Skocz do zawartości

bchrubas

użytkownik
  • Liczba zawartości

    40
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

    nigdy

Profile Information

  • Lokalizacja
    Poznań

bchrubas's Achievements

starszy motorowerzysta

starszy motorowerzysta (6/20)

0

Reputacja

  1. Jeszcze jedno pytanie: czy jest możliwe żeby mechanicy nie widzieli że dwumasowe jest rozwalone i ścina sprzęgło ? Za każdym razem pytam się o stan dwumasy. Każdy z mechaników którzy robili sprzęgło twierdzili że dwumasa jest jeszcze "w porządku", ja sam też nie słyszę żeby coś tam klekotało czy biło.
  2. Dzięki za odpowiedź. Sprzęgło już zrobione, na nową dwumasę nie mam na razie pieniędzy ale trzeba będzie pewnie uzbierać na przyszły rok
  3. Może ktoś z Was będzie mógł mnie nakierować w dobrą stronę przy diagnostyce problemu zrywającego się sprzęgła. Pacjent to Brava JTD, już 3 raz w ciągu 3-4 lat zerwała się tarcza sprzęgła. "Ukręca się" tuż przy mocowaniu do wału. Przy wcześniejszych dwóch naprawach założone były nowe sprzęgła Valeo, nie biorę udziału w żadnych "drag race" mam styl jazdy raczej "emerycki" a więc sprzęgło nie jest jakoś nadzwyczaj wysilone. Czasami słyszałem jakieś szeleszczenie które zanikało po wciśnieciu pedału sprzęgła i jego delikatnym puszczeniu. W którą stronę szukać przyczyny: wał silnika/dwumasa czy skrzynia biegów? A może coś innego?
  4. No i skończyło się na remoncie silnika Szlif głowicy, cylindrów, tłoków, nowe pierścienie, szklanki, uszczelki itp, itd. Koszt końcowy 2730zł, dodatkowo wymiana całego rozrządu czyli kolejne 500zł Niestety sprzedawcy z allegro za cholerę nie wiedzą co sprzedają a co gorsza jak się człowiek chce o coś dopytać to albo się nie odzywają albo opowiadają jakieś głupoty. Przy okazji dowiedziałem się że ktoś już grzebał coś w EGR i go zablokował - odpada więc problem z zaślepieniem. Teraz pozostaje tylko dotrzeć no i jeździć do końca dni - moich albo bravki
  5. No i dzisiaj telefon od mechanika - miał się dowiedzieć ile będzie +/- kosztował remont (szlif czego tam trzeba, uszczelnianie itp). Wyszła mu kwota minimalna 800 zł - najprawdopodobniejsza 2500 zł - maksimum nawet 4000 zł. Oczywiście dokładnie będzie wiadomo po rozebraniu maszyny. No i mam zagwozdkę bo wymiana silnika to ok 2000zł (1300 - 1500 za silnik + 500 robocizna) ale tutaj z kolei mam problem z pozyskaniem silnika CF3, sprzedający sami nie wiedzą co sprzedają Inny silnik z przeróbkami to trochę za dużo zabawy - tym bardziej że nie wiem co trzeba by zrobić (mechanik też pewnie nie) BTW: czy w CF3 można zaślepić EGR'a ? Przy okazji rozbierania silnika może bym się na to skusił. p.s tutaj silniczek chyba po pożarze link
  6. > A na ile jest prawdziwy? Kto to wie Jestem w Polsce II właścicielem, poprzedni jeździł nim rok. Ile było wyjeżdżone za granicą to nie wiem. > Bo jak prawdziwy to wg mnie bardzo mało jak na taki > A taki niby osławiony JTD Może ma dwa-trzy razy tyle > Chociaż mi się wydaje, że jak ma 100 KM to to jest TD a nie JTD To jest JTD. Zwykłe TD miały 75KM. Problem w tym że JTD były dwa rodzaje (105KM i 100KM) a tego 100KM jest najwyraźniej mniej co widać po ofertach na rynku i wiedzy sprzedających
  7. > jaki przebieg? Wg licznika 198 tyś km, wg FES'a jakieś 205 tyś km.
  8. ad.1 Niestety wg sprzedającego silnik 105KM.VINu nie ma. Silnik z Niemiec i tylko 170tyś km
  9. > OK . > Coś więcej skrobnę później . > Na razie zerknij tutaj : > 1 1,9JTD 100KM jak na moje oko . > 2. 100KM o ile fotka jest prawdziwa to silnik jest tez z B/B > 3. kompletny 100KM Wysłałem zapytania do sprzedających o VIN. Może odpowiedzą. Ten z drugiego linka podaje kod silnika 182B4 a więc raczej CF2 bo CF3 z tego co wiem ma kod 182B9. Może jakaś stara, "używana" fotka
  10. > Jeśli masz problem ze znalezieniem silnika 100KM to lepiej rozejrzyj się za CF-3 110KM z Marei + > ew. ECU z roczników 2001/02 - na pewno będzie mniej kombinacji niż ze 105KM Możesz parę zdań na ten temat dopowiedzieć? Co trzeba by było zrobić przy takiej podmianie?
  11. Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Ogólnie potwierdza się że nie ma tak prosto i trzeba będzie pokombinować Co do fotek silnika i osprzętu to raczej później bo aura wybitnie nie sprzyja PS. czy na samym silniku jest jakiekolwiek oznaczenie jego typu ?
  12. Na ostatniej wizycie u mechanika usłyszałem pocieszające słowa - "ten silnik to tragedia". Odnosiło się to do braku kompresji, spowodowanych tym problemów z odpalaniem w temperaturach niższych niż -3 st.C i apetytem na olej w ilościach ok 1,5l na 100km Zastanawiam się co dalej. Oczywiście można remontować silnik - koszt pewnie parę tyś. zł ale ostatnio zacząłem się zastanawiać nad wymianą całego silnika. Problem jest taki że wszędzie widzę ogłoszenia w stylu: silnik 1.9 JTD 105KM a z tego co wiem to mój jest CF3 100KM. VIN ZFA18200005109455 No i tutaj pojawia się pytanie. Jak wygląda możliwość założenia do mojej Bravy "dowolnego" silnika 1.9 JTD? Przejmować się mocą silnika czy nie. Jak wygląda kompatybilność osprzętu, mocowań? Co z oprogramowaniem kompa? Z góry dzięki za sensowne odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.