Skocz do zawartości

[Corsa C] Centralny zamek nie otwiera drzwi


krecha

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od kilku dni mam następujący problem z centralnym w corsie C, mianowicie zamyka drzwi bez problemu jak fabryka chciała, ale przy otwieraniu z pilota rygiel skacze i drzwi nie otwiera. Problemu nie ma przy otwieraniu z kluczyka, otwiera się normialnie. Często trzaskając drzwiami już nie idzie ich otworzyć. Wygooglałem że winę ponosi prawdopodobnie jakaś sprężyna w zamku. Pytanie jest następujące, da się to naprawić czy tylko wymiana zamka wchodzi w grę? Jeśli tylko wymiana to czy ma znaczenie czy zamek jest z wersji EU czy angielskiej? Domyślam się że ma ale może jednak nie? Trzeba zwracać uwage na oznaczenia na zamkach przy zakupie używki czy przypasuje każdy? Ma znaczenie czy wersja 3d czy 5d?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Wygooglałem że winę ponosi prawdopodobnie jakaś sprężyna w zamku. Pytanie jest następujące, da się to naprawić czy tylko wymiana zamka wchodzi w grę?

 

 

 

Przerabiałem ten temat, sprężynka nie występuje jako część zamienna i tylko wymiana całej kasety CZ. Szukaj używki, nowa kaseta ma zaporową cenę, ja założyłem od angola i wszystko działało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem ten temat, sprężynka nie występuje jako część zamienna i tylko wymiana całej kasety CZ. Szukaj używki, nowa kaseta ma zaporową cenę, ja założyłem od angola i wszystko działało

 

Nie ma problemu z doborem zamka? Facet ze szrotu mówił że z tymi zamkami jest dramat i żeby zwracać uwagę na ilość pinów w kostce. W razie czego mając jakikolwiek zamek z corsy da radę tą sprężynę przełozyć do swojego czy cięzki temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma problemu z doborem zamka? Facet ze szrotu mówił że z tymi zamkami jest dramat i żeby zwracać uwagę na ilość pinów w kostce. W razie czego mając jakikolwiek zamek z corsy da radę tą sprężynę przełozyć do swojego czy cięzki temat?

 

Ja pojechałem na szrot, założyłem na miejscu i sprawdziłem czy wszystko działa.

U mnie padł zamek w drzwiach pasażera z przodu czyli slave, a założyłem zamek od angola master. Tobie padł zamek w których drzwiach? Sprężynki nie próbowałem przekładać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pojechałem na szrot, założyłem na miejscu i sprawdziłem czy wszystko działa.

U mnie padł zamek w drzwiach pasażera z przodu czyli slave, a założyłem zamek od angola master. Tobie padł zamek w których drzwiach? Sprężynki nie próbowałem przekładać

 

Mi padł w drzwiach kierowcy więc teoretycznie master, ale u mnie drzwi otwieraja sie na 2 razy, najpierw kierowca, później reszta, więc nie wiem czy to master

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi padł w drzwiach kierowcy więc teoretycznie master, ale u mnie drzwi otwieraja sie na 2 razy, najpierw kierowca, później reszta, więc nie wiem czy to master

 

Więc musisz kupić zamek z auta europejskiego i jest to na 100% master.

Otwieranie na 2 razy to jest opcja centralnego zamka tz zamykanie komfortowe, mozna to wyłączyć w module komfortu korzystając z komputera diagnostycznego (np. op-com).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc musisz kupić zamek z auta europejskiego i jest to na 100% master.

Otwieranie na 2 razy to jest opcja centralnego zamka tz zamykanie komfortowe, mozna to wyłączyć w module komfortu korzystając z komputera diagnostycznego (np. op-com).

 

Dzieki za pomoc, mam jeszcze jedno pytanie, może będziesz wiedział, mój zamek ma 8-o pinową kostkę i oznaczenie EQ, na allegro widzę że są głównie 3 pinowe. Czy jest szansa że taki zamek będzie działał czy musi być koniecznie EQ? Da radę przełożyć samą tą sprężynę np z takiego zamka 3 pinowego? Czy to chodzi o tą małą sprężynkę która jest w miejscu przyłączenia cięgna od tego knyfla który pokazuje czy drzwi są otwarte/zamkniete (tego z pomorańczowym fragmentem). Może wystarczy kupić jakikolwiek zamek i przełożyc tą sprężynę? Bo ta właśnie mi pękła, tylko się zastanawiam czy to tylko w niej problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc musisz kupić zamek z auta europejskiego i jest to na 100% master.

Otwieranie na 2 razy to jest opcja centralnego zamka tz zamykanie komfortowe, mozna to wyłączyć w module komfortu korzystając z komputera diagnostycznego (np. op-com).

 

W zasadzie to rozwiązałem już problem, dorobiłem pasowną sprężynkę i zamek chodzi jak z fabryki, obyło się bezkosztowo :) , niemniej dzięki za pomoc :piwko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

A jak rozebrać ten zamek ?

 

Zamykanie i otwieranie z pilota działa poprawnie przy otwartych drzwiach, przy zamkniętych zamyka poprawnie, a przy próbie otwarcia drzwi - następuje otwieranie i zamykanie (skacze).
Przy "odłączonym" zamku problem nie występuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.