Skocz do zawartości

Tolonu

użytkownik
  • Zawartość

    596
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Normalny

1 obserwujący

O Tolonu

  • Tytuł
    kierowca

Profile Information

  • Lokalizacja
    Poznan
  1. Tolonu

    Wskaznik lambda i 2 gen.jak ma byc?

    Kupilem na allegro uzywany silniczek.Nazwy producenta brak.Z zewnatrz wygladaja tak samo jednak po rozkreceniu wmiary tloczka obudowy i zakres ruchu tloczka inne.Majac dwa moglem przelozyc wtyczke by zobaczyc jak pracuje a potem zamienic.Ten co uzywalem tloczek nie do konca sie wysuwa a ten co kupilem do konca.Zamontowalem troche pojezdzilem.Silniczek reguluje caly czas bez przerw takich co wczesniej zamontowany.Czyli po wymianie silniczka sie polepszyło.
  2. U mnie w corsie 1.0 przy wylaczonym krokowcu(krokowiec ze sruba)mam taka charakterystyke przeplywu.Przy malych przeplywach (male obroty bez obciazenia silnika )bogato .Przy coraz to wyzszym przeplywie coraz bardziej ubogo.To taka moja wymyslona teoria.W praktyce ledowy wskaznik sondy lambda jezeli pokazuje na wolnych obrotach bogato to po lekkim zwiekszeniu obrotow pokazuje ubogo(to jest pozycja poczatkowa -startowa do regulacji).Nastepnie odkrecajac troche srube na wezu pomiedzy reduktorem a mieszalnikiem(register)zubozenie nastepowalo przy troche wyzszych obrotach.Odkrecajac znowu troche zubozenie znowu nastepowalo przy wyzszych obrotach.Nie pamietam za bardzo juz jak to bylo (ile obrotow w lewo sruba zrobilem)ale chyba odkrecajac srube o jeden obrot zubozenie nastepowalo zamiast jak na poczatku 1200 obr to przy 5000 obr.Tyle ze jak mialem zubozenie przy 5000 to na wolnych obrotach dostawal tyle paliwa ze gasl.i nie pomagalo krecenie sruba na reduktorze.Gazownik tak wyregulowal zeby wolne obroty byly dobre.,a to ze od takiego ustawienia podczas jazdy autostrada przepali sie uszczelka pod glowica albo wypala zawory to nie jego sprawa bo nie gazownika samochod.Wydaje mi sie ze przy takiej charakterystyce przeplywu instalacja na srube ma sens tylko do delikatnej jazdy( powolne rozpedzanie i jazda max.70-90 km/h.To co zauwazylem to po odpaleniu przy +6°C nastepuje silne wzbokacenie raczej od fruwajacych kropelek nieodparowanego gazu na tyle duze,ze z powodu akumulacji tych kropelek w wezach pomiedzy reduktorem a mieszalnikiem wzbogacenie stopniowo rosnie do takich wartosci ze silnik musi np po 100 metrach zgasnac.No i odpalenie na benzynie niemozliwe bo kropelki wciaz paruja i razem z podana benzyna tworza mieszanke niepalna.(podwojna ilosc paliwa).
  3. Jest takie coś co nazywa sie emulator sondy lambda po to by komp.nie łapal błędów. Podejdź lekko filozoficznie do tego zagadnienia.Po to ktoś wyprodukował coś gorszego zeby ludzie byli niezadowoleni z tego co mają i kupili drugi raz prawie to samo ale lepszejsze.Następnie stwierdzic trzeba co masz .Masz cos co jest najprostrze.Najprościejsze nie moze dobrze działać wiec trzeba kupić coś lepszego.No ale od lepszego sa lepsze a od lepszych jeszcze lepsze.Nastepny krok to zastanawienie sie czy kupic lepsze czy odrazu lepsza lepszejszosc.Nastepnie krok to czy lepsza lepszejszosc bedzie dla mnie lepsza czy cos lepsze bedace gorsze od lepszej lepszejszosci bedzie dla mnie lepsze.To ostatnie stwierdzenie jest dla mnie dobre co nie oznacza ze bedzie dobre dla Ciebie.Mam stag L z silnikiem krokowym razem ze sruba.Zalety i wady.Nie potrzeba do regulacji uzywac kompuera - nie mam wiec to dla mnie dobre.Wady sruba regulujac maksymalany przeplyw zmienia sie minimalny przeplyw,ktory jest nieregulowany.Jak mam dobra ilosc gazu na malych obrotach to za malo na 140km/h.Jak dobrą dla 140 to za duzo na małych obrotach i silnik lubi gasnac.Lepsza lepszejszosc to silnik krokowy bez sruby z takim komputerkiem gazowym ktorego ustawienia minimalnego i maksymalnego otwarcia mozna dokonac majac komputer kabelek i programik.
  4. Tolonu

    Za duze podcisnienie stag L+

    Tak wiekszy mikser.Nie ma czegos takiego .Z tego co wyszukałem w paru miejscach to mikser zawsze jest jednego rozmiaru(srednicy palnika).Maje auto to corsa b 1,0 12v wtrysk wielopunkt.Mam mikser z klapką (koszt takiego to jakies 200 zł)zamontowany na przewodzie dolotowym fi 60 mm.Szukałem i nie znalazłem zeby jakis miał kilka rozmiarów palnika.Jak jest wiekszy to na większą rurke dolotu.
  5. Tolonu

    Wskaznik lambda i 2 gen.jak ma byc?

    Zeszlifowalem tłoczek w silniczku krokowym i się duzo polepszylo.Mam silnik krokowy ze śrubą,tłoczek ma na srodku cieki walek w moim wystajacy na 5 mm niepozwalajacy tloczkowi sie całkiem zamknac. Zeszlifowalem to o 1 mm.Wolne obroty nie dostaja juz za duzo lpg i silnik przestal gasnąć.Przy 100 km/h jeszcze zaleznie z której strony wiatr wieje za duzo paliwa dostaje.Znaczy że według mnie brak regulowania mieszanki powstal z powodu znalezienia sie ustrojstwa poza zakresem regulacji.Zamontowanie wiekszego miksera poprawiło by dzialanie instalacji , na ale to koszt a szlifowanie tloczka nic nie kosztuje.
  6. Tolonu

    Za duze podcisnienie stag L+

    Fabryczny dolot o duzych oporach dla przeplywajacego powietrza.Tak mi to wyglada.Albo powycinać to - tego nie chce albo wiekszy mikser zalozyc - jestem za.
  7. Tolonu

    Za duze podcisnienie stag L+

    Jeszcze nie sprawdzilem od tego powinienem zacząć ale nie pomyslalem.Samochod mam od kilku miesiecy i nietylko gaz jest zle zrobiony.Znaczy sie po zalozeniu reduktora obwąchiwałem czy aby gaz nie wylatuje otworem od gazu ale umkneło mi ze elektrozawor jest zamkniety i jakos podac trzeba napiecie na cewke.
  8. Tolonu

    Wskaznik lambda i 2 gen.jak ma byc?

    Jade autostrada ze stala predkoscia i diody od zielonej do czerwonej lataja przez kilkanascie sekund a po tym przez jakies 5 minut caly czas na zielonym a ostatnio na czerwonym.I nie mam w takiej sytuacji pewnosci czy komputerek sie wylaczyl na te 5-7 minut czy podaje prad do krokowca a krokowiec nie ma sily ruszyc i stoi albo jest ulamany kabelek i wlasnie od drgan silnika sie tak ulozyl ze powstala przerwa w przewodzie.
  9. Wskaznik sondy lambda pokazuje ze silnik krokowy reguluje tak ok.20 sekund co 5 minut.Czy tak ma być czy coś jest zepsute np.silnik krokowy sie blokuje w jakims polozeniu i nie moze regulować.Mam stag L plus.
  10. Na wolnych obrotach podaje za duzo lpg.Filtr powietrza wymienilem,otwor w obudowie filtra zrobiony przez gaziaza powiekszylem z 800 na 2100 mm2,membrane w reduktotrze wymienilem sruba od regulacji czulosci wkrecona tak ze do konca w prawo 1/4 obrotu jeszcze zostalo.Co jeszcze mozna zrobic by nie za drogo bylo? Czy moze sprezyna w reduktorze słabsza jest i stad to wszystko.
  11. Mój z 1988 dojechał w 2016 do stacji demontażu na własnych kołach i bez holowania.Lista usterek? Zepsuł się silniczek od spryskiwaczy przedniej szyby, mechanizm opuszczania szyby od strony kierowcy.Poza tym pęknięty kolektor wydechowy(żeliwo).Blacharsko - kilka razy na rok oglądałem, pukałem.W 2016 po 28 latach przerdzewiał na tyle(to na czym się opierają sprężyny i do czego przykręcone są wachacze)że jak dla mnie to już było za dużo.Dwa lata wstecz był jeszcze w całkiem dobrym stanie(przerdzewiałe progi się wymienia i tego nie oglądam).28-2=26 latek tyle nadawał się bezpiecznego używania mój uniaczek.Tak się zastanawiam jak inne też tyle co mój miały by wytrzymać to jak bym kupił 20 latka to może bym z 5 lat pojeździł.
  12. Tolonu

    silnik 999cm na wtrysku

    Punkt1.Widziałem takie coś w uno z wtryskiem(gaśnie po 5 sekundach). Nie był mój więc nie mogłem próbować to naprawić.Właściciel po odpaleniu żeby nie zgasł wciskał pedał gazu.Zauważyć mi się jedynie udało że gdy obroty spadały to silnik krokowy zwiększał uchylenie przepustnicy.
  13. Tolonu

    uszczelki szyb tylnych bocznych Uno 3D

    Mnie w jednym ze sklepów nauczyli, że uno i cinquecento to prawie to samo . Znaczy się że jak do uno czegoś nie da się kupić to mam dopasowywać części od cinquecento.
  14. Tolonu

    Demontaż listwy dachowej

    I co? Popsuło się czy nie popsuło? Po mojemu cza urwać a potem kupić nowe nie używane.
×

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.