Skocz do zawartości

Zmienny poziom płynu chłodniczego.


miranda

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam wątpliwości co do tego, czy poziom płynu chłodniczego w mojej Pandzie 1.1 (60 kkm -benzyna) sprawdzany przy zimnym silniku, ma prawo różnić się dość znacznie od poziomu przy silniku nagrzanym. Różnica poziomów to około 2 - 3 cm, oczywiście wyższy poziom przy nagrzanym. Wydaje mi się, że dawniej tak nie było.

Czy może to świadczyć o jakiejś nieprawidłowości? spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam. Mam wątpliwości co do tego, czy poziom płynu chłodniczego w mojej Pandzie 1.1 (60 kkm

> -benzyna) sprawdzany przy zimnym silniku, ma prawo różnić się dość znacznie od poziomu przy

> silniku nagrzanym. Różnica poziomów to około 2 - 3 cm, oczywiście wyższy poziom przy

> nagrzanym. Wydaje mi się, że dawniej tak nie było.

> Czy może to świadczyć o jakiejś nieprawidłowości?

całkiem normalna sprawa,zawsze przy rozgrzanym silniku poziom jest wyższy niż na zimnym smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale nie o 3cm. Glikol aż takiej rozszerzalności cieplnej nie ma.

> Może to być powietrze w układzie co jest dość powszechną sprawą.

wież napisał 2-3 tak więc 2 jest możliwe a co do powietrza w układzie to jak się nagrzeje i poziom się podniesie wystarczy korek odkręcić i usłyszy syk co świadczy o tym ze w ukł. nie ma nieszczelności smile.gif niech działa zaznaczy sobie w poziomie jak zimny i jak ciepły a wyjdzie z 1,5 cm więcej grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wież napisał 2-3 tak więc 2 jest możliwe a co do powietrza w układzie to jak się nagrzeje i poziom

> się podniesie wystarczy korek odkręcić i usłyszy syk co świadczy o tym ze w ukł. nie ma

> nieszczelności niech działa zaznaczy sobie w poziomie jak zimny i jak ciepły a wyjdzie z 1,5

> cm więcej

To rozumiem, że trzeba ostrożnie odkręcić korek na gorąco i spuścić powietrze, a poziom powinien się trochę obniżyć (?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To rozumiem, że trzeba ostrożnie odkręcić korek na gorąco i spuścić powietrze, a poziom powinien

> się trochę obniżyć (?)

po odkręceniu obniży się bo zniknie ciśnienie w układzie chłodzenia i wykluczy ewentualność ze układ jest nieszczelny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam. Mam wątpliwości co do tego, czy poziom płynu chłodniczego w mojej Pandzie 1.1 (60 kkm

> -benzyna) sprawdzany przy zimnym silniku, ma prawo różnić się dość znacznie od poziomu przy

> silniku nagrzanym.

Nie wiem czy to dobrze, ale mam tak samo. Przy odkręcaniu korka na ciepło też słychać "syknięcie".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.