miranda Napisano 1 Marca 2013 Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 Witam. Mam wątpliwości co do tego, czy poziom płynu chłodniczego w mojej Pandzie 1.1 (60 kkm -benzyna) sprawdzany przy zimnym silniku, ma prawo różnić się dość znacznie od poziomu przy silniku nagrzanym. Różnica poziomów to około 2 - 3 cm, oczywiście wyższy poziom przy nagrzanym. Wydaje mi się, że dawniej tak nie było. Czy może to świadczyć o jakiejś nieprawidłowości? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adrian1981 Napisano 1 Marca 2013 Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 > Witam. Mam wątpliwości co do tego, czy poziom płynu chłodniczego w mojej Pandzie 1.1 (60 kkm > -benzyna) sprawdzany przy zimnym silniku, ma prawo różnić się dość znacznie od poziomu przy > silniku nagrzanym. Różnica poziomów to około 2 - 3 cm, oczywiście wyższy poziom przy > nagrzanym. Wydaje mi się, że dawniej tak nie było. > Czy może to świadczyć o jakiejś nieprawidłowości? całkiem normalna sprawa,zawsze przy rozgrzanym silniku poziom jest wyższy niż na zimnym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarecki88 Napisano 1 Marca 2013 Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 > całkiem normalna sprawa,zawsze przy rozgrzanym silniku poziom jest wyższy niż na zimnym Ale nie o 3cm. Glikol aż takiej rozszerzalności cieplnej nie ma. Może to być powietrze w układzie co jest dość powszechną sprawą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adrian1981 Napisano 1 Marca 2013 Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 > Ale nie o 3cm. Glikol aż takiej rozszerzalności cieplnej nie ma. > Może to być powietrze w układzie co jest dość powszechną sprawą. wież napisał 2-3 tak więc 2 jest możliwe a co do powietrza w układzie to jak się nagrzeje i poziom się podniesie wystarczy korek odkręcić i usłyszy syk co świadczy o tym ze w ukł. nie ma nieszczelności niech działa zaznaczy sobie w poziomie jak zimny i jak ciepły a wyjdzie z 1,5 cm więcej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miranda Napisano 1 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 > wież napisał 2-3 tak więc 2 jest możliwe a co do powietrza w układzie to jak się nagrzeje i poziom > się podniesie wystarczy korek odkręcić i usłyszy syk co świadczy o tym ze w ukł. nie ma > nieszczelności niech działa zaznaczy sobie w poziomie jak zimny i jak ciepły a wyjdzie z 1,5 > cm więcej To rozumiem, że trzeba ostrożnie odkręcić korek na gorąco i spuścić powietrze, a poziom powinien się trochę obniżyć (?) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adrian1981 Napisano 1 Marca 2013 Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 > To rozumiem, że trzeba ostrożnie odkręcić korek na gorąco i spuścić powietrze, a poziom powinien > się trochę obniżyć (?) po odkręceniu obniży się bo zniknie ciśnienie w układzie chłodzenia i wykluczy ewentualność ze układ jest nieszczelny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
majkey Napisano 1 Marca 2013 Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 > Witam. Mam wątpliwości co do tego, czy poziom płynu chłodniczego w mojej Pandzie 1.1 (60 kkm > -benzyna) sprawdzany przy zimnym silniku, ma prawo różnić się dość znacznie od poziomu przy > silniku nagrzanym. Nie wiem czy to dobrze, ale mam tak samo. Przy odkręcaniu korka na ciepło też słychać "syknięcie". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adrian1981 Napisano 1 Marca 2013 Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 > Nie wiem czy to dobrze, ale mam tak samo. Przy odkręcaniu korka na ciepło też słychać "syknięcie". JEST OK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 1 Marca 2013 Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 zalej na zimnym na max i po rozgrzaniu obserwuj. Nie odkręcaj w czasie jak silnik pracuje i płyn jest gorący- ryzykujesz oparzeniem płynem. Normalnym jest że płynu na ciepło jest więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.