wyczuwalny luz. Myślę że to jest to. Pompi a pytałeś sie jakbys chciał wymienic na własny koszt ile bys musiał wydać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pompi Napisano 19 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2007 > No dzisiaj pomacałem trochę kolumnę. Pogoda była kiepska także nie > zaglądałem pod spód ale macając znalazłem luz 'tuleja' od > kierownicy łączy się jakimś ustrojstwem nie wiem czy to > przegubik jakiś czy cuś ( na macka jakieś prostokatne cos co > łączy tą tuleje z tuleją która atakuje już w kierunku komory > silnika). Ruszając ten przegubik jest wyczuwalny luz. Myślę że > to jest to. Pompi a pytałeś sie jakbys chciał wymienic na > własny koszt ile bys musiał wydać Niestety jeszcze nie wiem, bo na szczęście wygrałem walke z ASO i na koniec gwarancji wymienią mi cały element gratis. Jak będę juz po naprawie to dowiem się co i za ile. Pozdrawiam Pompi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pompi Napisano 24 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2007 > No dzisiaj pomacałem trochę kolumnę. Pogoda była kiepska także nie > zaglądałem pod spód ale macając znalazłem luz 'tuleja' od > kierownicy łączy się jakimś ustrojstwem nie wiem czy to > przegubik jakiś czy cuś ( na macka jakieś prostokatne cos co > łączy tą tuleje z tuleją która atakuje już w kierunku komory > silnika). Ruszając ten przegubik jest wyczuwalny luz. Myślę że > to jest to. Pompi a pytałeś sie jakbys chciał wymienic na > własny koszt ile bys musiał wydać No i już po bólu. Wymiana kolumny kierowniczej kosztuje około 1200 brutto. Ja na szczęście jeszcze gwarancję miałem do dzisiaj :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jabol Napisano 25 Lutego 2007 Autor Udostępnij Napisano 25 Lutego 2007 > No i już po bólu. Wymiana kolumny kierowniczej kosztuje około > 1200 brutto. Ja na szczęście jeszcze gwarancję miałem do dzisiaj :-) Piękna cena . Narazie będe tak jezdził. Dzięki za info. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.