Krzywy
użytkownik-
Liczba zawartości
6 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
nigdy
Profile Information
-
Lokalizacja
Zielona Góra
-
Zainteresowania
;]
Krzywy's Achievements
leniwy rowerzysta (2/20)
0
Reputacja
-
Jeszcze raz dzięki Wam serdeczne! Pozdrawiam!
-
> (...) bywa też, że obwód amperomierza zabezpieczony jest bezpiecznikiem, który w takim > wypadku natychmiast się przepala. W tym multimetrze też tak jest. Tylko, że zabezpieczony bezpiecznikiem jest obwód (gniazdo) max. 200mA, a ja przełożyłem do gniazda 10A a tamten już jest bez bezpiecznika (napisane na multimetrze). > (...)Akumulator niby przeżył, bo jeszcze trochę pojeździł, ale stracił pojemność - w ziemie nie dawał > rady. Wymieniony na nowy razem z nową klemą. Mam nadzieje, że mój nie stracił bo to nowy aku
-
Czyli jak rozumiem wniosek jest taki, że zwarcie na akumulatorze nie może go uszkodzić tylko częściowo(?), tylko jeśli już np. wygną się płyty - to wtedy kaplica i wiadomo od razu akumulator na złom?
-
Dzięki Koledzy, trochę się uspokoiłem. Pozdrawiam!
-
> Nie wiem jaki to multimetr, ale jeżeli taki zwykły a nie jakaś potęga, to bałbym się o niego a nie > o akumulator. Wydaje się działać (coś tam mierzy jak wpinam go w szereg). Na oznaczeniu multimetra jest, że powinien wytrzymać 10A przez 15sek. w odstępach co 15 minut. Przewody były ledwo ciepłe - porównałbym to ciepło, z ciepłem przewodu pracującego czajnika elektrycznego na 230V. Zresztą multimetr niech płonie, akumulator kosztuje 300zł a taki multimetr z 20zł. Masakra, nie wiem jak ja to zrobiłem.
-
Witajcie, Czy około 5 sekundowe dwukrotne zwarcie biegunów multimetrem (amperomierz), mogło uszkodzić akumulator/wykrzywić płyty etc.? Opis: Mierzyłem prąd jaki pobiera auto w spoczynku, potem chciałem sprawdzić napięcie na akumulatorze i nie przełożyłem przewodu do gniazda obok w multimetrze (sic!). Przyłożyłem do aku, patrze na V (0.0) i tak parę sekund trzymałem. Potem znowu dotknąłem i zobaczyłem delikatną iskierkę i dopiero zobaczyłem co uczyniłem! Przewody od multimetra zrobiły się delikatnie ciepłe. W końcu zmierzyłem napięcie na aku było coś koło 12.81V (przed zwarciem prawdopodobnie ok. 12.98V). Auto i multimetr ciągle działają.