Skocz do zawartości

roky

użytkownik
  • Liczba zawartości

    20
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Lokalizacja
    Żarki

roky's Achievements

obsesyjny rowerzysta

obsesyjny rowerzysta (4/20)

0

Reputacja

  1. > Oleju nie ubywa? Zrobiłem 1500 km i nic nie ubyło.
  2. > No to faktycznie opcja najgorsza z możliwych. Dla mnie też zagadka, bo takiego przypadku nie > pamiętam od czasów Nexii (praktycznie ta sama głowica). > Z ciekawości, w którym miejscu poleciała i czy naprawiałeś ją czy wymieniłeś? Poleciała na dwóch cylindrach w miejscu spalania, naprawiałem ponieważ te które znalazłem nie były za ciekawe. Firma która to spawała stwierdziła że była to wina przegrzania.
  3. Witam po dłuższej przerwie. Auto zostało wyleczone choć kosztowało to sporo kasy. Problemem była pęknięta głowica. Zrobiłem remont głowicy i wszystko teraz chodzi jak należy. Dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
  4. > Zobaczę. > Czyli masz info, że to raczej nie gaz. > EDIT: > Pooglądałem i na moje oko wychodzi, że coś nie tak jest z dawkowaniem paliwa. Pierwsze "jaja" > zaczynają się, gdy zaczyna być brana pod uwagę sonda lambda i układ wchodzi w tzw. pętlę > zamkniętą. Tak jakby "rozjechana" była adaptacja czasu wtrysku, > Druga sprawa jest taka, że analizując sygnały obu sond lambda wychodzi, że praktycznie nie działa > katalizator. Nie zapala się check? Check się nie zapala > Pomiary z loga były na LPG, czy na benzynie? Przy jakiej temperaturze następuje przełączenie na > LPG? LPG przełancza się przy 40 stopniach, pomiar do tej temp na benzynie, później gaz > Zrobiłbym jednak tak: kasowanie adaptacji i pojeździć wyłącznie na benzynie. Zapominasz, że masz > gaz. > Tak w ogóle, to co to jest za instalacja? Kontroler, reduktor wtryskiwacze i kiedy ktoś na to > zerkał ostatnio? Instalacja BRC, reduktor brc 1200mbar genius, wtryskiwacze keihin e4 clas 2 67r- 010092, kontrolrer BRC. Kiedy była ostatnia inspekcja - nie wiem, sądząc po stanie filtru powietrza to przypuszczam że przez ostatnie 2 lata nie było nic w tym temacie robione. Zgodnie z radą zrobiłem kasowanie adaptacji, do poniedziałku jeżdżę wyłacznie na benzynie a później przegląd + ustawianie gazu. Męczy mnie też znikający płyn chłodniczy. Przejechałem do tej pory 1300km a dolałem 0,7l. Wycieków na wężach nie zaobserwowałem. Czyżby padała UPG?
  5. > Nie za bardzo. Z resztą, jak masz gaz, to sprawdź, czy coś na trójnikach reduktora nie podcieka. > Mógłbyś mi przesłać loga oprócz zrzutów? Byłoby łatwiej wiązać fakty ze sobą wyniki. Przesłałem na e-maila program + plik z pomiarami. Program po czesku. > Pojeździłeś coś na benzynie? Zmienia się coś? Pojeździłem ale przy odpalaniu na zimnym silniku bez zmian
  6. > Witam, jakiej firmy polecacie kompletny rozrząd do lacetti 1.4 16? Do astry 1.6 16V brałem pasek > gatesa, rolki INA i pompę SKF - sprawdziły się idealnie. Nikt nie wymieniał rozrządu?
  7. > No bo go wtedy zalewa jak głupi, to musi kopcić, pytanie tylko czemu tak się dzieje? > Można jeszcze zdjąć wąż dolotowy z przepustnicy, uruchomić silnik i obserwować, co się dzieje z > przepustnicą, zanim silnik dostanie takiej padaki. Zauważyłem, że trochę ubyło płynu chłodniczego. Pytanie czy gdyby padała uszczelka pod głowicą silnik tak mógłby się zachowywać? Jak tam analiza moich danych? Nasuwają się jakieś wnioski?
  8. > Jeśli pod tym plastikowym kapturkiem jest zamek na kluczyk to obstawiam jakąś syrenę lub centralkę > alarmu Tak mam, pytanie do czego służy ten zamek?
  9. > Nie rób sobie żartów z tym "Pan". > Wstępnie patrzyłem, ale muszę dokładniej to przestudiować. > Rozumiem, a gdy próbowałeś przez jeden dzień nie używać w ogóle LPG? Co jest wtedy przy następnym > całkiem zimnym rozruchu? > Dla porządku sprawdź jeszcze wężyk MAP sensora i jego połączenia elektryczne. Wężyk MAP sensora i elektryka ok. Jutro z pracy przyjade na benzynie i w czwartek rano sprawdzę jak będzie odpalał. Dodam że podczas spadku obrotów na zimnym silniku 3 razy zapalał się check. Po odczytaniu był błąd P0300 Wykryte przerwy zapłonu w kilku cylindrach. Niekiedy podczas spadku kopci jak lokomotywa. Po podbiciu obrotów kopcenie ustaje.
  10. > Tak ma być. Skoro silnik przygasa i prędkość obrotowa spada o połowę, to i przepływ powietrza > będzie sporo mniejszy, w efekcie dławienie na przepustnicy dużo mniejsze. > Wg. mnie wniosek z tego taki, że silnik nie przygasa, bo przydławia go przymykająca się > przepustnica, tylko raczej coś jest nie tak z mieszanką. Miałbyś może podobnego zrzuta z > napięciem pierwszej sondy lambda i czasem wtrysku. W parametrach powinno też być info, czy > sterowanie jest w pętli otwartej, czy zamkniętej. Też byłoby to pomocne. Napięcie na pierwszej sondzie wynosi 527 mV. Zauważyłem spadek napięcia na ładowaniu z 14,40V na 12,71V ale to chyba jest związane ze spadkiem obrotów. Czas wtrysku skacze z 3,5 msek na 9,1msek. Wszystkie parametry pozwoliłem sobie wysłać na Pana pocztę w postaci zrzutów ekranu. Proszę o analizę. > Gdyby łapał lewe powietrze, silnik wychodziłby na wysokie RPM i nie miałby ochoty z nich zejść mimo > zamkniętej przepustnicy. > Ten króciec w Laczkach jest ślepy. To pozostałość po Lanosie, gdzie tamtędy szedł wężyk przed > przepustnice. Taka "mała odma", żeby nie brudzić przepustnicy przy hamowaniu silnikiem i na > biegu luzem. Tu jest to inaczej rozwiązane. Może z tym ssaniem, to tylko autosugestia? > Takie jeszcze kontrolne pytanie: auto nie ma czasami LPG? Tak auta ma LPG sekwencja, ale tak samo zachowuje się na benzynie.
  11. > Czy ktoś się orientuje czy w tym miejscu powinien być podpiety jakiś wężyk. Zdjąłem osłonę silnika > i znalazłem coś takiego. Podczas pracy silnika po przyłożeniu palca czuć jak zasysane jest tam > powietrze. (zdj. w załączniku). Dodam teraz screenshoota z loga. Zauważyłem, że podczas gwałtownego spadku obrotów gwałtownie rośnie ciśnienie w kolektorze. Komputer ratuje się poprzez odchylenie polożenia D3 (mniemam że chodzi o przepustnice). Pytanie skąd taki skok ciśnienia prawie o 100%? Może łapie lewe powietrze - proszę o rady i zerknięcie na mojego poprzedniego posta gdzie na załączniku jest pokazane jak coś mam niepodpięte.
  12. Podczas inspekcji Lacettiego zauważyłem że przewód odchodzący od tego urządzenia nie jest nigdzie wpięty. Czy ktoś się orientuje za co odpowiada to urządzenie i gdzie powinno to być wpięte - przewód zielony. Zdj w załączniku. Zaznaczyłem na zdjęciu o co mi chodzi
  13. > Robiłem ale nie pomogło. Dalej jak zimny silnik ok 15 s po uruchomieniu obroty spadaja na 500 i > ratuje się przed zgaśnięciem. Obroty nie stabilne. Wachaja się 780-820 na ciepłym silniku a po > wysprzęgleniu bardzo wolno spadają. Czasami zatrzymuja się na 1500 a po kilku sekundach > schodza na 900. Po południu zamieszczę log z programu chevrolet explorer i poproszę o pomoc w > tej sprawie. Czy ktoś się orientuje czy w tym miejscu powinien być podpiety jakiś wężyk. Zdjąłem osłonę silnika i znalazłem coś takiego. Podczas pracy silnika po przyłożeniu palca czuć jak zasysane jest tam powietrze. (zdj. w załączniku).
  14. > Walczyłem z tym przez 5 miesięcy. Gaśnięcie u mnie to była brudna przepustnica - wyczyściłem takim > spayem do czyszczenia gaźników (koszt ok. 25PLN). Potem problemy z obrotami dokładnie takie > jak opisujesz. Żadne odłączanie klem i inne takie zostawianie na obrotach nie pomogło podobnie > jak adaptacje robione przez mechaników. > 1. Kupiłem kabel VAG i zainstalowałem go zgodnie z instrukcją na płytce. > 2. Użyłem Chevrolet Explorer 1.5 wersję po rosyjsku bo czeska nie miała opcji resetu. Ja to > zrobiłem po XP bo na Vista nie mogłem ustawić grażdanki a z Linuksem nie chciało mi się > walczyć > 3. Wpinasz kabel vag do gniazda, które jest pod małym schowkiem z lewej strony kierownicy i > włączasz stacyjkę bez uruchamiania silnika > 4 W programie łączysz się przez wersję dla silnika 1.4 i jeśli się połączy to wybierasz po lewej > stronie z listy przycisków ostatni czyli Reset adaptacji (po rosyjsku coś w rodzaju Cbpoc .. > coś tam). Można użyć Google translatora. > 5 Po resecie można uruchomić silnik i powinno być ok. U mnie jak na razie jest dobrze. > Powodzenia, jak się uda to napisz. Robiłem ale nie pomogło. Dalej jak zimny silnik ok 15 s po uruchomieniu obroty spadaja na 500 i ratuje się przed zgaśnięciem. Obroty nie stabilne. Wachaja się 780-820 na ciepłym silniku a po wysprzęgleniu bardzo wolno spadają. Czasami zatrzymuja się na 1500 a po kilku sekundach schodza na 900. Po południu zamieszczę log z programu chevrolet explorer i poproszę o pomoc w tej sprawie.
  15. > A robiłeś kasowanie adaptacji? Robiłem ale nie pomogło. Dalej jak zimny silnik ok 15 s po uruchomieniu obroty spadaja na 500 i ratuje się przed zgaśnięciem. Obroty nie stabilne. Wachaja się 780-820 na ciepłym silniku a po wysprzęgleniu bardzo wolno spadają. Czasami zatrzymuja się na 1500 a po kilku sekundach schodza na 900. Po południu zamieszczę log z programu chevrolet explorer i poproszę o pomoc w tej sprawie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.