Jump to content

barkor

użytkownik
  • Content Count

    380
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

32 Normalny

About barkor

  • Rank
    leniwy kierowca

Profile Information

  • Płeć
    Male
  • Lokalizacja
    Olsztyn
  • Zainteresowania
    rajdy samochodowe, mechanika
  • Car
    Seicento 1.4 16V

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Jakieś sukcesy kjsowe w tym sezonie są?
  2. 1.4 8V z głowicą 1.2 8V to się nie dodaje, nawet pod turbo trzeba by głowicę sporo planować (w TRS racing składali taki silnik). A i masa różnych mniejszych i większych przeróbek wiązałaby się ze składaniem takiego silnika. Miałem 1.4 8V z głowicą od 1.2 8V 65KM ale głowica też tego nowszego typu z grande punto (tylko dlatego że ta głowica nie posiadała zmiennych faz rozrządu a w 1.4 i w jeszcze nowszych 1.2 69KM były zmienne fazy). Takie 1.4 całkiem przyjemnie jeździło, ale po moich doświadczeniach polecam albo wersję minimum czyli 1.2 8V 75KM albo od razu 1.4 16V.
  3. Ja w tym swoim 1.4 mam zamach i sprzęgło z 1.1 właśnie i daje radę, nie zdarzyło się żeby się ślizgało, przynajmniej na razie
  4. Kwestia jakie masz to 1.2 16V, czy jest to wersja z p1 86KM czy te z nowszych fiatów 80KM. O wałkach jest tutaj wątek obszerny na forum. Ogólnie z tego co tam ustaliliśmy to wałek ssący w 1.4 jest taki sam jak ten z punto1 86KM, wałek wydechowy tylko się różni przynajmniej numerami katalogowymi (być może ma takie same parametry ale z jakichś względów ma inne numery w katalogu). Jeśli masz wersje 86KM to wałki możesz przerzucić, ale jeśli masz wersję 80KM to tam są wałki słabsze niż w 1.4 i nie ma sensu ich podmieniać. Co do kolektora z t-jeta to ja nie odczułem w zasadzie żadnej różnicy.
  5. No to kupiłem nowe oponki. Wybór padł na Yokohama Advan a052 185/55R14. Nie mam pojęcia jak się sprawdzą, ale podobno są dobre:) Zamontowałem też kolektor z t-jeta. W sumie jakiejś różnicy podczas jazd testowych nie zauważyłem pomiędzy kolektorem z t-jeta i tym z 1.2 16V 86KM. Jedyna różnica to że listwa wtryskowa z t-jeta ma regulator ciśnienia paliwa 3,5bara a 1.2 16V ma 3 bary. Prawdopodobnie mocno podlewa go na wysokich obrotach i przy odcince słychać bardzo efektowne strzały z wydechu:) No ale to jest kwestia wystrojenia na det3. Podłączyłem również procedurę startową z przycisku na
  6. Takie coś spotkałem na necie Nankang NS2R. Wygląda ładnie i cena też w miarę OK, ktoś na tym jeździł?
  7. Z dunlopami i continentalami miałem do czynienia i potwierdzam, że dramat, nawet na suchym... Ale bardziej chodzi mi o wyczynowe opony typu semi-slick. Wcześniej planowałem nawet założyć jakieś felgi 15" bo wybór opon w tym rozmiarze jest chyba największy i ceny najbardziej przystępne. Może spróbuję z nankangami as-1, JohnnyR twierdzi, że są lepsze od yokohamów, ale jakoś nie mam przekonania
  8. Przez kilka miesięcy sej stał w garażu nie dotykany, ale ostatnio coś tam zacząłem działać:) Co prawda bardzo chciałem złożyć silnik 1.1T taki do 150KM, który nadawałby się do upalania, ale póki co budżetu nie ma a i czasu na tak zaawansowane mody, dlatego na ten sezon postaram się wycisnąć z mojego 1.4 tyle na ile jest to możliwe bez większych inwestycji:) Wpadnie kolektor ssący z t-jeta, wiązka zostanie przerobiona pod Deta w tryb fuel implant (obecnie mam wszystko wystrojone w trybie zwykłej świnki), powracam do sprzęgła na linkę (zamiast mojej wymyślnej hydraulicznej konstrukcj
  9. Trzeba było od razu wrzucać tarcze 257mm i większe zaciski
  10. Kilka ujęć z zewnątrz. LINK DO FILMIKU https://www.grumblo.com/video/fiat-seicento-with-racing-exhaust/16115
  11. W niedzielę startowałem w kolejnym i ostatnim już w tym roku rallysprincie na lotnisku w Ornecie. Modyfikacje jakie zrobiłem przed tym sprintem to tylko przestawienie delikatnie rozrządu, żeby silnik ciągnął trochę wyżej niż tylko do 6tys obrotów. No i to się udało, ciągnął równo praktycznie do odcinki przy 7,5tys, ale czy dzięki temu udało się uzyskać jakiś wzrost mocy to nie wiem, nie odczułem dużej poprawy w przyspieszaniu. Co do samego rallysprintu to jestem bardzo zadowolony, bo udało się uzyskać wynik najlepszy z możliwych tym samochodem w obecnej konfiguracji
  12. Jeśli jesteś pewny co do diagnozy że na pewno padł korektor a nie inny element w hamulcach tylnego prawego koła to możesz oczywiście kupić używkę, ale zawsze to będzie jakaś loteria jeśli chodzi o jego sprawność. Jak kupisz zardzewiały korektor to raczej ryzyko będzie spore, że może nie działać jak trzeba:) Używki przecież też potrafią być w różnym stanie. Najlepiej byłoby kupić na szrocie, świeżo zdemontowany z auta, a nie jakiś dawno zdemontowany przechowywany w nie wiadomo jakich warunkach, a jeszcze lepiej oczywiście nowy - Twój wybór. Jeśli chodzi Ci o korektor z regulacją str
  13. Ciekawe po co taka operacja z innym napinaczem. Może znane mu są przypadki gdzie seryjny napinacz się luzuje przy jakimś mocniejszym upalaniu i zapobiegawczo wymienia je na solidniejsze.
  14. Nie brzmi to zbyt przekonująco :D No ale pewnie będę rozważał temat jak już wycisnę wszystko co możliwe z silnika na seryjnych wałkach
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.