Skocz do zawartości

xenony w miejsce h7 ?


sebadw

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie. Potrzebna mi Wasza opinia jak w temacie. Przeczytałem wątek o xenonach i wydaje się, że to rozwiązanie jest "nelegalne" lub jak wolicie niedopuszczalne w naszym kraju. Jednak handlowcy (jest ich dość sporo) oferujący ten produkt twierdzą, że posiada on homologacje (np. http://www.allegro.pl/item168587083__www_xenon_tk_zestaw_xenon_z_homogacja_p_n.html lub http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=457841 ) confused.gif Czy to prawda? Może ktoś taki zestaw posiada? Może poprostu dać sobie z tym spokuj i zostać przy zwykłych żarówkach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam wszystkich serdecznie. Potrzebna mi Wasza opinia jak w temacie.

> Przeczytałem wątek o xenonach i wydaje się, że to rozwiązanie

> jest "nelegalne" lub jak wolicie niedopuszczalne w naszym kraju.

> Jednak handlowcy (jest ich dość sporo) oferujący ten produkt

> twierdzą, że posiada on homologacje (np.

> http://www.allegro.pl/item168587083__www_xenon_tk_zestaw_xenon_z_homogacja_p_n.html

> lub http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=457841 ) Czy to

> prawda? Może ktoś taki zestaw posiada? Może poprostu dać sobie z

> tym spokuj i zostać przy zwykłych żarówkach?

Homologacji podlega cały układ: Lampy+spryskiwacze+układ samopoziomowania.

Nie wiem na czym ma polegać homolgacja na same lampy screwy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam wszystkich serdecznie. Potrzebna mi Wasza opinia jak w temacie.

> Przeczytałem wątek o xenonach i wydaje się, że to rozwiązanie

> jest "nelegalne" lub jak wolicie niedopuszczalne w naszym kraju.

> Jednak handlowcy (jest ich dość sporo) oferujący ten produkt

> twierdzą, że posiada on homologacje (np.

> http://www.allegro.pl/item168587083__www_xenon_tk_zestaw_xenon_z_homogacja_p_n.html

> lub http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=457841 ) Czy to

> prawda? Może ktoś taki zestaw posiada? Może poprostu dać sobie z

> tym spokuj i zostać przy zwykłych żarówkach?

i VW i Honda na fotach z aukcji nie maja chocby spryskiwaczy refl. i gdzie tu ta homologacja? oink.gif powodzenia w wyrzucaniu 800 pln hehe.gif lepiej oddaj je na jakas akcje charytatywna - beda lepiej spozytkowane

& jeszcze cytat

Quote:

5. Pozostaje Ci możliwość regulacji wysokości światła oryginalnym pokrętłem (dokładając oryginalny Xenon nie masz już możliwości ustawiania wysokości).


czyli poziomowania tez brak smile.gif prawie jak żywiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powodzenia w wyrzucaniu 800 pln

> lepiej oddaj je na jakas akcje charytatywna - beda lepiej

> spozytkowane

Jakbym chciał wyrzucić 800pln to dawno mialbym już coś takiego w swoim autku zamontowane i to za znacznie mniejszą kwotę (500pln), a że niejestem ekspertem w tej dziedzinie dlatego proszę o opinię osoby, które się ne tym znają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Napisz coś więcej o problemach z dłubaniem

-- ok, mam komplet H7 z balastami denso, wykonany naprawdę przyzwoicie. Palniki ponoć filipsy, choc oczywiście nikt tego nie potwierdzi - oficjalny katalog filipsa nie podaje hidów w wersji H7. Ale skoro i tak wszystko pochodzi z chin więc gance gal

Dla testów zostały one załozone do astry II i tam ogniskowanie oraz granica światło - cień była idealna - żadnych "duchów", odbić ...

uznałem więc, że palniki faktycznie są dobrze wyprodukowane ( a przerzuciłem pare kompletów) i w sobote zabrałem się do pracy

O ile montaz mechaniczny porzedł bez wiekszch bóli ( choc nie obyło sie bez zdejmowania zdesia ) to próba doprowadzenia tego do prawidłowego oświetlenia spełzła praktycznie na niczym ...

na chwile obecną ślepia mam opuszczone tak nisko, że spawam asfalt 7 m przed samochodem, by nie walic innym po gałach :/

Wiem już w czym problem tkwi i czeka mnie powtórka z adama słodowego - przy okazji montowania spryskałek

Generanie - ODRADZAM !! Chyba że chcesz sobie kupić H1 i wsadzić w miejsce halogenów bądź długich - wtedy ogniskowaniem sie praktycznie nie musisz martić.

W marysi obyło sie bez wiekszych problemów, ale tam miałem soczewki ...

Jesli sobie nie poradzę, to będę musiał to zdemontować - nie bede z tym jeździł, bo tylko kuku moge komus zrobić oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to dziwne.... ja zakładałem w tamtym tygodniu do alfy taki komplet xenonow. Po podpieciu i podlaczeniu wszystkiego, gdy żarniki się rozgrzały na ścianie pojawiły sie 2 piekne poziome linie... nawet bardziej wyraźne niż przy zwyklych H7. I lampa jest bez soczewki. Jedyne co musze jeszcze zrobic to dolożyć przesłonkę na żarówkę, tak, jak jest w oryginalne przy xenonie w 147FL, bo spryskiwacze reflektorów mam.

Jako ciekawostke dodam że byłem zaraz po zalożeniu na badaniu technicznych i kazałem panu diagnoscie dokładnie sprawdzić moje światła i powiedział że są OK...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a alfa ma H7 ??

poza tym - nie wiem, może to moje parszywe szczęscie ...

inna sprawa, że na zwykłych zarówkach rozkład swiatła tez nie był idealny...

no nic - czeka mnie rzeźba lub powrót ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś takiego znalazłem na pewnej stronie w necie.Jest to wycinek z całości:

Jeżeli auto fabrycznie montowane ma reflektory xenonowe, to aby przejść proces homologacji powinno być wyposażone w wysokociśnieniowe spryskiwacze lub wycieraczki, i posiadać system samopoziomowania. Dotyczy to jednak homologacji, czyli zatwierdzenia do sprzedaży nowego samochodu. W przypadku przeróbek przepisy nie mówią nic na temat specjalnych wymagań co do lamp xenonowych. Obowiązujące “Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 16 grudnia 2003 w sprawie zakresu i sposobu kontroli technicznej pojazdów” o reflektorach mówi jedynie o ich ilości, barwie światła, rozmieszczeniu, sposobie przełączania, widocznej granicy światła-cienia, ustawieniu świateł, i sile świecenia. Nie ma tam rozróżnienia na światła zwykłe i wyładowcze, nie ma też mowy o samopoziomowaniu i oczyszczaniu. Wynika z tego, że dodatkowe systemy nie są wymagane (ale oczywiście możliwe do zainstalowania). O ile system czyszczenia jest dosyć łatwy do zrealizowania i raczej potrzebny (brud zbierający się na szybach reflektorów ogranicza strumień światła i rozprasza go, powodując oślepianie innych), to system samopoziomowania jest bardzo drogi i trudny do zrealizowania. Większość samochodów wyposażonych jest w elektryczny korektor ustawienia świateł w kabinie kierowcy, więc mając świadomość posiadania bardzo silnych świateł, dobrze jest korygować ustawienie w przypadku obciążenia tyłu.

W praktyce reflektory soczewkowe przerobione na xenonowe zewnętrznie, niemożliwe są do odróżnienia od fabrycznych xenonów. Dobrze ustawione nie będą oślepiały!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obawiam sie ze firma ktora prowadzi ta strone zajmuje sie montazem badz sprzedaza takich rozwiazan. Ja znalazlem taki cytat:

"Zgodnie z prawem obowiązującym w UE (regulacja ECE R48), pozafabrycznie montowany może być tylko kompletny ksenonowy zestaw reflektorowy. W jego skład wchodzą homologowane reflektory (na przykład opatrzone symbolem E1 na zewnętrznej szybie), automatyczny system poziomowania lamp i układ oczyszczania szyb reflektorów. Warto również wiedzieć, że samowolna ingerencja w budowę reflektora jest niedopuszczalna, bo unieważnia jego fabryczną homologację.

Jedynym sposobem na eliminacje tego typu zjawisk są rygorystyczne kontrole przeprowadzane w ramach przeglądów okresowych."

Zrodlo: Akademia bezpiecznego samochodu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.