Raven Napisano 15 Marca 2008 Udostępnij Napisano 15 Marca 2008 podwys wyprodukował piękny manual manual na fiatuno.pl Temat jak najbardziej techniczny więc dla szukających (jak szukajka kiedyś ruszy) umieściłem go tu. Takie mam pytanie do autora. Jak mamy zegarki Poloneza z kostkami to całą tą zabawę z wycinaniem gniazd z zegarów Uno chyba można sobie darować, prawda? Wystarczy po prostu podłączyć kostki polonezowe zamiast uniakowych? Takie z gniazdami są na pewno uniwersalniejsze bo można je wyjąć i założyć do innego uniaka za pomocą śrubokręta ale robiąc tylko dla siebie i na zawsze chyba nie ma potrzeby Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
podwys Napisano 15 Marca 2008 Udostępnij Napisano 15 Marca 2008 > Jak mamy zegarki Poloneza z kostkami to całą tą zabawę z wycinaniem > gniazd z zegarów Uno chyba można sobie darować, prawda? > Wystarczy po prostu podłączyć kostki polonezowe zamiast > uniakowych? > Takie z gniazdami są na pewno uniwersalniejsze bo można je wyjąć i > założyć do innego uniaka za pomocą śrubokręta ale robiąc tylko > dla siebie i na zawsze chyba nie ma potrzeby Niestety nie można sobie darować. Musisz stworzyć przejściówkę z gniazdami wyciętymi z uno na jednym końcu a wtyczkami do poloneza na drugim. W ten sposób po prostu unikasz lutowania do ścieżek w licznikach z poloneza. A to jest kłopotliwe bo: Po pierwsze podczas lutowania od tempratury ścieżki się odkeljają Po drugie może być problem z trwałością, bo kable trzymają się w zegarach tylko na lutach. Ja tak mam i na razie nie ma problemu co prawda. Czas pokaże czy to dobry pomysł ale kable złapałem izolacją po kilka razem tak żeby się wzajemnie usztywniały. Może jeszcze kiedyś jakoś to wszystko zabezpieczę klejem na ciepło ale na razie jest ok. Mam nadzieje że to jasno wytłumaczyłem. To mój pierwszy manual więc będę bardzo wdzięczny za wszystkie uwagi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordFalcon Napisano 15 Marca 2008 Udostępnij Napisano 15 Marca 2008 A ja mam pytanie, w związku z tym, że posiadłem już takie zegary z poldolota. Czy ma ktoś pomysł na białe tarcze do nich ? Ponieważ jednak bardziej podobają mi sie białe. W Uniaku były podświetlone z przodu, więc wystarczyło wydrukować sobie na dobrym papierze i gotowe, a jak to ugryźć tutaj? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Raven Napisano 15 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 15 Marca 2008 > Niestety nie można sobie darować. Musisz stworzyć przejściówkę z > gniazdami wyciętymi z uno na jednym końcu a wtyczkami do > poloneza na drugim. Ale mi chodzi o taką sytuację, w której standardowe kostki Uno ucinam a na kabelki zakładam bezpośrednio kostki polonezowe. Wtedy cały ambaras z przejściówką jest chyba zbędny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Raven Napisano 15 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 15 Marca 2008 > A ja mam pytanie, w związku z tym, że posiadłem już takie zegary z > poldolota. > Czy ma ktoś pomysł na białe tarcze do nich ? > Ponieważ jednak bardziej podobają mi sie białe. > W Uniaku były podświetlone z przodu, więc wystarczyło wydrukować > sobie na dobrym papierze i gotowe, a jak to ugryźć tutaj? Jak masz ploter tnący to sobie wycinasz, jak nie to kupujesz np. takie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oplo1 Napisano 15 Marca 2008 Udostępnij Napisano 15 Marca 2008 > Ale mi chodzi o taką sytuację, w której standardowe kostki Uno ucinam > a na kabelki zakładam bezpośrednio kostki polonezowe. Wtedy cały > ambaras z przejściówką jest chyba zbędny? TAK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
podwys Napisano 15 Marca 2008 Udostępnij Napisano 15 Marca 2008 > Ale mi chodzi o taką sytuację, w której standardowe kostki Uno ucinam > a na kabelki zakładam bezpośrednio kostki polonezowe. Wtedy cały > ambaras z przejściówką jest chyba zbędny? To racja, wtedy jest zbędny. Ale jak będziesz chciał założyć liczniki od Uno to będzie znowu zabawa. Ja nie chciałem ingerować w instalacje auta, ale niektórzy robili tak że do kostek uniakowych dołączali po prostu polonezowskie. Wtedy są takie i taki, jest najbardziej uniwersalnie, może w każdej podmienić liczniki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Raven Napisano 15 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 15 Marca 2008 > To racja, wtedy jest zbędny. Ale jak będziesz chciał założyć liczniki > od Uno to będzie znowu zabawa. Właśnie dlatego napisałem, że w przypadku jak przekładka na zawsze. Wtedy ten problem nie wystąpi > Ja nie chciałem ingerować w instalacje auta, ale niektórzy robili tak > że do kostek uniakowych dołączali po prostu polonezowskie. Wtedy > są takie i taki, jest najbardziej uniwersalnie, może w każdej > podmienić liczniki Że niby dwa komplety kostek Ciekawy pomysł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
podwys Napisano 15 Marca 2008 Udostępnij Napisano 15 Marca 2008 > A ja mam pytanie, w związku z tym, że posiadłem już takie zegary z > poldolota. > Czy ma ktoś pomysł na białe tarcze do nich ? > Ponieważ jednak bardziej podobają mi sie białe. > W Uniaku były podświetlone z przodu, więc wystarczyło wydrukować > sobie na dobrym papierze i gotowe, a jak to ugryźć tutaj? Ja myślałem nad zmianą podświetlenia na niebieskie. I chyba rzeczywiście jest z takimi przeróbkami trudniej niż w uniakowych licznikach. Poszukaj na jakimś forum dotyczącym Poloneza, coś na takim czytałem ale już nie pamiętam gdzie. Ze zmianą tarcz problem jest taki że jak sam sobie wydrukujesz to będą światło przepuszczały i świeciły całe, a nie same cyferki. No chyba że właśnie na takim efekcie Ci zależy. Nie wiem czy jedynym rozwiązaniem nie jest zakup gotowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ajni Napisano 15 Marca 2008 Udostępnij Napisano 15 Marca 2008 > Że niby dwa komplety kostek Ciekawy pomysł. Ja mam 2 komplety wtyczek, teraz mam zegary polonezowskie, jak chce uniaka to zapinam wtyczki uniaka. Wszystko jest cacy i praktycznie bez inwazyjne- bez cięcia oryginalnej instalacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
podwys Napisano 15 Marca 2008 Udostępnij Napisano 15 Marca 2008 > Ja mam 2 komplety wtyczek, teraz mam zegary polonezowskie, jak chce > uniaka to zapinam wtyczki uniaka. Wszystko jest cacy i > praktycznie bez inwazyjne- bez cięcia oryginalnej instalacji. No pomysł jest dobry, ale nie pozbawiony wad Bo np takich zegarów nie przełożysz do innego uno bez przerabiania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ajni Napisano 15 Marca 2008 Udostępnij Napisano 15 Marca 2008 > No pomysł jest dobry, ale nie pozbawiony wad > Bo np takich zegarów nie przełożysz do innego uno bez przerabiania To wtedy ktoś sobie przerobi instalację na uniwersalną Albo zrobi przejściówkę Uno-> Polonez Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
podwys Napisano 15 Marca 2008 Udostępnij Napisano 15 Marca 2008 > Albo zrobi przejściówkę Uno-> Polonez Czyli wracamy do punktu wyjścia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrzech Napisano 18 Maja 2009 Udostępnij Napisano 18 Maja 2009 Troche odswiezam temat zeby sie upewnic. Czy zegary od poloneza pokazuja dokladnie taka sama predkosc jak te z uno? Sprawdzilem sobie na allegro i oponki w poldkach sa te same (tylko szersze). Szukajka znalazla mi pewien temat o elektornice w zegarach i dowiedzialem sie tyle ze wskazania sa prawidlowe. Ma to dla mnie o tyle duze znaczenie ze potrzebuje w koncu obrotek i licnzik dzienny bo dobijaja mnie te podstawowe ubogie zegarki, ktorych to nijak mozna podswietlic a w cenie nowych tarcz mam cale zegary z poldka. Zegary o ktorych mowie to zegary poldek . Nie ukrywam ze sie napalilem na nie i chcialbym poznac jeszcze opinie tych ktorzy maja te zegary no i moze w weekend przystapie do prac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xyz321abc Napisano 18 Maja 2009 Udostępnij Napisano 18 Maja 2009 Polecam, różnic nie zauważyłem, nawet obrotek ładnie smiga Trzeba tylko dobrze podpasować i efekt całkiem niezły. Jak sie bawiłem licznikiem kilometrów to źle poskładałem i mam cyferki krzywo, nie mam kiedy rozebrać i poprawić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
podwys Napisano 18 Maja 2009 Udostępnij Napisano 18 Maja 2009 różnica jest i nie wynika ona z rozmiaru opon tylko z bebechów zegarów... w przypadku poloneza i większości aut jeden obrót linki do prędkościomierza przypada na 1 m a w uniaku 0,952 chyba czyli teoretycznie na zegarach z poloneza zawyża prędkość i (co gorsza) przebiegi ale powiem Ci szczerze że jeżdżę z tymi zegarami już prawie rok i nie zauważam tego, także zakładaj. fajnie się prezentują (chociaż zaraz milion osób będzie polemizować) i z obrotkiem inaczej się jeździ a jak będziesz miał pytania to wal śmiało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrzech Napisano 18 Maja 2009 Udostępnij Napisano 18 Maja 2009 Mozna zrobic jakas modyfikacje zeby jednak te zegary pokazywaly odpowiednie wskazania? Jeszcze ich nie rozbieralem i nie znam zasad ich dzialania ale jak sie za to zabiore to pewnie w koncu wnikne w ich dzialanie i bede glowkowal jak tu te 5 setek podbic do wskazan z unolota. Czyli braz te zegary ktore podalem w linku? Licze sie strasznie ze zdaniem tych ktorzy te zegary maja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xyz321abc Napisano 19 Maja 2009 Udostępnij Napisano 19 Maja 2009 > Mozna zrobic jakas modyfikacje zeby jednak te zegary pokazywaly > odpowiednie wskazania? Jeszcze ich nie rozbieralem i nie znam > zasad ich dzialania ale jak sie za to zabiore to pewnie w koncu > wnikne w ich dzialanie i bede glowkowal jak tu te 5 setek podbic > do wskazan z unolota. > Czyli braz te zegary ktore podalem w linku? Licze sie strasznie ze > zdaniem tych ktorzy te zegary maja. bier Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
podwys Napisano 19 Maja 2009 Udostępnij Napisano 19 Maja 2009 bierz i przerabiaj a w zabawę z przerabianiem mechanizmów bym się nie brał nawet nie zauważysz tych przekłamań... no chyba że masz nadmiar zegarów z poloneza to możesz pokombinować bo jak je raz rozbierzesz to nie wiem czy złożenie będzie takie łatwe... jeżeli byś się jednak zdecydował to opisz co i jak... albo nawet skrobnij jakiegoś manuala Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xyz321abc Napisano 19 Maja 2009 Udostępnij Napisano 19 Maja 2009 > bierz i przerabiaj > a w zabawę z przerabianiem mechanizmów bym się nie brał > nawet nie zauważysz tych przekłamań... > no chyba że masz nadmiar zegarów z poloneza to możesz pokombinować bo > jak je raz rozbierzesz to nie wiem czy złożenie będzie takie > łatwe... > jeżeli byś się jednak zdecydował to opisz co i jak... albo nawet > skrobnij jakiegoś manuala W sumie to przeróbka chyba nie będzie możliwa jakimś prostym sposobem, bo skoro to mechanika (obrót linki porusza wskazówką i licznikiem) to trzeba by zmienić jakieś kółka zębate, czy jak to tam jest zrobione.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
podwys Napisano 19 Maja 2009 Udostępnij Napisano 19 Maja 2009 pewnie by trzeba całe bebechy z licznika uno przerzucić do tego z poldka jakoś mi się to nie widzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xyz321abc Napisano 19 Maja 2009 Udostępnij Napisano 19 Maja 2009 > pewnie by trzeba całe bebechy z licznika uno przerzucić do tego z > poldka > jakoś mi się to nie widzi rzeźba na całej linii, a po co to komu, jak i tak jest super Dla kolegi wrzech pare uwag: -dobrze wyszlifuj ramke z polonezowskich zegarków, to będzie lepiej wyglądało -postaraj sie trafić z dziurką pod kasownik licznika -dobrze nastaw licznik kilosów -dokładnie złóż do kupy jeśli sie nie zastosujesz/niedostatecznie sie postarasz, to wyjdzie Ci coś takiego: Dziura jak po armacie, krzywe cyferki i opadnięta tarcza wskaźnika paliwa... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
damian7402 Napisano 24 Maja 2009 Udostępnij Napisano 24 Maja 2009 Pytanko do kolegi podwys.Analizując dokładnie schemat podłączenia zamieszczony przez ciebie na fiatuno.pl zastanawia mnie brązowa linia wychodzaca z kostki nr3 i idąca do górnej kostki poldka oznaczona jako +.Coś tu chyba jest nie tak(moze sie mylę) plus ten odpowiada za oświetlenie zegarów i jest zmostkowany z kontrolką świateł mijania a co do tego mają ładowanie i smarowanie?przecież napięcie w tym miejscy pojawia się tylko w momęcie włączenia świateł.Bardzo proszę o pomoc bo jestem tuż przd montażem zegarów do uniacza i nie chciał bym urzywać gaśnicy przy pierwszym włączeniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
damian7402 Napisano 24 Maja 2009 Udostępnij Napisano 24 Maja 2009 i jeszcze jedno pytanko jeśli chodzi o czujnik temperatury to od jakiego auta (najlepiej model czujnika bo w sklepie się z obsługą dogadać nie mogę) i w króre miejsce podłączyć sie z obrotomierzem bo przy cewce są 4 przewody i który z nich jest ten właściwy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tvardy Napisano 24 Maja 2009 Udostępnij Napisano 24 Maja 2009 Jak masz pytanie do kolegi... to napisz mu na PRIV... Jeżeli dobrze pamiętam to privy nie zostały wyłączone !! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
podwys Napisano 25 Maja 2009 Udostępnij Napisano 25 Maja 2009 Niepotrzebnie kierujesz pytanie tylko do mnie bo dużo osób zrobiło sobie takie zegary. Powiem Ci szczerze że nie bardzo wnikałem w to co jest narysowane na lewo od tych kostek bo to są pozostałości z oryginalnego schematu liczników na którym został stworzony ten schemat do poloneza. Schemat jest na pewno poprawny. Jeżeli połączysz wszystko tak jak tam jest rozrysowane to będzie działać. Jeżeli chodzi o podłączenie obrotomierza to musisz w archiwum pogrzebać i na pewno znajdziesz odpowiedź bo temat już był milion razy wałkowany. A czujnik albo od cc 700, ale najtańszy będzie po prostu od poloneza. Powinien mieć na końcu taki czerwony plastik. O tym też poszukaj w archiwum bo chyba ktoś nawet zdjęcia wstawiał. Z tego co mi się wydaje to powinien być pod klucz 19... ale nie mam pewności Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
damian7402 Napisano 27 Maja 2009 Udostępnij Napisano 27 Maja 2009 Przepraszam za źle sformułowane pytanie powyżej.Pytanie to dotyczyło wszystkich tych którzy mogą pomóc.A jeśli chodzi o schemat faktycznie jest tam błąd.Połączenie z kostki nr5 do + górnej kostki poldka mozna sobie odpuścić.Przy podłączeniu takim jak na schemacie kontrolka świateł świeci non-stop nawet pomimo wyłączonych świateł.Wystarczy to połaczenie ominąć i wskazania kontrolki świateł są wiarygodne.Testowałem wczoraj na swoim liczniku.Pozatym wszystko jest ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
podwys Napisano 27 Maja 2009 Udostępnij Napisano 27 Maja 2009 skoro to sprawdzałeś to nie dyskutuje, ja już nie pamiętam jak mam to podłączone a nie zobaczę bo ostatnie wyjmowanie zegarów skończyło się poprawianiem lutów bo puściły u mnie na pewno kontrolka świateł nie świeci jak są światła włączone dobrze że poza tym wszystko działa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrzech Napisano 29 Października 2009 Udostępnij Napisano 29 Października 2009 W koncu znalazlem troche czasu i zamontowalem liczniki Rzezba wyszla calkiem calkiem, dziura na kasownik rowniez. Wszystko poskladane do kupy. Cyfry rowno ustawilem, kupilem czujnik od cc temperatury i dziala wskazanie Pare poprawek mnie czeka jeszcze jutro, dzisiaj tylko zalapelm tak zeby do domu dojechac z jakimis zegarami :> Obrotka nie podpialem bo jeszcze nie wiem gdzie. Mam zaplon taki sam jak w polonezie caro plus, bez palca i przerywacza, tylko cewka, do niej jedna wtyczka z 4 przewodami i 4 wyjscia na swiece. Mam instalacje lpg i widzialem ze do jednego przewodu ktory idzie do cewki jest dolutowany kolejny przewod. Wyglada jakby byl zalozony przez gazownika w celu automatycznego przelaczania benz/lpg po osiagnieciu 2800 obr. Wydaje mi sie ze wlasnie do tego przewodu musze podpiac obrotomierz. Druga sprawa to caly czas swieci mi konrolka wpsomagania :D Chyba cos namieszalem w schemacie. Sprawdze jutro. Trzecia sprawa; nie mam kontrolki od wtrysku. Podlaczal ktos pod jakis piktogram te kontrolke? Z tego co widze to jest ladna ikonka silnika i odpalana jest plusem wiec chyba na nia sie skusze. Czwarta sprawa, nie dziala mi kontrolka swiatel mijania. Wczesniej tez nie dziala (przez jakis czas dzialala pozniej przestala w unolotnym zegarach). Teraz nie wiem czy blad w schemacie, czy usterka w mojej instalacji. Bede musial zobaczyc czy gdzies pojawia sie napiecie dla tej kontrolki. Testowalem licnzik orginalny od unolota i okazuje sie ze licznik klamie. Testowalem jadac z gpsem. Generalnie licznik zawyza od okolo 70 km/h wzwyz. Teraz testowalem zegary z poloneza i jadac 70 km/h gps pokazywal bodajze 65. Szybciej nie jechalem ale jak bede mial okazje to tez sprawdze. To tyle mojego krotkiego sprawozdania z adaptacji zegarow. Jakby ktos chcial cos dopiweziec to zapraszam do wymiany zdan z kolejnym wlascicielem unolota z poldkowymi zegarami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.