Skocz do zawartości

barkor

użytkownik
  • Zawartość

    440
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

30 Normalny

1 obserwujący

O barkor

  • Tytuł
    zielony listek

Profile Information

  • Płeć
    Male
  • Lokalizacja
    Olsztyn
  • Zainteresowania
    rajdy samochodowe, mechanika
  • Samochód
    Seicento 1.4 16V

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. barkor

    Fiat Seicento ( Białas )

    Trzeba było od razu wrzucać tarcze 257mm i większe zaciski
  2. barkor

    Seicento 1.4 16V tuningowo-kjsowy projekt

    Kilka ujęć z zewnątrz. LINK DO FILMIKU https://www.grumblo.com/video/fiat-seicento-with-racing-exhaust/16115
  3. barkor

    Seicento 1.4 16V tuningowo-kjsowy projekt

    W niedzielę startowałem w kolejnym i ostatnim już w tym roku rallysprincie na lotnisku w Ornecie. Modyfikacje jakie zrobiłem przed tym sprintem to tylko przestawienie delikatnie rozrządu, żeby silnik ciągnął trochę wyżej niż tylko do 6tys obrotów. No i to się udało, ciągnął równo praktycznie do odcinki przy 7,5tys, ale czy dzięki temu udało się uzyskać jakiś wzrost mocy to nie wiem, nie odczułem dużej poprawy w przyspieszaniu. Co do samego rallysprintu to jestem bardzo zadowolony, bo udało się uzyskać wynik najlepszy z możliwych tym samochodem w obecnej konfiguracji 1 miejsce w klasie i 5 miejsce w generalce na 31 załóg (przede mną 3x subaru impreza i bardzo szybki civic z ogarniętym kierowcą). Wyniki: http://rallysprinty.pl/wyniki_rundy4 Tym razem bez onboardów bo nie miałem gopro. Parę fotek:
  4. barkor

    Padł korektor hamulcowy w seju.

    Jeśli jesteś pewny co do diagnozy że na pewno padł korektor a nie inny element w hamulcach tylnego prawego koła to możesz oczywiście kupić używkę, ale zawsze to będzie jakaś loteria jeśli chodzi o jego sprawność. Jak kupisz zardzewiały korektor to raczej ryzyko będzie spore, że może nie działać jak trzeba:) Używki przecież też potrafią być w różnym stanie. Najlepiej byłoby kupić na szrocie, świeżo zdemontowany z auta, a nie jakiś dawno zdemontowany przechowywany w nie wiadomo jakich warunkach, a jeszcze lepiej oczywiście nowy - Twój wybór. Jeśli chodzi Ci o korektor z regulacją stricte od Seicento to takie były w vanach, regulacja była w zależności od obciążenia tyłu, jeśli masz zwykłą wersję to ani tego nie zamontujesz (bo nie masz odpowiednich mocowań w tylnych wahaczach, poza tym musiałbyś wymienić oba a nie tylko jeden, no i przerobić trochę układ hamulcowy), ani Ci się to do niczego nie przyda.
  5. barkor

    Seicento 1.4 16V tuningowo-kjsowy projekt

    Ciekawe po co taka operacja z innym napinaczem. Może znane mu są przypadki gdzie seryjny napinacz się luzuje przy jakimś mocniejszym upalaniu i zapobiegawczo wymienia je na solidniejsze.
  6. barkor

    Cinquecento prawie WRC by Paweł

    Nie brzmi to zbyt przekonująco :D No ale pewnie będę rozważał temat jak już wycisnę wszystko co możliwe z silnika na seryjnych wałkach
  7. barkor

    Cinquecento prawie WRC by Paweł

    Wykres bardzo ładny wyszedł, moment idzie równo aż do obrotów mocy maksymalnej. Na wykresie widać dwa pomiary, ten słabszy to po wsadzeniu wałków ale przed strojeniem? A jak ogólnie oceniasz inwestycję w wałki od świątka? Warto wyłożyć te 2tys za wałki + strojenie? Zyski czasowe na takich kjsach na jakich startujesz diametralnie się polepszyły?
  8. barkor

    Cinquecento prawie WRC by Paweł

    Możesz wkleić jeszcze raz foty? Nie wiem czemu ale u mnie nic już się nie wyświetla, fotki są nieaktywne, a bym obczaił wykres bo pewnie tu wrzuciłeś.
  9. barkor

    Seicento 1.4 16V tuningowo-kjsowy projekt

    2-2,5cm? To jakiś tłumik ze skutera czy pomyliłeś cm z calami ? :D No przy ITB wydech pewnie musi być mocno odetkany, ale czy akurat te stożki ze skutera miały wpływ na osiągi to wątpię, raczej właśnie ten wydech. Wklej w swoim wątku wykres za hamowni, ciekawy jestem ile teraz wypluje Świątek coś modził przy ustawianiu rozrządu? Czy ustawione na fabryczne znaki/blokady?
  10. barkor

    Seicento 1.4 16V tuningowo-kjsowy projekt

    I jeszcze parę fotek, które właśnie dostałem. Nie wiedziałem nawet, że tylne koło odrywa mi się od ziemi - to dzięki tylnemu stabilizatorowi. Na tych fotkach również widać, że yokohamy trzymały całkiem nieźle, i z kolei widać również wpływ zbyt małego ustawienia ciśnienia w oponach - przez to uszkodziłem felgę i na tym jednym odcinku przód odpływał przez to że opony pracowały bokiem a nie bieżnikiem (później zwiększyłem ciśnienie). I jeszcze jeden onboardzik:
  11. barkor

    Seicento 1.4 16V tuningowo-kjsowy projekt

    Kilka fotek z ostatniego rallysprintu: Wykrystalizował mi się plan na dalsze działania przy seju. Na onboardach widać, że zmieniam biegi bardzo wcześnie, z pewnymi wyjątkami max przy 6tys obrotów, bo odczuwalnie silnik najlepiej ciągnie od 3,5 do 5,5 tys obrotów, powyżej 6tys czuć wyraźnego muła. Poczytałem trochę mądrych artykułów i materiałów m.in. Pana Grabowskiego o wałkach rozrządu, fazach rozrządu, ustawianiu wałków, stopniu sprężania silnika itp. i wychodzi na to, że aby efektywnie wykorzystać potencjał tak mocno doprężonego silnika jak mój (stopień sprężania 1:12,6) to seryjne ustawienie wałków rozrządu jest nieporozumieniem. Już wiem mniej więcej w którą stronę kręcić wałkami, ale o ile stopni to już loteria. Prawdopodobnie uda mi się jeszcze sporo z tego silnika wyciągnąć, tylko wymaga to żmudnego przestawiania wałków względem siebie i wału korbowego, testowania na drodze, każdorazowego strojenia zapłonu (który obecnie jest mocno opóźniony ze względu na spalanie stukowe, a dzięki modyfikacjom ustawienia wałków prawdopodobnie możliwe będzie jego przyspieszenie i co za tym idzie uzyskanie większych mocy, a że leję do baku v-power 100oktanów to potencjał jest myślę spory). Myślę, że 110KM jest możliwe do uzyskania (w TRS racing uzyskują na seryjnych wałkach np 110KM, 113KM z 1.4 16V na seryjnym osprzęcie w niektórych projektach), a odczuwalnie teraz na pewno mam sporo poniżej 100KM. Jak uda mi się uzyskać odczuwalnie duży przyrost mocy to na pewno wybiorę się na hamownię i wkleję tu wykresik No i jeszcze jeden pomysł żeby wsadzić krótki kolektor ssący z t-jeta, o ile nie uda mi się go sprzedać Z tymże do niego potrzebne są wtryski z wydłużonymi końcówkami, nie wiem czy da się takie zdobyć o wydajności podobnej do tych z bravo 1.2 16V (coś koło 155ccm), bo te ori z t-jeta mają około 250ccm, być może dałoby się na nich wystroić gdyby przejść w tryb fuel implant w DET3, ale tego póki co chciałbym uniknąć. W TRSie robili taki zabieg z tym kolektorem w N/A i na wałkach od świątka wyszło 124KM/125Nm czyli tyle samo co by zamontować ITB, hmm http://trs-racing.pl/fiat-seicento-1-1-mpi-swap-silnika-na-1-4-16v-modyfikacje-silnika-124km/
  12. barkor

    Cinquecento prawie WRC by Paweł

    No ja też jestem trochę zaskoczony opinią o yoko:) Sam jeździłem ostatnio na 185/50/14 z 2011r. (czyli może jeszcze tych z lepszego sortu) i trzymają całkiem nieźle skoro można się podpinać pod Type-Ry na full slickach czy semislickach. Te nankangi mają chociaż wzmacniane sztywne boki?
  13. barkor

    Seicento 1.4 16V tuningowo-kjsowy projekt

    Spytałem na czym polega ten skrócony skok skoro w stanie rozciągniętym amory mają taką samą długość jak seryjne i taką odpowiedź dostałem: Czyli niczego się nie dowiedziałem... Wydaje mi się, że skrócony skok polega na skróconym tłoczysku a po skróceniu tłoczyska nie ma opcji żeby amor rozciągał się tyle co seryjny. Podrążę jeszcze temat, może u producenta coś się dowiem.
  14. barkor

    Seicento 1.4 16V tuningowo-kjsowy projekt

    W sumie w okolicach 2007r. to też kupiłem MTSy do mojego poprzedniego seja. Wówczas z tego co pamiętam tylne raczej na pewno były skrócone, bo po założeniu seryjnych sprężyn na tył na dziurach amortyzatory dobijały do końca (były max rozciągnięte). Ale to co mam teraz na pewno nie jest skracane, koło na podnośniku wisi pół metra w dół... Zresztą porównywałem na sucho z seryjnym i są dokładnie takie same. Możliwe, że teraz takie robią, albo ja dostałem jakieś lipne. Kupowałem w MD Carbon mdcarbon.pl i że niby są oficjalnym dystrybutorem MTS. Będę musiał do nich napisać żeby mi to wyjaśnili, skoro twierdzą w opisie że amory są skracane. "-DZIĘKI SKRÓCONEMU SKOKOWI PRACY AMORTYZATORY PRZYSTOSOWANE SĄ DO PRACY ZE SPRĘŻYNAMI OBNIŻAJĄCYMI NAWET DO 80MM."
  15. barkor

    Seicento 1.4 16V tuningowo-kjsowy projekt

    No to jestem po kolejnym rallysprincie, znów udało się wygrać w klasie, pomimo że konkurencja była tym razem większa, no i poprawić wynik w generalce objeżdżając sporo szybszych samochodów Ogółem 1 miejsce w klasie i 8 w generalce na 26 samochodów. Tutaj onboard z jednego z odcinków: Co do przeróbek, które zrobiłem na przed tym rallysprintem: - amortyzatory MTS na tyle - nie powinny w ogóle się nazywać sportowymi:) To jest tak naprawdę zwykły seryjny amor pomalowany na żółto, nie zauważyłem żeby był twardszy od KYB Exel-G, który miałem wcześniej z tyłu. W dodatku w necie sprzedawcy opisują te amortyzatory jako że mają skrócony skok przystosowany do nawet dużych obniżeń - nic podobnego, nie są skrócone, zarówno w stanie rozciągniętym jak i ściśniętym mają taką samą długość jak seryjne... - wsadzenie żółtych poliuretanów na przód - w sumie też nie odczułem różnicy, ale jakaś subtelna różnica zapewne była, ciężko mi powiedzieć po tym rajdzie co konkretnie się poprawiło dzięki temu. - stabilizator nowej konstrukcji - zdał egzamin, trochę inaczej się sej prowadził, bo nie wyszedł mi na pewno stabilizator o identycznej sztywności jak poprzedni, ale ogółem jest lepiej niż było a na pewno solidniej i nie będzie z nim żadnych problemów - na onboardzie widać że obszyłem kierownicę zamszem żeby móc jeździć w rękawicach (wcześniej była obszyta zwykłą skórą), jednak to bardzo duże udogodnienie niż jazda z gołymi spoconymi dłoniami, znacznie pewniej się czułem Na dalsze przeróbki na razie pomysłu nie mam, na pewno można jeszcze trochę mocy wykrzesać bawiąc się z ustawieniem wałków rozrządu i strojeniem. Na pewno na tego typu rallsprinty przydałyby się lepsze opony, jest pomysł żeby spróbować założyć jakieś semislicki R15 przynajmniej na przód, głównie ze względu na dostępność takich opon, obawiam się tylko jak to wpłynie na prowadzenie i przyspieszenie, będzie trzeba przetestować No i na pewno żeby poprawić jeszcze wyniki to trzeba sporo potrenować, bo moja jazda była raczej zachowawcza i niepewna, zapewne zainwestowanie czasu i pieniędzy w treningi zamiast w ulepszanie seja przyniosło by bardziej wymierne efekty http://rallysprinty.pl/wyniki_rundy3
×

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.