Skocz do zawartości

Milosz1911

użytkownik
  • Liczba zawartości

    11
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Imię
    Miłosz
  • Lokalizacja
    KOS

Milosz1911's Achievements

leniwy rowerzysta

leniwy rowerzysta (2/20)

0

Reputacja

  1. Witam ponownie. Dysz na razie jeszcze nie rozwiercałem (zostawiam to na cieplejsze dni) ale pojawił się inny ciekawy wątek. Mianowicie kwestia podłączania podciśnienia. STAG zaleca aby w tych silnikach nie podłączać podciśnienia i stroić sterownik w trybie valvetronic ponieważ korekty STFT i LTFT mogą nie trzymać swoich parametrów w momencie kiedy zmienią się warunki "klimatyczne" czyli temp. na zewnątrz. U mnie akurat podciśnienie jest podłączone i teraz co z tym zrobić spróbować odłączyć i zaślepić króćce w reduktorze i kolektorze a potem stroić w trybie vavetronic ? Pozdrawiam
  2. OK. Dzięki za pomoc. Jak będę miał jeszcze jakieś pytania to pozwolę sobie niepokoić.
  3. Niestety wiem, dlatego będę się tym musiał w najbliższej przyszłości zająć sam. Na razie zmienię tylko parametr "Maks. obciąż. na gazie" ze 100% na 95%. A co z korektami po temp. gazu i temp. reduktora. Jest sens się tym bawić. Podobno są one dość dobrze odwzorowane już w samym programie.
  4. Komponenty: Reduktor - R01 Wtryski - AC W02 Sterownik - STAG Qbox basic Instalacja ma przejechane ok 3000 [km]. Auto po założeniu gazu miało zrobioną tylko autoadaptacje i tak zostało mi wydane. Na pierwszym przeglądzie po 1000 [km], po moich sugestiach że auto jest mułowate i trochę dużo pali poprawiony został mnożnik. I tyle by było z regulacji. Nie chciałbym na razie ingerować w samą instalacje (rozwiercanie dysz) bo jest na gwarancji. Jeżeli nie będzie innego wyjścia to też się za to wezmę. Ciśnienia też nie chcę podnosić bo jest w górnej granicy. Zabrałem się więc za to sam. Na wolnych obrotach jest może jeszcze trochę za ubogo (pewnie poprawie to sobotę). Reszta wygląda całkiem dobrze. Na wolnych obrotach czasy wtrysku PB na PB są prawie identyczne jak PB na LPG (różnica ok 0,2 ms). Przy obrotach pow. 6000 RPM czas wtrysku LPG wynosi 0 ms. Do 6000 są jak na załączniku.
  5. No i po strojeniu. Czasami zapętla wtryskiwacze gazowe na 2-gim biegu przy wciśnięciu buta na małych obrotach. Natomiast jak z "umiarem" rozbujam silnik do 3000 rpm na półbucie to potem mogę wcisnąć do końca i już idzie dobrze. Zastanawiam się czy w zakładce Parametry-Przełączanie na benzynę nie ustawić - Maks. obciąż. na gazie - 97%. Nie powinie wtedy dopuszczać do zapętlania wtrysków gazowych. Korekty STFT i LTFT w CL "znoszą się" tak oby sumarycznie 0 wychodziło. AFR przy pełnym obciążeniu ustawiłem tak aby wynosił 12,8 do 13,2. Aby zszedł niżej do 12,5 musiałbym jeszcze więcej dolać po obrotach.
  6. Co do map to zebrać tzw. mapę wzorcową PB (nie wszystkie niebieskie kwadraciki będą zebrane) na odcinku 30 km czy zebrać pełną mapę PB na tym samym odcinku (wszystkie kwadraty zebrane czyli te na wysokich obrotach i na dużym obciążeniu również).
  7. Tylko jak to poprawnie zrobić . Czy tak jak to opisałem w tych kilku punktach w poście wyżej?
  8. Silnik to 1.8 Valvematic 147 [KM]. Korekty STFT, LTFT oraz AFR sprawdzam przez złącze OBDII i program Torque Pro - okienko AFR(m).
  9. Tak sobie myślę że spróbuję ponownie zestroić sterownik od początku. 1. Autokalibracja 2. Mapa PB 3. Mapa LPG na tym samym odcinku co mapa PB czyli około 22km. Tak jak poprzednio obie zebrane mapy nie będą kompletne tzn. nie będzie w nich zebranych punktów w wysokich obrotach i dużym obciążeniu tylko normalna jazda. Ostatnio jak dozbierałem resztę punktów w obu mapach to się całkiem rozjechały i mnożnik po autodopasowaniu też się zwiększył. 4. Korekta mnożnika, rozłożenie kropek mnożnika równomiernie co 1 ms. Skasowanie mapy LPG. 5. Mapa LPG i porównanie z PB. 6. Ustawienie mnożnika (kropki) dla wolnych obrotów tak aby czasy PB na PB były takie same jak PB na LPG. 7. Korekcja po obrotach w CL. 8. Korekcja po obrotach w OL tak aby AFR przy bucie było 12,5.
  10. OK. Pojeździłem dzisiaj na PB. Korekty STFT i LTFT oscylują w okolicy 0 tzn. jedna ma np. -3 to druga +3. Przy pełnym bucie przechodzi w OL i AFR spada do 12,5. Więc wydaje mi się że wszytko na PB jest OK. Co do LPG to w CL korekta STFT oscyluje w okolicy 0 natomiast LTFT jest np. -11. Lub czasami było tak że STFT -11 a LTFT około 0. W OL przy pełnym bucie AFR spada do 14,7. Co do mnożnika to mam dosyć wysoki. Zaraz po Autokalibracji był niższy ale potem podczas zbierania map i używania opcji autodopasownie mnożnika zmienił wygląd na taki jak w powyżej. Ciśnienie 1,13 [Bar], MAP przy wszystkich odbiornikach na OFF 0,3 natomiast gdy włączę światła, klimę, radio itd. to podnosi się do 0,4
  11. Witam Chciałbym trochę odkopać temat. Mój sposób strojenia. Proszę o zweryfikowanie czy dobrze myślę. U mnie w Toyocie jest sonda szerokopasmowa. Podczas strojenia po korektach obrotów auto jedzie w CL na małym obciążeniu tak powiedzmy do 8 ms. Wtedy patrzę na korekty STFT i LTFT tak aby dążyły do 0. A konkretnie STFT bo ona dość mocno oscyluje natomiast LTFT zmienia się dość rzadko. Jeżeli STFT jest powyżej zera to korekta idzie w + (na czerwono), jeżeli mniejsze od zera to korekta w - (na zielono) ? Potem przy większym obciążeniu (pedał w podłodze) auto przechodzi w OL. Wtedy STFT ma 0 (nie zmienia się) więc należy posługiwać się wskazaniami AFR. I jeżeli AFR większy od 14,7 to korekta w + a jeżeli mniejszy to - ? W opisany sposób próbowałem ustawić korekty po obrotach i czasami na drugim biegu przy pedale w podłodze zaczyna mocno szarpać i wyskakuje błąd "zapętlenie wtryskiwaczy gazowych". Kiedy jeździłem na mapie korekt po obrotach z samymi zerami to problem nie występował. Co może być przyczyną.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.