Skocz do zawartości

OBLOZ

użytkownik
  • Liczba zawartości

    185
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Lokalizacja
    RJA
  • Zainteresowania
    motoryzacja

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

OBLOZ's Achievements

zielony listek

zielony listek (8/20)

0

Reputacja

  1. > Zalogowałem się - nie pokazuje dla mojego autka żadnych akcji serwisowych > ciekawe co knuje serwis Hmmm, mojej Epiki nie ma ( w sensie nie znajduje po VIN'ie) Miał ktoś coś podobnego ?
  2. Z czystym sumieniem polecam Pana Witolda Bukałe Witold Bukała Serwisował moją Epice - w sumie będzie dalej to robił. Zadowolony jestem z Pana Witolda. Jest jeszcze Rafał Kłeczek - ale on jest w Woli Dalszej ( koło Rogoźnicy) też solidny Warsztat. -Łukasz
  3. OBLOZ

    Epica OSZUSTWO

    zgodnie z instrukcją wchodzi ~1,7L Jeżeli u ciebie 3'ci bieg nie hałasuje to zalej tyle ile trzeba. Jak zaczyna hałasować to spróbuj nalać te 2L - koledzy na forum Opla zalecają przelanie troche oleju. Podobno pomaga. Ta nasza skrzynia D24 jest bliźniaczym produktem M23 GM. Tam jest identyczny problem, jak się nie wymienia oleju to zaczyna trzeci bieg huczeć i zgrzytać synchro drugiego.
  4. OBLOZ

    Epica OSZUSTWO

    proszę bardzo OLEJ GM - nowe wykonanie
  5. OBLOZ

    Epica OSZUSTWO

    Powiedzieli mi, że taki mają wysoki standard obsługi klienta hehehe
  6. OBLOZ

    Epica OSZUSTWO

    Niestety, taka skrzynia jest. Nie mówie, że każda taka będzie. Ale z tego co czytałem i po swoim przypadku, trzeba liczyć się z taka przypadłością. Obecny przebieg to ~190tys.km. Kupiłem ją w ASO Delta Plus w Chorzowie, przy stanie licznika ~130tys.km. Był to zakup od pioerwszego właściciela, który kupił tam auto i tam serwisował do końca tj. 10 przeglądów. Niby dokumentacja ASO nie wskazywała na jakieś szkody po kolizyjne czy wypadkowe. Czujnik lakieru tak samo, całe auto oryginał. NA gwarancji była naparwiana maska i klapa bagaznika ( korozja). Szczerze mówiąc to ASO skopało robote w każdym calu. Olej lali 5w50 ( nie do tego silnika), co przegląd myli silnik - ale już nikt nie pomyślał o zabezpieczeniu aluminium przed utlenianiem się!!! Mizerna jakość napraw gwarancyjnych. Wiedziałem żeby nie kupowac auta po deszczu, nic nie widać. Akurat jak dojechałem do Chorzowa, to skończyło padać !!! i nie zauważyłem kilku tematów. Co do skraplacza i chłodnicy. OK jest to zmontowane poprawnie i ma odstęp. Ale zwróć uwage na miejsca gdzie przykręcony jest skraplacz do chłodnicy. Ja mówie tylko o tych czterech miejscach styku skraplacz i chłodnica. U mnie po prostu aluminiowa część skrpacza ( nóżka) wytarła dziurke w chłodnicy i sączył sie płyn przez nią.
  7. OBLOZ

    Epica OSZUSTWO

    Co do oleju - to jest ten czerwony minerał GM 75w85 - jego powinno się wylać co 60tys lub 4 lata. Teraz zalałem Fuchsa Sintofluida ( pisałem tutaj o tym) + dodatek LiquiMolly Mos2 do skrzyń manualnych. W moim przypadku 3'ci bieg jest akceptowalnie cichy. Co do objawów, ja kupowałem auto w sierpniu ( jakoś tak było bardzo ciepło jeszcze) i nie słyszałem tej skrzyni. W zimne dni bardzo ładnie wychodzi ten objaw. Co do naprawy, to są łożyska do wymiany w skrzyni. Czytałem na ukraińskim forum chevroleta, że nawet po wymianie zużytych elementow, po kilku kilometrach dalej było to samo. Moim zdaniem konstrukcyjnie skrzynia nie jest ideałem. W dodatku olej, który zaleca chevrolet jest bardzo źle opisany w serwisówce. Jest wzmianka tylko o 75w90 ale już nie ma info jakie GL ma być. Jak zalejesz GL5 to żegnasz się z synchronizatorami. No nic, ja wymineiłem ( przepłukałem ) olej w mojej skrzyni chyba z 4 razy i teraz działa OK. AHA - w moim przypadku musialem wymienić o-rign na czujniku prędkości ( ten który daje sygnał do zegarów na desce). Przez niego sączył się olej. Też naprawa groszowa - dosłownie. Ale jak klient przejździł tak 100tys.km to nie zostało tego oleju zbyt dużo w skrzyni. Pewnie dlatego też, 3'ci bieg dostal po D. Zobacz tutaj na forum moje posty. Pisałem o informacji serwisowej, żywotośc łożysk w naszych skrzyniach. Teraz nie pamiętam, ale konstruktorzy z Daewoo policzyli żywotność tych pierwszych na około 300tys.km albo 250tys.km... jakoś tak trzeba odszukać dokment - tez załączylem go to postu. AHA 2 - jest nowy serwisowy olej do skrzyń GM, juz nie ten czerwony. W reszcie panowie poszli po rozum do głowy i wydali olej o duzo lepszych parametrach. cena też nie taka jak kiedyś teraz jest około 2 razy drożej na litrze.
  8. OBLOZ

    Epica OSZUSTWO

    Co do naprawy silnika i reakcji mechaników... Niestety robią oczy jakby zamiast prostego silnika była zamonotowany 'zderzacz hadronów'... Po chwili orientują się, że jes to bardzo prosty silnik ( nawet przepływomierza nie ma w wersji 2.0) i zmieniają ton. Dużo pomaga TIS. Co do ceny części, zapomniałem powiedzieć, że wymieniłem jeszcze uszczelke podstawy filtra oleju. Pociła się. Oczywiście wszystko w ASO - na szczęście sprawa zamknęła sie w kilku dosłownie złotych. Co do innych części, orientowałem się tylko co do ceny zestawu łańcucha rozrządu wraz ze ślizgami. Podobnie cena w ASO bardzo zaskakująca ( nisko) w Potaku również, taki zestaw jest tani ( dosłownie kilkaset złotych) jak porządny zestaw zwykłego rozrządu. Co do reszty, silnik jest mega prosty - taki podobny do twojego tylko dodali dwa cylindry i łańcuch rozrządu... koniec. Niestety większość specyficznych części dostępnych tylko ASO, Potak, JML itd... Co do skanera, to używam Launch CReaderVI. Nie jest tak rozbudowany jak radziecki wynalazek, ale daje rade. W sumie to nie ma tylko odczytu prędkości obrotowej poszczególnych kół. To tak przy diagnozie padającego czujnika ABS. Poza tym ten skaner jest OK. Przy jeździe próbnej zwróć uwagę na III-ci bieg. Czy w zakresie 1800-2500RPM skrzynia nie wyje. Jak wyje, to znaczy, że nikt nie wymienił oleju w niej. Co do samego silnika, przy pierwszym uruchomieniu zwróć uwage na kulture pracy motoru, czy przypadkiem nie trzęsie nim za bardzo. Na kierownicy również nie powinny być wyczuwalne żadne drgania ( może minimalne). Jak cos będziesz więcej czuł, to może znaczyć , że świce są do wyrzucenia albo poduszka silnika ( lewa najczęściej) jest zużyta. AHA sprawdź punkty masowe w okolicy mocowania bagnetu oleju - czy są mocno skorodowane. AHA 2 - włącz klime i daj jej pochodzić jakieś 20min, nasłuchuj jakiś stuków czy innych podobnych dźwięków. Te auta są znane z awarii kompresorów, jeżeli serwisy klimatyzacji były nieprofesjonalne ( tj. nikt nie uzupełniał oleju PAG). AHA 3 - koniecznie sprawdź stan skraplacza, szczegolnie w dolnej części - on jest odłsonięt i każdy kamień z drogi w niego uderza. Koszt nowego to ~1000zl !!! zamiennik w Polcarze to ~400zl. Weź przy okazji zobacz w miejscach styku skraplacza z chłodnicą silnika. Czy przypadkiem nóżki skraplacza nie wytarły dziurki w chodnicy. Ja tak miałem, musiałem wymienić skraplacz wraz z chłodnicą. ten pierwszy się zdezintegrował w dolenj częsci a chłodnica była przetarta we wszystkich miejscach styku ze skraplaczem. Po wymianie dałem podkładki w te miejsca. Chyba tyle... Pozdrav
  9. OBLOZ

    Epica OSZUSTWO

    > Zastanawiam się jeszcze nad tą Epicą z 2 litrową benzyną, przysłał mi zdjęcia podwozia i wszystko > wygląda OK - bita nie była. Ktoś ma dosświadczenia z tym silnikiem jak by był wałek (kolega > pisał że w Radomu na bank), da się go naprawiać, czy koszty astronomiczne. Co mnie martwi to 2 > katalizatory, 4 sondy lamda i egzotyka silnika. O jakim wałku mowisz ? Przejechałem swoją Epiką przeszło 70tys.km ( ogólnie ma najechane ~180+ tys.km) Całość na LPG. Jak do tej pory (odpukać...) nic sie nie wydarzyło. Jeżeli chodzi o silnik i osprzęt to wymieniłem: jedną poduszkę silnika, świece i pasek napędu osprzętu. Reszta jest fabryczna. Faktcznie są dwa katalizatory i cztery sondy. Sprawa jest prosta, jeżeli LPG jest Bardzo dobrze ustawione - NIE ma problemów z ww. tematami. Moja Epika ma fabryczną instalację BRC - jedyne co uratowało tę instalację przed 'koszem' to wtryskiwacze Keihin. Bez tego ten zestaw jest badziewiem strasznym. To jest BRC Fast - oprogramowanie jest baaaardzo ubogie - ustawienie mapy wiąże się z posiadaniem hamowni - albo inwestycji w dwa zbiorniki gazu i czas dwoch osób ( pewnie na większośc część dnia). No nic, wracając do tematu, LPG ustawiam sam i sam serwisuję. Korekty długoterminowe mam ustawione na poziomie +\- 0.8% dla obu banków. Z tego co widze w swoim skanerze kondycja katalizatorów jest więcej niż zadowalająca tj. w teście wychodzi ~30 \ 50% zużycia, odpowiednio dla jednego i drugiego katalizatora. Przy obecny przebiegu zalewam na zime 0w40( Neste, Mobil) na lato 5w40 ( Motul). Pobór oleju przy normalnej jeździe miejskiej nie występuję. Przy prędkościach autostradowych+ dopiero występuję jakiś pobór. Generalnei na 15tys. km wlewam dodatkowo ~1l do 1,5l w zależności jaki okres.
  10. OBLOZ

    [Evanda] Blad p300

    Mogę mieć do Ciebie prośbę - do czasu rozwiązania sprawy z "prawami autorskimi", mógłbyś mi przesłać rzeczony zrzut ekranu na maila mego ? Byłbym bardzo wdzięczny
  11. OBLOZ

    [Evanda] Blad p300

    wszystko jasne zapomniałem, że rozmowa toczy się, o instalacji V gen.
  12. OBLOZ

    [Evanda] Blad p300

    Ciśnienie LPG ustawiamy na parowniku - powiedz, co ma pierwsza sonda do ciśnienia w układzie LPG ?
  13. OBLOZ

    [Evanda] Blad p300

    Sądziłem, że to Ty jesteś autorem tego "tłumaczenia" - powiedz, kto jest właścicielem tego tekstu - całości ?
  14. OBLOZ

    [Evanda] Blad p300

    Panowie, zamieśćcie ten zrzut ekranu na forum - jestem przekonany, że pomoże to niejednemu początkującemu w "ruskim" explorerze. Co Wy na to ?
  15. Witam, Wczoraj ni stąd ni zowąd - zapaliła mi się kontrolka SRS. Poruszałem fotelem pasażera kontrolka przestała świecić - ale chce się podłączyć i sprawdzić numer błędu. Przed rozpięciem wtyczki pod fotelem. Pamiętam, jak kiedyś ktoś tutaj na forum pisał na jej temat. Szybko przewertowałem forum - vag KKL już kiedyś kupiłem ; chevrolet Explorer 1.5.1 też ściągnięty. Zastanawiałem się tylko, pod który pin podłączyć się - aby przeczytać "poduszki" Niby miałem się wpiąć na pin nr.13- ale znalazłem schemat złącza diagnostycznego w Epice. Jak widać nie ma w ogóle pinu nr.13 podłączonego. Zgodnie ze schematem i opisem w TIS, sterownik SRS jest podpięty pod pin nr.7 w tej wtyczce. Ktoś już próbował podłączyć się kablem VAG KKL ( viaken) pod Epice i przeczytać AirBag'i ? trzeba coś przełączać ? Złącze DLC
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.