Skocz do zawartości

plk

nowicjusz
  • Liczba zawartości

    3
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    Male
  • Samochód
    Astra G X16SZR

plk's Achievements

pieszy

pieszy (1/20)

0

Reputacja

  1. Dzisiaj rano objawy jednak wróciły tzn. Kangurki i szarpanie, ale za to trwalo to znacznie krócej tj przestało zanim się rozgrzał silnik. Jeśli to rzeczywiście zapchhany filtr węglowy to dlaczego wyświetla błąd p1405 od egr-u?? Blaszka z ocynku 0.5mm zalatwiona czeka na docięcie i założenie. Tak sobie pomyślałem że może gazy spalinowe za trzpieniem zaworu egru się pietrzą i powodują nieliniowosc zaworu egr? Pozdrawiam
  2. Dzięki z szybką odpowiedź. Sprawdziłem Twoje podejrzenia i w połowie się zgadza a mianowicie blaszki faktycznie z piwa aluminiowe ale podwójne i nie są dziurawe póki co(po tyskiemu więc troszkę wytrzyma;) ).Drugi trop okazał się prawdą rzeczywiście przy pracującym silniku było napięcie na zaworze par paliwa (egr_u nie sprawdzałem). Może masz jakiś inny pomysł bo?? Ogólnie po odlaczeniu rurki od zaworu par paliwa zniknęła kontrolka check engine i samochód jakby się lepiej zbierał i przestał szarpać i nie ma kangurkow.Ale błąd w pamięci dalej pozostał. Dzieki za podpowiedzi.
  3. Witam, Na wstępie dla moderatora napiszę, że nie spotkałem podobnych rzeczy na forum. W mojej Astrze G (Pb + LPG)pojawił się problem z zaworem układu recyrkulacji spalin EGR. Na początku wystąpiły szzarpania silnika na zimnym silniku więc przeglądając forum zaślepiełem blaszką zawór EGR. Problem szarpania nie zniknął a pojawiło się dodatkowe objawy. A mianowicie przy zimnym silniku jak zapalam z benzynki samochód szarpie na 1 i 2 biegu (kangurki) dalej jadąc na bezynie aż do zagrzania silnika problem jakby zanika ale pojawia się check engine P1405 (odczytane metodą spinaczową). Dodam jeszcze, że samochód nie szarpie jak się zagrzeje ale za to jakby reakcja na wciśnięcie pedału gazu była bardzo powolna. Po przełączeniu na LPG wszystkie rzeczy zanikają oprócz tego nieszczęsnego błędu i palącej się konrolki check engine. Analizując internet w poszukiwaniu błędów natknąłem się na taki oto filmik a także analogiczną stronkę w języku angielskim dotyczącej sprawdzenia układu EGR silników firmy GM http://easyautodiagnostics.com/gm/4.3L-5.0L-5.7L/egr-valve-tests-1i zacząłem analizę dokładną na samochodzie. A minowicie sprawdzenie wszystkich pinów czy są na nich odpowiednie napięcia po włączeniu zapłonu na "ON". Odpowiednio : Pin A - 0 V - powinno być 0 V napięcie sterownicze Pin B - 0 V - uziemienie po podaniu na plus akumulatora na mierniku pojawiło się 12V czyli obwód sprawny Pin C - 4.1 V - wg. w/w stron powinno być 0.8 V ale x16szr posiada inny niż na stronie zawór tam się chowa a u mnie wysuwa Pin D - 5.0 V - napięcie odniesienia powinno być 5 V obwód sprawny Pin E - 0 V !!! i tutaj wydaję się być przyczyna powinno być 12 V Sam zawór EGR tj. pomiary cewki są ok. 7 Ohm Dodatkowo pokusiłem się o rozebranie wiązki elektrycznej i doszedłem, że łączy się mufą Pin E czyli napięcie 12V z zaworkiem par paliwa i sprawdzając na nim napięcie różnież go nie ma ???! Samej mufy nie rozizolowałem ani nie sprawdzałem napięcia czy wychodzi z komputera. Moje pytanie jest takie czy po pierwsze ktoś się spotkał z czymś takim i rozwiązał problem? A po drugie czy jeśli odetne się od wiązki w tej mufie i podam napięcie po zapłonie na Pin E i odrazu na zawór par paliwa to czy się nic nie stanie(spalenie ECU) i jeśli podawać to czy z jakiegoś obwodu czy wydzielić obwód plus dodać jakiś bezpiecznik (pytanie jakiej wartości??) Dziękuję za odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.