Skocz do zawartości

bazant52

użytkownik
  • Liczba zawartości

    14
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

bazant52's Achievements

leniwy rowerzysta

leniwy rowerzysta (2/20)

0

Reputacja

  1. Liczyłem się z tym że dostępność części nie będzie taka jak w koncernie VAGa. Z dostępnością części które się "psują" w Evandzie jest dobrze. Piasty, sondy lambda czy tuleje wahaczy można kupić w większości hurtowni. Schody zaczynają się przy częściach na które jest małe zapotrzebowanie i nie da się ich dopasować z innych Daewoo czy aut z GM. Wtedy trzeba szukać, kombinować i potem raczej samemu dorabiać. Mechanicy nie chcą się bawić w takie naprawy. W kolejce czekają inne standardowe auta które naprawi się szybko i bezproblemowo. Podaję dane felernej tulejki, może przyda się innym: Średnica wewnętrzna tulei to 19mm Średnica zewnętrzna tulei to 45mm Wysokość tulei metalowej zewnętrznej 33mm Wysokość tulei metalowej wewnętrznej 45mm Pozdrawiam!
  2. Dziękuje za chęć pomocy. Tulejki są katalogu Tedgumu, problem w tym że nie ma ich w hurtowniach. Dodatkowo te które były u mnie są elementem gumowo-metalowym, na załączonym zdjęciu tylko gumowym. Z wykorzystaniem staruch tulejek dorobiliśmy nowe. Pomógł klej do szyb samochodowych oraz tulejki z innych aut znalezione w warsztacie. Brzmi trochę jak druciarstwo ale nie mieliśmy innego wyjścia. Jeżeli będzie się tłukło dorobię tulejki z poliwęglanu. Aktualnie jest cicho. Co do kosztów ciężko mi to dokładnie wyliczyć, naprawę przeprowadzałem u rodziny. Za regeneracje maglownicy, demontaż i montaż, wymianę tarcz razem z klockami przód i tył, szczeki ręcznego z zestawem naprawczym, wymiana płynu hamulcowego oraz zmianę piasty z przodu zapłaciłem 500zł. Maglownica była regenerowana w lokalnym zakładzie, koszt 300-350zł w zależności od zakresu naprawy. U mnie ciekła na łączeniu z kolumną kierowniczą, jako ze jeździłem z cieknącą maglownicą z rok czasu pojawiły się też luzy. Doszło wiec szlifowanie i pasowanie.
  3. Witam. Podczas wyjmowania do regeneracji maglownicy mechanik był zmuszony odkręcić tylne mocowania sanek. Sanki spoczywały na tulejach metalowo-gumowych które się zastały i podczas demontażu pozrywały się. Ktoś orientuje sie gdzie takie tuleje można nabyć? Znalazłem do Leganzy TED-GUM 00163822. Evanda i leganza miały takie same sanki? Pozdrawiam! Jarek.
  4. W Evandzie występowało ESP? Moja posiada "tylko" TCS. Pozdrawiam Jarek.
  5. Dziękuję za odpowiedzi. Znalazłem ILjin za 340zł, już zamówione. Mam nadzieję ze nie będzie wyło po 10 tys/km. Pozdrawiam
  6. Zgodzę się. Kierowałem się tym że kupiłem pierwszą i było wszystko ok. Jakoś zawsze wychodzi tak że jest jeszcze 10 innych spraw na które też trzeba przygotować pieniądze. Gdzieś posiałem paragon, dodatkowo i tak musiałbym kupić coś na podmianę.
  7. Witam. Jakiej marki piasty kupujecie do swoich Evand/Epic? Rok temu zmieniałem prawą przednią piastę, marka NTY cena około 200zł. Przejechałem z 15tys/km, cisza. Pół roku temu zmieniałem lewą przednią piastę, marka JPN,cena tez ok 200zł, przejechane z 5 tys km, wyje, buczy jak... Sprzedawca mówi że NTY i JPN to jeden czort, ta sama chińszczyzna. Piasty Firm SNR, Kanaco, SKF to wydatek rzędu 400-500zł/szt. Kupić piastę firmy NTY czy zbierać $ na te droższe? Pozdrawiam Jarek
  8. Witam. Podpowie mi ktoś co skąd "drewniane" wykończenie w tej Epice? http://allegro.pl/chevrolet-epica-pl-salon-1wl-68tys-km-full-opcja-i4792514060.html Dotychczas w europejskich wersjach widziałem tylko podróbkę aluminium...
  9. Według mnie warto. Śmigam evanda z LPG już prawie 2 lata. Awarie: uszczelka pod głowicą, wymiana parownika, robota maglownicy, 2x piasty z przodu. Reszta to typowy serwis, olej, klocki, filtry. Auto jest duże, wygodne i tanie, dobrze współpracuje z lpg. Z wad to według mnie jest głośne, pewnie kłopoty z odsprzedażą. Pozdrawiam! Jarek.
  10. Witam. Wiecie może na jaki rynek/która wersja miała dwukolorową deskę rozdzielczą z "drewnianymi" wstawkami zamiast "aluminiowych". Czarna deska z srebrnymi wstawkami wydaje się być strasznie bura i smutna... W moim aktualnym aucie (Evanda) mam dwukolorową deskę z "drewnianymi" wstawka i wygląda to trochę milej dla oka. Pozdrawiam! Jarek
  11. > Bieże kolega strzykawkę z rurką, wysysa do dna i zalewa świeżym płynem - > DEXRON® II D lub DEXRON® III. > Zawsze część płynu będzię nowa o lepszych parametrach - płyn Dextron ma trawałość 10 lat. Dziękuję za pomoc. Swoją drogą nigdy nie wymieniałem w moich samochodach płynu od układu wspomagania. Teraz odessę stary olej i doleje świeżego.
  12. Witam. W zbiorniczku wyrównawczym układu wspomagania poziom oleju utrzymuje się na poziomie minimum. Chciałbym dolać oleju do poziomu "max". Jak olej powinienem zakupić? Dzięki za pomoc! Jarek
  13. W domu zobaczę czy da się jakoś od kanału podejść do nagrzewnicy. Co do reduktora.Przed wyminą uszczelki ogrzewanie było ok, teraz pojawił sie problem.
  14. Witam. Odebrałem od mechanika Evande po wymianie uszczelki pod głowicą. Niestety po odbiorze ukazało się ze ogrzewanie nie grzeje jak wcześniej. Przy ustawieniu HI z nawiewów leci letnie powietrze, przy ustawieniu LO zimne. Z tego co czytałem Evanda odpowietrza sie automatycznie, mimo tego postanowiłem odpowietrzyć układ chłodzenia, nic to nie dało. Auto nagrzewa się prawidłowo wiec termostat odpada, klapy też działają ponieważ po zmianie na najniższą temp. leci zimne powietrze.Auto posiada sekwencyjny wtrysk gazu.Zarówno na gazie jak i na benzynie tak samo, słabo grzeje. Macie jakieś pomysły, co może być przyczyną słabego ogrzewania?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.