Skocz do zawartości

Krzywy

użytkownik
  • Liczba zawartości

    6
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

    nigdy

Profile Information

  • Lokalizacja
    Zielona Góra
  • Zainteresowania
    ;]

Krzywy's Achievements

leniwy rowerzysta

leniwy rowerzysta (2/20)

0

Reputacja

  1. Jeszcze raz dzięki Wam serdeczne! Pozdrawiam!
  2. > (...) bywa też, że obwód amperomierza zabezpieczony jest bezpiecznikiem, który w takim > wypadku natychmiast się przepala. W tym multimetrze też tak jest. Tylko, że zabezpieczony bezpiecznikiem jest obwód (gniazdo) max. 200mA, a ja przełożyłem do gniazda 10A a tamten już jest bez bezpiecznika (napisane na multimetrze). > (...)Akumulator niby przeżył, bo jeszcze trochę pojeździł, ale stracił pojemność - w ziemie nie dawał > rady. Wymieniony na nowy razem z nową klemą. Mam nadzieje, że mój nie stracił bo to nowy aku
  3. Czyli jak rozumiem wniosek jest taki, że zwarcie na akumulatorze nie może go uszkodzić tylko częściowo(?), tylko jeśli już np. wygną się płyty - to wtedy kaplica i wiadomo od razu akumulator na złom?
  4. Dzięki Koledzy, trochę się uspokoiłem. Pozdrawiam!
  5. > Nie wiem jaki to multimetr, ale jeżeli taki zwykły a nie jakaś potęga, to bałbym się o niego a nie > o akumulator. Wydaje się działać (coś tam mierzy jak wpinam go w szereg). Na oznaczeniu multimetra jest, że powinien wytrzymać 10A przez 15sek. w odstępach co 15 minut. Przewody były ledwo ciepłe - porównałbym to ciepło, z ciepłem przewodu pracującego czajnika elektrycznego na 230V. Zresztą multimetr niech płonie, akumulator kosztuje 300zł a taki multimetr z 20zł. Masakra, nie wiem jak ja to zrobiłem.
  6. Witajcie, Czy około 5 sekundowe dwukrotne zwarcie biegunów multimetrem (amperomierz), mogło uszkodzić akumulator/wykrzywić płyty etc.? Opis: Mierzyłem prąd jaki pobiera auto w spoczynku, potem chciałem sprawdzić napięcie na akumulatorze i nie przełożyłem przewodu do gniazda obok w multimetrze (sic!). Przyłożyłem do aku, patrze na V (0.0) i tak parę sekund trzymałem. Potem znowu dotknąłem i zobaczyłem delikatną iskierkę i dopiero zobaczyłem co uczyniłem! Przewody od multimetra zrobiły się delikatnie ciepłe. W końcu zmierzyłem napięcie na aku było coś koło 12.81V (przed zwarciem prawdopodobnie ok. 12.98V). Auto i multimetr ciągle działają.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.