Skocz do zawartości

barkor

użytkownik
  • Zawartość

    429
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

25 Normalny

1 obserwujący

O barkor

  • Tytuł
    zielony listek

Profile Information

  • Płeć
    Male
  • Lokalizacja
    Olsztyn
  • Zainteresowania
    rajdy samochodowe, mechanika
  • Samochód
    Seicento 1.4 16V

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. barkor

    Cinquecento prawie WRC by Paweł

    Wykres bardzo ładny wyszedł, moment idzie równo aż do obrotów mocy maksymalnej. Na wykresie widać dwa pomiary, ten słabszy to po wsadzeniu wałków ale przed strojeniem? A jak ogólnie oceniasz inwestycję w wałki od świątka? Warto wyłożyć te 2tys za wałki + strojenie? Zyski czasowe na takich kjsach na jakich startujesz diametralnie się polepszyły?
  2. barkor

    Cinquecento prawie WRC by Paweł

    Możesz wkleić jeszcze raz foty? Nie wiem czemu ale u mnie nic już się nie wyświetla, fotki są nieaktywne, a bym obczaił wykres bo pewnie tu wrzuciłeś.
  3. barkor

    Seicento 1.4 16V tuningowo-kjsowy projekt

    2-2,5cm? To jakiś tłumik ze skutera czy pomyliłeś cm z calami ? :D No przy ITB wydech pewnie musi być mocno odetkany, ale czy akurat te stożki ze skutera miały wpływ na osiągi to wątpię, raczej właśnie ten wydech. Wklej w swoim wątku wykres za hamowni, ciekawy jestem ile teraz wypluje Świątek coś modził przy ustawianiu rozrządu? Czy ustawione na fabryczne znaki/blokady?
  4. barkor

    Seicento 1.4 16V tuningowo-kjsowy projekt

    I jeszcze parę fotek, które właśnie dostałem. Nie wiedziałem nawet, że tylne koło odrywa mi się od ziemi - to dzięki tylnemu stabilizatorowi. Na tych fotkach również widać, że yokohamy trzymały całkiem nieźle, i z kolei widać również wpływ zbyt małego ustawienia ciśnienia w oponach - przez to uszkodziłem felgę i na tym jednym odcinku przód odpływał przez to że opony pracowały bokiem a nie bieżnikiem (później zwiększyłem ciśnienie). I jeszcze jeden onboardzik:
  5. barkor

    Seicento 1.4 16V tuningowo-kjsowy projekt

    Kilka fotek z ostatniego rallysprintu: Wykrystalizował mi się plan na dalsze działania przy seju. Na onboardach widać, że zmieniam biegi bardzo wcześnie, z pewnymi wyjątkami max przy 6tys obrotów, bo odczuwalnie silnik najlepiej ciągnie od 3,5 do 5,5 tys obrotów, powyżej 6tys czuć wyraźnego muła. Poczytałem trochę mądrych artykułów i materiałów m.in. Pana Grabowskiego o wałkach rozrządu, fazach rozrządu, ustawianiu wałków, stopniu sprężania silnika itp. i wychodzi na to, że aby efektywnie wykorzystać potencjał tak mocno doprężonego silnika jak mój (stopień sprężania 1:12,6) to seryjne ustawienie wałków rozrządu jest nieporozumieniem. Już wiem mniej więcej w którą stronę kręcić wałkami, ale o ile stopni to już loteria. Prawdopodobnie uda mi się jeszcze sporo z tego silnika wyciągnąć, tylko wymaga to żmudnego przestawiania wałków względem siebie i wału korbowego, testowania na drodze, każdorazowego strojenia zapłonu (który obecnie jest mocno opóźniony ze względu na spalanie stukowe, a dzięki modyfikacjom ustawienia wałków prawdopodobnie możliwe będzie jego przyspieszenie i co za tym idzie uzyskanie większych mocy, a że leję do baku v-power 100oktanów to potencjał jest myślę spory). Myślę, że 110KM jest możliwe do uzyskania (w TRS racing uzyskują na seryjnych wałkach np 110KM, 113KM z 1.4 16V na seryjnym osprzęcie w niektórych projektach), a odczuwalnie teraz na pewno mam sporo poniżej 100KM. Jak uda mi się uzyskać odczuwalnie duży przyrost mocy to na pewno wybiorę się na hamownię i wkleję tu wykresik No i jeszcze jeden pomysł żeby wsadzić krótki kolektor ssący z t-jeta, o ile nie uda mi się go sprzedać Z tymże do niego potrzebne są wtryski z wydłużonymi końcówkami, nie wiem czy da się takie zdobyć o wydajności podobnej do tych z bravo 1.2 16V (coś koło 155ccm), bo te ori z t-jeta mają około 250ccm, być może dałoby się na nich wystroić gdyby przejść w tryb fuel implant w DET3, ale tego póki co chciałbym uniknąć. W TRSie robili taki zabieg z tym kolektorem w N/A i na wałkach od świątka wyszło 124KM/125Nm czyli tyle samo co by zamontować ITB, hmm http://trs-racing.pl/fiat-seicento-1-1-mpi-swap-silnika-na-1-4-16v-modyfikacje-silnika-124km/
  6. barkor

    Cinquecento prawie WRC by Paweł

    No ja też jestem trochę zaskoczony opinią o yoko:) Sam jeździłem ostatnio na 185/50/14 z 2011r. (czyli może jeszcze tych z lepszego sortu) i trzymają całkiem nieźle skoro można się podpinać pod Type-Ry na full slickach czy semislickach. Te nankangi mają chociaż wzmacniane sztywne boki?
  7. barkor

    Seicento 1.4 16V tuningowo-kjsowy projekt

    Spytałem na czym polega ten skrócony skok skoro w stanie rozciągniętym amory mają taką samą długość jak seryjne i taką odpowiedź dostałem: Czyli niczego się nie dowiedziałem... Wydaje mi się, że skrócony skok polega na skróconym tłoczysku a po skróceniu tłoczyska nie ma opcji żeby amor rozciągał się tyle co seryjny. Podrążę jeszcze temat, może u producenta coś się dowiem.
  8. barkor

    Seicento 1.4 16V tuningowo-kjsowy projekt

    W sumie w okolicach 2007r. to też kupiłem MTSy do mojego poprzedniego seja. Wówczas z tego co pamiętam tylne raczej na pewno były skrócone, bo po założeniu seryjnych sprężyn na tył na dziurach amortyzatory dobijały do końca (były max rozciągnięte). Ale to co mam teraz na pewno nie jest skracane, koło na podnośniku wisi pół metra w dół... Zresztą porównywałem na sucho z seryjnym i są dokładnie takie same. Możliwe, że teraz takie robią, albo ja dostałem jakieś lipne. Kupowałem w MD Carbon mdcarbon.pl i że niby są oficjalnym dystrybutorem MTS. Będę musiał do nich napisać żeby mi to wyjaśnili, skoro twierdzą w opisie że amory są skracane. "-DZIĘKI SKRÓCONEMU SKOKOWI PRACY AMORTYZATORY PRZYSTOSOWANE SĄ DO PRACY ZE SPRĘŻYNAMI OBNIŻAJĄCYMI NAWET DO 80MM."
  9. barkor

    Seicento 1.4 16V tuningowo-kjsowy projekt

    No to jestem po kolejnym rallysprincie, znów udało się wygrać w klasie, pomimo że konkurencja była tym razem większa, no i poprawić wynik w generalce objeżdżając sporo szybszych samochodów Ogółem 1 miejsce w klasie i 8 w generalce na 26 samochodów. Tutaj onboard z jednego z odcinków: Co do przeróbek, które zrobiłem na przed tym rallysprintem: - amortyzatory MTS na tyle - nie powinny w ogóle się nazywać sportowymi:) To jest tak naprawdę zwykły seryjny amor pomalowany na żółto, nie zauważyłem żeby był twardszy od KYB Exel-G, który miałem wcześniej z tyłu. W dodatku w necie sprzedawcy opisują te amortyzatory jako że mają skrócony skok przystosowany do nawet dużych obniżeń - nic podobnego, nie są skrócone, zarówno w stanie rozciągniętym jak i ściśniętym mają taką samą długość jak seryjne... - wsadzenie żółtych poliuretanów na przód - w sumie też nie odczułem różnicy, ale jakaś subtelna różnica zapewne była, ciężko mi powiedzieć po tym rajdzie co konkretnie się poprawiło dzięki temu. - stabilizator nowej konstrukcji - zdał egzamin, trochę inaczej się sej prowadził, bo nie wyszedł mi na pewno stabilizator o identycznej sztywności jak poprzedni, ale ogółem jest lepiej niż było a na pewno solidniej i nie będzie z nim żadnych problemów - na onboardzie widać że obszyłem kierownicę zamszem żeby móc jeździć w rękawicach (wcześniej była obszyta zwykłą skórą), jednak to bardzo duże udogodnienie niż jazda z gołymi spoconymi dłoniami, znacznie pewniej się czułem Na dalsze przeróbki na razie pomysłu nie mam, na pewno można jeszcze trochę mocy wykrzesać bawiąc się z ustawieniem wałków rozrządu i strojeniem. Na pewno na tego typu rallsprinty przydałyby się lepsze opony, jest pomysł żeby spróbować założyć jakieś semislicki R15 przynajmniej na przód, głównie ze względu na dostępność takich opon, obawiam się tylko jak to wpłynie na prowadzenie i przyspieszenie, będzie trzeba przetestować No i na pewno żeby poprawić jeszcze wyniki to trzeba sporo potrenować, bo moja jazda była raczej zachowawcza i niepewna, zapewne zainwestowanie czasu i pieniędzy w treningi zamiast w ulepszanie seja przyniosło by bardziej wymierne efekty http://rallysprinty.pl/wyniki_rundy3
  10. barkor

    Cinquecento prawie WRC by Paweł

    I jak się sprawdzają?:) Widać na fotce że trochę dymu leci z nich na zakrętach, ale widziałem na filmikach, że Paweł skrzyń biegów nie szanuje i gazu nie oszczędza, więc się nie dziwię Jak one wypadają w porównaniu z yoko A359 ?
  11. barkor

    Cinquecento prawie WRC by Paweł

    Gratulacje Na jakich oponach jechałeś? Widzę, że faktycznie coraz bliżej Twojemu cc do WRC, ten poszerzony rozstaw kół z pewnością robi robotę jeśli chodzi o stabilność i przyczepność w zakrętach a i wygląda efektownie
  12. barkor

    Seicento 1.4 16V tuningowo-kjsowy projekt

    A w uno czasem nie ma z tyłu belki skrętnej? Przynajmniej tak mi google podpowiada. Jeśli tak to raczej inna bajka, ale znacznie prościej byłoby taką belkę usztywnić, nawet można by bezpośrednio wspawać drążek do belki. Sama belka niejako robi za stabilizator, wystarczy ją usztywnić, widziałem różne koncepcje.
  13. barkor

    Seicento 1.4 16V tuningowo-kjsowy projekt

    Na kompie raczej więcej nie mam, ale ewentualnie mogę porobić w garażu lub opisać co i jak tam było zrobione. Co konkretnie Cię interesuje? Pewnie dużo zależy od charakterystyki silnika. Przy tej krótkiej 6speed u mnie silnik ciągnie bardzo fajnie na każdym biegu nawet od nieco niższych obrotów, przy 4,017 po przepięciu biegu czuć było chwilowego muła. Mam felgi 14stki więc jeszcze te przełożenia ogółem na kołach nie są aż takie krótkie jakie mogły by być gdybym miał 13stki. Kolejna sprawa to też pewnie zależy od trasy na kjsie, akurat tam gdzie startuję są odcinki, które bardzo pasowały pod tą skrzynię bo można było przejechać prawie cały odcinek na trójce. Możliwe że na wolniejszych, typowo "trzepakowych" trasach, skrzynia byłaby za krótka, brakowałoby dłuższej dwójki i trzeba by było non stop lawirować pomiędzy 2 a 3.
  14. barkor

    Seicento 1.4 16V tuningowo-kjsowy projekt

    Jako, że mój tylny stabilizator, który robi dla mnie największą robotę jeśli chodzi o szybką jazdę po zakrętach, niestety nie dał rady udźwignąć trudów pierwszego rallysprintu to na kolejny, który jest już za kilka dni, wymodziłem zupełnie nową konstrukcję Poza tym doszły żółte poliuretany w przednie wahacze, odboje tylne typu "bycze jaja" od przyczepki (bo opony ocierały o błotnik), śruby do regulacji kątów pochylenia przednich kół (planuję zrobić negatyw 1,5stopnia) oraz nowe amortyzatory z tyłu "Bilstein dla ubogich" Miały być PZM-1 ale jak na złość, wycofano cały towar z obrotu, podobno te tylne miały jakąś wadę fabryczną i wszystko wróciło z powrotem do fabryki, nie ma ich w sprzedaży póki producent nie dostarczy nowej pełnowartościowej partii... Stary stabilizator w belce (na rallysprincie trochę wygięły się ramiona, poza tym stab zaczął uderzać o karoserię, chińskie uniballe dostały luzów): A dzisiaj skończyłem taką konstrukcję, drążek stabilizatora schowany pod tylnym zderzakiem:
  15. barkor

    Seicento 1.4 16V tuningowo-kjsowy projekt

    A Map sensor zostawiłeś z 8V czy podpiąłeś się pod ten ori z 1.2 16V? Ja zostawiłem map sensor z 8V ten zewnętrzny na wężyk, jedynie sygnał czujnika temperatury zasysanego powietrza wziąłem z tego zintegrowanego mapsensora z 16V. Miałem trochę problem żeby zamontować te wtryski Boschowskie, trzeba było dać sporą podkładkę pod listwę wtryskową i okazało się, że listwa haczy o przepustnicę, musiałem szlifować przepustnicę w jednym miejscu, chyba żeby zastosować listwę też Boschowską, ale wtedy trzeba pompę z 1.1mpi bez powrotu zamontować. Co do pilota to w sumie jego debiut na prawym Z tymże on jest dosyć doświadczonym kierowcą z licencją R (startował zeszły sezon w mistrzostwach Łotwy, coś jak nasze RSMP), więc wie jak powinien dyktować dobry pilot Coś powoli postaram się wrzucać jeśli chodzi o przeróbki w moim seju. Tutaj wspominany obrotomierz LED z ShiftLightem, trochę kabelków było do polutowania, ale efekt, szczególnie w nocy jest całkiem fajny Diody wstają bodajże od 2,5tys obrotów i dalej co 250 obrotów, bo więcej by się ich nie zmieściło w takim układzie.
×

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.