RadekST Napisano 8 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2016 Witam, mam pytanko o poziom oleju w Foce Mk1 po lifcie z motorem 1,6 beznyna 100koni. Sytuacja zawsze wyglada tak samo. Przez kilka tygodniu od wymiany oleju (robie dolewke bo czesc oleju lyka nowy filtr) pokazuje prawidlowy poziom oleju na bagnecie. Z czasem pokazuje ten sam poziom,ale oleju nie ma juz na calej szerokosci bagnetu. Az potem wyciagam "suchy bagnet". Motor nie ma wyciekow itp. Zalany od zawsze olejem fordowskim 5w30. Teoretycznie najlepiej w takim wypadku spuscic caly olej i zmierzyc ile go mam i czy trzeba cos dolac, ale kto normlany robi takie rzeczy 6razy w roku? Czy poziom oleju mozna tez sprawdzic przez jakies menu serwisowe? Czytalem ze byly problemy w pierwszych focusach z wadliwym bagnetem, niby ten ma juz "ten lepszy z zoltym oczkiem". Aha, np po 6mcach od wymiany i bez kolejnych dolewek zlewam ten "stary olej" po czym wychodzi ze jest go ok 3,5-3,7 litra + olej w filtrze. Wg madrej ksiazki ten motor z filtrem lyka 4,25litra. Jakies pomysly :D ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JerryG1 Napisano 11 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2016 Normalne, masz do roboty pierscien olejowy. Moze jeden lub wiecej, zrob pomiar cisnienia cylindrow i wyjdzie ktory puszcza. Akurat robie cos takiego z tym ze tylko na 3-cylindrze przepuszczal, zaczelo sie kopcenie a na koniec paliwo i olej ktory dostawal sie do komory spalania ladnie wypalil dziure w zaworze wydechowym na jakie 5mm i skonczyla sie jazda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RadekST Napisano 12 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2016 To mnie pocieszyles juz myslalem ze to korozja 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JerryG1 Napisano 13 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2016 Zamiast bawic sie w spuszczanie i mierzenie ile zostalo sprawdzaj czesciej wyglad swiec zaplonowych. Na tym co puszcza olej swieca bedzie czarna a na dobrych biala lub jasnobrazowa. To mnie pocieszyles juz myslalem ze to korozja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rowerb Napisano 28 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2016 a jest jakiś dodatkowy objaw typu kopcenie z wydechu? bo u mnie nic - ani siwego ani niebieskiego dymu a oleju też ubywa pomimo że silnik suchy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JerryG1 Napisano 28 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2016 To masz jakis dziwny samochod ze nie ma zadnego dymu , jezdzac tu po UK jest Focusow od groma, widze nowsze/starsze i wszystkie dymia teraz dopoki sie nie zagrzeja. Spala Ci olej i wylatuje tlumikiem, musialby ktos za Toba jechac i nakrecic filmik od zimnego do nagrzania sie silnika, wtedy uwierzysz ze jednak cos tam kopci. Jak juz bierze po 1l na np. 100/1000km to bedzie siwawo-niebieski. Jak pisalem sprawdzac stan swiec, one podpowiedza na ktorym cylindrze padaja pierscienie olejowe, durny wymysl 3-czesciowego pierscienia ktory przy wymianie najlepiej zamienic/dobrac na standartowy zwykly jednoczesciowy pierscien zgarniajacy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RadekST Napisano 24 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 24 Maja 2016 Sprawa sie "rozwiazala", przypuszczalnie musialo jakies zanieczysczenie podejsc pod spod rurki prowadzacej bagnet. Z racji ze bagnet zakonczony jest "kropla" to ona opierala sie o to zanieczysczenie , stad suchy bagnet a olej w motorze byl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.