Skocz do zawartości

pasam

użytkownik
  • Liczba zawartości

    108
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Lokalizacja
    Katowice

pasam's Achievements

zielony listek

zielony listek (8/20)

0

Reputacja

  1. Dzieki za podpowiedz. Generalnie sie niezbyt na tym znam, wiec spytam jeszcze cos. Podejrzewasz na to klupanie/bicie, ze to na pewno dwumasa, badz tez wysprzeglik? Jak to najlepiej zdiagnozowac, jak bedzie juz wyciagnieta skrzynia, tzn. aby nie wymieniac niepotrzebnie dwumasy itd.. Mamy tu na wsi mechanika amatora i nie wiem czy on to dobrze oceni (bo on to bedzie robil)? tutaj ktos mial identyczny Problem, slychac pomiedzy 18-24 sekunda: https://www.youtube.com/watch?v=kJlZfY-fH3w
  2. Hmm, tego sie niestety obawiam. No ale i tu sa rozne teorie, niby to lozysko oporowe/docisk tez moze byc? No ale obojetnie czy dwumas, czy lozysko oporowe, to skrzynie trzeba by do tego problemu i tak wytargac?
  3. Aktualizacja tematu: - wymienione lozyska piast przod - lozysko podpory polosi (bylo podejrzenie, ze to ono) Zadnej poprawy. Wycie pozostalo, natomiast zwiekszyla sie intensywnosc. Mam to juz rok i zrobione okolo 20 kkm. Pozostaje skrzynia, ale tu sa 2 teorie. Rozmaiwalem telefonicznie z kilkunastoma warsztatami od skrzyn i opinie sa podzielone: 1. 30% mowi, ze to beda lozyska na dyferencjale (bo wycie jest rowniez na biegu jalowym, niezaleznie od wcisnietego sprzegla) To mialoby ta zalete, ze nie trzeba wyciagac skrzyni, bo da sie je wymienic stosunkowo latwo. koszt: lozyska 300 pln + robocizna 200 pln =500pln 2. 70% jest zdania ze to lozysko na walku atakujacym, a teorie z dyferencjalem odrzucaja mowiac, ze dyferencjl pada w M32 bardzo rzadko. No, ale tu trzeba wyjmowac skrzyne, koszt duzo wiekszy itd. Koszt: skrzynia wyjecie/zlozenia 400 pln + lozyska 600 pln + majster od skrzyni 400 = min. 1600 pln Mimo to zaczne chyba od opcji 2, bo jak sie opcja 1 nie potwierdzi, to znowu 500 pln wyrzucone. Zeby bylo smieszniej, to auto bedzie od kwietnia na sprzedaz, no ale mysle ze z tym wyciem nikt tego nie kupi, dlatego chce to usunac. Aha, od mniej wiecej roku cos bije jak dotkne lekko pedal sprzegla (takie klupanie), potem znika jak wcisne mocniej. Tak sie zastanawiam, czy to moze miec zwiazek z tym wyciem. Wycie przepomina odglos dynama w rowerze, jest ciche, ale jest. Co wy na to, moze ktos juz to przerabial?
  4. Łożyska piast z przodu wymieniłem na wiosnę jako pierwsze, żadnej poprawy. Na zakrętach nie ma różnicy w intensywności. Ewentualnie to tylne łożyska piast, ale naprawdę słychać to na 99,99% z przodu.
  5. No tak, ale jak uzasadnic nagle zwiekszenie intensywnosci? Jakis zwiazek musi z tym miec...
  6. Panowie, mała aktualizacja. Dolałem ceramizer (Liqui Moly 120ml), przejechałem 2kkm i żadnej poprawy. W weekend, wymieniłem okładziny hamulcowe z tyłu, bo zewnętrzna lewa już zeszła na metal (a tarcze jeszcze bardzo dobre) oraz założyłem całkiem nowe opony zimowe. Łudziłem się jeszcze ze to wycie może być przez wyząbkowane opony letnie (profil tylko 2-3 mm). Po tym zabiegu wycie stało się wyraźnie głośniejsze/intensywniejsze, już od 40-50 kmh zaczyna być na luzie słyszalne (mało intensywne) a potem stopniowo coraz intensywniej tak do 120 kmh. Dźwięk dobiega na 99,99% z przodu. Jak to wytłumaczyć, opony, hamulce? Ja tego niestety nie rozumie… Zewnętrzna lewa okładzina z przodu tez wyjechana prawie do zera, ale jeszcze nie zmieniałem. Nie wiem, dlaczego akurat dokładnie te okładziny się wyraźnie szybciej zużyły. Pyzatym hamulce i tarcze były dosyć tanie, a tarcze z przodu biły na początku, potem się dotarły. Z tym ze to wycie, nie jest raczej z hamulców, tu byłby jednak inny dźwięk.
  7. Wlasnie chcialem dolac ceramizer i odkrecilem ta srube wlewu co jest pod podstawka akumulatora (na samej gorze skrzyni). No i normalnie widac gole tryba (lekko zwilzone olejem). Wlozylem dluga slomke na ile dalo sie przecisnac przez tryba i okazuje sie ze olej zaczyna sie dopiero okolo 20 cm od gornego wlewu !!! To chyba stanowczo za malo? Bardzo ciekawe bo zawsze parkuje na wybrukowanym miejscu parkingowym obok garazu i nigdy nie stwierdzilem kropelki oleju badz innych plynow pod autem (bylyby zreszta slady do dzis), czy pod skrzynia badz na polosiach jest mokre sprawdze jutro (dzis bylo za ciemno). Wie ktos ile mniej wiecej od gornego wlewu powinien byc poziom oleju w skrzyni M20/M32? (Wiem, wiem, otwor kontrolny, ale nie mam kanalu i trudny dostep...) -------- Aktualizacja, troche surfowalem i znalazlem nastepujace zdjecia (zwlaszcza 3 ostatnie): http://www.skrzynie.com.pl/skrzynie-biegow-opel-typ-m20.html Wychodzi ze odstep od gory (wlew) do otworu kontrolnego, to bedzie wlasnie okolo 20 cm. Te 2-2,5 litra oleju jest calkiem na dole w dyferencjale itd., no askrzynia chyba dziala na zasadzie rozprysku. Spanikowalem, a raczej oleju jest tyle ile mniej wiecej ma byc. jutro doleje ten ceramizer...
  8. hmm, no ale na postoju nic nie slychac, tylko jak sie toczy... mnie sie wydaje ze to wlasnie moze byc ten mechanizm, bo zauwazylem pewna prawidlowosc przy tym problemie z zimnym autem (glosne wycie). rano auto wylo zazwyczaj jak jechalem po nierownym (np. pod gorke, badz z gorki), na prostej drodze bez wzniesien czasami wogole nie bylo slychac...
  9. I to jest juz jest jakas podpowiedz (dla takiego amatora jak ja :-)). Dziekuje! 2 lata temu mialem watek na tym forum (nie umiem niestety go ponownie znalezc), ze skrzynia (chyba skrzynia) wyla bardzo glosno w zime na niskich temperaturach przez kilkadziesiat sekund rano (zwalszcza w przedziale 40-70 kmh I raczej na 4tym biegu). Wiosna, lato, jesien bylo OK. Dolalem wtedy ceramizera (liqui moly) do skrzyni, to wycie wtedy wyraznie oslablo po tym (bylo wyraznie cichsze I krotsze). Pewnie to juz wtedy mechanism roznicowy sie odzywal? Czy da sie go wymienic bez wyciagania skrzyni? Wymiana oleju tez, czy moze byc stary olej?
  10. Przy wcisnietym sprzegle nie ma zadnej roznicy tej wyje. Natezenie dzwieku nie jest jakies olbrzymie, ale wprawne ucho natychmiast zauwazy nawet przy wlaczonym radiu
  11. Witam forumowiczow, Mam nastepujacy problem. Od wiosny cos srednio mocno wyje z przodu od predkosci 30 kmh wzwyz. Pomiedzy 70 - 100 kmh jest to juz troche slyszalne. Powyzej 100 kmh zaczyna to zagluszac silnik etc. Najlepiej (najglosniej) slychac to na luzie, np. z gorki. Dzwiek przypomina pracujaca bez obciazenia pile tarczowa albo wierzarke dentystyczna, ale oczywiscie o duzo, duzo mniejszym natezeniu. Nie jest to raczej dzwiek jakiegos typowego tarcia, trudno to opisac, jest jednostajny i zawsze. Jezdze tak od 10 kkm i genaralnie sie nie pogorszylo, w miedzyczasie wymienilem lozyska piast z przodu (myslac ze to przyczyna) ale nic sie nie zmienilo. Opony tez to nie sa, bo na zimowkach bylo tak samo. Dzwiek dobywa sie gdzies posrodku, aczkolwiek jest to ocena subiektywna... Nie mam za bardzo pomyslu, co to by moglo jeszcze byc. Skrzynie biegow (M20) byla robiona przez jakiegos przereklamowanego mechanika przy 105 kkm (wymienial kilka lozysk, ale nie wszystkie), teraz ma 180 kkm. Tylko czy to moze byc skrzynia skoro na luzie tez ten dzwiek sie dobywa? Prosze jeszcze o jakies wskazowki. Raczej wole to auto zezlomowac, niz jeszcze raz robic skrzynie... Dziekuje I pozdrawiam Astra H kombi, 2008 1.3 cdti
  12. > W miedzyczasie zaczalem od swiec zarowych I odpialem ich przekaznik (taki radiator miedzy > akumulatorem a belka), bo tak jak pisalem kontrolka nie swiecila od lat (sprezyna) a teraz po > tym 'resecie' nagle zaczela sie na krotko zapalac. Mimo odpiecia przekaznika kontrolka nadal > sie na krotko pojawia. Podladowalem akumulator I nie ma ubytkow (przez kilka godzin), nawet > rozrusznik kreci, ale auto nie odpala. Zapialem przekaznik, wystarczylo 2 razy przekrecic > kluczyk (bez rozrusznika) I po chwili ciemno, akumulator pusty. > Jak to rozumiec? Dzis kupilem Op-Com ale dopiero na weekend przysla. -------------------- Wracam do tematu glownego :-) op-com przyszedl wczoraj, ale mialem problem z instalacja sterownikow. Przypomne, ze w ostatnim stanie auto mialo odpiety przekaznik swiec zarowych (bo rozladowywalo akumulator po kilku przekraceniach kluczyka!) I rozrusznik krecil ale auto nie odpalalo. Dzisiaj zapialem OP-Com: 1. pokazal nastepujace bledy: 1614 - Wrong Transponder Key (50) - Not present P0110 - Intake Air Temperature Sensor Circuit High Input (05) - Not present P1625 - Main Relay Output Voltage Low (02) - Not present P0380 - Glow Device Circuit Open Circuit (04) - Present 2. Skasowalem je, P0380 nie dal sie skasowac, ale to zrozumiale bo przekaznik swiec nadal byl odpiety 3. auto odpala (po dluzszym kreceniu, bo bez swiec) 4. zapialem przekaznik, zadnych strat w elektryce, wydaje sie byc wszystko w porzadku, P0380 skasowany. Jestem niezmiernie ucieszony, a ten op-com to wspanialy sprzet! Moze umie ktos jeszcze na zdrowy rozum wytlumaczyc, cos sie dzialo w obwodzie swiec? Dziekuje za udzielone wskazowki!
  13. W miedzyczasie zaczalem od swiec zarowych I odpialem ich przekaznik (taki radiator miedzy akumulatorem a belka), bo tak jak pisalem kontrolka nie swiecila od lat (sprezyna) a teraz po tym 'resecie' nagle zaczela sie na krotko zapalac. Mimo odpiecia przekaznika kontrolka nadal sie na krotko pojawia. Podladowalem akumulator I nie ma ubytkow (przez kilka godzin), nawet rozrusznik kreci, ale auto nie odpala. Zapialem przekaznik, wystarczylo 2 razy przekrecic kluczyk (bez rozrusznika) I po chwili ciemno, akumulator pusty. Jak to rozumiec? Dzis kupilem Op-Com ale dopiero na weekend przysla.
  14. > Błędy odszyfrujesz tu ale raczej nie będziesz zadowolony z tego co wyczytasz Czytalem, niewiele mi to mowi, zastanawia mnie co tak zzera prad (wyglada jak zwarcie, ale nic nie dymi ani nie czuc). Kontrolka od swiec zarowych nigdy wczesniej sie nie zapalala. Podany kod ECN 162502 jest z reguły tożsamy z błędem P1625. B1625 Lamp Keypad Output Short Circuit To Battery Komputer (ECU) lub jego układy P1625 B+ Supply To VCRM Fan Circuit Malfunction Silnik / napęd P1625 Main Relay Circuit Low Voltage B-020 Silnik / napęd P1625 Main Relay opens too early B-016 Silnik / napęd P1625 Main Relay opens too early B-048 Silnik / napęd P1625 Main Relay opens too late C-003 Silnik / napęd P1625 Main Relay Output Voltage High B-017 Silnik / napęd P1625 Main Relay Output Voltage Low B-017 Silnik / napęd P1625 Main Relay Stuck Open B-020 Silnik / napęd P1625 PCM Sys Reset Silnik / napęd P1625 Przekanik główny systemu Silnik / napęd P1625 TCM System Reset Silnik / napęd B1614 Wiper Rear Mode Select Switch Circuit Short To Ground Komputer (ECU) lub jego układy P1614 Immobiliser Wrong Signal Received Immobiliser B-008 Silnik / napęd P1614 Loss of RIM Serial Data Silnik / napęd P1614 SBDS Interactive Codes Silnik / napęd P1614 Wrong Transponder Key Immobiliser B-006 Silnik / napęd P1614 Wrong Transponder Key Immobiliser B-008 Silnik / napęd
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.