marmik2001 Napisano 3 Września 2007 Udostępnij Napisano 3 Września 2007 Witam, zbliża się termin wymiany oleju w moim uno 1.4 96r./LPG W tamtym roku płaciłem za olej selenia 10W/40 22 zł za litr na dolewke. Dzisiaj pytałem i kosztuje już 35 zł. Nie wiem czy go kupić trochę za drogi ale do tej pory i poprzedni właściciel wlewałselenie. Jak mi radzicie potrzebuje dobry olej żeby nie było problemy go w zimie odpalić bo garażuje go pod chmórką a jeżdże nim codziennie. Warto teraz zmienić producenta czy już odżałować tych pieniędzy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 3 Września 2007 Udostępnij Napisano 3 Września 2007 Jak wymieniasz olej całkowicie to poprzedni nie ma znaczenia, byle jakiś w miare dobry-polecam Elf A i niezapomnij o filtrze oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
notebuk1 Napisano 3 Września 2007 Udostępnij Napisano 3 Września 2007 szkoda kasy, zalej obojetnie jakim olejem 15W40, albo 10W40 - dla tego auta jest zupelnie obojetne. patrz na to ile wydajesz a nie na firme pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 3 Września 2007 Udostępnij Napisano 3 Września 2007 - dla > tego auta jest zupelnie obojetne. To rzepakowy też podejdzie? Troche małą uwage przykładasz widze do oleju, a to bardzo ważna rzecz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oplo1 Napisano 3 Września 2007 Udostępnij Napisano 3 Września 2007 > - dla > To rzepakowy też podejdzie? > Troche małą uwage przykładasz widze do oleju, a to bardzo ważna > rzecz. Nie poruszaj tematu bo znowu wojna się rozpęta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 3 Września 2007 Udostępnij Napisano 3 Września 2007 > Nie poruszaj tematu bo znowu wojna się rozpęta A co nie mam racji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oplo1 Napisano 3 Września 2007 Udostępnij Napisano 3 Września 2007 > A co nie mam racji? Masz, czy nie - Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 3 Września 2007 Udostępnij Napisano 3 Września 2007 > Masz, czy nie - Nie chcesz wejść ze mną w dyskusje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oplo1 Napisano 3 Września 2007 Udostępnij Napisano 3 Września 2007 > Nie chcesz wejść ze mną w dyskusje? Myślę, że byłaby jałowa - Ty masz swój pogląd, a ja swój, nie mniej jednak obydwa są odmienne od TunoM'a Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogibabu Napisano 3 Września 2007 Udostępnij Napisano 3 Września 2007 > Nie chcesz wejść ze mną w dyskusje? z ciebie sie spamer robi pierwyj sort Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sperber Napisano 3 Września 2007 Udostępnij Napisano 3 Września 2007 > Jak wymieniasz olej całkowicie to poprzedni nie ma znaczenia. Nieprawda! Np. w starym silniku po mineralnym zalać syntetyczny? Powodzenia.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oplo1 Napisano 3 Września 2007 Udostępnij Napisano 3 Września 2007 > Nieprawda! Np. w starym silniku po mineralnym zalać syntetyczny? > Powodzenia.... Kolega marmik2001 powiedział: Quote: W tamtym roku płaciłem za olej selenia 10W/40 22 zł za litr na dolewke. Warto teraz zmienić producenta czy już odżałować tych pieniędzy? Mowy o zmianie parametrów nie było, a odpowiedź była do pytania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oplo1 Napisano 3 Września 2007 Udostępnij Napisano 3 Września 2007 > Warto teraz zmienić producenta czy już odżałować tych pieniędzy? Ja miałem na samym początku VS mineral i w zimie ciężko z rozruchem było i przejazdem pierwszych kilkuset metrów. Zmieniłem na Mobil S 10W/40 i problem ustał. Od tamtej pory zalewam tylko tym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
notebuk1 Napisano 3 Września 2007 Udostępnij Napisano 3 Września 2007 > - dla > To rzepakowy też podejdzie? jak znajdziesz gdzies rzepakowy o parametrach jakie wymaga producent silnika to mozesz zalac, ja jednak osobiscie nigdy takowego nie spotkalem. > Troche małą uwage przykładasz widze do oleju, a to bardzo ważna rzecz. a Ty przykladasz duza uwage, bo wiedze na ten temat masz zadna i myslisz sobie pewnie ze lejac jakis SUPER DUPER MOBIL spowodujesz ze Twoje UNO nigdy sie nie zepsuje. otoz po pierwsze: chcialem Ciebie poinformowac ze obecnie na rynku juz nie ma olejow, ktorych uzycie spowodowaloby jakies uchwytne, przedwczesne slady zuzywania sie silnika tak prymitywnego jaki jest stosowany w UNO. o ile tylko wlewasz olej, ktory spelnia wymogi producenta silnika to jest to zupelnie obojetne dla trwalosci silnika jakiej firmy on bedzie. nie jestes w stanie udowodnic w zaden sposob, ze LOTOS spowoduje szybsze zuzycie silnika niz ELF, Castrol czy ORLEN. NIE MASZ takiej mozliwosc by tego dokonac, wiec nie wiem po co cala ta dalsza bezsensowna gadka ponizej. stad napisalem ze warto patrzec na cene a nie na producenta, bo jakosc olejow roznych koncernow jest porownywalna, natomiast sporo mozna zaoszczedzic uzywajac olejow rodzimej produkcji. po drugie: tak naprawde silnik, a wlasciwie czesci silnika, ktore sa smarowane olejem, sa ostatnia rzecza jaka Ci sie zepsuje w Twoim samochodziku z powodu tego ze zamiast SUPER DUPER MOBILA wlejesz Orlena czy jakikolwiek inny olej nadajacy sie do tego silnika. predzej Ci buda zgnije albo odpadna kola niz zajedziesz silnik z powodu "slabej" jakosci oleju. taka jest prawda, niestety, a to ze Ty sobie z tego sprawy nie zdajesz to ja Ci juz na to nic nie poradze. pozdrawiam za to serdecznie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 3 Września 2007 Udostępnij Napisano 3 Września 2007 Kup olej do gazu A tak szczerze czy warto przy kazdej wymianie oleju podwyzszac wartosc wozu o 10% ? Zalej go olejem z lidla winergy czy cos takiego made in germany. Normy musi spelniac a z racji ,ze jest tani mozna go czesciej wymieniac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
notebuk1 Napisano 3 Września 2007 Udostępnij Napisano 3 Września 2007 > tych pieniędzy? > Ja miałem na samym początku VS mineral i w zimie ciężko z rozruchem trzeba bylo zadbac o nalezyty stan akumulatora, wtedy na zadnym oleju nie mialbys problemow z rozruchem > było i przejazdem pierwszych kilkuset metrów. Zmieniłem na Mobil > S 10W/40 i problem ustał. dokladnie tak samo problem by ustal jakbys nalal do silnika 10W40 Orlenu czy jakiegokolwiek innego o tych samych parametrach. z tym ze procz tego ze pozbylbys sie problemu z rozruchem to zaoszczedzilbys sporo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oplo1 Napisano 3 Września 2007 Udostępnij Napisano 3 Września 2007 > trzeba bylo zadbac o nalezyty stan akumulatora, wtedy na zadnym oleju > nie mialbys problemow z rozruchem (... i oczom ich ukazał się las ..... .......krzyży) > dokladnie tak samo problem by ustal jakbys nalal do silnika 10W40 > Orlenu czy jakiegokolwiek innego o tych samych parametrach. z > tym ze procz tego ze pozbylbys sie problemu z rozruchem to > zaoszczedzilbys sporo możliwe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sperber Napisano 3 Września 2007 Udostępnij Napisano 3 Września 2007 > Kolega marmik2001 powiedział: > Quote: > W tamtym roku płaciłem za olej selenia 10W/40 22 zł za litr na > dolewke. > Warto teraz zmienić producenta czy już odżałować tych pieniędzy? > Mowy o zmianie parametrów nie było, a odpowiedź była do pytania Sorry Krisstof ale chyba coś Ci sie pomieszało. Odpowiadałem na posta p31, a nie autora wątku... Chodziło mi o to, zeby ktoś po przeczytaniu tylko posta p31 nie potraktował tego jako zasadę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sperber Napisano 3 Września 2007 Udostępnij Napisano 3 Września 2007 > możliwe Powiem więcej. Na pewno tak. Pytanie za 100 punktów... co oznacza liczba x przed W na butelce oleju? I dlatego w zimie łatwiej odpalić ten z 10W... No, to uzasadniłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tekiel Napisano 3 Września 2007 Udostępnij Napisano 3 Września 2007 > jak znajdziesz gdzies rzepakowy o parametrach jakie wymaga producent > silnika to mozesz zalac, ja jednak osobiscie nigdy takowego nie > spotkalem. > a Ty przykladasz duza uwage, bo wiedze na ten temat masz zadna i > myslisz sobie pewnie ze lejac jakis SUPER DUPER MOBIL > spowodujesz ze Twoje UNO nigdy sie nie zepsuje. otoz po > pierwsze: chcialem Ciebie poinformowac ze obecnie na rynku juz > nie ma olejow, ktorych uzycie spowodowaloby jakies uchwytne, > przedwczesne slady zuzywania sie silnika tak prymitywnego jaki > jest stosowany w UNO. o ile tylko wlewasz olej, ktory spelnia > wymogi producenta silnika to jest to zupelnie obojetne dla > trwalosci silnika jakiej firmy on bedzie. > nie jestes w stanie udowodnic w zaden sposob, ze LOTOS spowoduje > szybsze zuzycie silnika niz ELF, Castrol czy ORLEN. NIE MASZ > takiej mozliwosc by tego dokonac, wiec nie wiem po co cala ta > dalsza bezsensowna gadka ponizej. > stad napisalem ze warto patrzec na cene a nie na producenta, bo > jakosc olejow roznych koncernow jest porownywalna, natomiast > sporo mozna zaoszczedzic uzywajac olejow rodzimej produkcji. > po drugie: tak naprawde silnik, a wlasciwie czesci silnika, ktore sa > smarowane olejem, sa ostatnia rzecza jaka Ci sie zepsuje w Twoim > samochodziku z powodu tego ze zamiast SUPER DUPER MOBILA wlejesz > Orlena czy jakikolwiek inny olej nadajacy sie do tego silnika. > predzej Ci buda zgnije albo odpadna kola niz zajedziesz silnik z > powodu "slabej" jakosci oleju. > taka jest prawda, niestety, a to ze Ty sobie z tego sprawy nie > zdajesz to ja Ci juz na to nic nie poradze. > pozdrawiam za to serdecznie No wypada powiedziec, ze tu jest 100% racja... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Big Mr Andy Napisano 4 Września 2007 Udostępnij Napisano 4 Września 2007 LOTOS Semisyntetic 10W40 Najwyższej jakości półsyntetyczny olej silnikowy opracowany według specjalnej formuły, która zapewnia doskonałe smarowanie i pełną ochronę silnika. Zastosowanie: - do nowoczesnych silników benzynowych i wysokoprężnych samochodów osobowych i dostawczych, - do silników zasilanych gazem LPG, - do silników z turbodoładowaniem i bez turbodoładowania, - do silników z katalizatorem i bez katalizatora. Gwarantuje: - niezawodność w trudnych warunkach, - ułatwiony rozruch silnika zimą, - doskonałą czystość silnika. Aprobowany przez:MB 229.3, VW 505.00 Klasa jakości: API: SJ/CF ACEA: A2-96 wyd.2/A3-98/B2-98/B3-98Klasa lepkości: SAE: 10W/40 sprawdzony, przewyzszajacy wymagania tego silnika, bardzo dobry stosunek jakosc/cena - 4l za 65-70zl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 4 Września 2007 Udostępnij Napisano 4 Września 2007 > dokladnie tak samo problem by ustal jakbys nalal do silnika 10W40 > Orlenu Kolega to chyba na Orlenie pracuje , że tak zachwala to badziewie. a pozatym to lejta co chceta, ja naszczęście nie będe sie poruszał waszymi autami i rzęził rano w zimie pod blokiem , bo olej Orlen zamarzł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 4 Września 2007 Udostępnij Napisano 4 Września 2007 > Nieprawda! Np. w starym silniku po mineralnym zalać syntetyczny? A cóż to sie mianowicie stanie jak tak zrobisz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
strazak1 Napisano 4 Września 2007 Udostępnij Napisano 4 Września 2007 castrol edge 0w/30 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordFalcon Napisano 4 Września 2007 Udostępnij Napisano 4 Września 2007 > A cóż to sie mianowicie stanie jak tak zrobisz? Ja słyszałem, że syntetyk lepiej zbiera syfy i wszelkie osady z silnika i może "za bardzo" wyczyścić silnik... jak wcześniej był mineralny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 4 Września 2007 Udostępnij Napisano 4 Września 2007 > A cóż to sie mianowicie stanie jak tak zrobisz? Wyplucze nagary i wtedy zobaczysz co to znaczy ,ze silnik Fiata cieknie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
notebuk1 Napisano 4 Września 2007 Udostępnij Napisano 4 Września 2007 > Kolega to chyba na Orlenie pracuje , że tak zachwala to badziewie. podalem przypadkowo pierwsza lepsza marke jaka mi przyszla do glowy > a pozatym to lejta co chceta, ja naszczęście nie będe sie poruszał > waszymi autami i rzęził rano w zimie pod blokiem , bo olej Orlen > zamarzł. jakbys wlal SUPER DUPER Mobila 15W40 (o ile taki jest) to takze by Ci zmarzl, wiec nie wiem co za roznica Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
notebuk1 Napisano 4 Września 2007 Udostępnij Napisano 4 Września 2007 > LOTOS Semisyntetic 10W40 > Najwyższej jakości półsyntetyczny olej silnikowy opracowany według > specjalnej formuły, która zapewnia doskonałe smarowanie i pełną > ochronę silnika. Zastosowanie: - do nowoczesnych silników > benzynowych i wysokoprężnych samochodów osobowych i dostawczych, > - do silników zasilanych gazem LPG, - do silników z > turbodoładowaniem i bez turbodoładowania, - do silników z > katalizatorem i bez katalizatora. Gwarantuje: - niezawodność w > trudnych warunkach, - ułatwiony rozruch silnika zimą, - > doskonałą czystość silnika. Aprobowany przez:MB 229.3, VW 505.00 > Klasa jakości: API: SJ/CF ACEA: A2-96 > wyd.2/A3-98/B2-98/B3-98Klasa lepkości: SAE: 10W/40 > sprawdzony, przewyzszajacy wymagania tego silnika, bardzo dobry > stosunek jakosc/cena - 4l za 65-70zl dokladnie o tym mowie - nic dodac nic ujac. i niech mnie teraz ktos udowodni ze SUPER DUPER Mobil jest w czymkolwiek lepszy do Uno Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
notebuk1 Napisano 4 Września 2007 Udostępnij Napisano 4 Września 2007 > A cóż to sie mianowicie stanie jak tak zrobisz? Kompletnie nic sie nie stanie, to o czym pisza to jeden z kolejnych warsztatowch MITOW. Wielokrotnie tak robilem i na nowych i na starych silnikach i NIGDY (powtorze: NIGDY nikt nie zglaszal sie do mnie ze mu sie cos z silnikem stalo) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
notebuk1 Napisano 4 Września 2007 Udostępnij Napisano 4 Września 2007 > Wyplucze nagary i wtedy zobaczysz co to znaczy ,ze silnik Fiata > cieknie... jasneee, w Twoim silniku jak rozumiem nagary robia za uszczelki w tych co ja widzialem to uszczelki byly z gumy lub innych stosownych materialow i wyplukanie ich z nagaru conajwyzej polepszylo ich uszczelniajace zadanie a nie pogorszylo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
notebuk1 Napisano 4 Września 2007 Udostępnij Napisano 4 Września 2007 > Ja słyszałem, że syntetyk lepiej zbiera syfy i wszelkie osady z > silnika i może "za bardzo" wyczyścić silnik... jak wcześniej był > mineralny owszem, wszyscy o takich teoriach slyszeli, ale zwiazku z prawda i rzeczywistoscia to nie ma zadnego. obecnie produkowane oleje mineralne maja rownie duza ilosc detergentow i rozpuszczalnikow co syntetyki i na mineralnym zadne osady praktycznie sie nie ujawniaja. wiec nie wiem co Ci sie ma wyplukac jak nagle zmienisz z mineralnego na syntetyczny. moge Ci podpowiedziec: zmieni Ci sie ilosc pieniedzy w portfelu w kierunku malejacym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpast Napisano 4 Września 2007 Udostępnij Napisano 4 Września 2007 > a Ty przykladasz duza uwage, bo wiedze na ten temat masz zadna i > myslisz sobie pewnie ze lejac jakis SUPER DUPER MOBIL > spowodujesz ze Twoje UNO nigdy sie nie zepsuje. otoz po > pierwsze: chcialem Ciebie poinformowac ze obecnie na rynku juz > nie ma olejow, ktorych uzycie spowodowaloby jakies uchwytne, > przedwczesne slady zuzywania sie silnika tak prymitywnego jaki > jest stosowany w UNO. [ciach] > pozdrawiam za to serdecznie Nic dodać nic ująć. proszę jeszcze rozwiać warsztatowy mit dolewek i trzymania się ściśle jednego producenta oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
notebuk1 Napisano 4 Września 2007 Udostępnij Napisano 4 Września 2007 > [ciach] > Nic dodać nic ująć. > proszę jeszcze rozwiać warsztatowy mit dolewek i trzymania się ściśle > jednego producenta oleju. prosze bardzo, otoz wedlug informacji producentow olejow, oleje wykonane w danej klasie sa wzajemnie mieszalne. tak wiec nie ma problemu jak majac wlany np: SELENIA w drodze braknie by na dowolnej stacji kupic zamiennik i dolac. obojetnie czy polski czy zachodni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 4 Września 2007 Udostępnij Napisano 4 Września 2007 No miałem Mobil i teraz mam Elf i ni ch..a nie zamarzał, wprost przeciwnie do znajomego który ma zwykły Lotos. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
notebuk1 Napisano 4 Września 2007 Udostępnij Napisano 4 Września 2007 > No miałem Mobil i teraz mam Elf i ni ch..a nie zamarzał, wprost > przeciwnie do znajomego który ma zwykły Lotos. zwykly LOTOS zamarza dopiero gdzies w -30 stC, (zdaje sie ze dokladnie tak samo jak zwykly Mobil) tak wiec widocznie Twoj znajomy mieszka na syberii Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 4 Września 2007 Udostępnij Napisano 4 Września 2007 > No miałem Mobil i teraz mam Elf i ni ch..a nie zamarzał, wprost > przeciwnie do znajomego który ma zwykły Lotos. A mi przy -27c olej z lidla nie zamarzl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 4 Września 2007 Udostępnij Napisano 4 Września 2007 No to musiał być niezwykły bo mu zamarzł w temp.-15 lub ciut lepiej ,jak pamiętam.A widzisz Ty kolego dysponujesz może teoretyczną wiedzą na ten temat a ja mówie o faktach.I tak w kółko. Ale Twoje odpowiedzi są wyczerpujace i godne naśladowania przez twoich słuchaczy.Powodzenia życze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 4 Września 2007 Udostępnij Napisano 4 Września 2007 > A mi przy -27c olej z lidla nie zamarzl Z Biedronki by zamarzł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sperber Napisano 4 Września 2007 Udostępnij Napisano 4 Września 2007 > zwykly LOTOS tzn. jaki? zamarza dopiero gdzies w -30 stC, (zdaje sie ze > dokladnie tak samo jak zwykly Mobil) tak wiec widocznie Twoj > znajomy mieszka na syberii Tu nie ma znaczenia czy lotos czy elf czy inna marka. Jest tak, ze olej 0wX robi się bardzo gęsty przy -35 lub 30,(i kolejno) olej 5WX przy -30, 10WX przy -25 a 15WX przy -20. Druga liczba po W oznacza charakterystykę, lepkość oleju przy wysokiej temperaturze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kordek Napisano 4 Września 2007 Udostępnij Napisano 4 Września 2007 ciekawe..... ja leje mineralny Lotos City 15W40 i jak na razie w zimie nie było problemów z odpalaniem... Ponoć ten olej jest bardzo dobry, gdy się jeździ dużo po mieście. Dwa lata temu, gdy u mnie temperatura w zimie spadała do - 32 (mieszkam pod lasem) to bałem się czy mi silniki przeżyją ale za każdym razem odpalały, olej faktycznie gęstniał ale nie było z nim tragedii..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
notebuk1 Napisano 4 Września 2007 Udostępnij Napisano 4 Września 2007 > A mi przy -27c olej z lidla nie zamarzl wynika to z tego ze u nas rzadko temp. spada ponizej -20stC. tak wiec olej o najgorszych wskaznikach temp. jaki mozna kupic spelnia wymogi z zapasem. Średnia temperatura w lecie waha się pomiędzy 16,5°C a 20°C, w zimie - między -6°C a 0°C. Średnia roczna temperatura powietrza w Polsce wynosi 7-8°C (poza obszarami górskimi). te wymagania spelnia z ogromnym zapasem nawet olej z LIDLA. natomiast sporadycznie pojawiajacy sie mroz wiekszy niz -20stC jest dla silnika pomijalnie szkodliwy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 4 Września 2007 Udostępnij Napisano 4 Września 2007 > Z Biedronki by zamarzł. Eee... A to tlocza olej z biedronek ? Dobrze przyjnajmniej ,ze jest tak blisko: http://youtube.com/watch?v=98Z39IGoOfA Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
notebuk1 Napisano 4 Września 2007 Udostępnij Napisano 4 Września 2007 > No to musiał być niezwykły bo mu zamarzł w temp.-15 lub ciut lepiej > ,jak pamiętam. musiales miec wlany 20W40 albo 20W50, z tym ze taki jest juz trudno dostepny(ewntualnie miales mocno zuzyty, ktory juz zwiazal sporo wody, taki byc moze juz zamarznie w -15stC). reszta olejow nie zamarza do conajmniej -25st. A widzisz Ty kolego dysponujesz może teoretyczną > wiedzą na ten temat a ja mówie o faktach.I tak w kółko. > Ale Twoje odpowiedzi są wyczerpujace i godne naśladowania przez > twoich słuchaczy.Powodzenia życze. ja mowie jak jest a nie jak chcialbym aby bylo. nie kaze nikomu z tym sie zgadzac, a za to kazdy moze sam sobie posprawdzac czy to co mowie to rzeczywistosc czy fikcja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 4 Września 2007 Udostępnij Napisano 4 Września 2007 > ciekawe..... ja leje mineralny Lotos City 15W40 i jak na razie w > zimie nie było problemów z odpalaniem... Ponoć ten olej jest > bardzo dobry, gdy się jeździ dużo po mieście. No tak za miasto już na City bym nieradził sie wybierać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 4 Września 2007 Udostępnij Napisano 4 Września 2007 > tzn. jaki? Mineralny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 4 Września 2007 Udostępnij Napisano 4 Września 2007 No i tego trza sie trzymać, , bo nie zawsze te sztywne szablonowe teorie sprawdzają sie w codziennym życiu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kordek Napisano 4 Września 2007 Udostępnij Napisano 4 Września 2007 > No tak za miasto już na City bym nieradził sie wybierać. Szpadaj Za mniasto jadę i na tym samym oleju mam zamiar dojechać i wrócić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpast Napisano 4 Września 2007 Udostępnij Napisano 4 Września 2007 > No i tego trza sie trzymać, , bo nie zawsze te sztywne > szablonowe teorie sprawdzają sie w codziennym życiu. Nie zaczynaj znowu, nie ma czegoś takiego jak życie codzienne a teoria. Jeśli widzisz że autko takie jak UNO lepiej śmiga na Elfie niż na Lotosie, to tak jest tylko dlatego, że to chcesz widzieć. Sama nazwa marki powoduje u Ciebie odruch w którym zauważasz różnicę na korzyść tej marki w miejscu gdzie tej różnicy wcale nie ma. I to chyba jest całe wytłumaczenie. A co do Twojego kolegi któremu olej zamarzł ( chyba zgęstniał) doradziłbym prosta wymianę, na nowy i wcale nie ten najdroższy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Big Mr Andy Napisano 4 Września 2007 Udostępnij Napisano 4 Września 2007 Dawno, dawno temu w odleglej galaktyce ... co jakis czas w historii tego kacika powstawaly i jak widac nadal powstaja na ten temat 'burzliwe' dyskusje - a znam historie tego kacika od poczatku ... jakies szesc lat temu powstal w mojej glowie pomysl , zeby zebrac w jednym miejscu garsc info na ten temat, ale nie tylko - ogolnie nt materialow eksploatacyjnych po dlugiej przymiarce zaczalem wdrazac w czyn swoja idee - zaczela powstawac stronka ... ... nie starczylo mi jednak zapalu na dlugo i projekt zdechl prawie na poczatku realizacji ... ... dzisiaj postanowilem przekopac setki tysiecy zasobow dyskow, plytek i innych nosnikow i znalazlem te moje wypociny z zamierzchlej prehistorii ... ... oto efekt ... projekt, jak wyzej, nie zostal nigdy ukonczony - jest to stan na 2002 rok, ale czesc opisowa moze Kolezenstwu na cos sie przydac UWAGI: - nie oceniajcie tego od strony 'fachowo-informatycznej', tylko merytorycznej (jesli jush ktos musi ) - moze kulawo dzialac w starszych wersjach przegladarek opartych na silniku Mozilli, nie testowane bylo dla Opery, Konquerora i jeszcze dziwniejszych wynalazkow - tym bardziej na palmach, smartphonach i ... ble ble ble ... i ... to by bylo na tyle ... dziekuje za uwage ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oplo1 Napisano 4 Września 2007 Udostępnij Napisano 4 Września 2007 > Powiem więcej. Na pewno tak. Napisałem "możliwe" gdyż wymieniłem na Mobil S, a innych nie próbowałem więc namacalnych dowodów nie mam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.