Skocz do zawartości

barkor

użytkownik
  • Liczba zawartości

    380
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

Profile Information

  • Płeć
    Male
  • Lokalizacja
    Olsztyn
  • Zainteresowania
    rajdy samochodowe, mechanika
  • Samochód
    Seicento 1.4 16V

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

barkor's Achievements

leniwy kierowca

leniwy kierowca (9/20)

32

Reputacja

  1. Jakieś sukcesy kjsowe w tym sezonie są?
  2. 1.4 8V z głowicą 1.2 8V to się nie dodaje, nawet pod turbo trzeba by głowicę sporo planować (w TRS racing składali taki silnik). A i masa różnych mniejszych i większych przeróbek wiązałaby się ze składaniem takiego silnika. Miałem 1.4 8V z głowicą od 1.2 8V 65KM ale głowica też tego nowszego typu z grande punto (tylko dlatego że ta głowica nie posiadała zmiennych faz rozrządu a w 1.4 i w jeszcze nowszych 1.2 69KM były zmienne fazy). Takie 1.4 całkiem przyjemnie jeździło, ale po moich doświadczeniach polecam albo wersję minimum czyli 1.2 8V 75KM albo od razu 1.4 16V.
  3. Ja w tym swoim 1.4 mam zamach i sprzęgło z 1.1 właśnie i daje radę, nie zdarzyło się żeby się ślizgało, przynajmniej na razie
  4. Kwestia jakie masz to 1.2 16V, czy jest to wersja z p1 86KM czy te z nowszych fiatów 80KM. O wałkach jest tutaj wątek obszerny na forum. Ogólnie z tego co tam ustaliliśmy to wałek ssący w 1.4 jest taki sam jak ten z punto1 86KM, wałek wydechowy tylko się różni przynajmniej numerami katalogowymi (być może ma takie same parametry ale z jakichś względów ma inne numery w katalogu). Jeśli masz wersje 86KM to wałki możesz przerzucić, ale jeśli masz wersję 80KM to tam są wałki słabsze niż w 1.4 i nie ma sensu ich podmieniać. Co do kolektora z t-jeta to ja nie odczułem w zasadzie żadnej różnicy. Moim zdaniem podmieniaj sam słupek tak jak jest i nie kombinuj, przerzuć osprzęt ten który masz teraz.
  5. No to kupiłem nowe oponki. Wybór padł na Yokohama Advan a052 185/55R14. Nie mam pojęcia jak się sprawdzą, ale podobno są dobre:) Zamontowałem też kolektor z t-jeta. W sumie jakiejś różnicy podczas jazd testowych nie zauważyłem pomiędzy kolektorem z t-jeta i tym z 1.2 16V 86KM. Jedyna różnica to że listwa wtryskowa z t-jeta ma regulator ciśnienia paliwa 3,5bara a 1.2 16V ma 3 bary. Prawdopodobnie mocno podlewa go na wysokich obrotach i przy odcince słychać bardzo efektowne strzały z wydechu:) No ale to jest kwestia wystrojenia na det3. Podłączyłem również procedurę startową z przycisku na kierownicy. Fajna sprawa, będę jeszcze się tym bawił, zapewne można uzyskać fajne strzały i marchewy z wydechu (jakby co to wrzucę filmik:) ).
  6. Takie coś spotkałem na necie Nankang NS2R. Wygląda ładnie i cena też w miarę OK, ktoś na tym jeździł?
  7. Z dunlopami i continentalami miałem do czynienia i potwierdzam, że dramat, nawet na suchym... Ale bardziej chodzi mi o wyczynowe opony typu semi-slick. Wcześniej planowałem nawet założyć jakieś felgi 15" bo wybór opon w tym rozmiarze jest chyba największy i ceny najbardziej przystępne. Może spróbuję z nankangami as-1, JohnnyR twierdzi, że są lepsze od yokohamów, ale jakoś nie mam przekonania
  8. Przez kilka miesięcy sej stał w garażu nie dotykany, ale ostatnio coś tam zacząłem działać:) Co prawda bardzo chciałem złożyć silnik 1.1T taki do 150KM, który nadawałby się do upalania, ale póki co budżetu nie ma a i czasu na tak zaawansowane mody, dlatego na ten sezon postaram się wycisnąć z mojego 1.4 tyle na ile jest to możliwe bez większych inwestycji:) Wpadnie kolektor ssący z t-jeta, wiązka zostanie przerobiona pod Deta w tryb fuel implant (obecnie mam wszystko wystrojone w trybie zwykłej świnki), powracam do sprzęgła na linkę (zamiast mojej wymyślnej hydraulicznej konstrukcji, powód - pedał sprzęgła odbija z opóźnieniem, nie wiem dlaczego). Później planuję jeszcze pobawić się z ustawieniem rozrządu a na końcu czeka mnie żmudne strojenie na drodze, a raczej nauka strojenia w trybie fuel implant z czym wcześniej nie miałem do czynienia. Kupiłem również alusy ze sportinga 13", które podobno pasują pod moje duże hamulce i po wstępnych przymiarkach chyba faktycznie wejdą ze sporym dystansem. Zaleta taka, że finalnie skróci się przełożenie skrzyni biegów na kołach, tylko kwestia jakie dobre opony 13" można założyć co by miały lepszą przyczepność niż Yokohamy 185/50/14
  9. Trzeba było od razu wrzucać tarcze 257mm i większe zaciski
  10. Kilka ujęć z zewnątrz. LINK DO FILMIKU https://www.grumblo.com/video/fiat-seicento-with-racing-exhaust/16115
  11. W niedzielę startowałem w kolejnym i ostatnim już w tym roku rallysprincie na lotnisku w Ornecie. Modyfikacje jakie zrobiłem przed tym sprintem to tylko przestawienie delikatnie rozrządu, żeby silnik ciągnął trochę wyżej niż tylko do 6tys obrotów. No i to się udało, ciągnął równo praktycznie do odcinki przy 7,5tys, ale czy dzięki temu udało się uzyskać jakiś wzrost mocy to nie wiem, nie odczułem dużej poprawy w przyspieszaniu. Co do samego rallysprintu to jestem bardzo zadowolony, bo udało się uzyskać wynik najlepszy z możliwych tym samochodem w obecnej konfiguracji 1 miejsce w klasie i 5 miejsce w generalce na 31 załóg (przede mną 3x subaru impreza i bardzo szybki civic z ogarniętym kierowcą). Wyniki: http://rallysprinty.pl/wyniki_rundy4 Tym razem bez onboardów bo nie miałem gopro. Parę fotek:
  12. Ciekawe po co taka operacja z innym napinaczem. Może znane mu są przypadki gdzie seryjny napinacz się luzuje przy jakimś mocniejszym upalaniu i zapobiegawczo wymienia je na solidniejsze.
  13. Nie brzmi to zbyt przekonująco :D No ale pewnie będę rozważał temat jak już wycisnę wszystko co możliwe z silnika na seryjnych wałkach
  14. Wykres bardzo ładny wyszedł, moment idzie równo aż do obrotów mocy maksymalnej. Na wykresie widać dwa pomiary, ten słabszy to po wsadzeniu wałków ale przed strojeniem? A jak ogólnie oceniasz inwestycję w wałki od świątka? Warto wyłożyć te 2tys za wałki + strojenie? Zyski czasowe na takich kjsach na jakich startujesz diametralnie się polepszyły?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.