Jump to content

lata155

użytkownik
  • Content Count

    321
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About lata155

  • Rank
    kierowca

Profile Information

  • Lokalizacja
    Miedzyrzecze City
  • Zainteresowania
    rajdy amatorskie
  1. odpiąłem jeszcze centralke gazową i dalej ten sam efekt, zapali na zimnym popracuje 10 sek zaczyna przerywać i gaśnie, potem już nie zapali... być może lambda bardzo zuboża mieszankę ale w takim wypadku zapaliłby raczej choć na chwile bo dawka rozruchowa nie zależy od lambdy tylko głównie od temp płynu jutro jeszcze podmienię centralke a jak to nic nie da to się poddaje tak dla jasności usunąłem korekty autokalibracji bo pewnie zaraz mi napiszesz to co powiedział mi kumpel że centralka się "nauczyła" zubożać mieszankę ze wzgl na oszukany tryb pracy na gazie pozdr
  2. > "Zaliczony" test zasadniczo znaczy tyle, że ECU udało się go wykonać, a Twoim zadaniem jest przy > tym teście badać organoleptycznie co się dzieje. Tak więc dla wtrysku sprawdź czy leje do > przepustnicy jak wykonujesz test. Cos tam słychać podczas testu ale nie patrzyłem w sumie czy leje paliwo. W każdym razie wtrysk wymieniłem na działający więc odpada raczej Nie wiem jak w 16F, ale test przekaźnika pompy paliwa > powinien być zasadniczo zaliczony, tutaj może leży pies pogrzebany. Przy wykonywaniu testu > przekaźnika podepnij się pod + na złączu cewki (albo przewodu + grzałki sondy) i pod masę i > zobacz czy jest stabilne napięcie. Normalne natomiast jest to, że ECU nie zalicza testu > przekaźnika głównego (nie daje rady tego testu zrobić, bo musiałby sam sobie prąd odciąć). Z tym o może mi się pomyliło, nie pamiętam dokładnie jaki to był test ale przekaźnika A, > i skoro masz błędy lambdy to ją na czas usuwania usterki po prostu odepnij na wtyczce, może > pomóc, a nie zaszkodzi. Lambda odpięta też była i nic... generalnie teraz zapala tylko na zimnym kiedy lambda nie jest dostatecznie zagrzana żeby dawać sygnał (korekta) Ciśnienie 45kPa na wolnych może wskazywać na to, że kompresja już nie > ta Coś mi się zdaje ze problemem jest "strategia gazu" ale nie za bardzo wiem jak pomierzyć sensownie czy działa pompa podczas pracy na gazie i który ew. przekaźnik za to odpwiada... najlepiej odstawić go gaziarzy niech myślą, ja swoja robotę uważam za skończoną dzięki za sugestie
  3. witam krótko i na temat 1,1 SPI zagazowany nie jeździ na benzynie zaczał przerywać i gasnąć, na zimnym zapala i po kilku sekundach gaśnie zostało już wykonane: 1. zmiana wkładu pompy - ciśn paliwa NIEZMIERZONE 2. kontrola prawie nowego filtra paliwa - jest ok 3. paliwo dochodzi do samego korpusu wtrysku 4. wymiana korpusu wtrysku razem z reg cisn paliwa oraz wtryskiem z działającego auta 5. reset centralki poprzez odpięcie aku oraz kasowanie błędów (sonda i wtrysk ale mogą być spowodowane strategią centralki gazowej) 6. odczyt z czujników/parametry pracy na gazie wyglądają ok, jedyne co to na biegu jałowym 900 rpm cisn w kolektorze dolotowym jest około 45 kPa a na podwyższonych obr 1500 rpm jest 35 kPa co wydaje mi się dziwne ale nie widać żadnych nieszczelności na dolocie 7. serwo podczas jazdy na gazie działa ok 8. pompa działa, bo słychać i pompuje paliwo, jedyne co to może się wyłanczać po tych kilku sek jak silnik gaśnie ale dlaczego???? 9. Wykonanie testów w IES2, test wtrysku przebiegł poprawnie, test przekaźnika pompy NIEZALICZONY ja podejrzewam już tylko albo centralke silnikową ECU albo jakiś konflikt z centralką gazową i nawet na benzynie odłanczany jest wtrysk lub pompa paliwa macie jakieś pomysły?? Pozdrawiam
  4. Witam kolegów pewnie temat się przewijał, ale wyszukiwarka mnie nie lubi.. problem dotyczy "ciężkiego" pedału sprzęgła w Alfie 147 jtd 150 KM przebieg około 140 kkm szukając przyczyn zdążyłem już dojść do tego że zanim padnie decyzja o wymianie sprzęgła to można by wymienić/zregenerować pompe sprzegla, wysprzęglik i wymienić płyn hamulcowy Ktoś coś jeszcze doradzi bądź zna przypadek?? Pozdrawiam
  5. > Do błędów należy się umieć przyznawać, co też czynię O ile ta cała historia z korektami zapłonu > jest w ogólności prawdziwa (to znaczy one tam faktycznie są i są agresywne), to po daleszej > analizie programu po ostatnich testach wyszło, że jednak faktycznie nie może ta korekta mieć > wpłwu na tyrkolenie, dlatego że w trybie WOT te korekty nie są aktywne. Jestem z powrotem w > punkcie zero a punkt zero to paliwo tylko jak czemu dlaczego i czemu tam to juz nam musisz Ty powiedziec
  6. > tak jedno. co zrobić bez remapu kompa żeby to działało jak należy sprawa prosta, nowe kable, nowe swiece, porzadne masy, fasolki na kole na wale i zwiekszyc delikatnie cisn paliwa to tak w skrocie, oczywiscie ciagle jest to metoda prob i bledow (wilkosc fasolek = regulacja kata wyprz zaplonu, zwiekszanie cisn = regulacja skladu mieszkanki itd itp) u GlowaCC smiga az milo i nic nie tyrkoli tylko nie mowcie mu ze to ja Wam powiedzialem hehehhe Woj bedziemy testowac te korekty
  7. > No dobra, dawno się nic nie zdiało, będziemy temat drążyć dalej. > Tak się złożyło, że grzebałem znowu w programie 16V, na okoliczność zapłonu tym razem. I to co > zobaczyłem ugruntowało mnie w przekonaniu, że winowajcą tyrkolenia jest zapłon. Ale nie z > powodu samej tabeli zapłonu, ale agresywnych korekt. Jedna z nich cofa zapłon w zależności od > szybkości przyrostu obrotów. O ile samo w sobie jest to sensowne to niestety inżynierowie > MM/Fiata skopali sprawę, bo przez przesunięcie zapłonu o 18 stopni (o którym już wiele razy > pisaliśmy i ci co śledzą wiedzą o co chodzi), ta korekta potrafi zdjąć cały zapłon z małym > hakiem, tak, że efektywnie występuje po TDC. Mówimy tu i zapłonie rzeczywistym, a nie o tym co > pokazuje IAW ECU Scan 2 (Kolega tzok obstaje przy przekonaniu, że programy należy pisać wg. > dokumentacji, tylko dokumentacja od IAW 18FD niestety ma sporo błędów i diagnoza nie pokazuje > zapłonu rzeczywistego). > Szybkie wyjaśnienie symptomów - tyrkoli "audio" bo jest zdecydowanie za bardzo opóźniony zapłon. > Tyrkoli na pierwszych biegach, bo wtedy przyrost obrotów jest największy a od niego zależy > korekta. Tyrkoli w zakresie 2000-3000 rpm bo tam zapłon bazowy przy pełnym bucie jest na tyle > mały, że ta korekta go zdejmuje poniżej zera (występuje po TDC). AFR leży przy tyrkoleniu, bo > mieszanka nie zdąży się wypalać i zostaje w niej tlen. Tyrkolenie nie występuje u wszystkich z > powodów minimalnych zmian w ustwieniu rozrządu, rodzaju świec, kabli, różnic w mocy i co za > tym idzie szybkości wkręcania się, obciążenia prądem i wszystkich innych czynnkiów, które mają > wpływ na dokładny moment iskry. Tutaj minimalne różnie mogą mieć kolosalne znaczenie. Na > koniec - tyrkolenie nie występuje przy zastosowaniu kompa od 8V, gdyż nie posiada on takiej > korekty. > Jakieś pytania? sklad mieszanki tez ma wplyw co doswiadczylem testujac moje wsady, zawsze na tym samym zaplonie zmienialem tylko paliwo i bylo mniej lub wiecej tyrkolenia, temp silnika w moim przypadku tez miala wplyw ale to jest jednoznaczne ze skladem mieszanki ale rozny sklad mieszanki roznie sie spala i moze roznie reagowac na ten przestawiony zaplon tak czy siak gratulacje, fajnie ze to wyczailes, pomoze to dokladniej wyeliminowac to niekorzystne zjawisko
  8. > Witam > Od zimy mam czujnik temperatury płynu autoguage wkrecony w glowice w miejsce serynjego czujnika i > teraz przy upałach zauważam niepokojące zjawisko tzn: > Wentylator w korku włącza sie gdy wskaźnik pokazuje równo 100 stopni chodzi jakiś czas temperatura > stoi w miejscu lub wzrosnie o jakies 5 stopni wyłacza sie i za jakiś czas znów chodzi i tak > wkółko ale temperatura jest cały czas 100-105 stopni jak rusze i jade wszystko jest OK > temperatura w normie ok 90 > Czy to przypadkiem nie objawy padającej pompy która na wolnych obrotach zbyt słabo pompuje ciecz > czy poprostu tak ma byc i to normalne bo nie wiem gdyż wczesniej nie miałem wskaźnika > temperatury znajomi ostatnio mieli bardzo podobne objawy i wyglada na to ze wskaznik/czujnik przeklamuje
  9. walcze dalej w koncu jakims cudem udalo sie niemalze wyeliminowac tyrkolenie i to wlasnie na 4p zobaczcie na ten wykres, podczas jazdy naprawde duuuza poprawa, bieg 3, 4 dodaje gazu i nie przerywa... niestety nie jest to wzbogacenie zalezne od szybkosci otwarcia przepustnic wiec minus jest taki ze przy stalych obciazeniach moze byc za bogato ale cos kosztem czegos
  10. silnik seryjny, 4p, program podlany tu i tam, luźne logowanie w celu ustalenia gdzie jesteśmy różowy MAP czarny TPS zielony AFR niebieski RPM skale MAP i RPM nie sa idealnie dobrane, powiedzmy że błąd okolo 10% ktoś tu coś widzi ??? ja generalnie słyszę jak jeżdżę a ten wykres potwierdza to co bylo wiadomo juz duuuzo wczesniej
  11. > mi sie tak urwala nowa swieca przy pierwszym montazu w motocyklu. nie dokrecalem jej zbyt mocno, a > juz puscila. gwint wydlubalem dobierajac odpowiednio szeroki wkretak, wbilem go w to co > zostalo i razem wykrecilem czyli z nowymi też sie takie cuda dzieją... cóż potraktuję to jako wada materiału
  12. > A zapytam mało oględnie - nie próbowałeś przypadkiem jej doyebać za bardzo? W 8V świece się dokręca > momentem 30Nm, to nie jest dużo. Może za dużo razy była wkręcana? Wkrecana byla max 6-8 razy od nowosci a za mocno nie bylo napewno bo ledwo opor zaczalem czuc to juz ja ukrecilo. Potem przy wykrecaniu gwintu tez nie bylo prawie oporu... Jeszcze tak sie zastanawiam jaki wplyw na zywotnosc swiec ma paliwo vpower racing bo nie ukrywam ze do 50% ich przebiegu takie paliwo bylo tankowane...
  13. witam dzisiaj po zimnym rozruchu fura zaczela pracowac na 3 gary, wykrecilem swiece, przeczyscilem bo byly czarne (obecnie mocno podlana kalibracja) i podczas wkrecania jedna sie ukreciła... gwint został a całą resztę udało mi sie wyjąć, podczas ogledzin odpadła ceramika i wyglądało to tak jak na foto ponizej... macie jakies pomysły dlaczego tak sie stało?? swiece maja przebieg max 5 tys km w przeciągu 1,5 roku i jezdziły w seryjnym 1,2 16v z wieksza przepustnica ale tez nieco podlanym programem... czy to można wytłumaczyć jako wada materiału?? zastanawiam sie nad przyczyną bo nie wiem czy jak założe nowe to czy nie stanie sie podobnie... dzieki za podpowiedzi
  14. > Przyjacielu, geometria 3D powinna pokazać wszystkie wartości dla każdego koła osobno, zarówno kąty > w pionie jak i w poziomie. > Zbieżność to samemu mozna na dobrą sprawę zmierzyć a jakie są koszty geometrii 3D?? dokładnie tak jak napisałeś, robimy zbieżność samemu i stąd ten wątek
  15. witam pytanie dotyczy nie do końca regulacji natomiast sprawdzenia dlaczego i ew. które koło nie jest zbieżne, po pomiarach wyszła rozbieżność tylnych kół i teraz mamy zamiar to zrobić na zero tylko pytanie jak pomierzyć czy oba koła sa rozbieżne czy np. jedno jest ok a drugie rozbieżne itd itp jakieś wskazówki, dysponujemy poziomicami laserowymi wiec nasz błąd pomiaru też jest dość spory pomimo to chcemy to jakoś zrobic dzieki za sugestie pozdr
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.