Skocz do zawartości
Gość SYSTEM

FAQ>NAJPIERW ZAJRZYJ TU, SWAP,Skrzynie,Materialy!!!

Rekomendowane odpowiedzi

Gość SYSTEM

w zwiazku z czestymi pytaniami "o"..bardzo pomocny linek do "kalkulatora"..tam sie mozna przekonac jak mocno klamia liczniki w CC/SC

DAM TO DUZYMI LITERAMI...DLA WSZYSTKICH...CO TO JEST ET I JAK TO POJĄĆ

274369717-ET.gif

Tutaj arkusik dla tych co musza se policzyc..... Trza tylko txt zmienic na xls.

Dla osób bez Excela, link do fajnego kalkulatora znaleziony przez Tommiego.

278452873-Clipboard01.jpg

Idac dalej tym tropem ...katalog doboru felg i opon..znaleziony w necie zlosnik.gifkliken machen1

lub

kliken machen 2

ok.gif

A teraz cos dla milosnikow ekologii czyli SONDA LAMBDA

czyli sposob jej sprawdzenia zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

powered by Bolo_3M klikamy tutaj wink.gif...adobe acrobat potrzebny

PRZYCIEMNIANIE SZYB.

Szybe tylnia oraz boczne tylnie mozesz sobie nawet zamalowac farba olejna,a policja moze cie conajwyzej cmoknac w pompke. Przednie boczne mozna przyciemnic folia o przepusczalnosci swiatla max 70% ale przewaznie te szyby sa juz przyciemnione w paru procentach. Wiec niemozna ich droogi raz przyciemniac. WSZYSTKIE TE SWISTKI ZWANE "HOMOLOGACJAMI" MOZECIE WYWALIC DO SMIECI!! jest to poprostu naciaganie.

JAKIE SWIECE?

To zalezy od samochodu. Ja jezdzilem wczesniej na Briskach i byly do d... teraz jezdze na NGK i jest cool.gif. Natomiast kilka osob jezdzilo na Briskach i sobie chwalilo. Tak wiec musisz poprobowac wszystkiego i samemu dojsc do tego ktore ci bardziej pasuja. Sa jeszcze Bosha (na tych jeszcze niejezdzilem biglaugh.gif)

JAKIE SPREZYNY

Najlepsza popularnoscia ciesza sie AP.ok.gif

Ewentualnie zostaje tzw. "Sprezynowy Dziadek" czyli sprezyny utwardzane metoda domowa.

"Za najlepsze spreżyny uważane są AP, dość tanie, jednak praktycznie nie ma możliwości ich nigdzie w Polce już kupić.

Następne w kolejce są H&R, łatwo dostępne jednak drogawe, dość twarde.

Kolejno Eibach, też świetne, ale i swoje kosztują.

Dalej OMP i Ventury - springi tańsze (w granicach 600zł), średnio-twarde, bardzo dobre do dynamicznej miejsko-podwórkowej jazdy.

ENZO - te springi pojawiły się na rynku niedawno i opinie na ich temat są bardzo różne, raczej miekkie, cena około (450zł)

Sprężynowy dziadek: hartowanie sprezyn przy pomocy palnika spawalniczego - samochód zostaje w ten sposób obniżony (lub podwyższony - wedle wyboru) jednak charakterystyka takich springow jest raczej losowa - nigdy nie wiadomo jak to się będzie zachowywać - koszt około 100 - 150zł

Zaciski na sprężynach: wynalazek pomysłowy jednak w tym wypadku charakterystyka pracy sprezyn zmienia sie rowniez w sposob losowy - tez ciezko wyczuc jak to sie bedzie zachwywalo - koszt z montazem okolo 150zł

Ucinanie springów: metoda najbardziej kontrowersyjna. Jedni są zadowoleni - innym sprezyny na asfalt wypadaja Ja osobiście nie polecam (koszt 20 - 50zł)" red. by format

MAGNETYZER

Ja mam na ten temat takie zdanie ze szkoda na to kasy oslabiony.gif

TLUMIKI

Michael- jesli chcesz sobie posluchac sportowego dzwieku ok.gif

Ulter- jesli lubisz slyszec basowy tlumik

AMORKI

Sachs - w miare dobre przez ok 4 tys. km. potem straszne stukaja

Monroe Sensatrack - totalna kapota

Bilstein - cool.gif to jest to co tygryski lubia najbardziej... tylko nie za ta kase sick.gif

KYB - O! yeah!!! ok.gif cena przystepna tylko... trudno je zdobyc biglaugh.gif

HAMULCE

274179110-bez%A0tytu%B3u2.jpg

Tak wyglada jedno z najczescioej przytaczanych zestawien zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

a tak wyglada zestawienie klockow EBC

zakres.gif

jeśli chcesz przejść na wentylowane tarcze 257 mm (koła 14 cali) - czytaj!

JAKI OLEJ DO MOJEGO CC/SC ??

Wiele zależy od przebiegu i od tego na jakim oleju się właśnie jeździ.

1. silnik 1108 SPI i MPI

- najczęściej po grupie przewijają się syntetyki 5w40 0w40 oraz inne dziwolągi 10w60

- połsyntetyki 10w40 zalewane fabrycznie są MPI

- sadyści kręcą silniki na mineralnej selenii - zalewnae nią były fabrycznie SPI

jakościowej czyli SJ-SL

2. silnik 899 i 903

- przewaga półsyntetyków 10w40

chociaż ekstremiści próbują 5w40, 0w40, 10w60

oczywiście stosujemy oleje jak najwyższej klasy

jakościowej czyli SJ-SL

3. do skrzyni biegów : półsyntetyczne oleje przekładniowe klasy 75w90 klasy API GL5

JAKIE OPONY

1.Debica VIVO - tragiedia panie... tragiedia. Opona dla samobojcow

2.Debica PASSIO - miekka guma i szybko sie sciera ale dobrze sie trzyma nawierzchni.

3.Kormoran IMPULSER - ladnie sie trzyma na suchym , gdy jest mokro robi sie troche niebezpiecznie. Ma miekka gume i szybko sie sciera. Sa troszke za glosne oslabiony.gif

4.Michelin MTX - twarda guma, dobrze trzyma na suchym asfalcie, na mokrym... tutaj jest kwesta sporna bo kazdy mowi co innego...

5.Pirelli P3000 Energy

6.Pirelli P5000 Drago

7.Dayton D100

8.Dunlop Sp Sport 2000

9.Barum BRAVURIS

10.Barum BRILANTIS

11.Bridgestone POTENZA - bardzo przyjemne oponki

12.BF Goodrich

13 zlosnik.gif.Pirellki P6000 w rozmiarze 175/50/R14 .... miodzio twierdzi Dzid3k

Sa to opony ktore najczesciej sie pojawialy na forum

ALUFELGI 14"

Są 2 ważne parametry przy zakładaniu takich obręczy do CC/SC. Po pierwsze jest to maxymalna dopuszczalna szerokość felgi, która waha się od 5,5" do 6" i jest ściśle powiązana z ET... dla 5,5" to 35.

Kolejną rzeczą jest wysokość koła, która wiąże się z romiarem opony... i tutaj też chciałbym rozwiać wszelkie wątpliwości... na 100% mieszczą się takie rozmiary 155/65/14, 165/60/14, 175/50/14, 185/50/14 i 195/45/14. Niestety z innymi nie miałem kontaktu i nie mogę się wypowiedzieć.

a dla zainteresowanych dodam ze standartowe fele abarth do SC maja

5,5 cala szerokosci i ET 36 zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

Chciałbym również dodać, że parametry o których wspomniałem miały zastosowanie w samochodach o seryjnym, nieposzerzanym nadwoziu i przy zarówno seryjnym jak i (czasem nawet bardzo) obniżonym zawieszeniu.

red. by iksiu

za ile moge kupic/ile jest warte

odpowiedzia moglaby byc ta strona

to od Bemolaok.gif

jakie wymiary lozysk do alternatora w 1,1(bo czy inne do 007/899 to nie wiem biglaugh.gif

Wiec...lozyska te sa oznaczone 6201 i 6203...

Łozyska alternatora MPI mają oznaczenie 6203 i 6003

Ksiazki o CC I SC w wersji elektronicznej!!!!!!

dla szukajacych...

PROSZE NIE PYTAC O KSIAZKE I NIE DZIWIC SIE JAK WATKI O NIEJ ZNIKAJA

NIE MA WERSJI ELEKTRONICZNEJ BO TAKIE NIE WYPUSZCZONO DO SPRZEDAZY

a jako ze My tutaj nie popieramy zlodziejstwa to prosze sie dostosowac biglaugh.gifzlosnik.gif

------------------------------------------------------------------------------------------

I na koniec SWAP !!!

W tym watku postaram sie opisac wszystkie interesujace aspekty dotyczace przekladki silnikow oraz modyfikacji .

wybor silnikow i autek z ktorych one pochodza

1.2 8V SPI - 60KM (punto I, Lancia Y)

1.2 8V MPI - 60KM (z Punto II, Lancia Y)

1.2 8V MPI - 73KM (Punto I, Palio)

1.2 16V - 86KM (z PuntoI, Lancia Y)

1.2 16V - 80KM (z Punto II, Lancia Y, Albei itp)

1.2 16V - cos ok 82KM (taki byl w Bravo(a))

Na poczatek krotkie info na temat przekladki silnika z 1.1 spi na1.2 8v MPI 73KM .

Co bedzie potrzebne :

- kompletny silnik z listwa wtryskowa i kolektorem ssacym ( kolektor wydechowy pasuje od 1.1 , mozna zastosowac jako tymczasowe rozwiazanie w przypadku braku $$ )

-pompa paliwa od MPI , poniewaz od SPI jest slabsza , ale raczej nie powinna być z 1.1 mpi lub p2 bo te nie maja powrotu, chyba ze mamy listwe bez powrotu wtedy musimy mieć taka pompe

-koncowka przewodu paliwowego , poniewaz w listwie od MPI przewod jest przykrecany a w SPI jest wciskany

-fragment wiazki elektrycznej od MPI , konkretnie cztery kabelki do wtryskiwaczy

- komputer od 1.2 MPI

- kopulka filtra powietrza od 900 lub Palio 1.2 , lub jakakolwiek inna konstrukcja z filtrem stozkowym , poniewaz seryjna puszka filtra od 1.1 nie zmiesci sie pod maske z racji wyzszego silnika

Co pasuje od 1.1 :

- rozrusznik

- alternator (w zaleznosci od kolka fonicznego trzeba dawac podkladki pod altka (i szlifowac lape) lub nie)

- sprzeglo kompletne

- skrzynia biegow (C514) , polosie

- przewody gumowe i uklad chlodzenia od 1.1

1.2 16v z p1

j.w. tylko powinna być cala wiazka od tego silnika (gdyz inaczej sa rozmieszczone poszczegolne czujniki) ale można zmodyfikowac ta z 1.1, kopulka filtra powietrza nie jest wymagana bo jest zupelnie inny kolektor.... uklad chlodzenie może zostac z 1.1 ale lepiej jest torche pokombinowac (seryjny przewod 1.1 do zbiornika może się ptrzetrzec miedzy glowica a pasem przednim dlatego ze 16v ma szersza glowice) z dolna rurka do chlodnicy z p1 (znaczy trzeba zrobic malego mixa ) i dac zbiornik wyrownawczy z 900, oczywiście kompletne sprzeglo musi być z 16v bo jest wieksze i wytzrymalsze i kolektor wydechowy tez z 16v bo z niczego innego nie pasuje, do listwy wtryskow pasuja szybko zlaczki przewodow paliwowych z 1.1 mpi

Jesli chodzi o o CCS to lap nie trzeba zmieniac ,

przy silnikach 900/700 trzeba zmienic lapy na cento 1.1 z wyjątkiem przedniej lapy skrzyni bo ta musi być z ccs’a

Jesli chodzi o SC to czasami trzeba zmienic przednia lape przy skrzyni na stalowa, aluminiowa lub od ccs’a w zaleznosci jaka mamy skrzynie, ta lape najlepiej kupic gdy już będziemy mieli skrzynie w swoich rekach. Z 700/900 do 1.1/1.2 pasuje tylko dolna/tylna poduszka szkrzyni, w sc powinno się zmienic ta poduszke na ta z cc gdyz jest mocniejsza, dodatkowy wszystkie poduszki powinno się zalac klejem do szyb aby je usztywnic aby silnik nie latal po calej komorze

700/900gaznik

trzeba zmienic zbiornik paliwa na ten spi, + pompa z mpi, trzeba poprowadzic nowe kabelki do pompy paliwa,(razem z bezwladnosciowym wylacznikiem pompy) i jak ktos chce trzeba tez dac kabelek do obrotka, chlodnica może być z 900, zbiornik wyrownawczy i rurki do chlodnicy w zaleznosci czy do 8v czy do16v ale o tym pisalem już wczesniej. Potrzeban jest również podstawka pod ecu, wiazke elektryczna wywalamy od kastki laczacej wiazke silnika z wiazka reszty auta i laczymy z wiazka nowego silnika, potrzeba jest również wajcha zmiany biegow (razem z linkami) z sc 1.1 z podciaganym wstecznym

900spi

j.w. oprucz zbiornika paliwa i kabelka do pompy

1.1 mpi na 1.2 mpi 8v

można zostawic seryjna elektronike + przeprogramowanie lub zmieniac elektronike na 1.2 75km....

1.2 16v z punto 2

najlepiej jest dac kolektor ssacy wraz z cala elektronika z punto 1 lub bawic się w zakladanie elektronicznego gazu i calej skomplikowanej elektroniki.... w przypadku zakladania takiego silnika do 1.1 można zalozyc kolektor ssac z p1 zostajac przy elektornice 1.1 mpi + przeprogramowywanie ecu

REJESTRACJA AUTKA

idziemy do wk z umowa k-s lub faktura vat, jesli silnik jest z zza granicy wymagana jest rowniez dowod oclenia (nie pamietak jak sie nazywa ) a jesli kupujemy silnik z polski to wraz z umowa k-s musimy miec zaswiadczenie ze dany silnik byl zarejestrowany w wk oraz potrzebna jest kopia dr potwierdzona przez wk(te zaswiadczenie nie sa wymagane przez wszystkie wk), dostajemy skierowanie na stacje diagnostyczna w celu odczytania numerow na nowym silniku (jesli dana stacje uwaza ze nie mozemy zmieniac na 1.2 to trzeba udac sie na inna stacje;]) i z tym swistkiem idziemy do wk i dostajemy nowy dr. i jeszcze wczesniej trzeba cos tam oplacic w skarbowym

CREATED BY GREEN winner.gif

------------------------------------------------------------------------------------------

teraz jeszcze 3 slowa o skrzynkach zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gifvibra.gif

do silnika 899 za duzego wyboru nie mamy

skrzynia c.526.5.10 ->przelozenia poszczegolnych biegow

1->3.909

2->2.050

3->1.344

4->0.977

5->0.837

R->3.727

Przelozenie glowne 4.071(14/57)

Dla silnika 1,1 i 1,2

skrzynia c.526.5.10.06 (montowana w S)

1->3.909

2->2.050

3->1.344

4->0.977

5->0.837

R->3.727

Przelozenie glowne 3.562

Skrzynia c.514.5 (montowana w S z podciaganym wstecznym)

1->3.909

2->2.158

3->1.345

4->0.974

5->0.766

R->3.818

Przelozenie glowne 3.562(16/57)

Skrzynia c.514.5.13 (SCS)

1->3.909

2->2.158

3->1.480

4->1.121

5->0.829

R->3.818

Przelozenie glowne 3.867 (15/58)

Skrzynia biegow palio/abarth

1->3.909

2->2.158

3->1.480

4->1.121

5->0.897

R->3.818

przelozenie glowne 4.017(14/57)

skrzynki z SCS i z palio mozna rozroznic przeliczajac ilosc zebow na mechanizmie roznicowym

Powered by WaWeRskromny.gif

skrzynka z CC 900

1->3.909

2->2.056

3->1.344

4->0.987

5->0.837/0.780*

R->3.727

*od sierpnia 1994r.

Przelozenie glowne 4.071

Powered by Piotrek_CC zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

skrzynka punto mk1 1.1 szescio biegowa*

skrzynka punto 2 sporting/stilo szescio biegowa

1->3,545

2->2,157

3->1,480

4->1,121

5->0,902

6->0,744

R->3,818

Przelozenie glowne 4,923 (14/57)

lancia y 1.2 16v mpi 85km 97r

1-3,909

2-2,158

3-1,480

4-1,121

5-0,897

r-3,818

glowne 3,733 (15/56)

caly pozostaly miszmasz zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

punto 2 60/80km mpi

1-3,909

2-2,158

3-1,480

4-1,121

5-0,897

r-3,818

glownie3,438(16/55)

punto 1 1.1 taka sama jak ccs/scs

punto 1 1.2 60km spi

taka sama jak 1.1 tyle ze przelozenie glowne jest 3,563 (57/16)

punto 1 1.2 75km mpi

taka jak 1.1, przelozenie glowne 3,733(56/15)

punto1 1.2 16v mpi 85km

pierwsze cztery biegi tak jak w pozostalych

5->0,902

a w sportingu 5->0,897

glowne4,071(57/14)

THX to Greentrophy.gif

EDIT: Skrzynia od Punto I 1.1 jest faktycznie taka sama jak w CC/SC ale trzeba przełożyć pokrywę wewnętrznego mechanizmu zmiany biegów i elemnty mocujące pancerz linki do skrzyni, inaczej można jeździć tylko na 2 lub 4 inne biegi nie wchodzą :-)

W książce WKŁ strona 221 rysunek na dole element 7

W punto jest troszkę inaczej rozwiązane mocowanie linki do skrzyni i jak się podepnie to tego linkę z CC to jest za krótka. by puerto

Pojemności płynów (w litrach) i smarów (w kilogramach):

CC 700:

-Układ chłodzenia silnika:...............4l

-Miska olejowa silnika:..................2l

-Miska olejowa silnika+filtr:...........2,25l

-Skrzynia biegów+mechanizm różnicowy:....1,4l

CC 900:

-Układ chłodzenia silnika:...............4,8l

-Miska olejowa silnika:..................3,35l

-Miska olejowa silnika+filtr:...........3,75l

-Skrzynia biegów+mechanizm różnicowy:....2,4l

CC 1100:

-Układ chłodzenia silnika:...............4l

-Miska olejowa silnika:..................3,08l

-Miska olejowa silnika+filtr:...........3,47l

-Skrzynia biegów+mechanizm różnicowy:....2,4l

Dane wspólne dla wszystkich trzech modeli Fiata CC:

-Zbiornik paliwa:........................35l

-w tym rezerwa:........................5-7,5l

-Układ hamulców hydraulicznych:..........0,4l

-Zbiornik spryskiwacza szyb :............1,8l

-Obudowa przekładni kierowniczej:........0,10kg

-Przeguby ukł. kierowniczego(każdy):.....0,08kg

moze komus sie przyda conieco o swiecach NGK zlosnik.gif

BKR6ES-11

(B) (KR) (6) (E) (S) - (11)

Mamy 6 pol.

Pole 1: oznacza srednice gwintu

A = 18mm B = 14mm C = 10mm D = 12mm

Pole 2: Konstrukcja

C = wielkosc sruby(klucza do przykrecania swiecy) 16mm

K = to samo co C, tyle ze oznacza dodatkowo wysuniety izolator

M = mini swieca

P = wysuniety izolator

R = swieca typu "Resistor"

SD = swiece o iskrze powierzchniowej

U = swiece o iskrze czesciowo powierzchniowej

Z = swieca tlumiaca spalanie ukryte

Pole 3: Przedzial temperaturowy

2 = "goraca", az do 10 = "zimna". Jedynki nie ma.

Pole 4: Dlugosc gwintu

E = 19mm

F = swieca bez gwintu (stozkowa)

H = 12.7mm

L = 11.2mm

Jezeli to pole jest puste i swieca ma srednice gwintu 18mm jego

dlugosc=12mm, a jezeli swieca ma srednica 14mm to dlugosc 9,5mm.

Pole 5: Detale konstrukcyjne i sposob spalania

A, B = swiece specjalne,

C = specjalna elektroda zewnetrzna,

G = swieca typu "racing"

GV = swieca "racing" z elektroda typu V (elektroda zew. ma ksztalt jezyka

weza)

H = polowa dlugosci gwintu

K = dwie elektrody zewnetrzne

L = swieca o 2 razy nizszej cieplocie

LM = swieca do kosiarki!!!!!!!!!!!!!!!

M = swieca 2 elektrodowa do Mazdy (silnik Wankla)

N = specjalna elektroda zewnetrzna

P = elektroda centralna platynowana

Q = 4 elektrody zewnetrzne

R = elektroda typu delta dla BMW

S = standartowa elektroda centralna 2.6mm

T = 3 elektrody zewnetrzne

V = elektroda centralna platynowana (bardzo cienka srednica)

VX = elektroda centralna platynowana (high performance)

W = elektroda wolframowa

X = szczelina typu "booster" tak jak GV

Y = wyzlobiony rowek w elektrodzie centralnej

Pole 6: Szerokosc szczeliny (przeliczamy razy 0,1mm)

Moze byc: 8, 9, 10, 11,(12 nie ma), 13, 14, 15, 20

Sa to najczesciej zdawane pytania na forum zlosnik.gifok.gif

*dane na podstawie www.fiatpunto.org

  • Lubię to 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.