Skocz do zawartości

[ALL] Zamiennik dla oleju przekładniowego GM1940182


OBLOZ

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Od samego początku posiadania Epiki, borykałem się z trudnościami, z moją skrzynią biegów ( manual D24).

Koniec końców zalałem czerwony olej GM do manuali o numerze 19 40 182. Efekt był "zadowalający" Jednak dalej w temp. Bliskich zera i\lub poniżej - dalej biegi zmieniało się ciężko ( ciężej), szczególnie na 2-gim i 3-cim biegu.

W zeszłą sobotę wymieniałem amortyzatory - tylne. Przy okazji chciałem zmienić olej na Castrol Multivehicle 75w90.

Przed zakupem oleju trafiłem na forum Vectry i wątek o skrzyniach F\M40 ( manual 6-cio biegowy) - tam koledzy narzekali na to samo, tj. na oryginalnym czerwonym oleju, biegi ciężko wchodziły, szczególnie w zimne\ mroźne dni.

Tutaj wypowiedział się serwis skrzyń biegów ( skrzynie.com.pl... cos takiego). Facet twierdził, że u nich w zakładzie zalewają skrzynie opla, takim olejem FUCHS TITAN SINTOFLUID 75W-80 - szczególnie te skrzynie, w których nie wymieniano oleju, trafiły do nich na remont. O dziwo jest to olej GL5 i jeszcze innej lepkości niż poleca przez Chevrolet. Ale spełnia norme GM 1940182; jedyny olej mi znany GL5, który spełnia norme Opla i działa w skrzyniach przystosowanych do GL4.

Przez kolejne dwa dni studiowałem temat, rzeczywiście wydźwięk jest bardzo pozytywny, wśród użytkowników Opli, którzy wymienili olej oryginalny na ten właśnie.

Zaryzykowałem i kupiłem dwa litry, po wymianie i przejechaniu 150km ( w tym kilku rozruchów w temp. bliskiej zeru). REWELACJA !! biegi wchodzą idealnie, nie ma ( słownie Nie Występuję) żadne haczenie, zgrzytanie czy inne trudności w zmianie biegów. Powiem więcej, na 3-cim biegu moja skrzynia lekko wyła ( od samego początku), kiedyś o tym pisałem. Po przejechaniu tych kilku kilometrów skrzynia znacząco się wyciszyła, 3-ci bieg ucichł w stopniu nie drażniącym już mnie smile.gif . Nie ma co się czarować, że jest to cud olej, który naprawia wszystko łącznie z bólem głowy.

Powiem jedno- jeżeli ktoś ma problem z utrudnioną zmianą biegów to POLECAM tej olej. Rewelacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się zastanawiam, czy przypadkiem nie jest to olej o zbyt małej lepkości według instrukcji powinno być 75W90.

Oleje 75W80 to jest standard dla renówek, a u Opli to chyba tylko używane w vivaro i movano (klony Reno).

Czytając inne fora m.in rosyjskie, najczęściej wlewanymi olejami do chevroletów są 75W85 i 75W90.

Z drugiej strony "rzadszy" olej powoduje łatwiejszą zmianę biegów (zwłaszcza zimą) i zmniejszenie spalania przez samochód.

Za przyciszenie skrzyni odpowiadają dodatki, które w nowym oleju oleju są jeszcze niezdegradowane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym, że Fuchs zrobił olej, który spełnia złożenia oleju 75w85 ( GM1940182) - tym samym posiada lepkość 75w80. Moim zdaniem jak najbardziej sprawdzi się i latem.

Oryginalny olej GM zmieniałem u siebie w marcu b.r. - nie sądze żeby miał czas się zdegradować. Po prostu jest to gorszy olej, z mniejszą ilością dodatków. Skrzynia "hałasowała" na nim od początku.

Olej Fuchsa, zdecydowanie lepiej się sprawdza ( przynajmniej w moim odczuciu).

P.S

Co do instrukcji - już kilku kolegów na naszym forum ( łącznie ze mną) wymienili olej na 75w90 - szczególnie zimą, zmiana biegów była ciężka - szczególnie zmiana na 2-gi bieg lub redukcja na ten właśnie. osobiście przetestowałem 4 oleje przekładniowe ( LiquiMolly, AMS Oil, GM, Fuchs) powiem, że ten Fuchs zgodnie z opinią, jest bardzo dobry smile.gif Jeszcze jedno - w instrukcji TIS jeszcze do daewoo Evandy, producent mówi, że trzeba lac olej 75w80 - także te nasze instrukcje to tak średnio są wiarygodne odnośnie olejów... tak mi się wydaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zalecane Płyny Evanda

> Jest napisane, że zaleca się olej SAE80 lub 75.

> Ten Fuchs 75w80 - będzie działał bez problemowo

Według tych danych co podałeś to tak jak już zauważyłeś olej ten jest bardzo dobrze dobrany.

Zastanawia mnie tylko jedno, nigdzie nie jest napisane jakiej klasy jakości ma być olej stosowany w koreańskich chevroletach - GL4, GL4/5 czy GL5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak, zaraz po zakupie auta wymieniłem o-ring czujnika prędkości w skrzyni - lekko podciekał. Wtedy zmieniłem tez olej na "zalecany" 75w90 ( tak przeczytałem w instrukcji). Był to olej LiquiMolly 75w90 gl5. Było jakieś 2 lata temu na przełomie października i listopada.

Zaraz na następny dzień, jak jechałem rano do pracy ( było zimno)- zmiana na "dwójke"; była baaaardzo trudna, a jak próbowałem na siłę "wbić" bieg, to kończyło się to zgrzytem. Serce mnie bolało i krwawiło smile.gif

Zacząłem się interesować właśnie jaki to ma być dokładnie olej w mojej skrzyni. Wtedy też, dowiedziałem się co to znaczy GL5 ( niezbyt przyjazny olej dla synchronizatorów np. mosiężnych, czy tam innych z miękkich metali)

Tydzień później wylałem ten olej LiquiMolly ( już były widoczne "złoty" nalot, takie cos a'la złotawy proszek) pewnie synchronizatory...

Następnie testowałem olej AMS oil 75w90 gl4/5 - sytuacja minimalnie lepsza. Jednak haczyło dalej. Na końcu dwa razy zmieniałem na GM ( czerowny) - raz żeby przepłukać , później żeby zalać docelowo. W tym wypadku zmiana biegów była "prawie&" dobra - ale dalej brakowało precyzji. Tutaj dotarłem do informacji, że ten olej GM ma specyfikacje 75w85 GL4 ( minerał \ HC). I należy lać GL4, żeby nie zniszczyć naszych synchronizatorów.

Na szczęście państwo z Fuchs smile.gif "wynaleźli" olej 75w80 GL5, który spełnia normę GM - od tego momentu życie jest lepsze smile.gif

Przesłanie jest takie - że do skrzyń biegów OPLA / GM trzeba lać olej GL4. Za wyjątkiem tego oleju Fuchsa, która sprawdza się świetnie w mojej skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że Ty masz rozwiązaną sytuację. Gorzej u mnie. W TISie pisze to samo co w instrukcji - a więc 75W90. Nic nie ma o normie.

Te GL5 ta jak piszesz nie są dobre dla większości synchronizatorów, ale lepiej chronią przekładnię - m.in lepsze właściwości przeciwzatarciowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podałem Ci tylko wypis z TIS Evandy. Chodziło mi, że do niedawna TIS mówił o olejach SAE80.

Ja mam Epice, tak samo napisane 75w90 ( tyle) - instrukcja i TIS mówi to samo.

Na prawdę polecam ten Fuchs - jak masz troche gotówki na zbyciu, to zmień na ten olej.

Sprawdzony sprzedawca z forum skody

Fuchs 75w80 - GM spec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.