Odnośnie dokręcania śrub głowicy.
W książce "sam naprawiam opel astra" mowa jest o:
"Silniki 1,8 i 2,0 dm3
W pierwszej fazie dokręcać śruby momen
tem 25 N-m, przechodząc spiralnie od środka
na zewnątrz.
W drugiej fazie dokręcać śruby w tej samej
kolejności o kąt 90°.
W trzeciej fazie dokręcać śruby w tej samej
kolejności o kąt 90°.
W czwartej fazie dokręcać śruby w tej samej
kolejności o kąt 90°."
a troszkę dalej:
"Uwaga. Nie jest wymagane późniejsze do
kręcanie śrub głowicy (np. po przebiegu
1000 km)."
I tu moje pytanie. Czy dokręcać głowicę po przejechaniu 1000 czy nie. Wśród mechaników są 2 szkoły. Ja w mojej astrze już wiele razy miałem kłopoty z głowicą i uszczelką. Raz głowica była pęknięta, parę razy wydmuchana uszczelka. Teraz też mam rozebraną górę silnika (wymiana głowicy). Nigdy głowica nie była dokręcana po 1000 km od naprawy. Czy tym razem to zrobić, może problem zniknie... ?