-
Liczba zawartości
40 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
nigdy
Profile Information
-
Lokalizacja
Poznań
bchrubas's Achievements
starszy motorowerzysta (6/20)
0
Reputacja
-
Co to może być? - zrywanie sprzęgła
bchrubas odpowiedział bchrubas na temat - Bravo, Brava, Marea, Multipla
Jeszcze jedno pytanie: czy jest możliwe żeby mechanicy nie widzieli że dwumasowe jest rozwalone i ścina sprzęgło ? Za każdym razem pytam się o stan dwumasy. Każdy z mechaników którzy robili sprzęgło twierdzili że dwumasa jest jeszcze "w porządku", ja sam też nie słyszę żeby coś tam klekotało czy biło. -
Co to może być? - zrywanie sprzęgła
bchrubas odpowiedział bchrubas na temat - Bravo, Brava, Marea, Multipla
Dzięki za odpowiedź. Sprzęgło już zrobione, na nową dwumasę nie mam na razie pieniędzy ale trzeba będzie pewnie uzbierać na przyszły rok -
Może ktoś z Was będzie mógł mnie nakierować w dobrą stronę przy diagnostyce problemu zrywającego się sprzęgła. Pacjent to Brava JTD, już 3 raz w ciągu 3-4 lat zerwała się tarcza sprzęgła. "Ukręca się" tuż przy mocowaniu do wału. Przy wcześniejszych dwóch naprawach założone były nowe sprzęgła Valeo, nie biorę udziału w żadnych "drag race" mam styl jazdy raczej "emerycki" a więc sprzęgło nie jest jakoś nadzwyczaj wysilone. Czasami słyszałem jakieś szeleszczenie które zanikało po wciśnieciu pedału sprzęgła i jego delikatnym puszczeniu. W którą stronę szukać przyczyny: wał silnika/dwumasa czy skrzynia biegów? A może coś innego?
-
No i skończyło się na remoncie silnika Szlif głowicy, cylindrów, tłoków, nowe pierścienie, szklanki, uszczelki itp, itd. Koszt końcowy 2730zł, dodatkowo wymiana całego rozrządu czyli kolejne 500zł Niestety sprzedawcy z allegro za cholerę nie wiedzą co sprzedają a co gorsza jak się człowiek chce o coś dopytać to albo się nie odzywają albo opowiadają jakieś głupoty. Przy okazji dowiedziałem się że ktoś już grzebał coś w EGR i go zablokował - odpada więc problem z zaślepieniem. Teraz pozostaje tylko dotrzeć no i jeździć do końca dni - moich albo bravki
-
No i dzisiaj telefon od mechanika - miał się dowiedzieć ile będzie +/- kosztował remont (szlif czego tam trzeba, uszczelnianie itp). Wyszła mu kwota minimalna 800 zł - najprawdopodobniejsza 2500 zł - maksimum nawet 4000 zł. Oczywiście dokładnie będzie wiadomo po rozebraniu maszyny. No i mam zagwozdkę bo wymiana silnika to ok 2000zł (1300 - 1500 za silnik + 500 robocizna) ale tutaj z kolei mam problem z pozyskaniem silnika CF3, sprzedający sami nie wiedzą co sprzedają Inny silnik z przeróbkami to trochę za dużo zabawy - tym bardziej że nie wiem co trzeba by zrobić (mechanik też pewnie nie) BTW: czy w CF3 można zaślepić EGR'a ? Przy okazji rozbierania silnika może bym się na to skusił. p.s tutaj silniczek chyba po pożarze link
-
> A na ile jest prawdziwy? Kto to wie Jestem w Polsce II właścicielem, poprzedni jeździł nim rok. Ile było wyjeżdżone za granicą to nie wiem. > Bo jak prawdziwy to wg mnie bardzo mało jak na taki > A taki niby osławiony JTD Może ma dwa-trzy razy tyle > Chociaż mi się wydaje, że jak ma 100 KM to to jest TD a nie JTD To jest JTD. Zwykłe TD miały 75KM. Problem w tym że JTD były dwa rodzaje (105KM i 100KM) a tego 100KM jest najwyraźniej mniej co widać po ofertach na rynku i wiedzy sprzedających
-
> jaki przebieg? Wg licznika 198 tyś km, wg FES'a jakieś 205 tyś km.
-
ad.1 Niestety wg sprzedającego silnik 105KM.VINu nie ma. Silnik z Niemiec i tylko 170tyś km
-
> OK . > Coś więcej skrobnę później . > Na razie zerknij tutaj : > 1 1,9JTD 100KM jak na moje oko . > 2. 100KM o ile fotka jest prawdziwa to silnik jest tez z B/B > 3. kompletny 100KM Wysłałem zapytania do sprzedających o VIN. Może odpowiedzą. Ten z drugiego linka podaje kod silnika 182B4 a więc raczej CF2 bo CF3 z tego co wiem ma kod 182B9. Może jakaś stara, "używana" fotka
-
> Jeśli masz problem ze znalezieniem silnika 100KM to lepiej rozejrzyj się za CF-3 110KM z Marei + > ew. ECU z roczników 2001/02 - na pewno będzie mniej kombinacji niż ze 105KM Możesz parę zdań na ten temat dopowiedzieć? Co trzeba by było zrobić przy takiej podmianie?
-
Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Ogólnie potwierdza się że nie ma tak prosto i trzeba będzie pokombinować Co do fotek silnika i osprzętu to raczej później bo aura wybitnie nie sprzyja PS. czy na samym silniku jest jakiekolwiek oznaczenie jego typu ?
-
Na ostatniej wizycie u mechanika usłyszałem pocieszające słowa - "ten silnik to tragedia". Odnosiło się to do braku kompresji, spowodowanych tym problemów z odpalaniem w temperaturach niższych niż -3 st.C i apetytem na olej w ilościach ok 1,5l na 100km Zastanawiam się co dalej. Oczywiście można remontować silnik - koszt pewnie parę tyś. zł ale ostatnio zacząłem się zastanawiać nad wymianą całego silnika. Problem jest taki że wszędzie widzę ogłoszenia w stylu: silnik 1.9 JTD 105KM a z tego co wiem to mój jest CF3 100KM. VIN ZFA18200005109455 No i tutaj pojawia się pytanie. Jak wygląda możliwość założenia do mojej Bravy "dowolnego" silnika 1.9 JTD? Przejmować się mocą silnika czy nie. Jak wygląda kompatybilność osprzętu, mocowań? Co z oprogramowaniem kompa? Z góry dzięki za sensowne odpowiedzi