Skocz do zawartości

arkain

użytkownik
  • Liczba zawartości

    73
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

arkain's Achievements

nauka jazdy

nauka jazdy (7/20)

0

Reputacja

  1. Hehe wiem że Kraków nie jest tak daleko od Częstochowy ale jednak to 280 km w obie strony a z tym co zostało to bardzo mi się nie opłaca jechać z przyczepą taki kawał nie mając pewności czy ktoś to w ogóle kupi bo na paliwo może mi się nawet nie zwrócić... Muszę w którąś niedzielę zataszczyć to na giełdę samochodową...
  2. UUUuuu... to daleko :/ i bujać się z przyczepą to średnio fajnie... A coś w obrębie Katowic?
  3. Hmmm nie bardzo wiem o czym mówisz bo zegary "digitale" kojarzą mi się z UNO I a nie z naszymi UNO II? W zeszły weekend sprzedałem sporo części do UNO chłopakom z naszego forum ale został mi: - Silnik ze sprzęgłem (kompletny w sensie blok, wydech, dolot, wtrysk, przepustnica, rozrusznik, alternator) - bez skrzyni bo już sprzedana - Przednie zawieszenie z drążkiem stabilizatora i mocowaniami oraz kolumna kierownicza (bez kolumn i sprężyn bo już sprzedałem) - ECU - Serwo hamulca kompletne - Lampy przednie - Kierownica - 4X Felgi i 8 opon - inna drobnica Ktoś zainteresowany? Te opony to mogę oddać za free na spalenie lub bandę na torze Hmmm czy ktoś się orientuje kiedy na śląsku lub w Częstochowie jest jakiś oficjalny zlot UNO? Co myślicie o pomyśle bym przywiózł te części na taki zlot - może ktoś się skusi? W garażu będę w najbliższy weekend (prawdopodobnie niedziela w okolicach obiadowych) więc jeżeli ktoś zainteresowany to zapraszam - proszę pisać PW.
  4. Są 2 drogi 1. Taka jaką wskazał fenix8 czyli impulsator od chyba punto czy tipo i wtedy mamy autentyczny tempomat (zmiana przełożeń nie wpływa na zadaną prędkość) 2. Droga tańsza ale nie wolna od wad to sygnał z obrotów silnika - w tym przypadku tempomat stara się utrzymać nie zadaną prędkość pojazdu lecz zadane obroty silnika które mogą być tożsame z prędkością pojazdu przy założeniu że nie zmienimy biegu. Jeżeli zmienimy bieg i damy sygnał by tempomat wznowił utrzymywanie obrotów wówczas z powodu zmiany przełożenia prędkość końcowa będzie inna ale jeżeli za każdym razem po zmianie biegu damy by zapamiętał nowe obroty to problemu nie ma i da się do tego przyzwyczaić
  5. Działał Jak jeszcze miałem UNO... Tempomat składał się z: - Sterownik własnej konstrukcji na uC firmy AVR z autorskim oprogramowaniem. - Pompka próżniowa tempomatu z AUDI 80 - Gruszka próżniowa z hmmm nie pamiętam ;D Zasada działania tak jak w każdym tempomacie: W skrócie i pomijając wszelkie wzory matematyczne to w zależności od zadanej prędkości sterownik poprzez pompkę porusza gruszką która porusza linką przepustnicy dążąc do utrzymania zadanej prędkości. Dodatkowo wciśnięcie sprzęgła lub hamulca powoduje wyłączenie tempomatu a po wciśnięciu pedału przepustnicy i puszczeniu tempomat dalej utrzymuje prędkość. Z powodów iż uno nie posiada ABS-u hamowanie w celu zredukowania prędkości odbywa się jedynie poprzez hamowanie silnikiem (dodatkowo na LPG i PB uwzględniałem odłączenie wtrysku lub dopływu LPG dla zwiększenia efektu ale był to tylko zabieg dodatkowy bez którego tempomat też bardzo fanie działał )
  6. Mówię o stagu 50 który nie jest na wtrysku tylko ma zwykły mikser i zaworek z silniczkiem... to straszny badziew jest. Na BLOS-ie miałem takie same praktycznie spalanie jak na PB95 no może odrobinę większe. Hehe tak jest tam trochę bo jest porządny filtr powietrza z astry i tempomat własnej konstrukcji ;D
  7. Mój to właśnie Fire Miałem zamontowane LPG ale tylko chyba przez mniej niż 1 rok i to było zrobione na BLOS-ie (praktycznie 0 elektroniki i chodziło wyśmienicie - nie to co beznadziejny STAG którego krokówka nie ma żadnej informacji zwrotnej o położeniu i mieszanka się rozjeżdża po przejechaniu 20 km bez postoju - gaszenia silnika bo dopiero wtedy rejestrowane jest położenie krokówki). Jednak ja tankowałem tylko na Statoil lub Shell więc nie wiem jak by się spisywało na jakimś tanim lpg np ze stacji RED. Mam też do sprzedania parkownik do tego silnika z dołożoną kompensacją
  8. Hmmm nikt nie pomoże? Mam pytanie, czy za kompletny silnik (tj. miska,blok,wtrysk z przepustnicą i dolotem, skrzynię i okablowanie oraz ECU) to cena 850-700 to dużo? Pytam bo nie wiem jak teraz stoją ceny bo się tym nie interesowałem a gdy kupowałem skrzynię do mojego to kosztowała 450 zł... (przy starej pękł kołnież gumowy przy półosi i cał olej uciekał ale tylko w czasie jazdy )
  9. Cześć. Mam pytanie. Mam sporo części po moim Uno 1.0 i.e. z 2002 r. które uległo wypadkowi (najechanie na tył). Zostało mi sporo części (od kompletnego silnika, drążka stabilizatora z nowymi mocowaniami po ECU i halogeny czy zegary z SX) bo tak naprawdę to pod zgniatarkę na złomie trafiła tylko karoseria. Mam pytanie do Was drodzy koledzy i koleżanki: Co zrobić z tymi częściami? Miałem plany zrobić z nich łazika lub odśnieżarkę na zimę lecz z braku czasu zaniechałem z realizacją. Auto w chwili wypadku nie miało jeszcze 100 tyś a kilka tygodni wcześniej wymieniłem alternator i opony... Pytam ponieważ nie chciałbym by części trafiły bezpośrednio do złomiarzy bo oni potem chcą za te części chore pieniądze a wolałbym by trafiły do kogoś z pasją i miłością do naszych fiatów Pisałem już kiedyś tu na forum że chcę sprzedać części jednak administrator przeniósł temat do działu handlowego gzie prawie nikt z użytkowników Uno nie zagląda. Nie chcę wystawiać tych części na allegro, wolałbym oddać je za grosze komuś z was. Czy znacie jeszcze jakieś inne często odwiedzane forma na temat naszych Uniaczy? A może któregoś razu gdy się razem spotkacie to wpadniecie do mnie i zapewniam że dla każdego znajdzie się coś ciekawego Administratorów proszę o nie przenoszenie tego tematu do wątku handlowego ponieważ zależy mi nie na samej ofercie części lecz na uzyskaniu informacji gdzie jeszcze mogę spotkać takich pasjonatów jak Wy Pozdrawiam i życzę wszystkim miłego dnia. Paweł
  10. Problem rozwiązany! Webasto działa i pracuje w obu trybach Zainteresowanych zapraszam na forum http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=227839 Temat do zamknięcia.
  11. Jeszcze raz QuickArti dzięki za pomoc. Szkoda że się nie udało (QuickArti ma webasto benzynowe które albo jest w pełni analogowe albo nie jest podpięte do I-BUS bezpośrednio). Poszukiwania nadal trwają! Poszukuję E39,E46 z webastem BMW Diesel! Jeżeli ktoś takie posiada to proszę o kontakt!
  12. :D:D A czy czasem przejeżdżasz przez Częstochowę w stronę Katowic? Lub masz swój interfejs do webasta (analogowe OBD2)?
  13. > Mam e39, mam webasto' ale niebardzo rozumiem "z poziomu samochodu"... > Tzn nie z pilota tylko poprzez ustawienie na panelu centralnym godziny wlaczenia? Tak. Ale najprościej jeżeli masz interfejs i możesz sobie sam skasować błędy z webasta to wystarczy odłączyć złącze 6-pinowe od webasta i sprawdzić czy po podaniu zasilania na pin 1 webasto ruszy. Jeżeli tak to masz webasto w pełni analogowe i wtedy niestety mi nie pomożesz. Jeżeli webasto nie ruszy a po podłączeniu obd2 wyświetli błąd komunikacji z magistralą samochodu to tak WŁAŚNIE TO JEST TO WEBASTO ;D A masz możliwość odpalania z panelu centralnego?
  14. Dziś znalazłem chwilę by zająć się moim webastem i tak: Webasto nadaje pakiet i oczekuje odpowiedzi: - 6B 05 5B 93 00 11 B7 <- po wybudzeniu przez podłączenie OBD2 - 6B 05 5B 93 00 12 B4 <- po pobudzeniu pinu 1 Gdzie 6B (adres webasta) 05 (długość pakietu) 5B (adres urządzenie sterującego) 93 00 12 (DANE) B4 (suma kontrolna XOR) Co ciekawe pobudzenie pinu 3 nie powoduje nadania pakietu (mimo że w WTT widać że sygnał dochodzi) nawet gdy jest ładowanie; webasto nie rusza. Szukam wśród znajomych kogoś z tego typu Webastem by zrobić elektronikę do niego ale jeżeli się nie uda to wolę zrobić swoją elektronikę niż płacić nieadekwatne pieniądze za płytkę after market... Jeżeli ktoś ma BMW E39, E46 i może z poziomu samochodu uruchomić webasto to bardzo proszę o kontakt. Z góry dziękuję
  15. Witam serdecznie. Poszukuję pilnie osoby z Częstochowy - okolic lub Śląska która posiada e46 z Webastem Thermo TOP C/Z - D i odblokowaną opcją ogrzewania postojowego. Posiadam w/w webasto i chciałbym z BMW sczytać pakiet potwierdzający uruchomienie webasta by móc zrobić swoją elektronikę która będzie umożliwiała odpalenie webasta bez BMW. Webasto jest analogowo-cyfrowe (wyzwalanie jest analogowe ale musi być potwierdzone cyfrowo po I-BUS (K-BUS)). Moje Webasto Bardzo proszę osobę która posiada BMW e46 z webastem i odblokowaną funkcją podgrzewania postojowego o kontakt: Mail: [email protected] GG: 3988752 Jak tylko uda mi się sczytać pakiet to na pewno go tu umieszczę Serdeczne dzięki i czekam na kontakt.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.